Gå til innhold

Beste Venninne som aldri legger meg ut på sin snap story men legger sine andre venninner ut?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg en som liker å samle på minner og legge ut om vi koser oss med mat eller går ut i kjøpesenter.  Ikke at jeg spammer men 1 bilde.
Jeg synes det er litt sårt når jeg ser at hun legger ut på my story med sine andre venninner når hun henger med dem :( men ikke med meg lenger.. da sender hun bare til meg i snap. Så jeg har selv sluttet å legge henne ute på min. Når jeg ser at hun legger ut av sine andre bestevenninner når hun henger med dem, så føler jeg ikke at jeg er i samme som dem da.. og føler meg litt trist. At fordi jeg ikke er pen lenger? Eller hun ikke gidder med meg. Tror ikke har noe med at hun ikke ser bra ut på bildene og uten sminke osv da hun legger ut uten sminke av seg selv med sine andre venninner. Rar tråd ville dere nok synes men her kan jeg i det minste lufte det ut som anonym

Anonymkode: 4c58f...baf

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har noen sånne også. Ikke at det er noe megaproblem for meg, men jeg har noen venner som er veldig aktive på Instagram, for eksempel. Der er jeg helt åpenbart ikke kul nok til å deles i særlig grad. Derimot finnes det andre venner, småkjendiser og sånn, som deles ved enhver anledning. Jeg synes allermest det er ganske patetisk, og har absolutt ikke behov for å være mer avbildet på Instagram. Men, samtidig synes jeg jo det er litt døvt å alltid være i den uinteressant-venninne-kategorien. Det ligger et slags maktgrep i det som jeg er usikker på hvordan jeg skal forholde meg til.

Anonymkode: 22c51...6ad

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har du gått videre fra storspiste venner til selvsentrerte venninner?

Hun vil vel ikke vise at hun henger med deg, da. 

Anonymkode: 09bb9...09f

Nå vet jeg ikke hva du vil frem til med storspisere? Vi er begge små spiste👀

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har noen sånne også. Ikke at det er noe megaproblem for meg, men jeg har noen venner som er veldig aktive på Instagram, for eksempel. Der er jeg helt åpenbart ikke kul nok til å deles i særlig grad. Derimot finnes det andre venner, småkjendiser og sånn, som deles ved enhver anledning. Jeg synes allermest det er ganske patetisk, og har absolutt ikke behov for å være mer avbildet på Instagram. Men, samtidig synes jeg jo det er litt døvt å alltid være i den uinteressant-venninne-kategorien. Det ligger et slags maktgrep i det som jeg er usikker på hvordan jeg skal forholde meg til.

Endelig ikke en surpomp som kommenterer i tråden😂

neida det er ikke noe mega problem så klart, men man blir jo på en måte eller man føler da at man henger i den  ukule kategorien av venninnene til sin beste venninne da, som du nevner føles døvt. At disse andre blir sett som kulere og mer venninner for det stadig legges mye ut av dem. Mens man selv blir bare holdt hemmelig 

Om du blir lei deg av å ha snap så slett hele appen.

Man kan ikke være inkludert i alt andre driver med, og om det fører til at du føler deg ensom så ikke se.

Anonymkode: 022ba...2c3

Det er jo ikke noen god følelse å være den eneste som ikke blir "vist fram"  

Grunnene kan jo være flere. Hun kan ha sagt noe ufordelaktig om deg til de andre og ikke vil vise at dere gjør ting sammen. Hun kan gjøre det for å manipulere deg til å bli som du blir nå- usikker. Hun kan være sjalu fordi du tar oppmerksomheten ( minst sannsynlig? ) 

Noe er det jo, og hva er vanskelig å si med mindre hun oppfører seg dårlig eller rart ovenfor deg ellers.

Annonse

Her kommer jeg til kort. Er hun sammen med deg like mye som tidligere? Finner dere på ting sammen? Hvis dere gjør det er det vel helt uvesentlig om det deles på snap? Jeg legger sjelden ut noe på snap og i hvert fall ikke bilde av andre mennesker. Jeg orker ikke spørre folk og da er det ikke greit å legge ut på SoMe. 

Anonymkode: 4608a...f64

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Endelig ikke en surpomp som kommenterer i tråden😂

neida det er ikke noe mega problem så klart, men man blir jo på en måte eller man føler da at man henger i den  ukule kategorien av venninnene til sin beste venninne da, som du nevner føles døvt. At disse andre blir sett som kulere og mer venninner for det stadig legges mye ut av dem. Mens man selv blir bare holdt hemmelig 

Jeg hadde også holdt deg hemmelig, hvis du mot formodning skulle blitt min "venninne". Huff. 

Anonymkode: 6b23a...bb9

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg hadde også holdt deg hemmelig, hvis du mot formodning skulle blitt min "venninne". Huff. 

Anonymkode: 6b23a...bb9

Hvorfor det, egentlig? Er det ikke lov å føle på utenforskap? Usikkerhet i relasjonen? Å være åpen om det? Eller er det et poeng for deg å være litt ekstra kjip med HI som eksponerer sin sårbarhet?

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Hvorfor det, egentlig? Er det ikke lov å føle på utenforskap? Usikkerhet i relasjonen? Å være åpen om det? Eller er det et poeng for deg å være litt ekstra kjip med HI som eksponerer sin sårbarhet?

Her i dette forumet er det vist helt tabu for de eldste folka å føle seg utenfor og snakke om sårbarhet. Må virkelig være folk som har det vondt i virkeligheten som sitter bak der og er så ufølsomme her inne.

LillaGorilla♥♥ skrev (5 timer siden):

Det som skjer på sosiale medier er stort sett bare fasade. Det som er viktig er hva som skjer utenfor det. 

Selvfølgelig er det fasade. Fasade er viktig. Det er den vi ser og bedømmer ting ut fra, for det er umulig å bedømme ut fra det man ikke ser. Det blir bare spekulasjoner som jeg ikke kan se er noe bedre å bedømme ut fra.

Så, selvfølgelig betyr det vi ser mye. Er du en av dem som aldri blir inkludert i det som blir delt, så betyr det noe. 

Anonymkode: 75bb9...f66

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Selvfølgelig er det fasade. Fasade er viktig. Det er den vi ser og bedømmer ting ut fra, for det er umulig å bedømme ut fra det man ikke ser. Det blir bare spekulasjoner som jeg ikke kan se er noe bedre å bedømme ut fra.

Så, selvfølgelig betyr det vi ser mye. Er du en av dem som aldri blir inkludert i det som blir delt, så betyr det noe. 

Anonymkode: 75bb9...f66

Skulle ikke være anonym!! ☝️

Jeg har ei venninne som alltid legger ut sine venner, men ikke meg. Hun legger og ut masse instainnlegg fra turer, da gjerne med venninner først (og seg selv). Vi var på storbytur og hun la ut masse bilder, men kun ett av meg.
Det er fasade. Jeg er dvask og småfeit, ikke superpen, kan ikke "pull of" en minikjole som hun og venninnene. For henne er det viktig å vise frem, helst seg selv, og så venner. Jeg er ikke noe å vise frem. Men jeg er voksen, gammel nok til å være trygg i rollen min. Jeg er 5 år eldre enn henne, har barn og har levd virkeligheten lenger enn hun har. Hun er så usikker på seg selv at når hun har en dårlig dag sender hun snap av seg selv i undertøy til alle menn på lista bare for å få oppmerksomhet. 

Anonymkode: dd835...244

Prøv å tenk at det handler om henne og ikke om deg. Hun bygger en kulisse på some og av en eller annen grunn passer ikke du inn i kulissen hennes. Det betyr på ingen måte at det er noe galt med deg, men at det er et eller annet som er feil med henne. Om dere er gode venner, har det gøy og fint når dere er sammen så er det jo det som teller, ikke at andre kan se et bilde av at dere er sammen. Snapstory er dessuten noe folk bare flipper raskt gjennom og glemmer like fort. Om du allikevel går og grubler på dette her, så er det bare en ting å gjøre: Spør henne. 

Anonymkode: fecb3...508

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Prøv å tenk at det handler om henne og ikke om deg. Hun bygger en kulisse på some og av en eller annen grunn passer ikke du inn i kulissen hennes. Det betyr på ingen måte at det er noe galt med deg, men at det er et eller annet som er feil med henne. Om dere er gode venner, har det gøy og fint når dere er sammen så er det jo det som teller, ikke at andre kan se et bilde av at dere er sammen. Snapstory er dessuten noe folk bare flipper raskt gjennom og glemmer like fort. Om du allikevel går og grubler på dette her, så er det bare en ting å gjøre: Spør henne. 

Joda selvfølgelig er det kjekt å henge sammen og vi koser oss sammen. Men litt sårt og se at hun stadig poster ut sine andre venninner og ikke meg lenger. At jeg ikke er en av de kule venninnene lenger som burde postes. At jeg ikke er like «kul» som de andre venninnene hennes eller pen 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Joda selvfølgelig er det kjekt å henge sammen og vi koser oss sammen. Men litt sårt og se at hun stadig poster ut sine andre venninner og ikke meg lenger. At jeg ikke er en av de kule venninnene lenger som burde postes. At jeg ikke er like «kul» som de andre venninnene hennes eller pen 

Det er din konklusjon at du ikke er kul nok eller pen nok. Snakk med henne. Kanskje hun har oppfattet deg sånn at du ikke vil postes på andres snap en eller annen gang og at det er grunnen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...