Gå til innhold

Brukket kragebein, hvor lenge holde hjemme fra bhg?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Han hadde null smerter, så det var ikke et problem

Hvorfor er det stakkars barn når det ikke har skadet han på noen måte? 

Man er ikke elendig forelder fordi man ikke holder barnet hjemme når det ikke er dårlig på noen måte. 

Anonymkode: 05da3...da6

Det der er noe av det sykeste jeg har hørt.

Anonymkode: 29d99...0ff

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Et barn som har et brudd i kroppen og som har vært på legevakten skal selvsagt være hjemme minst samme dag! Jeg er sjokkert over at barnehagen ikke meldte bekymring på dere. Når du kan forsvare handlingen tør jeg ikke tenke på hva ellers du har utsatt barnet for. Elendig forelder som setter jobben foran barna. 

Anonymkode: 77e14...de7

Fordi du ikke ville gjort det samme? Jeg kan fortelle seg at jeg måtte krangle med fastlegen om å få tatt røntgen, for hun var brennsikker på at han ikke hadde brudd. Han lekte rundt og løp og klatret i trærne. Ortopeden sa at så små barn sjelden har spesielt vondt, sp det var bare å dra tilbake til barnehagen. Jeg var litt skeptisk, men valgte å høre på legen, og han hadde det helt supert. Barnehagen sa så klart ikke noe på det. Han var som vanlig, så hvorfor skulle de melde om noe?

Det der er noe av det sykeste jeg har hørt.

Hvis det er noe av det sykeste du har hørt, så har du kanskje levd et beskyttet liv? 

Han hadde null smerter, så det var ikke et problem

Hvorfor er det stakkars barn når det ikke har skadet han på noen måte? 

Man er ikke elendig forelder fordi man ikke holder barnet hjemme når det ikke er dårlig på noen måte. 

Barnehagen ringte fordi barnet hadde smerter så mye at de oppsøkte sykehuset. Så sender de ungen rett tilbake i bhg. Men enig med en over her, barnehagen har nok større omsorg for barnet. Oppmelding hadde vært på sin plass

Anonymkode: 00170...a3d

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Fordi du ikke ville gjort det samme? Jeg kan fortelle seg at jeg måtte krangle med fastlegen om å få tatt røntgen, for hun var brennsikker på at han ikke hadde brudd. Han lekte rundt og løp og klatret i trærne. Ortopeden sa at så små barn sjelden har spesielt vondt, sp det var bare å dra tilbake til barnehagen. Jeg var litt skeptisk, men valgte å høre på legen, og han hadde det helt supert. Barnehagen sa så klart ikke noe på det. Han var som vanlig, så hvorfor skulle de melde om noe?

Fordi det sier så mye om de omsorg evne og innsikt i barns behov.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor gikk dere til lege om han ikke var smertepåvirket? Man løper ikke til legen hver gang en toåring slår seg.

Dette er faktisk så ille at jeg sliter med å tro at det er sant. Jeg har jobbet i mange år, og har aldri opplevd at noen kommer tilbake med et barn som måtte på legevakten. Uansett utfall er det en skummel opplevelse og barnet trenger ro og omsorg av mor eller far. At du forsvarer dette så iherdig gjør meg betenkt. At barnehagen ikke sa noe kan bare forklares med at de ble tatt på sengen og ikke klarte å si fra. 

Annonse

MissSaigon skrev (5 minutter siden):

Hvorfor gikk dere til lege om han ikke var smertepåvirket? Man løper ikke til legen hver gang en toåring slår seg.

Dette er faktisk så ille at jeg sliter med å tro at det er sant. Jeg har jobbet i mange år, og har aldri opplevd at noen kommer tilbake med et barn som måtte på legevakten. Uansett utfall er det en skummel opplevelse og barnet trenger ro og omsorg av mor eller far. At du forsvarer dette så iherdig gjør meg betenkt. At barnehagen ikke sa noe kan bare forklares med at de ble tatt på sengen og ikke klarte å si fra. 

Hvem sa at de var på legevakten?

Anonymkode: 17cee...ff5

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ja. Han var 2 1/2 år og eneste han merket av smerter var når han løftet armen. Så det gjorde han ikke. Barnehagen ringte meg 9, vi var ferdig på sykehuset klokken 11. 11.30 var vi i barnehagen igjen. Han klarte seg veldig bra der. 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hvem sa at de var på legevakten?

Anonymkode: 17cee...ff5

Beklager, sykehuset er riktig. Uten at det gjør saken det minste bedre. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Barnehagen ringte fordi barnet hadde smerter så mye at de oppsøkte sykehuset. Så sender de ungen rett tilbake i bhg. Men enig med en over her, barnehagen har nok større omsorg for barnet. Oppmelding hadde vært på sin plass

Barnehagen ringte ikke fordi han hadde smerter. De ringte fordi han ikke løftet armen høyere enn 90 grader. 

MissSaigon skrev (23 minutter siden):

Vi var ikke på legevakt. Og fastlegen (som vi var hos) ville ikke sende på røntgen fordi hun mente at et så aktivt barn ikke kunne ha brukket noe. Det var en ansatt i barnehagen som er sykepleier som ble litt betenkt. Men han var aldri smertepåvirket og ikke traumatisert heller. Han visste ikke hvordan det hadde skjedd en gang. Han mente han ikke hadde falt, ikke hadde slått seg. Ortopeden på sykehuset sa at det er helt vanlig for så små barn. De kan klatre i ribbeveggen noen timer etter de har skadet seg uten å være smertepåvirket. At du har jobbet i mange år har vel ikke noe med saken å gjøre? Jeg tok et valg, det var rett for oss. Og barnehagen synes det var helt greit. Dette har aldri vært et problem for andre enn dere her inne. Dere aner jo ikke noe om dette. Når til og med legen sier «jeg setter ikke på han fatle en gang, han er frisk og rask, så send han tilbake i barnehagen», så tar jeg mer hensyn til det enn dere her inne. Til opplysning, så hadde han smerter andre gangen. Da brakk han det andre på skolen. Da ringte de meg fordi han ikke klarte å gå nesten. Da fikk han fatle i 3 uker, og treningsforbud i 6 uker. Da holdt jeg så klart hjemme den dagen. Men da han ville bade etter to uker, så fikk han lov til det også, så lenge han var forsiktig. Og da han brakk håndleddet, fingrene (3stk) og tåa på skolen, så holdt jeg også hjemme samme dag fordi han hadde vondt. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men leger på sykehuset har null kompetanse?

Om de sier at et lite barn som har brudd kan gå i barnehagen samme dag, så stiller jeg absolutt spørsmål ved deres kompetanse. Men jeg tror deg rett og slett ikke. For det første hadde ingen lege sagt det, for det andre hadde ingen oppegående mor sendt sitt lille barn tilbake i barnehagen og for det tredje hadde ikke barnehagen syns det var greit. 

MissSaigon skrev (1 minutt siden):

Om de sier at et lite barn som har brudd kan gå i barnehagen samme dag, så stiller jeg absolutt spørsmål ved deres kompetanse. Men jeg tror deg rett og slett ikke. For det første hadde ingen lege sagt det, for det andre hadde ingen oppegående mor sendt sitt lille barn tilbake i barnehagen og for det tredje hadde ikke barnehagen syns det var greit. 

Du får tro hva du vil. Det har ikke noe å si for meg. Men kragebensbrudd hos små barn er som regel helt ukomplisert, og for min så var det ikke vondt en gang første gangen. Andre gangen var han 8 år og hadde mer smerter. Begge fangene var det brukket, altså ikke bristet. 

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Går eller sitter, ja. Selvfølgelig. Hva er vitsen med å gå ut hvis man lar ungene løpe rundt inne?

Anonymkode: 25dc7...826

Ta deg et par dager i bhg, så ville du nok få et lite sjokk. 

Det er full fart med unger som løper, bygger, hopper, turner, danser. 

Å sende et barn med store smerter i barnehagen er jo rett og slett omsorgssvikt. Barnet trenger ro rundt seg, uten å måtte være redd for at noen kommer nær armen. 

Dette burde og må foreldrene forstå. 

Anonymkode: 33b09...85c

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ta deg et par dager i bhg, så ville du nok få et lite sjokk. 

Det er full fart med unger som løper, bygger, hopper, turner, danser. 

Jo takk, jeg har vært mange dager i barnehage, både i barnehager hvor de voksne har kontroll og ungene har det bra og er rolige, og i barnehager hvor de voksne mangler kontroll og ungene løper rundt og hyler og skriker. Jeg sluttet etter å ha opplevd det siste der. Dessverre er det slik det har blitt mange steder, trist at foreldre synes dette er normalen.

Men igjen, med tanke på innleggene over her, hvor man forsøker å shame en mor som har gjort alt riktig, så er det tydelig at foreldrene ikke vet stort bedre.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Å sende et barn med store smerter i barnehagen er jo rett og slett omsorgssvikt. Barnet trenger ro rundt seg, uten å måtte være redd for at noen kommer nær armen. 

Dette burde og må foreldrene forstå. 

Men her er det ikke snakk om store smerter. Uansett hvor ofte det gjentas, så går det tydeligvis ikke inn hos enkelte av dere. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du får tro hva du vil. Det har ikke noe å si for meg. Men kragebensbrudd hos små barn er som regel helt ukomplisert, og for min så var det ikke vondt en gang første gangen. Andre gangen var han 8 år og hadde mer smerter. Begge fangene var det brukket, altså ikke bristet. 

Som jeg skrev tidligere, ikke gidd å gå i diskusjon med de. De mangler tydeligvis kompetanse og kommer ikke til å forstå noe eller endre innstilling, uansett hvor mange ganger man gjentar ting.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Som jeg skrev tidligere, ikke gidd å gå i diskusjon med de. De mangler tydeligvis kompetanse og kommer ikke til å forstå noe eller endre innstilling, uansett hvor mange ganger man gjentar ting.

Mistenkelig måte å svare på og drive frem en tråd på fra dere 2, ikke første gangen.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Mistenkelig måte å svare på og drive frem en tråd på fra dere 2, ikke første gangen.

Vi får ta på oss sølvpapirhattene, for å beskytte oss selv!!!

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke første gang en tråd avspores fordi noen ganger seg opp i ting de tror de vet bedre nei. Det er helt rett. Jeg svarte HI, mange hang seg opp i det jeg svarte. Jeg forsvarte mitt valg. Det er helt ok. 

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Ja. Han var 2 1/2 år og eneste han merket av smerter var når han løftet armen. Så det gjorde han ikke. Barnehagen ringte meg 9, vi var ferdig på sykehuset klokken 11. 11.30 var vi i barnehagen igjen. Han klarte seg veldig bra der. 

Troll. 

Anonymkode: 16c2a...387

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jo takk, jeg har vært mange dager i barnehage, både i barnehager hvor de voksne har kontroll og ungene har det bra og er rolige, og i barnehager hvor de voksne mangler kontroll og ungene løper rundt og hyler og skriker. Jeg sluttet etter å ha opplevd det siste der. Dessverre er det slik det har blitt mange steder, trist at foreldre synes dette er normalen.

Men igjen, med tanke på innleggene over her, hvor man forsøker å shame en mor som har gjort alt riktig, så er det tydelig at foreldrene ikke vet stort bedre.

Men her er det ikke snakk om store smerter. Uansett hvor ofte det gjentas, så går det tydeligvis ikke inn hos enkelte av dere. 

Hun som skrev hi skrev at barnet hadde smerter om noen kom borti armen. 

Jeg har ikke svart hun andre som leverte samme dag, hvor barnet ikke hadde vondt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...