Gå til innhold

Tar du med medbragt kake hjem igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du baker og tar med i selskap. Tar du med restene hjem igjen uten noen avklaring med vertskapet? 

Anonymkode: 0f25e...b67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg tar den med om de ber meg om det. Om vi har litt reisevei spør jeg om det er noe jeg kan flytte den over på så jeg kan ta med fatet mitt. 

Skrevet

Spørs på kaka. 😂Pavlova får bli igjen uansett. Er det en diger skuffekake som det er mye igjen av,deler jeg med gjestene og tar med noe hjem. 

Er det 5 muffins igjen, lar jeg det bli igjen. 

Vi pleier å snakke om det vi da, vi i familien. Når laget er ferdig, deler vi. 

Hvis jeg hadde hatt med en kake til feks venninne eller svigers, er  kaken en gave. 

Vet om folk som tar med seg kaka hjem igjen også. 

Orker ikke bry meg. Hver sin lyst. Jeg er ikke gjerrig ihvertfall. 

Anonymkode: fe4e0...f1c

Skrevet

Om det er rester igjen så tar jeg med om jeg blir bedt om det. Om det er konfirmasjon etc. deler vertskapet gjerne ut kakerester slik at alle får en liten bit av de kakene som er igjen. Er det familie kan jeg få kakefatet en annen dag, er det for skolen eller lignende tar jeg med kakefatet hjem når jeg går. Ellers forsvinner det bare. 

Anonymkode: a5ef3...6d1

Skrevet

Hvis det er at vertskap ber om at man tar med hjem, så er det vel vanlig praksis og greit. Det var mer at man ga kake og tok med resten hjem uten at noen sa noe. Hi

Anonymkode: 0f25e...b67

Skrevet

Det kommer helt an på. Jeg kjenner jo de fleste. Og jeg vet om de vil ha restene eller ikke.

Anonymkode: d5ed0...fcc

Skrevet

Tar ikke med oss hjem. 

Anonymkode: 16325...4a3

Skrevet

Helst ikke! Men ber vertskapet om det, så tar jeg restene med hjem, eller ev i matavfallet. 

Anonymkode: abb8d...525

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det. Gitt bort er gitt bort.

Skrevet

Selvsagt ikke. Det er det ingen andre normale mennesker som gjør heller, med mindre vertskapet virkelig presser det på dem fordi de har for mye kaker stående som fx etter en konfirmasjon.

Skrevet

Nei, ikke kaka, men gjerne fatet, hvis det passer sånn. Men hvis vertskapet har altfor mye kake som de ikke får spist opp og insisterer, så er det selvsagt noe annet. 

Skrevet
sug lut skrev (23 minutter siden):

Selvsagt ikke. Det er det ingen andre normale mennesker som gjør heller, med mindre vertskapet virkelig presser det på dem fordi de har for mye kaker stående som fx etter en konfirmasjon.

Dette! 

jeg tar aldri med meg kake, men ofte blir det «ååå, du må ta med deg kaka! Jeg har altfor mye!»

Anonymkode: 658fc...54c

Skrevet

Som regel står kaka på et fat. Om det ikke er enkelt åfå med seg fatet uten kake tar jeg med både fat og kake.

Anonymkode: aa089...aa2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...