Gå til innhold

Er julebord gratis?

Anbefalte innlegg

Noen her som har gratis julebord? Jeg har nettopp fått min første jobb i butikk. Skal på mitt første julebord 😀

Julebordet skal være på ett hotell i byen. Men det stod ingen ting om pris på mat og sånn i innbydelsen. Kan Jet gå ut i fra at jobben betaler da?

Anonymkode: 83acb...ad7

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444094-er-julebord-gratis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Noen bedrifter dekker hele julebordet, hos noen bedrifter betaler de ansatte inn litt hver mnd til en velferdskonto og betaler en egenandel like før, hos noen bedrifter må de ansatte betale alt selv osv. Det er mange måter å gjøre det på,  men de jeg vet som må dekke hele eller deler selv betaler inn på forhånd. Unntakene jeg kjenner til er hvor de ansatte betaler alt selv. Det er det noen som gjør opp der og da istedet for å samle inn i forkant. Et annet unntak er det bedriften dekker maten og der de ansatte dekker drikke. Da betaler man gjerne for det man drikker der og da

Anonymkode: e048c...764

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Noen her som har gratis julebord? Jeg har nettopp fått min første jobb i butikk. Skal på mitt første julebord 😀

Julebordet skal være på ett hotell i byen. Men det stod ingen ting om pris på mat og sånn i innbydelsen. Kan Jet gå ut i fra at jobben betaler da?

Anonymkode: 83acb...ad7

Kanskje, kanskje ikke? Jeg har vært med på at alt er betalt, og på at man får 2 glass vin til maten, resten av drikke måtte vi betale selv. Men jeg ville trodd at det hadde stått på innbydelsen hvis du måtte betale selv.

Anonymkode: f7388...c0c

Vi hadde mange år med gratis julebord. Så kom covid og sykehuset innså at de tapte mye penger på fravær så da var det opp til hver seksjon å ha eget julebord. Første året betalte vi alt selv. Året etter fikk vi 150 kroner av øverste sjef, så betalte vår nærmeste leder for kaffen (altså betalte vi all mat selv), og i år skal det være nytt samlet julebord, denne gang med egenandel. 

Anonymkode: c2881...6f3

Annonse

Det er opp til arbeidsgiver å bestemme.

Vi er ikke så mange ansatte, så vi går bare ut og spiser, bestiller bord på en restaurant. Så får vi 500 kr hver av jobben, og betaler resten selv om vi ønsker mer drikke/mat enn for den summen.

Anonymkode: db3de...dea

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er opp til arbeidsgiver å bestemme.

Vi er ikke så mange ansatte, så vi går bare ut og spiser, bestiller bord på en restaurant. Så får vi 500 kr hver av jobben, og betaler resten selv om vi ønsker mer drikke/mat enn for den summen.

Vi har forresten bestemt i bedriften at vi heller vil ha dyr gave enn dyrt julebord da. Arbeidsgiver har 5.000 kr budsjettert pr hode, som er det du kan motta skattefritt i gave pr år. Så har vi julebord til 500 så flest mulig kommer, har råd til å komme, også får vi gavekort på 4.500 kr hver i julegave.

Vi kunne valgt å ha et dyrere julebord, men da hadde det blitt billigere gave, og det ønsker vi ikke.

Får gavekort som kan brukes overalt.

Ulikt ifra sted til sted. På min jobb nå har vi gratis. Vi får x ant bonger til drikke, utover dette må vi betale selv. 

Min tidligere jobb hadde vi tre julebord på 16 år, de tre betale jobben. 
Jobben jeg hadde før dette dekte bedriften for en viss sum og vi selv som valgte hva vi ville gjøre med de. Som oftes var det julebord med flee butikker i nærheten. En gang dro vi en helg til Gøtebord. Hotellpakke med julemat, frokost og inngang til Liseberg var billigere enn en kveld hjemme. Vi dekte transport og resten av maten selv. En annen gang dro vi en helg til Glasgow.  Flybill til 1kr hver vei og det billigste hotellet vi fant gjorde at vi også fikk en gratis middag ute også. Dette er den gøyeste turen jeg noen sinne har hatt. 

Min mor som jobbet i kommunen måtte betale store deler av julebordet selv. Tror kommunen dekte 100kr pr snute eller noe slikt. Min mor dro aldri på det, så vet ikke hva hun evt måtte ha betalt. Pappa jobba også i kommunen, men nabokommunen. De dekte alt utenom alkohol. Så om noen ville ha alkohol måtte de ta det med selv. De hadde ett egnet sted for både middag og dans slik at de ikke trengte å leie ett sted. Kommunen betalte sikkert ikke mye pr snute der heller, men de hadde det knakende gøy (hjalp til når jeg var liten for da hjalp mamma å sette istand. Når jeg ble ungdom hjalp jeg ofte med å servere (når middagen var spist skulle min bestefar hjem for da orka ikke han mer og jeg ble med. Ene dagen i året han var ute etter barnet tid, så han kunne ikke tøye strikken for langt)

Anonymkode: 40e77...743

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...