Gå til innhold

Blodprøver overgangsalder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å ta blodprøver når man tror at man har kommet i overgangsalder?. Jeg har forandret humøret mitt det siste halvåret. Er mye trist og tenker mye på sykdom og død. Har ikke vært så ille før. Er 49 år. Skal til legen i morgen for å ta gu. Kanskje spørre om en blodprøve med det samme?

Anonymkode: af75e...c02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var til legen forrige uke og fikk der beskjed om at det var lite vits med blodprøve for å bevise overgangsalder, da det var stor usikkerhet knyttet til en slik prøve. Men sikkert lurt av deg å diskutere tematikken med fastlegen, der finnes jo ting du kan prøve ut. Selv begynner jeg med østrogen til uken, for å se om det hjelper på langvarig insomnia. 

Anonymkode: 9274d...050

Skrevet

Nei, ikke vanlig med blodprøver, de behandler det symptomatisk. Det vil si, der jeg går, så gjør de det. Volvat. 

Anonymkode: 1eb26...aba

Skrevet

Jeg har tatt blodprøver som til 100% sier overgangsalder. Mange leger skriver ikke ut østrogen el progestoron ellers.

Anonymkode: dd3a1...cfd

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har tatt blodprøver som til 100% sier overgangsalder. Mange leger skriver ikke ut østrogen el progestoron ellers.

Og det er skikkelig dårlig, for en god lege ville startet med østrogen/gestagen lenge før man er gjennom klimakteriet. Bytt lege. 

Anonymkode: 1eb26...aba

Skrevet

Er og ganske vanlig, viss en går til gynekolog , at en kan bruke p piller mye lenger, da slipper en mye med overgangsalder

Anonymkode: 42970...dd5

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Har du tatt prøvene mer enn én gang? For de kan fluktuere veldig i årene før menopause og er med andre ord vanskelig å bruke som diagnostikk. 

Anonymkode: e6ac4...59b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...