Gå til innhold

Dårlig idé- xplora klokke tlf. (Ikke døm meg. Jeg er fortvilet)

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber også i skole, og vi har hatt flere fosterbarn hos oss gjennom årene. Men vi har også sett tilfeller av at de barnevernet (og alle andre som hjelper til) ikke klarer å finne fosterhjem til enkelte barn. Det kan være fordi det ikke finnes fosterhjem akkurat da, men også fordi barnet / barna er så krevende at de det ikke finnes hjem med kapasitet og ork til å ta den oppgaven det er- Det har endt med at barnet har blitt flyttet langt hjemmefra - noe som vanligvis ikke er særlig gunstig ofte, og tilfeller der det har endt opp med at barnet har måtte flytte hjem igjen til foreldre som både vi, barnevernet og foreldrene vet at de ikke klarer å ta godt nok vare på. Eller de flyttes fra beredskapshjem til beredskapshjem i lang tid. 

Barn blir ikke tatt ut av hjemmet fordi det sitter andre der og har lyst på dem, de blir tatt ut av hjemmet fordi det er behov for det. Og det er neimen ikke alltid det skjer fort heller.

HI: Jeg heier på deg og ungene dine! Det krever skikkelig "guts" for å stå på som du gjør og å innrømme at dette er mer enn du klarer. Du er en god mor som innser det!  Håper barnevernet klarer å finne hjelp til deg og ungene snart!

Anonymkode: 755a9...af2

Beklager alle skrivefeil og dårlige formuleringer, gikk litt fort for seg her!

Fortsetter under...

Når hverken du eller barnevernet har godkjent den såkalte avtalen med foreldrene dine, så er det faktisk ikke noen avtale. Da er det foreldrene dine driver med ulovlig. De har ikke rett til å bestemme at dine barn skal bo hos dem. Hvis jeg forstår det riktig så mener barnevernet at det er bedre for barna å bli værende hos deg fram til barnevernet finner en løsning, samtidig som du ikke klarer p sette foten ned p få de hjem fra foreldrene dine? Hvis det er tilfelle ville jeg vurdert å involvere politiet. (Gjerne i samråd med barnevernet, så kan du, barnevernet og politiet samarbeide om å gjøre dette så skånsomt som mulig for barna) 

Anonymkode: ef62b...359

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Når hverken du eller barnevernet har godkjent den såkalte avtalen med foreldrene dine, så er det faktisk ikke noen avtale. Da er det foreldrene dine driver med ulovlig. De har ikke rett til å bestemme at dine barn skal bo hos dem. Hvis jeg forstår det riktig så mener barnevernet at det er bedre for barna å bli værende hos deg fram til barnevernet finner en løsning, samtidig som du ikke klarer p sette foten ned p få de hjem fra foreldrene dine? Hvis det er tilfelle ville jeg vurdert å involvere politiet. (Gjerne i samråd med barnevernet, så kan du, barnevernet og politiet samarbeide om å gjøre dette så skånsomt som mulig for barna) 

Anonymkode: ef62b...359

Ja, det stemmer. Og jeg hater måten det ble gjort på. De tok barna fra meg. Var nok et sjokk for barna 😨 men akkurat nå er jeg for sliten og syk til å gjøre noe med det. Jeg blir ikke friskere i toppen av å bli overkjørt 

Anonymkode: b537c...6d8

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Beklager alle skrivefeil og dårlige formuleringer, gikk litt fort for seg her!

Tusen takk for at du deler dette. Takk for forståelsen. Det er ikke enkelt nei 😨😨😨

Jeg har lest det du har skrevet her inne gjennom lang tid. For meg er hele situasjonen rystende som du fremlegger det. Jeg har all verdens sympati med deg, og har lest hvor desperat og fortvilet du har vært. 

Likevel er det jo barna jeg tenker mest på her. Det er en tragedie at de skal leve på denne måten med å være hos dine foreldre og løpe hjem til deg gråtende flere ganger. At de blir nektet å ha kontakt med deg. Dette er traumatiserende for dem, men det er ikke din skyld! Jeg tenker også at foreldrene dine er dønn fortvilet over hele situasjonen, men at de samtidig ikke er de beste omsorgspersoner. For å si det mildt.

De bør få ha kontakt med deg. Og så håper jeg virkelig at BV finner beredskapshjem og fosterhjem rimelig kjapt sånn at barna kan få landet og få adekvat hjelp! Og jeg håper også at du snart kan senke skuldrene mer og også få den hjelpen du trenger og få kommet deg på beina. 

Anonymkode: 35b1d...da5

Tror du må være veldig tydelig i din kommunikasjon til barnevernet om at de ikke kan være hos dine foreldre 

At deres dominante oppdrageratil er grunnen til dine psykiske problemer i dag, at de har vært både psykisk og fysisk voldelige i din oppvekst.

Om de er gode til å snakke for seg er det lett for de å manipulere et barnevern som ikke kan trylle frem fosterforeldre over natta. Men du kan ikke la dem gjøre det. Barna dine er allerede skadet av sin kaotiske oppvekst, og foreldrene dine vil skade dem ytterligere.

Håper virkelig dette ordner seg, det fortjener barna dine.

Anonymkode: ee3cc...6e4

Annonse

Jeg skal ikke si om det er rett eller galt med klokke eller ikke klokke, lite kontakt eller mye kontakt. Jeg kan kun sammenligne et annet barn jeg kjenner som bor i fosterhjem. 

Far til dette barnet vil det beste for sitt barn, når barnet flyttet til fosterhjem ble det lagt strenge regler for hvor mye kontakt far skulle ha. Far har før tiden i fosterhjem hatt sporadisk kontakt med barnet. Når barnet flyttet til fosterhjem følte han at han fikk mindre kontakt med datteren, siden barnevernet nektet han å ha for mye kontakt. De begrunnet dette med at barnet trengte stabilitet, å finne roen, SÅ barnet kunne slå rot.

Her ser jeg 3 alternativer.  1. Barna er hos dine foreldre frem til riktige fosterhjem er funnet. 2.  Noen eller alle barna flytter hjem til deg frem til riktige fosterhjem er funnet. 3. Barna flytter til et eller to beredskapshjem i regi av barnevernet frem til riktige fosterhjem er funnet. Uansett hva som blir gjort, må og bør det klareres med barnevernet. Dine foreldre har ingen myndighet her. Jeg håper du synes det er greit at jeg svarer på litt mer enn det du spør om. Jeg håper det til slutt ordner seg for deg og dine barn. ❤️

Anonymkode: 0b07b...adc

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Jeg har lest det du har skrevet her inne gjennom lang tid. For meg er hele situasjonen rystende som du fremlegger det. Jeg har all verdens sympati med deg, og har lest hvor desperat og fortvilet du har vært. 

Likevel er det jo barna jeg tenker mest på her. Det er en tragedie at de skal leve på denne måten med å være hos dine foreldre og løpe hjem til deg gråtende flere ganger. At de blir nektet å ha kontakt med deg. Dette er traumatiserende for dem, men det er ikke din skyld! Jeg tenker også at foreldrene dine er dønn fortvilet over hele situasjonen, men at de samtidig ikke er de beste omsorgspersoner. For å si det mildt.

De bør få ha kontakt med deg. Og så håper jeg virkelig at BV finner beredskapshjem og fosterhjem rimelig kjapt sånn at barna kan få landet og få adekvat hjelp! Og jeg håper også at du snart kan senke skuldrene mer og også få den hjelpen du trenger og få kommet deg på beina. 

Anonymkode: 35b1d...da5

Jeg tenker også på barna. Jeg har kompleks ptsd og jeg er livredd for at de skal få det samme 😢

Helt enig, jeg må komme meg. Men det er utrolig vanskelig i denne situasjonen med familien min. 

Hi

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Tror du må være veldig tydelig i din kommunikasjon til barnevernet om at de ikke kan være hos dine foreldre 

At deres dominante oppdrageratil er grunnen til dine psykiske problemer i dag, at de har vært både psykisk og fysisk voldelige i din oppvekst.

Om de er gode til å snakke for seg er det lett for de å manipulere et barnevern som ikke kan trylle frem fosterforeldre over natta. Men du kan ikke la dem gjøre det. Barna dine er allerede skadet av sin kaotiske oppvekst, og foreldrene dine vil skade dem ytterligere.

Håper virkelig dette ordner seg, det fortjener barna dine.

Ja. Min mor er ekstremt flink til å snakke for seg! Og ovenfor meg! De har sagt at jeg må si alt til de, jeg får ikke lov å ta egne avgjørelser. 

Jeg syns ikke at min far er en god omsorgsperson! 

Jeg er så usikker på meg selv og blir enda mer usikker og redd når foreldrene mine overkjører meg

Hi

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg skal ikke si om det er rett eller galt med klokke eller ikke klokke, lite kontakt eller mye kontakt. Jeg kan kun sammenligne et annet barn jeg kjenner som bor i fosterhjem. 

Far til dette barnet vil det beste for sitt barn, når barnet flyttet til fosterhjem ble det lagt strenge regler for hvor mye kontakt far skulle ha. Far har før tiden i fosterhjem hatt sporadisk kontakt med barnet. Når barnet flyttet til fosterhjem følte han at han fikk mindre kontakt med datteren, siden barnevernet nektet han å ha for mye kontakt. De begrunnet dette med at barnet trengte stabilitet, å finne roen, SÅ barnet kunne slå rot.

Her ser jeg 3 alternativer.  1. Barna er hos dine foreldre frem til riktige fosterhjem er funnet. 2.  Noen eller alle barna flytter hjem til deg frem til riktige fosterhjem er funnet. 3. Barna flytter til et eller to beredskapshjem i regi av barnevernet frem til riktige fosterhjem er funnet. Uansett hva som blir gjort, må og bør det klareres med barnevernet. Dine foreldre har ingen myndighet her. Jeg håper du synes det er greit at jeg svarer på litt mer enn det du spør om. Jeg håper det til slutt ordner seg for deg og dine barn. ❤️

Tusen takk for svar og innspill.  Jeg trenger det. Problemet er foreldrene mine som alltid har styrt meg. Hele livet. Hvis jeg ikke gjør som de vil da blir de oppgitt og sint !

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Tusen takk for svar og innspill.  Jeg trenger det. Problemet er foreldrene mine som alltid har styrt meg. Hele livet. Hvis jeg ikke gjør som de vil da blir de oppgitt og sint !

Går du til psykolog? Får hjelp med problemene dine?

En godt voksen firebarnsmor trenger ikke gjøre som mamma og pappa vil av frykt for at de blir sinte. De har en makt over deg som ikke er normal, og ikke sunn.

Jeg har selv en pappa som "ikke er helt god", som ikke tilfører noe positivt i livet mitt. Da jeg var helt ung og hadde flyttet hjemmefra, kanskje mellom 19 og 22 år, så terroriserte han livet mitt veldig. Ringte og kom, jeg gråt mange tårer pga den mannen

Men det går an å bryte løs. I dag har han ingen innvirkning på mitt liv, null. Jeg ser han maks en gang i året og da er samtalene helt overfladiske

Jeg heier på deg. Bryt løs. Du er voksen, foreldrene dine har ingenting med hvordan du lever ditt liv.

Hvis foreldrene dine er som du sier - hvorfor bor du i gangavstand fra dem? Hvorfor henter du ikke barna dine hjem? Stakkars stakkars barn sier bare jeg. De burde vært fjernet fra dere alle for lengst. 

Anonymkode: afd06...e66

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Har du fortalt BV om dette? At de har slik makt over deg? Du må få hjelp NÅ! Ring BV hver dag. Du må redde barna dine. 

Anonymkode: 53aac...e19

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du fortalt BV om dette? At de har slik makt over deg? Du må få hjelp NÅ! Ring BV hver dag. Du må redde barna dine. 

Ja. Men tror ikke de forstår alvoret. Har vært ærlig om alt

Hvis foreldrene dine er som du sier - hvorfor bor du i gangavstand fra dem? Hvorfor henter du ikke barna dine hjem? Stakkars stakkars barn sier bare jeg. De burde vært fjernet fra dere alle for lengst. 

Anonymkode: afd06...e66

Fordi de ønsket det. Jeg ville egentlig ikke. Har tenkt på å flytte i mange år. Men sliter enormt! ! De presser meg. Spør meg om hvem som skal hjelpe med flytting osv. Er ganske sånn frekk mot meg. Sier at jeg aldri får det flotte huset tilbake osv. Også har jeg ingen andre å støtte meg til. Hi

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Men tror ikke de forstår alvoret. Har vært ærlig om alt

Kan du få med deg noen på møte med BV? Pedagogisk leder i barnehagen, helsesykepleier, en venninne?? Barna må reddes nå n

Går du til psykolog? Får hjelp med problemene dine?

