Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Jeg ble inspirert av den andre tråden her om spleis, men vil ikke kuppe den. Generelt sett så er jeg imot spleis, synes det burde vært for organisasjoner. Men nå den værste jeg har sett nå må være de som blandt annet ønsker å kjøpe adventskalender til hunden sin. På andre plass kommer en spleis jeg så hvor de trengte 5000 til julegaver til en 1-2 åring. Bryr et så lite barn seg om gaver? Det kjekkeste de vet er vel at foreldrene leker med de og da spiller det ingen rolle hva de leker. Anonymkode: 7af42...706
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Det verste jeg har sett er «værste». Anonymkode: d89d2...ccb
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 Gaver til dyr må være det dummeste. (jeg har 7 dyr selv, så handler ikke om at jeg ikke liker dyr for de som måtte påpeke det) Er heller ikke fan av spleisen til realityparet som søker han til Norge. Det er ingen menneskerett å få komme hit med mindre det står om liv. Anonymkode: 7d13f...c4c
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #4 Skrevet 15. november 2023 Det verste jeg har sett er hun som ville få et barn kjøpt gjennom spleis. Ja, da har du råd til å ha barn! Anonymkode: 60a45...438
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det verste jeg har sett er hun som ville få et barn kjøpt gjennom spleis. Ja, da har du råd til å ha barn! Anonymkode: 60a45...438 Få et barn kjøpt? Hva betyr det? Anonymkode: fc9d2...f1e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #6 Skrevet 15. november 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Få et barn kjøpt? Hva betyr det? Anonymkode: fc9d2...f1e Det koster penger med assistert befruktning. Kanskje det var det hun skulle. Eller adoptere? Anonymkode: 7d13f...c4c
MissSaigon Skrevet 15. november 2023 #7 Skrevet 15. november 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Få et barn kjøpt? Hva betyr det? Anonymkode: fc9d2...f1e Sikkert støtte til kunstig befruktning. Noen ganger kan man legge godviljen til.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #8 Skrevet 15. november 2023 MissSaigon skrev (2 minutter siden): Sikkert støtte til kunstig befruktning. Noen ganger kan man legge godviljen til. Må jo kunne gå an å uttrykke seg forståelig, så leserne slipper å gjette. Med "godviljen til" kunne dette for eksempel også bety støtte til adopsjon, støtte til advokatkostnader i barnefordelingssak og sikkert flere andre ting. Anonymkode: fc9d2...f1e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #9 Skrevet 15. november 2023 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Må jo kunne gå an å uttrykke seg forståelig, så leserne slipper å gjette. Med "godviljen til" kunne dette for eksempel også bety støtte til adopsjon, støtte til advokatkostnader i barnefordelingssak og sikkert flere andre ting. Anonymkode: fc9d2...f1e UANSETT så koster det å ha barn. Uansett hvilken måte det er snakk om så koster det å ha barn. Har du ikke råd til å betale for utgiftene som skal til for å få barn så har du i hvert fall ikke råd til å ha barn! Men ja, det var til utgiftene til IVF til noen som ville få barn som singel. Anonymkode: 60a45...438
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #10 Skrevet 15. november 2023 Det med at familien som mistet 7 åringen sin fikk til sammen over 3 millioner. Rett og slett fordi sønnen døde. Hvorfor??? Spleis til det dummeste av alt er penger til statue av hvalrossen Freya. At det er mulig... Det kaller jeg å kaste penger ut av vinduet. Anonymkode: bbba1...2bd
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #11 Skrevet 15. november 2023 Jeg synes Kristin Gjelsvik sin er ganske snedig. Hun skal liksom samle inn til "trengende", via en privat konto hun har opprettet i sitt navn, for så å skulle dele dette ut til noen heldige utvalgte. Så langt, alt vel. Det ingen tenker på, er at hun skylder 1,3mill til Skattetaten. Det betyr at de kan gå inn og ta alt som kan finne på å komme inn av penger på hennes konti. Det betyr at disse pengene som liksom skal hjelpe disse stakkars trengende, kan ende opp et helt annet sted, til å betale for hennes manglende økonomiske sans. Anonymkode: d09c9...cce
