Gå til innhold

Hva tror du skjer etter døden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror at jeg kommer til himmelen og får møte igjen de menneskene jeg er glad i og som jeg har mistet. Om det skulle vise seg å ikke være sånn den dagen jeg dør så har den troen i det minste gitt meg uendelig mye trøst mens jeg lever. 

Anonymkode: 9b0df...ec0

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror ikke vi merker noe etter døden. Er på samme måte som før vi ble født, at vi ikke kommer videre til en annen eksistens. 
Hva tror du?

Anonymkode: f5997...73e

Tenker det samme, at da er det ingenting lengre. 

Anonymkode: 26ab2...457

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Vi blir larvemat og ingenting skjer med bevistheten. Den bare forsvinner.

Anonymkode: 49d8d...349

Fun fact, det med larvemat er en myte. Vi begraves såpass dypt at det ikke er larver der, vi råtner pga sopper, bakterier o.l., men vi spises ikke av larver ;)

Anonymkode: 40e8f...7a3

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror at jeg kommer til himmelen og får møte igjen de menneskene jeg er glad i og som jeg har mistet. Om det skulle vise seg å ikke være sånn den dagen jeg dør så har den troen i det minste gitt meg uendelig mye trøst mens jeg lever. 

Eg lever og etter denne drømmen ❤ lever i trua på at eg får møte mennesker og dyr igjen som eg sakner.  

Anonymkode: fd240...319

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Eg lever og etter denne drømmen ❤ lever i trua på at eg får møte mennesker og dyr igjen som eg sakner.  

Jeg er litt mer praktisk anlagt og lurer på hvordan i alle dager det skulle være mulig? Tenk hvor mange mennesker som har dødd siden første mennesket på jorda, er alle de i himmelen sammen? Er himmelen et parallelt univers som er tusenvis av ganger så stort som jorden?

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er litt mer praktisk anlagt og lurer på hvordan i alle dager det skulle være mulig? Tenk hvor mange mennesker som har dødd siden første mennesket på jorda, er alle de i himmelen sammen? Er himmelen et parallelt univers som er tusenvis av ganger så stort som jorden?

Og hva med dem man har et litt ambivalent forhold til? Hvor går grensa liksom? Jeg var for eksempel veldig glad i besteforeldrene mine da de levde, men jeg har jo ikke lyst til å henge med dem inn i evigheten heller liksom. Eller hva med dem man har vært hyggelig mot av ren plikt, men egentlig ikke hadde så mye glede av å være sammen med? Altså av typen svigerforeldre. Blir de skuffa om man ikke møter dem i paradis, fordi det betyr at du egentlig ikke likte dem så godt? Eller er man stuck med dem for alltid? Eller den katten jeg hadde før, som jeg egentlig syntes var litt slitsom og var litt letta for da den døde, må jeg passe på den når jeg er død også? Sammen med alle de andre kattene jeg har hatt? Det blir crazy, heavenly cat lady!

Anonymkode: 78499...b94

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og hva med dem man har et litt ambivalent forhold til? Hvor går grensa liksom? Jeg var for eksempel veldig glad i besteforeldrene mine da de levde, men jeg har jo ikke lyst til å henge med dem inn i evigheten heller liksom. Eller hva med dem man har vært hyggelig mot av ren plikt, men egentlig ikke hadde så mye glede av å være sammen med? Altså av typen svigerforeldre. Blir de skuffa om man ikke møter dem i paradis, fordi det betyr at du egentlig ikke likte dem så godt? Eller er man stuck med dem for alltid? Eller den katten jeg hadde før, som jeg egentlig syntes var litt slitsom og var litt letta for da den døde, må jeg passe på den når jeg er død også? Sammen med alle de andre kattene jeg har hatt? Det blir crazy, heavenly cat lady!

For ikke å snakke om ekskjærester, familie til ekskjærester osv.

Om du er enke, og gifter deg på nytt, skal du ha begge ektemennene i paradis ;)

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Alt dette finner du kanskje ut den dagen det er din tur. Enten blir det svart eller så står svigermor med katten på armen og ønsker deg velkommen. 

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Eg tenker ikkje så langt ,lever kun i trua på å sjå familie ,venner og dyr igjen ❤ er bare godt å ha den tanken at ein skal møtes igjen.  

Det er ikkje sånn at eg innerst inne absolutt trur at det er sånt . Er bare godt å ha den tanken . 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Fun fact, det med larvemat er en myte. Vi begraves såpass dypt at det ikke er larver der, vi råtner pga sopper, bakterier o.l., men vi spises ikke av larver ;)

Nå er vi vel så fulle av konserveringsmidler og mikroplast, at det selv sopp og bakterie har litt problemer med å nedbryte oss 🤭🙈

Men ja, jeg tror bevisstheten bare skrus av når de elektriske impulsene stopper og det var det. 

Anonymkode: 21bd8...ee2

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Når hjernen slutter å virke er alt slutt. Hva ellers skulle det være? Hjernen lager vår bevissthet. 

Anonymkode: 87ddc...b88

Dette er jo vitenskapelig motbevist og direkte feil.

Anonymkode: f0861...e0c

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Er det sant? 🤩

Anonymkode: 261fb...97d

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Eg tenker ikkje så langt ,lever kun i trua på å sjå familie ,venner og dyr igjen ❤ er bare godt å ha den tanken at ein skal møtes igjen.  

Det er ikkje sånn at eg innerst inne absolutt trur at det er sånt . Er bare godt å ha den tanken . 

Hvis du møter familie igjen, tror du du møter dem i den tilstanden de var da de døde? 

Anonymkode: 5a413...38f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...