Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #26 Skrevet 15. november 2023 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Hvis du møter familie igjen, tror du du møter dem i den tilstanden de var da de døde? Anonymkode: 5a413...38f Eg har bare tenkt at dei er slik eg hugser dei som friske og glade. Og i den alderen eg har best minner fra . Så nokon som gamle og nokon som yngre 😅veit det ikkje høyres realistisk ut men ein god tanke likevell . Anonymkode: fd240...319
Anonym bruker Skrevet 16. november 2023 #27 Skrevet 16. november 2023 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Eg har bare tenkt at dei er slik eg hugser dei som friske og glade. Og i den alderen eg har best minner fra . Så nokon som gamle og nokon som yngre 😅veit det ikkje høyres realistisk ut men ein god tanke likevell . Anonymkode: fd240...319 Imponerende at du tenker etterlivet er bygget opp rundt dine ønsker og tanker. Anonymkode: 5a413...38f
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. november 2023 #28 Skrevet 16. november 2023 Tenker at jeg blir til gjødsel, forhåpentlig til et fint tre.
Det var en gang et menneske Skrevet 16. november 2023 #29 Skrevet 16. november 2023 Den dagen jeg dør så er alt over for mitt vedkommende. Borte. Svart. Ingenting. Lever godt med vissheten om at dette livet et det eneste jeg får utdelt.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2023 #30 Skrevet 16. november 2023 Anonym bruker skrev (På 15.11.2023 den 12.04): Da blir vi sortert av Allah ut fra om vi har gjort gode eller onde gjerninger. De av oss som har gjort gode gjerninger kommer til jannah. Der får vi alt vi ønsker oss. Anonymkode: f32a7...07a Men, hvordan tenker du at dette egentlig er mulig? Hva om mine og dine ønsker er det stikk motsatte? Bor vi i hver vår boks, atskilt fra hver enkelt av de andre døde? Eller... Det er neppe så veldig folksomt i jannah, mtp at nesten ingen går gjennom et langt liv og kun gjør gode gjerninger. Anonymkode: 47e06...80f
Pils Skrevet 16. november 2023 #31 Skrevet 16. november 2023 Anonym bruker skrev (På 15.11.2023 den 11.46): Jeg tror ikke vi merker noe etter døden. Er på samme måte som før vi ble født, at vi ikke kommer videre til en annen eksistens. Hva tror du? Anonymkode: f5997...73e Det stemmer fram til vi blir vekket opp av Jesus de troende kommer hjem til himmelen ved denne igjennkomsten og de utroende vil få dødsdom og vil komme til bli evig død... flere detaljer finnes i bibelen slik at jeg ikke sier masse skremmende feil ... er da 1000år imellom da troende og utroende vil bli vekket da slik at utroende skal få greie på sin dom og at de tok feil ved ikke tro derfor blir dem vekket for en kort stund...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #32 Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (På 15.11.2023 den 11.46): Jeg tror ikke vi merker noe etter døden. Er på samme måte som før vi ble født, at vi ikke kommer videre til en annen eksistens. Hva tror du? Anonymkode: f5997...73e Samme som deg. Døden er slutten, da er jeg kremert og borte, og mitt eventuelle sjelsliv er ferdig. Anonymkode: 8e4de...a55
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #33 Skrevet 17. november 2023 Jeg tror på liv etter døden, men ikke at det likner livet i dag. Hvordan det vil bære har jeg ikke noen klar forestilling om, men jeg tror det bil være en form for stor felles bevissthet i en tilstand uten våre naturlover og dermed uten for eksempel tid og rom. Anonymkode: a2f7e...c4e
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #34 Skrevet 17. november 2023 Pils skrev (11 timer siden): Det stemmer fram til vi blir vekket opp av Jesus de troende kommer hjem til himmelen ved denne igjennkomsten og de utroende vil få dødsdom og vil komme til bli evig død... flere detaljer finnes i bibelen slik at jeg ikke sier masse skremmende feil ... er da 1000år imellom da troende og utroende vil bli vekket da slik at utroende skal få greie på sin dom og at de tok feil ved ikke tro derfor blir dem vekket for en kort stund... De som ikke tror blir jo ikke blandet inn i troendes fantasier. Alle dør, man er borte. Blir til jord. Thats it. Anonymkode: 87ddc...b88
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. november 2023 #35 Skrevet 17. november 2023 Det var en gang et menneske skrev (17 timer siden): Den dagen jeg dør så er alt over for mitt vedkommende. Borte. Svart. Ingenting. Lever godt med vissheten om at dette livet et det eneste jeg får utdelt. Jeg tenker at den tanken der faktisk er viktig for å ha perspektiv og å skape seg et godt liv. Å tenke at dette er den sjansen du får og at du må gjøre det beste utav akkurat det. Ikke bruk tid på uvesentligheter, lev så godt du kan. Det er gjerne fort gjort å bli "lat" hvis man tror på noe mer?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #36 Skrevet 17. november 2023 Vi bidrar så mye som vi er verdt i gjødsel. Så betydningsfullt er mennesket Anonymkode: db9c7...520
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #37 Skrevet 17. november 2023 LillaGorilla♥♥ skrev (2 timer siden): Jeg tenker at den tanken der faktisk er viktig for å ha perspektiv og å skape seg et godt liv. Å tenke at dette er den sjansen du får og at du må gjøre det beste utav akkurat det. Ikke bruk tid på uvesentligheter, lev så godt du kan. Det er gjerne fort gjort å bli "lat" hvis man tror på noe mer? Er det ikke heller motsatt? At de som tror de blir straffet eller belønnet etter døden basert på livet de lever streber mer etter å være gode mens de lever? Vi som ikke tror på noe liv etter døden vet at det ikke spiller noen rolle hva man har gjort mens man lever. Man er like død om man er en helgen eller en djevel i dette livet. Anonymkode: d40e4...acc
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. november 2023 #38 Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er det ikke heller motsatt? At de som tror de blir straffet eller belønnet etter døden basert på livet de lever streber mer etter å være gode mens de lever? Vi som ikke tror på noe liv etter døden vet at det ikke spiller noen rolle hva man har gjort mens man lever. Man er like død om man er en helgen eller en djevel i dette livet. Anonymkode: d40e4...acc Jo, men når man også vet at dette er den eneste sjansen man har, så betyr det også at det er viktigere å gjøre en innsats for å få det best mulig og gjøre det beste utav det- hvis det gir mening? For min del blir det da bare enda mer viktig å ta vare på det jeg har, å nyte de øyeblikkene jeg får og å bruke tid med dem som betyr mest for meg. Det får meg til å sette ekstra pris på akkurat her og nå. For det kommer ikke igjen.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #39 Skrevet 17. november 2023 LillaGorilla♥♥ skrev (33 minutter siden): Jo, men når man også vet at dette er den eneste sjansen man har, så betyr det også at det er viktigere å gjøre en innsats for å få det best mulig og gjøre det beste utav det- hvis det gir mening? For min del blir det da bare enda mer viktig å ta vare på det jeg har, å nyte de øyeblikkene jeg får og å bruke tid med dem som betyr mest for meg. Det får meg til å sette ekstra pris på akkurat her og nå. For det kommer ikke igjen. De som tror på liv etter døden (bortsett fra reinkarnasjon) har også bare denne ene sjansen. Og i tillegg skal noen dømme dem etter døden. Har de gjort en god jobb, blir det paradis, ikke så god jobb… dooomed i evigheten. Anonymkode: d40e4...acc
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. november 2023 #40 Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): De som tror på liv etter døden (bortsett fra reinkarnasjon) har også bare denne ene sjansen. Og i tillegg skal noen dømme dem etter døden. Har de gjort en god jobb, blir det paradis, ikke så god jobb… dooomed i evigheten. Anonymkode: d40e4...acc Det høres jo bare stress ut.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #41 Skrevet 17. november 2023 LillaGorilla♥♥ skrev (1 time siden): Det høres jo bare stress ut. Absolutt! Jeg kan være en bitch og drepe og bedra. For det samme skjer med meg som med deg om du er aldri så snill og grei. Etter livet skjer det samme med oss begge, selv om du er en alle elsker fordi du er grei mot alle, og jeg en alle hater fordi jeg er Dahmer. De som tror på en dom etter døden stresser mye mer med feil de gjør. Alt må rettes opp for å sikre seg «en plass på galleriet». Det slipper vi andre. Men vi lever ikke livet for å slippe evig pine etter døden. Vi lever livet og følger magefølelsen. Driter vi oss ut, så spiller det ikke så stor rolle Anonymkode: d40e4...acc
Pils Skrevet 17. november 2023 #42 Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Absolutt! Jeg kan være en bitch og drepe og bedra. For det samme skjer med meg som med deg om du er aldri så snill og grei. Etter livet skjer det samme med oss begge, selv om du er en alle elsker fordi du er grei mot alle, og jeg en alle hater fordi jeg er Dahmer. De som tror på en dom etter døden stresser mye mer med feil de gjør. Alt må rettes opp for å sikre seg «en plass på galleriet». Det slipper vi andre. Men vi lever ikke livet for å slippe evig pine etter døden. Vi lever livet og følger magefølelsen. Driter vi oss ut, så spiller det ikke så stor rolle Anonymkode: d40e4...acc Jeg har ikke sakt noe om evig pine så skjønner ikke hvor det kom inn hen... Jeg tror ikke på evig pine, men rettferdig straff til død når alle syndene på dommes dag til utroende er utbrendt er dem aske og er ikke mer... men den utroende må lide den straff da hver synd er vedkubbe for lengere ild(straff for lovbruddene) lengden er forskjellig og rettferdig fra person til person etter hvor mye og lite alvorlig synder dem har gjort ... men troende har Jesus som advokat og frikjøper og slipper brennes til døde, men få evig liv...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #43 Skrevet 17. november 2023 Pils skrev (17 minutter siden): Jeg har ikke sakt noe om evig pine så skjønner ikke hvor det kom inn hen... Jeg tror ikke på evig pine, men rettferdig straff til død når alle syndene på dommes dag til utroende er utbrendt er dem aske og er ikke mer... men den utroende må lide den straff da hver synd er vedkubbe for lengere ild(straff for lovbruddene) lengden er forskjellig og rettferdig fra person til person etter hvor mye og lite alvorlig synder dem har gjort ... men troende har Jesus som advokat og frikjøper og slipper brennes til døde, men få evig liv... nå kommuniserte ikke jeg med deg heller, så hvor det kom inn, skjønner ikke jeg. Utroende er forresten ikke et ord. Det heter ikke-troende. Anonymkode: d40e4...acc
Pils Skrevet 17. november 2023 #44 Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): nå kommuniserte ikke jeg med deg heller, så hvor det kom inn, skjønner ikke jeg. Utroende er forresten ikke et ord. Det heter ikke-troende. Anonymkode: d40e4...acc Ja, stemmer det... folk føler seg vel krenket av ordet utroende og så det ikke finnes som ord. Akkurat som mye annet i dette vertslig rare samfunnet...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #45 Skrevet 17. november 2023 Pils skrev (43 minutter siden): Ja, stemmer det... folk føler seg vel krenket av ordet utroende og så det ikke finnes som ord. Akkurat som mye annet i dette vertslig rare samfunnet... Hahahaha😂 ja da så.. Anonymkode: d40e4...acc
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #46 Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (På 16.11.2023 den 12.29): Imponerende at du tenker etterlivet er bygget opp rundt dine ønsker og tanker. Anonymkode: 5a413...38f Hvorfor så krass? Hva er galt med å drømme og tro på at noe skal bli slik du ønsker deg? Kan være uendelig med trøst å tenke at du kommer til å møte dine kjære igjen, uten at man trenger å analysere ihjel hvordan det skal være mulig. Hva folk tror og ønsker seg er da ingen grunn til at du skal bli krenka? Anonymkode: 1148f...b6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå