Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #76 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg er ikke en mann altså! 🤣🤣🤣 Anonymkode: e8878...a1a Sikkert ikke… 🤣 Anonymkode: 1aa50...c13
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #77 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Det kan det jo være, det er bare å la være å sutre, og tenke løsninger. Anonymkode: c7230...f33 Hvis man sliter med det så er det jo ikke lystbetont. Har ingen lært deg at du også er viktig? Det er ikke din oppgave å tilfredsstille mannen. Anonymkode: 3e246...203
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #78 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvis man sliter med det så er det jo ikke lystbetont. Har ingen lært deg at du også er viktig? Det er ikke din oppgave å tilfredsstille mannen. Anonymkode: 3e246...203 Korrekt. Det er mannens oppgave å tilfredsstille meg 😊 Neida, men hadde han meldt seg ut så hadde jeg selvføkgelig ikke latt det passere. Har ingen lært deg at du er verdt noe? Kan mannen bare droppe sex med deg fordi det liksom ikke er lystbetont nok, og det skal du bare godta? Anonymkode: c7230...f33
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #79 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Korrekt. Det er mannens oppgave å tilfredsstille meg 😊 Neida, men hadde han meldt seg ut så hadde jeg selvføkgelig ikke latt det passere. Har ingen lært deg at du er verdt noe? Kan mannen bare droppe sex med deg fordi det liksom ikke er lystbetont nok, og det skal du bare godta? Anonymkode: c7230...f33 Jeg vil jo ikke at han skal tvinge seg til å ha sex! Det er jo helt tragisk. Har han ikke lyst så må jo det være greit, å ha sex med noen som ikke vil er jo overgrep. Anonymkode: 3e246...203
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #80 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil jo ikke at han skal tvinge seg til å ha sex! Det er jo helt tragisk. Har han ikke lyst så må jo det være greit, å ha sex med noen som ikke vil er jo overgrep. Anonymkode: 3e246...203 OK. Selv føler jeg meg mer verdt enn som så. Vil han ikke ha sex og ikke finne en måte å ha sex på, så vil ikke jeg fortsette å være sammen. Et forhold hvor den ene bare slutter å ha sex, er i mine øyne et destruktivt forhold. Er det overgrep å forvente at partner skal delta i husarbeid og barneoppdragelse også, selv de gangene han/hun ikke har lyst, eller er det OK å forvente voksen adferd på disse punktene? Og hva med å prioritere kvalitetstid med partner og snakke sammen og lytte til hverandre og kose med hverandre? Hva er det i så fall som gjør at man kan feige ut på det ene området og ikke på de andre? Anonymkode: c7230...f33
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #81 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): OK. Selv føler jeg meg mer verdt enn som så. Vil han ikke ha sex og ikke finne en måte å ha sex på, så vil ikke jeg fortsette å være sammen. Et forhold hvor den ene bare slutter å ha sex, er i mine øyne et destruktivt forhold. Er det overgrep å forvente at partner skal delta i husarbeid og barneoppdragelse også, selv de gangene han/hun ikke har lyst, eller er det OK å forvente voksen adferd på disse punktene? Og hva med å prioritere kvalitetstid med partner og snakke sammen og lytte til hverandre og kose med hverandre? Hva er det i så fall som gjør at man kan feige ut på det ene området og ikke på de andre? Anonymkode: c7230...f33 Det er frivillig å være i et forhold. Det er opp til den enkelte hva de kan leve med og ikke, ingen andre enn den det gjelder avgjør, og du er ikke i en posisjon der du kan lage regler for andre enn deg selv. Hvis en mann eller kvinne er misfornøyd i parforholdet sitt, enten på grunn av manglende sex, partner som ikke bidrar med husarbeid, dårlig kommunikasjon eller hva som helst, står han/hun fritt til å gå. Det gjør også folk til stadighet. Anonymkode: 1aa50...c13
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #82 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): og du er ikke i en posisjon der du kan lage regler for andre enn deg selv. Akkurat det vet jo ikke du. Jeg tror du må regne med at mange velger å leve livene sine på en ganske annerledes måte enn den du skisserer. Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvis en mann eller kvinne er misfornøyd i parforholdet sitt, enten på grunn av manglende sex, partner som ikke bidrar med husarbeid, dårlig kommunikasjon eller hva som helst, står han/hun fritt til å gå. Det gjør også folk til stadighet. Anonymkode: 1aa50...c13 Ja, og derfor er det like greit å endre hele tråden fra Jeg vil ikke ha sex lengre, og satser på et kjempefint sexløst forhold sammen med min mann i fremtiden…noen som blir provosert, eller?!?!? 🤪🤪🤪 til Jeg vil ikke ha sex lengre, det skal bli spennende å se hva mannen sier til det. Jeg tror enda at tråden er startet for å provosere. Anonymkode: c7230...f33
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #83 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Akkurat det vet jo ikke du. Jeg tror du må regne med at mange velger å leve livene sine på en ganske annerledes måte enn den du skisserer. Ja, og derfor er det like greit å endre hele tråden fra Jeg vil ikke ha sex lengre, og satser på et kjempefint sexløst forhold sammen med min mann i fremtiden…noen som blir provosert, eller?!?!? 🤪🤪🤪 til Jeg vil ikke ha sex lengre, det skal bli spennende å se hva mannen sier til det. Jeg tror enda at tråden er startet for å provosere. Anonymkode: c7230...f33 Ehhh… jo. Jeg vet med sikkerhet at du ikke er i en posisjon det du kan lage regler for hva andre skal akseptere i et parforhold eller ikke. Det er kun opp til den enkelte. Blir du provosert av tanken på at noen faktisk aksepterer å leve i forhold uten sex? Anonymkode: 1aa50...c13
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #84 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ehhh… jo. Jeg vet med sikkerhet at du ikke er i en posisjon det du kan lage regler for hva andre skal akseptere i et parforhold eller ikke. Det er kun opp til den enkelte. Du får bare tro det Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Blir du provosert av tanken på at noen faktisk aksepterer å leve i forhold uten sex? Anonymkode: 1aa50...c13 Absolutt ikke. Blir du provosert av tanken om at jeg kan bestemme over andre, mens du ikke kan det? Anonymkode: c7230...f33
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #85 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): OK. Selv føler jeg meg mer verdt enn som så. Vil han ikke ha sex og ikke finne en måte å ha sex på, så vil ikke jeg fortsette å være sammen. Et forhold hvor den ene bare slutter å ha sex, er i mine øyne et destruktivt forhold. Er det overgrep å forvente at partner skal delta i husarbeid og barneoppdragelse også, selv de gangene han/hun ikke har lyst, eller er det OK å forvente voksen adferd på disse punktene? Og hva med å prioritere kvalitetstid med partner og snakke sammen og lytte til hverandre og kose med hverandre? Hva er det i så fall som gjør at man kan feige ut på det ene området og ikke på de andre? Anonymkode: c7230...f33 Nei, det er ikke overgrep å forvente at partneren bidrar med husarbeid. Hvis du tror at de to tingene kan sammenlignes, kan jeg ikke diskutere videre med deg. Det kreves mer pedagogiske evner enn jeg har. Anonymkode: 3e246...203
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #86 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Akkurat det vet jo ikke du. Jeg tror du må regne med at mange velger å leve livene sine på en ganske annerledes måte enn den du skisserer. Ja, og derfor er det like greit å endre hele tråden fra Jeg vil ikke ha sex lengre, og satser på et kjempefint sexløst forhold sammen med min mann i fremtiden…noen som blir provosert, eller?!?!? 🤪🤪🤪 til Jeg vil ikke ha sex lengre, det skal bli spennende å se hva mannen sier til det. Jeg tror enda at tråden er startet for å provosere. Anonymkode: c7230...f33 Det er jo rimelig spesielt at du blir provosert. Anonymkode: 3e246...203
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #87 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke overgrep å forvente at partneren bidrar med husarbeid. Hvis du tror at de to tingene kan sammenlignes, kan jeg ikke diskutere videre med deg. Det kreves mer pedagogiske evner enn jeg har. Anonymkode: 3e246...203 Hvis du tror at en diskusjon handler om å lære opp alle som ikke tenker som en selv, så går nok ikke det, nei. Enig i det Anonymkode: c7230...f33
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #88 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er jo rimelig spesielt at du blir provosert. Anonymkode: 3e246...203 Blir jeg? Så spennende! Fortell! Anonymkode: c7230...f33
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #89 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Blir jeg? Så spennende! Fortell! Anonymkode: c7230...f33 Fortell? Man trenger jo bare å lese det du skriver. Anonymkode: 3e246...203
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #90 Skrevet 13. november 2023 Herregud, for en merkelig utvikling denne tråden gjennomgikk... Mange raringer her inne. HI, jeg hadde det som deg da jeg var 40. Hadde vært gift i ti år med en mann som i starten var åpen og god seksuelt, men hvor sexlivet vårt endte med fem minutters ut-inn hvor han alltid fikk orgasme, og jeg aldri. Jeg hatet hvert sekund av det, hver gang. Gråt på badet etterpå. Det var selvfølgelig begges ansvar at det ble sånn. Da vi endelig ble skilt, trodde jeg at jeg var ferdig med sex for alltid. De første par årene la jeg meg ikke om kvelden én gang uten å omtrent takke Gud for at jeg kunne legge meg alene, uten det evindelige sexpresset (og sure miner når jeg ikke ville). Det var vidunderlig! Det tærer fryktelig på både livsgleden og selvfølelsen at man tvinger seg til å ha sex når man overhodet ikke har lyst, i år etter år. Jeg var helt høy over å slippe. Fem år etter skilsmissen møtte jeg en ny mann. Ikke særlig høy, mye yngre enn meg. En one night stand, tenkte jeg. Tre år senere er vi sammen fremdeles, og seksuelt har jeg blitt som jeg var i tyveårene, jeg kan nesten ikke få nok. Det er helt fantastisk. Og nå virker tanken på et liv uten sex komplett umulig. Det er vanskelig å gi råd i din situasjon. Jeg ville bare fortelle at sexlysten kan komme tilbake, selv om man har vært helt "off" i mange år. Og si at du har min fulle sympati. Anonymkode: db91a...d38
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #91 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Herregud, for en merkelig utvikling denne tråden gjennomgikk... Mange raringer her inne. HI, jeg hadde det som deg da jeg var 40. Hadde vært gift i ti år med en mann som i starten var åpen og god seksuelt, men hvor sexlivet vårt endte med fem minutters ut-inn hvor han alltid fikk orgasme, og jeg aldri. Jeg hatet hvert sekund av det, hver gang. Gråt på badet etterpå. Det var selvfølgelig begges ansvar at det ble sånn. Da vi endelig ble skilt, trodde jeg at jeg var ferdig med sex for alltid. De første par årene la jeg meg ikke om kvelden én gang uten å omtrent takke Gud for at jeg kunne legge meg alene, uten det evindelige sexpresset (og sure miner når jeg ikke ville). Det var vidunderlig! Det tærer fryktelig på både livsgleden og selvfølelsen at man tvinger seg til å ha sex når man overhodet ikke har lyst, i år etter år. Jeg var helt høy over å slippe. Fem år etter skilsmissen møtte jeg en ny mann. Ikke særlig høy, mye yngre enn meg. En one night stand, tenkte jeg. Tre år senere er vi sammen fremdeles, og seksuelt har jeg blitt som jeg var i tyveårene, jeg kan nesten ikke få nok. Det er helt fantastisk. Og nå virker tanken på et liv uten sex komplett umulig. Det er vanskelig å gi råd i din situasjon. Jeg ville bare fortelle at sexlysten kan komme tilbake, selv om man har vært helt "off" i mange år. Og si at du har min fulle sympati. Anonymkode: db91a...d38 Ikke særlig høy?!?!? Anonymkode: 3e246...203
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #92 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Ikke særlig høy?!?! Anonymkode: 3e246...203 Ja, er det ikke lov å si det? Jeg er ganske høy selv og har alltid følt meg som en elefant sammen med lave menn. Kvinner er altså ikke bare opptatt av menns høyde for å være kjipe, det handler også om at vi påvirkes fra alle kanter til at vi skal være små, tynne og lette. Men jeg er enig med deg i at det overhodet ikke er viktig i denne sammenhengen. Nevnte det bare (i likhet med at han er yngre enn meg) for å vise at man kan falle for helt andre enn man kanskje tror før det skjer:) Anonymkode: db91a...d38
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #93 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Ikke særlig høy?!?!? Anonymkode: 3e246...203 Akkurat som det skulle vært relevant... Anonymkode: e8878...a1a
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #94 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Akkurat som det skulle vært relevant... Anonymkode: e8878...a1a Se svaret mitt over:) Anonymkode: db91a...d38
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #95 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Blir du provosert av tanken om at jeg kan bestemme over andre, mens du ikke kan det? Anonymkode: c7230...f33 Nei, føler meg bare svakt underholdt. Det er jo litt komisk hvis du faktisk går rundt og innbiller deg at du bestemmer hva andre skal akseptere og ikke i sine parforhold. Og litt… psykt 😱 Anonymkode: 1aa50...c13
Gjest Danida Skrevet 13. november 2023 #96 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (På 12.11.2023 den 10.22): Det gir meg ikke noe glede lenger. Jeg har fått de barna jeg vil ha og kjenner ikke på noe lyst. Så er det jo bare det "problemet" at mannen neppe føler det samme som meg. Han ser ut til å ville sex flere ganger i uka fortsatt. Jeg vil fortsatt at vi to skal være sammen. Men jeg føler meg egentlig ferdig med å legge meg på rygg for han et par ganger i uka. Flere som har det sånn? Vet jo at han har behov. Men jeg har også behov og det behovet er ikke sex lenger. Jeg har ikke meldt det til han ennå og har til nå bare prøvd å vise lite interesse i senga som jeg vel tror han har oppfattet. Vet at det finnes par som lever uten sex. Tenker vi kan bli et sånt. Men det er jo en vanskelig samtale å ta. PS! Vi har ellers et ganske bra forhold, to barn og vært sammen i 13 år. Jeg har ikke lyst til eller råd til å skilles. Anonymkode: 71f64...a24 Dersom du har bestemt at DU er ferdig med sex, så får du bestemme at det gjelder deg og ikke flere. Da får jo mannen din skaffe seg det han trenger og har behov for andre steder. Men da baner du samtidig veien for at han finner noen som tilfredsstiller flere sider ved livet enn kun det seksuelle.
Gjest Danida Skrevet 13. november 2023 #97 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg vil jo ikke at han skal tvinge seg til å ha sex! Det er jo helt tragisk. Har han ikke lyst så må jo det være greit, å ha sex med noen som ikke vil er jo overgrep. Anonymkode: 3e246...203 Å søke løsninger der den minst villige parten gjenfinner lysten, er derimot IKKE overgrep. Og de løsningene fins. Men da må man jo være på lag og enige om at problemet er et problem. Ikke bare slå fast at den som vil oftest, er den som har problemet.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #98 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (På 12.11.2023 den 18.41): Give me a break please. Bare menn med liten M er utro. DET finnes ingen god unnskyldning for å være utro. Jeg får ikke sex så da kan jeg være utro. Dust! Anonymkode: 0b38a...223 Det er da ikke utroskap å tilby noen andre det som kona ikke vil ha ... Anonymkode: a061e...7d9
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #99 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er da ikke utroskap å tilby noen andre det som kona ikke vil ha ... Anonymkode: a061e...7d9 Det var og en måte å se det på, hjelpes. Anonymkode: 28164...e3d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2023 #100 Skrevet 13. november 2023 Anonym bruker skrev (På 12.11.2023 den 22.16): Jo. Helt normalt. Har du ikke vært der selv enda, så kommer det. Tro meg. Anonymkode: 3641f...370 Usant. Jeg er snart 53 og har ennå ikke kommet i nærheten. Snarere tvert om. Anonymkode: a061e...7d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå