Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #1 Skrevet 13. november 2023 Når dere bestiller koldtbord, bestiller dere til akkurat antall folk som skal spise? Færre/flere? Altså koldtbord som dere bestiller hjem. Det er jo ganske dyrt pr. person. Anonymkode: a14ae...777
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #2 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Når dere bestiller koldtbord, bestiller dere til akkurat antall folk som skal spise? Færre/flere? Altså koldtbord som dere bestiller hjem. Det er jo ganske dyrt pr. person. Anonymkode: a14ae...777 Alltid til noen ekstra. Anonymkode: d92e8...514
Anonym bruker Skrevet 14. november 2023 #3 Skrevet 14. november 2023 Akkurat til så mange vi er. Har noen storspiste, men barna spiser gjerne mindre enn beregnet så da går der opp i opp. Anonymkode: 60eb3...0d2
Anonym bruker Skrevet 14. november 2023 #4 Skrevet 14. november 2023 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Akkurat til så mange vi er. Har noen storspiste, men barna spiser gjerne mindre enn beregnet så da går der opp i opp. Anonymkode: 60eb3...0d2 Dette. Det pleier å jevne seg ut, og de fleste leverer gjerne litt rikelig også. Man må selvsagt se litt an gjestene. Om man f.eks. er tømrer og bestiller til jobbfest der omtrent alle er menn, ville jeg nok bestilt flere enn en jobbfest for omtrent bare kvinnelige regnskapsførere f.eks. 😅 Anonymkode: 4b75f...53e
Sommerkroppen 2029 Skrevet 14. november 2023 #5 Skrevet 14. november 2023 Jeg bestiller alltid til det antallet vi er. Det gjør ingenting å ha litt til overs til dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2023 #6 Skrevet 14. november 2023 Jeg bestiller gjerne til noen ekstra. Både fordi jeg hater tanken på å ha for lite mat og fordi det er godt med rester. Jeg har også vært i noen selskaper der vertskapet har bestilt for lite. De har hørt på råd om at man ikke trenger å bestille til så mange man er og det har vært bom. Anonymkode: 9c97f...819
amandine Skrevet 14. november 2023 #7 Skrevet 14. november 2023 Jeg lager eller bestiller alltid litt ekstra, synes det er greit om det blir igjen litt. Heller det enn at det er for lite.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. november 2023 #8 Skrevet 14. november 2023 Litt ekstra fordi det å ha for lite mat er en skam og blir husket veldig godt..
Anonym bruker Skrevet 14. november 2023 #9 Skrevet 14. november 2023 Man kan ikke bestille til færre, da det f.eks. gjerne er beregnet en karbonade per person. Bestiller til noen ekstra. Anonymkode: 86d9f...5ca
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #10 Skrevet 15. november 2023 Alltid ekstra!! Anonymkode: 6708a...d8b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #11 Skrevet 15. november 2023 Vi bestiller fra en fast og der er det alltid rikelig, så vi bestiller akkurat. Jeg hjalp til på kjøkkenet i en konfirmasjon, og der spiste den ene mannen sikkert 20-30 skiver, da hadde det nok blitt tomt hos de fleste. Voksne folk som ikke evner å begrense seg 🤢 Anonymkode: e8d74...99e
Iiiiik Skrevet 15. november 2023 #12 Skrevet 15. november 2023 Det kommer jo an på hvem som er gjester, og hvordan leverandør beregner mengder. Jeg bestiller som regel til noen ekstra for å være sikker på at det er nok mat.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2023 #13 Skrevet 15. november 2023 Har aldri bestilt, men har vært i flere selskap hvor de har. Det er jo veldig fin måte å servere mat til gjester på, nesten uansett anledning ,men jeg har kun en eneste gang sett et flott koldtbord med delikat mat som var helt nydelig anrettet også! Hadde den bedriften som leverte det vært i nærheten av her jeg bor, så hadde jeg helt klart bestilt fra dem, og heller ikke bestilt mer enn til antall gjester, da det var nok. Måtte jeg bestilt hadde jeg bestilt litt ekstra fra andre. Anonymkode: 9e33b...32d
Annesmiltillivet Skrevet 15. november 2023 #14 Skrevet 15. november 2023 Vi har ofte bestilte til færre personer en det vi er siden det er så dyrt, men bedt om noen ekstra karbonder. Har selv laget fat med eggerøre og spekemat, en potetsalat og f.eks pizzaboller (noe jeg vet mine og tantebarna liker godt). Samt kjøpt inn ekstra brød. Man sparer fort ett par tusen på det. Men - viktig at det er så mye mat at man vet det er mer en nok!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2023 #15 Skrevet 16. november 2023 Kjøper /lager ofte litt ekstra sjølv utenom. Som eggerøre ,pastasalat osv . Då har du rikeleg med mat og det blir litt billigere . Anonymkode: 2eef5...a8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå