Gå til innhold

Hvordan kan kjøring til trening fungere på best mulig måte? Hva er ditt tips eller ønske for evt samkjøring?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Her blir jeg litt usikker på hva som er målet ditt HI. Kjøreordning er vanlig. Men det fordrer jo at alle som deltar kan bidra med kjøring. Vil du egentlig bare at noen andre skal kjøre barnet ditt for deg? 
Da kalles det ikke kjøreordning. Men det er stor sjanse for at en av de andre forstår at det er vanskelig i din situasjon, og tilbyr å ta med ditt barn til tvillingene er eldre. Så kan du bidra med andre ting for dem. 

På fotballaget til vår yngste står kjøring til bortekamper og dugnad på hjemmekamper i Spond. I løpet av høsten har vi kjørt til en eller to bortekamper, og stått i kiosken på en hjemmekamp. Passer ikke oppgavene man har blitt tildelt bytter man innbyrdes. Barna møter opp til bortekamp på skolen, og så kjører man samlet derfra. 

Anonymkode: 0c10e...dcf

Da må du nesten lese alt på nytt. Jeg ønsker tips. Bør jeg være med på samkjøring, og ha et ekstra barn med hver gang feks. Forskjellige barn fra gang til gang. Eller avtale med én annen forelder. Eller være med i større gruppe mot å gi noe annet tilbake. 

Anonymkode: f06d4...ce5

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Da må du nesten lese alt på nytt. Jeg ønsker tips. Bør jeg være med på samkjøring, og ha et ekstra barn med hver gang feks. Forskjellige barn fra gang til gang. Eller avtale med én annen forelder. Eller være med i større gruppe mot å gi noe annet tilbake. 

Det er åtte barn. Det betyr behov for to som kjører hver gang. Du kan altså ikke være med i en slik kjøregruppe.

Anonymkode: 047d5...bb0

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg ville sett stort på det, hadde det vært en alenemor med 3 barn og små tvillinger som HI i mitt barns gruppe, hadde jeg gladelig tatt med barnet uten å forvente noe tilbake som betaling. 

Anonymkode: b288e...31e

Samme her

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Da ville jeg spurt foreldrene til et av barna om det passer for dem at dere kjører annenhver gang, og tar med hverandres barn. 
Du kan jo også si at bortekamper er vanskelig for deg, og tilby å kjøre på flere treninger mot at de tar barnet ditt med på bortekamper. 

Klassisk kjøreordning hvor fire familier går sammen om en kjøreplan fungerer ikke for deg, så det er etter min mening ikke noe vits i å ta initiativ til. 

Anonymkode: 0c10e...dcf

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis du kun har mulighet til å ta med ett barn ekstra, så an du jo ikke være med i en større kjøregruppe som inkluderer flere barn? Hvordan tenker du deg i såfall at det skal foregå?

Du har plass til ett ekstra barn - altså bør du forsøke å avtale med en annen familie

Anonymkode: 06ae6...d95

Du kan jo alltids prøve å avtale med en annen forelder om å kjøre annenhver gang, men det er vel lite trolig at de vil takke ja til det om de har mulighet til å avtale kjøring hver fjerde gang med tre andre familier..

Anonymkode: 15bd6...96e

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er åtte barn. Det betyr behov for to som kjører hver gang. Du kan altså ikke være med i en slik kjøregruppe.

Anonymkode: 047d5...bb0

Det er jo ikke den eneste måten å gjøre det på 🤦‍♀️

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvis du kun har mulighet til å ta med ett barn ekstra, så an du jo ikke være med i en større kjøregruppe som inkluderer flere barn? Hvordan tenker du deg i såfall at det skal foregå?

Du har plass til ett ekstra barn - altså bør du forsøke å avtale med en annen familie

Og det må da ikke være det samme barnet hver gang?? Noen er syke, noen dropper trening pga andre årsaker. Om Trine eller Frida sitter på med oss er for meg likegyldig. 

Tror jeg fortsetter å la barna styre dette selv, det har fungert bedre enn å spørre om råd her inne 🥵

Anonym bruker skrev (På 12.11.2023 den 9.07):

Nei, du tolker det på din egen (negative) måte som er typisk her inne. 

Jeg spør hvordan andre løser dette. Jeg har plass til ett barn i tillegg til mitt og tvillingene. Men jeg kjører ikke på kamper langt unna nettopp pga småsøsken. Barnet mitt kan fint stå over kamp.

Jeg spør hvordan andre løser dette på best mulig måte, hvis du orker å lese innlegget mitt ordentlig. Kanskje noen som faktisk har efaring med samkjøring har gode tips som ikke fører til irritasjon og uvennskap(som jeg faktisk spør om).

Kanskje noen kjører fast fordi de er trener, og at de foreldrene bidrar ekstra når det er salgsdugnad? Kanskje jeg kan selge 10 sekker med doruller i stedet for 3? Kanskje jeg kan bake 2 kaker selv om jeg ikke står på bakelista? Kanskje jeg kan betale besinpenger? Kanskje jeg kan være med å planlegge, handle inn, rigge til før cup? Kanskje jeg kan være den som sponser is på trening før sommerferien? 

Jeg spør fordi jeg garantert ikke er den eneste som har barn i idretten og problemer med kjøringen. 

Og sånn at det er gjentatt: jeg klarer å kjøre mitt eget barn til trening, synes bare det er rart at 8 biler skal kjøre samme strekning. Må være noen som ikke liker dugnad eller kakebaking. Hjelpe hverandre, ikke kreve som du så fint påstår.

Barnet ditt spiller på et LAG. Da kan man ikke "lett" stå over. Du må sørge for å ha et liv som funker for det du vil barnet ditt skal være med på.

Anonymkode: dab85...1df

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og det må da ikke være det samme barnet hver gang?? Noen er syke, noen dropper trening pga andre årsaker. Om Trine eller Frida sitter på med oss er for meg likegyldig. 

Tror jeg fortsetter å la barna styre dette selv, det har fungert bedre enn å spørre om råd her inne 🥵

Men ærlig talt da, du har fått mange gode innspill her! Du liker kanskje bare ikke svarene. Du har ikke svart på mine forslag i det hele tatt. Ett av dem var at du avtaler med en annen familie om at de tar din andel av kjøringene mot at du tar deres andel av kakebaking og kiosk. 

Anonymkode: 15bd6...96e

nei, det må det selvsagt ikke. Men det vil jo skape enormt mye mer logistikk for deg om du foran hver eneste trening avtale hvem som skal sitte på med deg om hvem ditt barn skal sitte på med neste gang.

Dersom du ønsker forutsigbarhet, bør du velge å samkjøre med en annen familie. Da vet du at barnet ditt har skyss annehver gang.

Det virker egentlig ikke som om du ønsker konkrete råd for å løse utfordringen din med skyss. Du har fått råd om både samkjøring og at du kan spørre om barnet ditt kan sitte på med noen andre mot at du gjør andre oppgaver for noen. Det virker som om du helst vil at andre skal tilby barnet ditt skyss og at du skal slippe?

Her arrangeres det samkjøring til kamper, der folk melder inn på Spond om de skal kjøre og hvor mange de har plass til. Spillerne møter på skolen og fordeles i biler der.

Og ja, da er det også plass til barn av dem som aldri kan kjøre. Det er nok av annen dugnad foreldrene kan melde seg til for å kompensere:)

Til trening arrangeres eventuell samkjøring direkte mellom foreldrene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...