Gå til innhold

På jakt etter et rimelig hverdagsskjørt. Er denne fargen anvendelig?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det ingen forklaring?  Hvorfor kan du ikke bruke denne skjørtelengden på jobb? 

Dette blir jo litt på siden av tema, man jeg blir oppriktig nysgjerrig og veldig undrende her. Hva er problemet om du kler deg i fks dette skjørtet? 

Anonymkode: 734b2...2cf

Hva snakker du om "ingen forklaring"? Jeg sier jo at det er reglene for bekledning på sykehuset der jeg jobber. Jeg går ikke til sykehussjefen eller lederen i helseforetaket for å kreve en forklaring altså. Det koster meg lite å innfinne meg med reglene.

Anonymkode: 06f3a...814

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva snakker du om "ingen forklaring"? Jeg sier jo at det er reglene for bekledning på sykehuset der jeg jobber. Jeg går ikke til sykehussjefen eller lederen i helseforetaket for å kreve en forklaring altså. Det koster meg lite å innfinne meg med reglene.

De reglene burde nok kanskje ha blitt tipset om. Det høres nemlig ut som om det er sjefen din som ikke er helt med her, men jeg har jo vanskelig for å tro på dette da. Det er ingen anno 2023 som ville akseptert slike regler om at man ikke kan ha et skjørt noen cm over knærne! 

Eller så har du misforstått grundig her. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Seriøst, hvor jobber dere som synes det er greit å komme sånn på jobb? Har dere jobb i det hele tatt?

Det ser jo absolutt ikke bedre ut hvis menn kommer sånn på jobb, f.eks. i shorts.

Anonymkode: 6330f...962

Jeg jobber på en videregående skole, og både de merkantile og lærere kunne fint gått i det skjørtet. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ikke meg du svarer, men jeg kan svare. Jeg jobber på sykehus (den delen som ikke har uniform) og vi kan ikke bruke skjørt over knærne. Skjørtet er kjempefint både i farge, fasong og lengde synes jeg, men jeg kunne ikke brukt det på jobb.

Står kleskoden spesifisert noe sted? 

Skjørtet var for øvrig pent, og det hi beskriver kan bli et bra antrekk. 

Anonymkode: ab04e...c9f

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De reglene burde nok kanskje ha blitt tipset om. Det høres nemlig ut som om det er sjefen din som ikke er helt med her, men jeg har jo vanskelig for å tro på dette da. Det er ingen anno 2023 som ville akseptert slike regler om at man ikke kan ha et skjørt noen cm over knærne! 

Eller så har du misforstått grundig her. 

Du kan åpenbart ikke mye om sykehusorganisering. Dette er mange hoder over "sjefen min". At du nekter å tro på det bryr meg midt i ræva.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du kan åpenbart ikke mye om sykehusorganisering. Dette er mange hoder over "sjefen min". At du nekter å tro på det bryr meg midt i ræva.

Jeg må si at jeg ikke har hørt om slike kleskoder bortsett fra i forsvaret ol. Står kleskodene spesifisert i arbeidsinstruksen deres? Jeg tror deg, altså, jeg bare spør (det er ikke meg du skriver dette hyggelige svaret til) 

Anonymkode: ab04e...c9f

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Seriøst, hvor jobber dere som synes det er greit å komme sånn på jobb? Har dere jobb i det hele tatt?

Det ser jo absolutt ikke bedre ut hvis menn kommer sånn på jobb, f.eks. i shorts.

Jeg jobber administrativt på ett sykehus og kunne godt brukt dette på jobb, da med en tykk strømpebukse under. Dersom jeg hadde valgt å gått med tynn gjennomsiktig strømpebukse hadde jeg fått tilsnakk da kleskoden var innebærer å dekke til knær, skuldre og utrigning.

Anonymkode: 1488c...b04

Annonse

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Jeg jobber administrativt på ett sykehus og kunne godt brukt dette på jobb, da med en tykk strømpebukse under. Dersom jeg hadde valgt å gått med tynn gjennomsiktig strømpebukse hadde jeg fått tilsnakk da kleskoden var innebærer å dekke til knær, skuldre og utrigning.

Anonymkode: 1488c...b04

Så hvis du bare har tykk nok strømpebukse, kan du egentlig gå med skjørt som slutter rett under rompa, eller til og med droppe skjørtet? ;) 

Anonym bruker skrev (På 12.11.2023 den 23.35):

At du gidder :) 

Det er veldig enkelt å google seg frem til helt normale kleskoder for voksne mennesker på jobb. Også på andre forumer vil man kunne finne tips og triks til å kle seg på en måte hvor man blir tatt seriøst og ikke er til bry for bedriften. De kleskodene skiller seg veldig fra det man snakker om her inne.

Det er lett å skrive på internett at man har en jobb og at man har peiling på slike ting. Det er minst like enkelt å gjennomskue at det har man ikke.

Så mye krangling om skjørtelengde, da! Dere ødelegger jo tråden.

Hi: fint skjørt, men jeg ville begrenset meg til tre hovedfarger i antrekket. Sorte ankelstøvletter og ikke brune ville jeg gått for. Lilla skjørt, sort strømpebukse og brune sko blir for mye ulikt. 

Anonymkode: c7442...077

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...