Gå til innhold

Tror du Moxnes vil overleve i politikken etter at han er tatt for nye butikktyverier?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I politikken får han nok være, men ikke i noen større verv.

Om Erna blir statsminister om 2 år skjønner jeg ingenting, vi kan da ikke ha den mannen hennes i statsministerboligen...

Anonymkode: 1af80...2c2

Det er en personlig tragedie og ingen tvil om at han er syk. Syke folk skal ikke straffes. Men i den rollen han har så er han avhengig av mer tillit enn vanlige arbeidere, så mitt svar er at nei, han kan ikke komme tilbake til toppolitikken. 

Anonymkode: 10bf9...b7a

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

I politikken får han nok være, men ikke i noen større verv.

Om Erna blir statsminister om 2 år skjønner jeg ingenting, vi kan da ikke ha den mannen hennes i statsministerboligen...

Anonymkode: 1af80...2c2

Joda, det kan vi. 

Anonymkode: 69dac...f86

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Joda, det kan vi. 

Jaaaada, og så kan vi alle skylde på noen andre hvis vi gjør noe feil. Det blir såååå bra 👍👍👍

Anonymkode: d6057...975

Annonse

Ja, det tror jeg, og det håper jeg også, for selv om jeg ikke stemmer på hans parti, så mener jeg at han er en flink politikker. Men det fordrer at han får hjelp og får orden på den delen av livet sitt. Tøft å stå fram, selv om han kanskje ikke hadde noe valg. 

Anonymkode: 5594a...eb0

Har bare ventet på at han skal stå frem, etterfulgt av at Finnes står frem med spillavhengighet. Nei, jeg tror ikke det. Det handler ikke om å bruke sykdom mot noen, men noen verv krever at du er skikket, som det så fint heter. Akkurat dette går ikke helt overens. 

Anonymkode: 4e29f...322

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bryr meg ikke. Bare Erna blir statsminister om to år er jeg fornøyd. 

Jeg håper høyre blir regjerende parti, men uten Erna som statsministerkandidat. 

Anonymkode: 4e29f...322

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bryr meg ikke. Bare Erna blir statsminister om to år er jeg fornøyd. 

Så godtroende går det da ikke an å være. Erna kan ikke være gift med mannen og sitte i regjering, den tilliten har hun tapt. 

Anonymkode: 4053f...d90

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Psykisk helseproblem faktisk😅 Penere ord for kleptoman... 

Anonymkode: 62022...6d7

Kleptomani er en psykisk lidelse. 

Anonymkode: d6057...975

Annonse

Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden):

At han tør 😳🙈

Han lider muligens av kleptomani, og da er det litt andre mekanismer som slår inn. Jeg hadde en tante som led av dette, og det er utrolig skamfullt for den det gjelder fordi man utmerket godt vet at handlingen er etisk gal. Det blir, uten sammenligning forøvrig, som en alkoholiker som bare må drikke selv om han vet at han ikke burde. 

Anonymkode: 3dd28...fdf

Og vi som sa at dette ikke var en engangsforeteelse ble utsatt for sinne og hets. Takk for det Moxnes.

Å få så mye kjeft for at jeg liksom "dømte" deg på grunn av en sånn "bagatell" for å stjele et par solbriller. Kjempefint.

Den innrømmelsen er fint at han kommer med, og så bør han beklage til oss som skjønte at han har et problem. Men neeidaa. De er jo han og hans "nærmeste" han nå har det vanskelig på grunn av. 

Litt av en politiker som nettopp ikke  tenker utover seg og sine nærmeste. 

Men for all del. Gjør noe med problemet og bli frisk. Det unner jeg ham.

Om jeg vil ha tillit til ham fremover? Nei, det tviler jeg på. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EQP8mo/bjoernar-moxnes-tatt-for-fem-nye-tyverier-jeg-har-et-psykisk-helseproblem

Kan han komme tilbake etter dette, vil han kunne bli gjenvalgt igjen?

Anonymkode: e05bb...51a

Ja, tror det var klokt å gå ut og spesifisere hva han driver med. Det er en lidelse det visstnok finnes god behandling for. Når han blir frisk, så vil jeg tro han er velkommen tilbake

Anonymkode: 463cc...bd1

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja, tror det var klokt å gå ut og spesifisere hva han driver med. Det er en lidelse det visstnok finnes god behandling for. Når han blir frisk, så vil jeg tro han er velkommen tilbake

Anonymkode: 463cc...bd1

Nei. Dette er selvsagt ikke klokt. Det er ingen avgjørelse han har tatt fordi han skjønner bedre. 

Dette er han tvunget til å gjøre nå, og det har så lite med klokhet å gjøre at lenger unna det kommer du ikke.

Psykiske lidelser kommer uten forbehold. På en måte gjenspeiler dette at det kan skje «mannen i gata». 
Du kan fint ha på flere hatter, og være en suveren politiker selv om du sliter med psykisk uhelse. Du kan være en fantastisk kirurg også selv om du lider av en overspisingslidelse. 
Men, dersom du ikke tar tak i problemet og lar det eskalere, vil det innhente deg. 

Selvsagt er dette skamfullt og ydmykende, men jeg håper han får adekvat hjelp og reiser seg igjen og kommer tilbake i politikken! 

Endret av Twintipp
Twintipp skrev (4 minutter siden):

Psykiske lidelser kommer uten forbehold. På en måte gjenspeiler dette at det kan skje «mannen i gata». 
Du kan fint ha på flere hatter, og være en suveren politiker selv om du sliter med psykisk uhelse. Du kan være en fantastisk kirurg også selv om du lider av en overspisingslidelse. 
Men, dersom du ikke tar tak i problemet og lar det eskalere, vil det innhente deg. 

Selvsagt er dette skamfullt og ydmykende, men jeg håper han får adekvat hjelp og reiser seg igjen og kommer tilbake i politikken! 

Nei, det gjenspeiler ikke "mannen i gata" Tvert om er det akkurat det det IKKE gjør! 

Du er ingen fantastisk politiker som hevder moral og retningslinjer du ikke følger selv. Da er du en elendig politiker. Ikke nok med det, men du lyver og lar andre svi for egne feil helt til du blir presset til å si sannheten. Og alle du tenker på som politiker, er dine nærmeste. 

Hva slags "logikk" er dette svada du kommer med her? 

Jeg tenker at det vil ta tid , men jeg tenker også at han vil møte forståelse og få støtte ved å åpent erkjenne at han trenger hjelp. Psykisk sykdom er sykdom som noen annen sykdom og han får hjelp. Noe videre synsing her trengs ikke. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at det vil ta tid , men jeg tenker også at han vil møte forståelse og få støtte ved å åpent erkjenne at han trenger hjelp. Psykisk sykdom er sykdom som noen annen sykdom og han får hjelp. Noe videre synsing her trengs ikke. 

Er det psykiatrisk sykdom å la andre forsvare seg og få hets ved å lyve? 

Javel. Hva kalles ikke psykiatrisk lidelse. Ved å gjøre det så unnskyldes man. Og å unnskylde slike ting sier veldig mye om de som gjør det. Å ha tillit til dem kan man ihvertfall ikke. 

Da tar man ansvar. 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Er det psykiatrisk sykdom å la andre forsvare seg og få hets ved å lyve? 

Javel. Hva kalles ikke psykiatrisk lidelse. Ved å gjøre det så unnskyldes man. Og å unnskylde slike ting sier veldig mye om de som gjør det. Å ha tillit til dem kan man ihvertfall ikke. 

Da tar man ansvar. 

En forklaring må ikke være en unnskyldning. Å lyve kan være sykdom. Mye her vi ikke vet og det må være ok. Mannen er syk og det er det vi trenger å vite nå. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

En forklaring må ikke være en unnskyldning. Å lyve kan være sykdom. Mye her vi ikke vet og det må være ok. Mannen er syk og det er det vi trenger å vite nå. 

Han stjeler= psykdom. Han lyver= psykdom Han lar andre svi for egne feil mens han turer fram selv= psykdom Han blir tatt flere ganger til og må tilstå = ? 

Jeg tror jeg har en diagnose i tankene her. Men jeg lar være å si det. Venter heller til det faktisk kommer for en dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...