Anonym bruker Skrevet 12. november 2023 #1 Skrevet 12. november 2023 Er det vanlig å ta blodprøver når man tror at man har kommet i overgangsalder?. Jeg har forandret humøret mitt det siste halvåret. Er mye trist og tenker mye på sykdom og død. Har ikke vært så ille før. Er 49 år. Skal til legen i morgen for å ta gu. Kanskje spørre om en blodprøve med det samme? Anonymkode: af75e...c02
Anonym bruker Skrevet 12. november 2023 #2 Skrevet 12. november 2023 Var til legen forrige uke og fikk der beskjed om at det var lite vits med blodprøve for å bevise overgangsalder, da det var stor usikkerhet knyttet til en slik prøve. Men sikkert lurt av deg å diskutere tematikken med fastlegen, der finnes jo ting du kan prøve ut. Selv begynner jeg med østrogen til uken, for å se om det hjelper på langvarig insomnia. Anonymkode: 9274d...050
Anonym bruker Skrevet 12. november 2023 #3 Skrevet 12. november 2023 Nei, ikke vanlig med blodprøver, de behandler det symptomatisk. Det vil si, der jeg går, så gjør de det. Volvat. Anonymkode: 1eb26...aba
Anonym bruker Skrevet 12. november 2023 #4 Skrevet 12. november 2023 Jeg har tatt blodprøver som til 100% sier overgangsalder. Mange leger skriver ikke ut østrogen el progestoron ellers. Anonymkode: dd3a1...cfd
Anonym bruker Skrevet 12. november 2023 #5 Skrevet 12. november 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg har tatt blodprøver som til 100% sier overgangsalder. Mange leger skriver ikke ut østrogen el progestoron ellers. Anonymkode: dd3a1...cfd Og det er skikkelig dårlig, for en god lege ville startet med østrogen/gestagen lenge før man er gjennom klimakteriet. Bytt lege. Anonymkode: 1eb26...aba
Anonym bruker Skrevet 12. november 2023 #6 Skrevet 12. november 2023 Er og ganske vanlig, viss en går til gynekolog , at en kan bruke p piller mye lenger, da slipper en mye med overgangsalder Anonymkode: 42970...dd5
Anonym bruker Skrevet 12. november 2023 #7 Skrevet 12. november 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg har tatt blodprøver som til 100% sier overgangsalder. Mange leger skriver ikke ut østrogen el progestoron ellers. Anonymkode: dd3a1...cfd Har du tatt prøvene mer enn én gang? For de kan fluktuere veldig i årene før menopause og er med andre ord vanskelig å bruke som diagnostikk. Anonymkode: e6ac4...59b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå