Gå til innhold

Er dette morsomt for mange?

Anbefalte innlegg

https://tv.vg.no/video/274976/episode-1-takk-for-alt-bard-ylvisaker

Jeg har ikke + abonnement, så jeg får ikke lest hele saken, men jeg skjønner jo greia, tror jeg. Men jeg syns ikke at det er morsomt, ikke i det hele tatt. Jeg har vært i for mange begravelser til for unge mennesker til å syns det er god stil å "leke død" med kirke, minnetale og alt som er.

Jeg liker Ylvis-brødrene og Kalle, men dette ble for usmakelig. 

Er jeg gammel og gretten, eller er det flere som tenker som meg? 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443977-er-dette-morsomt-for-mange/
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissSaigon skrev (49 minutter siden):

https://tv.vg.no/video/274976/episode-1-takk-for-alt-bard-ylvisaker

Jeg har ikke + abonnement, så jeg får ikke lest hele saken, men jeg skjønner jo greia, tror jeg. Men jeg syns ikke at det er morsomt, ikke i det hele tatt. Jeg har vært i for mange begravelser til for unge mennesker til å syns det er god stil å "leke død" med kirke, minnetale og alt som er.

Jeg liker Ylvis-brødrene og Kalle, men dette ble for usmakelig. 

Er jeg gammel og gretten, eller er det flere som tenker som meg? 

Vet ikke hvor gammel du er, men gretten og tverr er du.

Anonymkode: 06a95...904

Annonse

Siden du spør, så ja du er gammel og gretten. Les kranglete.

Angående saken så syns jeg ikke at det er for drøyt. Vi må ikke ta absolutt alt så sinnsykt personlig, og, jeg skal i begravelse kommende uke til en av de som har betydd mest for meg. 

Anonymkode: 80f6b...707

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Får ikke sett den du linker til, så akkurat den kan jeg ikke uttale meg om, men generelt så synes jeg ikke det er så morsomt å harselere med død og begravelse. Man er ikke gammel og gretten for det.

Anonymkode: b04ea...d4c

Det er ikke det de harselerer med, men f.eks. gjorde de narr av kjendiser som møter opp til alt mulig kun for å assosieres med andre osv.

Anonymkode: d7c7f...15a

Det er ikke det de harselerer med, men f.eks. gjorde de narr av kjendiser som møter opp til alt mulig kun for å assosieres med andre osv.

Anonymkode: d7c7f...15a

Jeg skriver jo at jeg ikke kan uttale meg om akkurat det, siden det linkes til en +artikkel. og derfor svarer jeg generelt etter hva jeg tror den handler om. Håpløst når hi linker til +artikkel hun ikke har sett selv engang, ingenting i i startinnlegget hennes sier noe om det du sier her.

Anonymkode: b04ea...d4c

Jeg er nok ganske liberal hva gjelder humor. Når jeg sier at vi tuller om det meste hjemme, så gjør vi det, ikke noe jeg kun sier. 

Det er så klart sårt når du har nære som gikk bort for brått. Alle skal dø, men de fleste vil helst ikke forholde seg til det. 

Spesielt morsomt er det ikke, men det er derimot ett litt interessant tankeeksperiment. 

Anonymkode: 7b985...9f9

Klart det er morsomt for mange. Hvis ikke ville det ikke vært vist.

Vi må lære oss å kunne fleipe mer med livet. Vi er så stive at det er kvalmt. Det er alltid noen som mister noen. Hver dag. Og da kan vi ikke fleipe med døden? Hvis det er sånn, så kan man jo ikke fleipe med noen. Det er alltid noen som ikke synes det er rett tid eller sted. Man kan ikke ta hensyn til alle. Dessuten bør alle kunne være tilstede i egen begravelse. Det hadde vært fint å høre om alt det fine man gjorde før man dør. Men sånn er det ikke blitt. Folk får ofte flere blomster etter de er døde enn de får mens de lever… vi MÅ ikke være så seriøse om alt. 

Anonymkode: c44ba...61b

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Klart det er morsomt for mange. Hvis ikke ville det ikke vært vist.

Vi må lære oss å kunne fleipe mer med livet. Vi er så stive at det er kvalmt. Det er alltid noen som mister noen. Hver dag. Og da kan vi ikke fleipe med døden? Hvis det er sånn, så kan man jo ikke fleipe med noen. Det er alltid noen som ikke synes det er rett tid eller sted. Man kan ikke ta hensyn til alle. Dessuten bør alle kunne være tilstede i egen begravelse. Det hadde vært fint å høre om alt det fine man gjorde før man dør. Men sånn er det ikke blitt. Folk får ofte flere blomster etter de er døde enn de får mens de lever… vi MÅ ikke være så seriøse om alt. 

Ja, jeg ler hver dag av drepte i Gaza. Haha så morsomt liksom.

Anonymkode: 6c1ef...ed3

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Ja, jeg ler hver dag av drepte i Gaza. Haha så morsomt liksom.

Anonymkode: 6c1ef...ed3

Det er en vesentlig forskjell på å le av at noen blir drept og å le av døden. Men hvis du ønsker å le av det, så er du bare ond.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Skal i begravelse til uka. Har mistet en nære. Jeg syns det var morsomt. Vi må tørre å snakke om og tulle mer om døden. 😊

Anonymkode: fc225...cc9

Hvorfor skal vi tulle med døden?

Anonymkode: 8d2ed...b66

Hvorfor skal vi tulle med døden?

Anonymkode: 8d2ed...b66

Fordi alle skal dø? Ikke tulle med døden kanskje, men ufarliggjøre temaet? Fordi døden er et slikt tabu mange ikke engang tør å nevne, enda alle skal gjennom det? Jeg kjenner til mennesker som har mistet nære og de rundt tør ikke engang komme innom? Tør ikke spørre hvordan det går, tør ikke fleipe på kontoret som vanlig for ikke tråkke noen på tærne? Unngår å møte blikket på gaten fordi ingen tør se henne i øynene etter tapet av et barn? Åpenhet om døden er bra. Altfor få snakker om den, altfor få planlegger for den. 

Anonymkode: da53b...356

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...