En godt voksen firebarnsmor trenger ikke gjøre som mamma og pappa vil av frykt for at de blir sinte. De har en makt over deg som ikke er normal, og ikke sunn.

Jeg har selv en pappa som "ikke er helt god", som ikke tilfører noe positivt i livet mitt. Da jeg var helt ung og hadde flyttet hjemmefra, kanskje mellom 19 og 22 år, så terroriserte han livet mitt veldig. Ringte og kom, jeg gråt mange tårer pga den mannen

Men det går an å bryte løs. I dag har han ingen innvirkning på mitt liv, null. Jeg ser han maks en gang i året og da er samtalene helt overfladiske

Jeg heier på deg. Bryt løs. Du er voksen, foreldrene dine har ingenting med hvordan du lever ditt liv.

Ja. Går endelig til dps. Har kjempet lenge med å komme inn. Endelig ble jeg ikke avvist! Men får kun hjelp i noen mnd til. Har fått tildelt 6 mnd. 1 mnd gikk tapt pga sykdom hos psykolog. 

Det er klin umulig å bryte løs. Det har også med at de har makt over meg på flere områder. De har oppdratt meg strengt i et kristent miljø. Og nå er det ikke lenge før jeg og barna mine kommer til å dø hvis jeg ikke skjerper meg ! De hjelper meg så mye så jeg kan ikke bare bryte nå. Har enormt press på meg! Hi

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kan du få med deg noen på møte med BV? Pedagogisk leder i barnehagen, helsesykepleier, en venninne?? Barna må reddes nå n

Da kommer foreldrene til å få sjokk igjen. De syns nok jeg virker veldig ustabil!  De blir sinte osv. Jeg har ingen kraft. Føler meg svært fanget. Hi

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Da kommer foreldrene til å få sjokk igjen. De syns nok jeg virker veldig ustabil!  De blir sinte osv. Jeg har ingen kraft. Føler meg svært fanget. Hi

Du tar mer hensyn til foreldrene dine enn til barna. Hva syns du om det, egentlig?

De trenger heller ikke vite hva du gjør, fortell dem minst mulig. 

Du tar mer hensyn til foreldrene dine enn til barna. Hva syns du om det, egentlig?

De trenger heller ikke vite hva du gjør, fortell dem minst mulig. 

Ja. Det gjør jeg tydeligvis. Men det er pga jeg vil skåne meg selv. Jeg må bort fra de. Bor omtrent i hagen dems. Klarer ikke de å se dette??

Kanskje du kan finne noen som du kan lene deg på, som kan gi deg den styrken du trenger for å gjøre opprør mot foreldrene dine. Også må du få barnevernet til å forstå at du og dine barn må bort fra dette miljøet. (her er jeg usikker på om det gjelder dine foreldre eller om det gjelder hele menigheten)

Kanskje du kan finne noen som du kan lene deg på, som kan gi deg den styrken du trenger for å gjøre opprør mot foreldrene dine. Også må du få barnevernet til å forstå at du og dine barn må bort fra dette miljøet. (her er jeg usikker på om det gjelder dine foreldre eller om det gjelder hele menigheten)

Jeg har prøvd i flere år å finne noen å lene meg på. Har ikke klart det til nå. Har tilogmed gått til type rådgiver, men ble for dyrt. Hi

Barnevernet har ikke flust av ledige fosterhjem som man kan velge i. Det er faktisk krise i vårt område med både fosterhjem og beredskapshjem. Institusjonene er også sprengt. 

Beredskapshjem er for akutte situasjoner.  Barn som lever i «ikke-akutt» omsorgssvikt må ofte vente lenge før man finner riktig fosterhjem. Men man vil jo ofte sette inn tunge og ekstraordinære hjelpetiltak om det er slik, så det bør du jo prøve å få barnevernet med på hi.

Oftest er det jo best for barn å slippe å bo midlertidig i et beredskapshjem. Å flytte er også et traume. Man ønsker ikke å flytte barn flere ganger enn man «må». Derfor også så viktig at man bruker nok tid til å finne riktig hjem!

Anonymkode: 8d1b3...56c

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Krisesenter kan være et alternativ.

Jeg har faktisk vurdert det! Men da kommer ivertfal foreldrene mine til å tro jeg har klikket. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...