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #12 Skrevet 15. november 2023 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Jeg synes Kristin Gjelsvik sin er ganske snedig. Hun skal liksom samle inn til "trengende", via en privat konto hun har opprettet i sitt navn, for så å skulle dele dette ut til noen heldige utvalgte. Så langt, alt vel. Det ingen tenker på, er at hun skylder 1,3mill til Skattetaten. Det betyr at de kan gå inn og ta alt som kan finne på å komme inn av penger på hennes konti. Det betyr at disse pengene som liksom skal hjelpe disse stakkars trengende, kan ende opp et helt annet sted, til å betale for hennes manglende økonomiske sans. Anonymkode: d09c9...cce Shit hun har til sammen samlet inn over 1,9 mill.....vet noen virkelig at alt dette går til folk som trenger det? Burde man ikke heller ha gitt til Kirkens Bymisjon eller Frelsesarmeen? Eller er meningen at hun skal bruke dette på å skaffe seg enda mere: 'Å så snill du er....'. Anonymkode: 7af42...706
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #13 Skrevet 15. november 2023 Naboen opprettet spleis til sesongkort på tusenfryd for de tre barna sine. Begge røyker rullings og jeg ser støtt og stadig at pizzabilen står utenfor rundt middagstider, minst 2 ggr i uka. Kutt røyk, pepsi max og peppes én mnd, så er det mer enn nok penger til sesongkort... Anonymkode: a66b6...4ca
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #14 Skrevet 15. november 2023 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Naboen opprettet spleis til sesongkort på tusenfryd for de tre barna sine. Begge røyker rullings og jeg ser støtt og stadig at pizzabilen står utenfor rundt middagstider, minst 2 ggr i uka. Kutt røyk, pepsi max og peppes én mnd, så er det mer enn nok penger til sesongkort... Anonymkode: a66b6...4ca Helt enig, det virker som i mange tilfeller at spleis er blitt ei sovepute for de som ikke gidder å prioritere. Anonymkode: 7af42...706
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #15 Skrevet 15. november 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): På andre plass kommer en spleis jeg så hvor de trengte 5000 til julegaver til en 1-2 åring. Bryr et så lite barn seg om gaver? Det kjekkeste de vet er vel at foreldrene leker med de og da spiller det ingen rolle hva de leker. Anonymkode: 7af42...706 Det kommer da helt an på hva de tenker å gi til julegave. Nei et så lite barn bryr seg ikke om dyre gaver, en liten bamse er mer enn nok, men det kan jo hende at de har tenkt å kjøpe noe barnet faktisk trenger som for eksempel ny bilstol, utstyr til barnehagestart, ny seng, ny vogn eller andre dyre ting. Så lenge man ikke vet mer enn hva du skriver har er det umulig å tenke noe som helst om denne saken Anonymkode: e07c1...f3c
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #16 Skrevet 15. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Naboen opprettet spleis til sesongkort på tusenfryd for de tre barna sine. Begge røyker rullings og jeg ser støtt og stadig at pizzabilen står utenfor rundt middagstider, minst 2 ggr i uka. Kutt røyk, pepsi max og peppes én mnd, så er det mer enn nok penger til sesongkort... Anonymkode: a66b6...4ca Blir kvalm av slike folk. Anonymkode: bbba1...2bd
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #17 Skrevet 15. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Naboen opprettet spleis til sesongkort på tusenfryd for de tre barna sine. Begge røyker rullings og jeg ser støtt og stadig at pizzabilen står utenfor rundt middagstider, minst 2 ggr i uka. Kutt røyk, pepsi max og peppes én mnd, så er det mer enn nok penger til sesongkort... Anonymkode: a66b6...4ca De hadde ikke trengt å kutte røyk eller Pepsi Max engang. 4-6 uker uten pizza så hadde de hatt de kortene.. Selv stusset jeg veldig da en bekjent la ut link til spleis for å bygge seg basseng. Skal han da senere ha spleis hver måned for vedlikehold, strøm osv også tenkte jeg da. Anonymkode: 638b3...49d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #18 Skrevet 15. november 2023 At Annema er på sin tredje eller fjerde spleis for å få Dunbar til Norge. Han som leggger ut nye spleiser hele tiden, selv om han ikke får inn en krone som regel. Anonymkode: 70f2c...fca
