Gå til innhold

Noen med barn/ ungdommer med svimmelhetsanfall

Anbefalte innlegg

Trenger å bli beroliget 🙈. Har en 14 åring som har noen ganger hatt svimmelhetsanfall på morninger, dvs hun blir svimmel når hun skal stå opp. Sist det skjedde var for kanskje to år siden. Vi dro på legevakta, ble sjekket der, sendt hjem uten noe videre grundigere undersøkelse. Så får hun et nytt anfall idag altså nesten to år siden sist. Jeg som en dessverre hypokonder mor blir veldig redd for at dette kan være noe alvorlig. Kan si at hun strever en del både med bihulene og stivhet i nakkeregionen ellers. Prøver også å tenke at hadde det vært noe alvorlig så hadde det kanskje ikke gått så langt tid mellom hver gang, men kjenner jeg allikevel blir redd og bekymret.

Vi har bestilt time hos lege på mandag for å sjekke jern ( hatt perioder med lite jern), så nevner dette også, men ok å høre her om noen har noen tanker .

Anonymkode: 0393e...2b5

Fortsetter under...

Blodtrykksfall? Be henne sette seg langsomt opp i senga og sitte noen sekunder på sengekanten før hun står opp. Jeg har en søster som slet med det i oppveksten. Hun ble blek og uvel om hun sto opp for fort. Så vidt jeg vet er det helt ufarlig om det er det det er. 

Anonymkode: 8e970...432

Pass på at hun får i seg nok væske.

Slike svimmelhetsanfall, spesielt når det kommer såpass sjeldent, er ikke noe å bekymre seg for. Mest sannsynlig litt dehydrert (med påfølgende lavt blodtrykk), noe vitamin/mineralmangel eller stiv nakke. 

Det er ikke noe problem at du sjekker det opp heller, da. Så får du ro i sjela 😅

Anonymkode: 1be8c...50a

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Pass på at hun får i seg nok væske.

Slike svimmelhetsanfall, spesielt når det kommer såpass sjeldent, er ikke noe å bekymre seg for. Mest sannsynlig litt dehydrert (med påfølgende lavt blodtrykk), noe vitamin/mineralmangel eller stiv nakke. 

Det er ikke noe problem at du sjekker det opp heller, da. Så får du ro i sjela 😅

Anonymkode: 1be8c...50a

Takk, fornuftige meg tenker det samme men så overtar hun hypokondere🙈.

Leser nå at bihulebetennelse kan også føre til svimmelhet og hun er mye plaget med bihulene, har egentlig ved sist CT beskjed om at hun kan ha kronisk bihullbettenelse. Har nå veldig vondt på de punktene som er typisk for bihuler som kinn, ved ører osv. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk, fornuftige meg tenker det samme men så overtar hun hypokondere🙈.

Leser nå at bihulebetennelse kan også føre til svimmelhet og hun er mye plaget med bihulene, har egentlig ved sist CT beskjed om at hun kan ha kronisk bihullbettenelse. Har nå veldig vondt på de punktene som er typisk for bihuler som kinn, ved ører osv. 

Stivhet i nakken kan og gi svimmelhet.

Anonymkode: 16b22...ac3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...