Gå til innhold

Noen som har lest boken til Oliver Lovrenski?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du i så fall? Så et intervju med ham, og syntes han virket helt.. ute, merkelig.

Anonymkode: 28d44...04e

Skrevet

Ja, kjøpte den når den kom ut. Jeg synes den var fantastisk. Han er åpenbart en intelligent og reflektert ung mann, men det er samtidig ingen tvil om at han har gått glipp av mye på grunn av rus og hardt liv i viktige ungdomsår

Anonymkode: e4dc8...6fd

Skrevet

Boka er fantastisk. Men også vanskelig, irriterende og rar. Du må liksom komme i flyten med stilen og språket, les den kanskje mer som lyrikk? 

Skrevet

Det er en bok som er skrevet av en intelligent og morsom person som har mer av "livets harde skole" enn utdanning. Så språket og stilen på boken farges jo veldig av det. Den er skrevet på sosiolekt som det så fint heter, rett frem, som man prater, i hans miljø. Han er bare 20 år, bli spennende å se fortsettelsen. Pappaen hans er jo også forfatter, så han har nok god støtte hjemmefra om han ønsker gå den veien.

Veldig god bok, interessant å lese, anbefales absolutt.

Anonymkode: 912da...129

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er en bok som er skrevet av en intelligent og morsom person som har mer av "livets harde skole" enn utdanning. Så språket og stilen på boken farges jo veldig av det. Den er skrevet på sosiolekt som det så fint heter, rett frem, som man prater, i hans miljø. Han er bare 20 år, bli spennende å se fortsettelsen. Pappaen hans er jo også forfatter, så han har nok god støtte hjemmefra om han ønsker gå den veien.

Veldig god bok, interessant å lese, anbefales absolutt.

Han har etter det jeg leste ikke hatt særlig kontakt med faren i oppveksten.

Jeg tror forøvrig dessverre at det skal mye til for å håndtere en slik berømmelse i så ung alder, uten å falle tilbake til rus

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Han har etter det jeg leste ikke hatt særlig kontakt med faren i oppveksten.

Jeg tror forøvrig dessverre at det skal mye til for å håndtere en slik berømmelse i så ung alder, uten å falle tilbake til rus

Ja, det blir som sagt spennende å se. Det stilles helt andre krav til en ung forfatter med en broket ungdomsstid, enn til en voksen forfatter som vil bli tatt seriøst.

Så den bølgen han er på nå kan bare ris en kort tid, og da må han utvikle seg videre...

Skrevet

Men hvem er det han ligner så innmari på? Jeg blir helt sprø - har følelsen av å ha sett ham før, men det er lite sannsynlig. Er det en skuespiller eller noe han er klin lik?

Anonymkode: 2fcf7...ab7

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men hvem er det han ligner så innmari på? Jeg blir helt sprø - har følelsen av å ha sett ham før, men det er lite sannsynlig. Er det en skuespiller eller noe han er klin lik?

Kanskje Bill Skarsgård?

https://www.google.com/search?gs_ssp=eJzj4tLP1TdISUlLy7E0YPTiT8rMyVEozk4sKk4_vLQoBQCKOgpf&q=bill+skarsgård&oq=Bill+s&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqBwgBEC4YgAQyBggAEEUYOTIHCAEQLhiABDIGCAIQRRg8MgYIAxBFGD0yBwgEEC4YgAQyBwgFEAAYgAQyBwgGEC4YgAQyBwgHEAAYgAQyBwgIEC4YgAQyBwgJEAAYgATSAQgyODc1ajBqOagCALACAA&client=ms-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Skrevet

Ikke lyst til å lese den. Sorry. Veldig opphypede bøker blir ofte en skuffelse, og det lille jeg har sett av utdrag frister ikke heller.

Anonymkode: 35e14...b87

Skrevet

Denne boken er jo ikke for middelaldrende kvinner som vil uttrykke mer hva de mener og syns om forfatteren, enn innholdet og tema i boken. 

Boken er for de som har interesse for språk, for problemstillinger som er aktuelle i samtid. Jeg ser heller ikke at boken er for de som bor i dalstrøk innafor..

Dette er en god forteller som skriver på et språk som er interessant og ekte, og historiene er aktuelle i mer urbane strøk for de som har interesse for å både forstå og ville sette seg inn i. 

Boka er en veldig viktig bok, og ja, jeg har lest til nesten halvveis i den. 

Anonymkode: 1c62c...c1a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Avicii?

Anonymkode: 28d44...04e

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Denne boken er jo ikke for middelaldrende kvinner som vil uttrykke mer hva de mener og syns om forfatteren, enn innholdet og tema i boken. 

Boken er for de som har interesse for språk, for problemstillinger som er aktuelle i samtid. Jeg ser heller ikke at boken er for de som bor i dalstrøk innafor..

Dette er en god forteller som skriver på et språk som er interessant og ekte, og historiene er aktuelle i mer urbane strøk for de som har interesse for å både forstå og ville sette seg inn i. 

Er sikker på at forfatteren hadde gremmet seg over slike snobbete, fordomsfulle kommentarer fra noen som mener de vet best hvem boken er noe for

Folk flest har god nok mentaliseringsevne til å klare å sette seg inn i andres følelser og perspektiv, selv om det er langt fra eget liv

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Haha 🙈

Anonymkode: ed64e...85e

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Dette var da virkelig utrolig fordomsfullt og platt! Må man bo i urbane strøk for å ha interesse for språk og tidsaktuell tema i din verden? Man kan ikke bo på bygda og samtidig ha forestillingsevne og interesse for å forstå andres liv?

Tror ikke det jevne bymenneske ønsker seg deg som representant, så fordomsfull og enspora du fremstår.

Skrevet

Jeg skal hente boken hans i dag, så det blir spennende å lese den! 

Anonymkode: e7ec2...d98

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hehe, den var subtil 😂

Anonymkode: 2884c...0e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...