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #19 Skrevet 15. november 2023 Det verste med spleis er blant annet tråder som dette 🙃 som egentlig ikke sier stort om de som ber om hjelp, men veldig mye om dere som legger merke til hva naboen handler, hvilken bil som står på utsiden når, hvilke klær de har på seg- om det er nytt eller gammelt tøy. Hva de røyker og hvordan de burde levd for å ikke be om hjelp. Nå er det jo også en ting hva en ser og noterer seg, men å ubeskjemmet skrive det i en tråd og som kommentarer på hvorfor de ikke bør be om bidrag fra andre- det er fascinerende. Virkelig fascinerende. Anonymkode: a39ca...aad
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #20 Skrevet 15. november 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): At Annema er på sin tredje eller fjerde spleis for å få Dunbar til Norge. Han som leggger ut nye spleiser hele tiden, selv om han ikke får inn en krone som regel. Anonymkode: 70f2c...fca Og de som nekte å flytte ut av kommunal leilighet i Oslo, og ble dermed kastet ut. Støttespillere opprettet spleis for de og de fikk inn over 1,5 millioner kroner, galskap. Anonymkode: 70f2c...fca
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #21 Skrevet 15. november 2023 En bekjent som la ut spleis for å reise på sommerferie med barna. Trodde ikke mine egne øyne da hun reklamerte for den på facebook. Hun handler bare klær i de dyreste butikkene, klinker stadig høye glass med bobler på et eller annet hotell med venninner "weekend med jentene!" osv. Ferie med ungene derimot, det synes hun andre skal betale for. Tror ikke noen av oss som kjenner henne ga et øre. Anonymkode: a88ca...7a3
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #22 Skrevet 15. november 2023 Parring av hund. Hvordan tenker man når man skal ha nye valper, men ikke ha råd til å skaffe seg dem? Hvorfor tror man at dette er noe andre skal støtte? Hjelp til dyrlegeregning er ille nok(man bør jo ha en buffer/forsikring), men å skaffe seg ny hund/hest når man ikke har råd til det er helt på trynet. Er en hel del på Spleis jeg synes er tullete pengebruk uansett, men dette går jo i verste fall utover dyret dersom det kommer til en korttenkt dyreeier. Anonymkode: 943fa...be6
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #23 Skrevet 15. november 2023 Ikke provoserende på samme måte som det med dyr, men synes det er litt pussig når noen tydeligvis har råd til vippeextensions, profesjonell manikyr og fillers i ansiktet, og så ber om økonomisk hjelp til å f.eks gå på tivoli. Vanskelig å tro at noen med alt dette er så dårlig stilt. Mindre brukt på fillers, mer penger å bruke på dyreparken, fornøyelsesparker og badeland... Anonymkode: 943fa...be6
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #24 Skrevet 15. november 2023 Irriterte meg jævlig da jeg ga etter for presset og ga til en kollegas spleis etter en tåredryppende historie når det viste seg at hun hadde brukt penger som en full sjømann. Anonymkode: 3e85a...e35
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #25 Skrevet 15. november 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det kommer da helt an på hva de tenker å gi til julegave. Nei et så lite barn bryr seg ikke om dyre gaver, en liten bamse er mer enn nok, men det kan jo hende at de har tenkt å kjøpe noe barnet faktisk trenger som for eksempel ny bilstol, utstyr til barnehagestart, ny seng, ny vogn eller andre dyre ting. Så lenge man ikke vet mer enn hva du skriver har er det umulig å tenke noe som helst om denne saken Anonymkode: e07c1...f3c Det stod lenestol til barn, lekekjøkken, sandkasse. Anonymkode: 7af42...706
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå