Gå til innhold

Dårlig idé- xplora klokke tlf. (Ikke døm meg. Jeg er fortvilet)

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tenker etter å ha lest alle dine innlegg at dette er nok bedre for barna. De kan ikke stoppe deg fra og ha kontakt. Men daglig omsorg er det vel veldig tydelig at du ikke mestere. Så bra at besteforeldrene greier og brette opp armene og hjelpe barna .og deg forsåvidt.. ang klokka så ser jeg ikke noe problem i det om de ønsker å ringe deg så bør de få muligheten til det. Men du må ikke ringe de konstant 

Anonymkode: 0e37c...650

Er derfor jeg har sagt til bvt - I lang tid at jeg ser at jeg ikke klarer å gi ungene mine det de trenger. Jeg har gitt klar beskjed om at kriteriene for et hjem er:

- Det MÅ være noen som virkelig ønsker dette!

- De MÅ ha kapasitet! 

Med tanke på hva du har fortalt tidligere om hvordan du tar deg av barna var det på høy tid at noen grep inn. Kudos til foreldrene dine for å ta ansvar når du ikke greier det. 

Anonymkode: afd06...e66

Å si at jeg ikke tar ansvar, det er feil ! Er nettopp det jeg har gjort ! Ingen forestille seg hvor jævlig det er å gå til det skrittet - alene, og be om frivillig plassering! 💔 💔

Anonymkode: b537c...6d8

Fortsetter under...

Ingen forestille seg hvor jævlig det er å gå til det skrittet - alene, og be om frivillig plassering! 💔 💔

En god klem til deg, HI. ❤️ Du gjorde det riktige og du vet det, nå må du bare pushe mer på bv og gi klar beskjed om at besteforeldrene ikke er riktig omsorgpersoner for ungene dine. Du har dette! Det verste steget har du allerede tatt. 

Jeg heier på deg!

Anonymkode: f7406...8c3

Du må ikke la foreldrene dine overstyre deg. Si at denne avtalen ikke fungerer, at du skal ha barna i ukedagene, og så kan de hjelpe til i helger. Hvor er far til barna? Og hans familie? Har du tatt kontakt med dem?

Anonymkode: e6be4...e22

Vil bare sende deg en god klem! ❤️ Du er så tøff, har gjort alt du kan i lang tid og du ønsker virkelig det beste for barna dine. 

Tenker på deg! ❤️

Anonymkode: 0bd32...fce

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du må ikke la foreldrene dine overstyre deg. Si at denne avtalen ikke fungerer, at du skal ha barna i ukedagene, og så kan de hjelpe til i helger. Hvor er far til barna? Og hans familie? Har du tatt kontakt med dem?

Far og hans familie virker ikke. Hi står alene om alt, og jeg mener at Statsforvalteren bør varsles om at barnevernet ikke gjør jobben sin i denne familien. Barna er de største taperne her. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

En god klem til deg, HI. ❤️ Du gjorde det riktige og du vet det, nå må du bare pushe mer på bv og gi klar beskjed om at besteforeldrene ikke er riktig omsorgpersoner for ungene dine. Du har dette! Det verste steget har du allerede tatt. 

Jeg heier på deg!

Anonymkode: f7406...8c3

Tusen takk, kjære deg ❤️ Takk for støtten. 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

De styrer alt. Har gjort det hele livet. Så det jeg faktisk må gjøre nå, er å komme til bunns i alt kaoset og løsrive meg fra familien min. Dette skal jeg klare. Alt for å bygge meg opp å få barna hjem igjen ❤️

Far bryr seg ikke, han syns det er ok at de blir plassert bort 😨 øvrig familie evner dessverre ikke 

Det er noe jeg ikke helt skjønner her. Du evner ikke å ta deg av barna men barnevernet finner ikke familier til dem. Likevel henter dine foreldre de selv om de ikke er godkjent som avlastning / fosterfamilie? Da er det vel bare å hente dem hjem igjen. Hva er problemet??!!?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er noe jeg ikke helt skjønner her. Du evner ikke å ta deg av barna men barnevernet finner ikke familier til dem. Likevel henter dine foreldre de selv om de ikke er godkjent som avlastning / fosterfamilie? Da er det vel bare å hente dem hjem igjen. Hva er problemet??!!?

Problemet er vel at mor er helt kjørt psykisk pga sin oppvekst? Disse foreldrene som psykisk og fysisk har mishandlet henne så lenge hun har levd har en kontroll over henne som hun ikke klarer bryte seg fri fra.

Vi som ikke har en slik bakgrunn selv kan nok vanskelig sette oss inn i hvor svak man blir sammen med så dominerende og sterke foreldre, vi må bare akseptere at det er sånn.

Anonymkode: ee3cc...6e4

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nei. Det er virkelig ikke bra at de tar over, lager privat avtale og nekter barna å se meg! 

Foreldrene mine har bare 2 barn. Jeg hadde 4 alene - 2 med diagnoser. 

Men hvem har de laget avtale med da,når du ikke vil at barna skal være hos de? De kan jo ikke bestemme dette lovlig over deg, men skjønner at de har et psykisk tak på deg.
Ut fra alt jeg har lest, så tror jeg at det er mye bedre for barna at de kommer fosterhjem under barnevernet, med folk som får veiledning og kan hjelpe barna. Nå blir barna satt i en situasjon hvor de står mellom mamma og besteforeldre og det er ikke bra. For din egen del, så vil jeg kanskje tro at du vil slappe ltt mer av hvis barna bor i fosterhjem utenfor familien.

Ikke gi deg i forhold til barnevernet.

Anonymkode: 64451...559

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hva sa barnevernet da du ringte i dag?

Anonymkode: 53aac...e19

At det ikke finnes en avtale og at jeg bestemmer ❤️

Problemet er vel at mor er helt kjørt psykisk pga sin oppvekst? Disse foreldrene som psykisk og fysisk har mishandlet henne så lenge hun har levd har en kontroll over henne som hun ikke klarer bryte seg fri fra.

Vi som ikke har en slik bakgrunn selv kan nok vanskelig sette oss inn i hvor svak man blir sammen med så dominerende og sterke foreldre, vi må bare akseptere at det er sånn.

Anonymkode: ee3cc...6e4

Der sa du det! Helt rett ! Det er ubeskrivelig fælt

Annonse

Men hvem har de laget avtale med da,når du ikke vil at barna skal være hos de? De kan jo ikke bestemme dette lovlig over deg, men skjønner at de har et psykisk tak på deg.
Ut fra alt jeg har lest, så tror jeg at det er mye bedre for barna at de kommer fosterhjem under barnevernet, med folk som får veiledning og kan hjelpe barna. Nå blir barna satt i en situasjon hvor de står mellom mamma og besteforeldre og det er ikke bra. For din egen del, så vil jeg kanskje tro at du vil slappe ltt mer av hvis barna bor i fosterhjem utenfor familien.

Ikke gi deg i forhold til barnevernet.

Ja. Jeg er ganske ustabil akkurat nå og klarer ikke å tenke klart. Jeg var sikker i min sak helt til mine foreldre fikk vite om det. Jeg kommer meg aldri hvis dette fortsetter 😢😢💔💔

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Jeg er ganske ustabil akkurat nå og klarer ikke å tenke klart. Jeg var sikker i min sak helt til mine foreldre fikk vite om det. Jeg kommer meg aldri hvis dette fortsetter 😢😢💔💔

Skjønner godt at du ikke klarer å tenke klart når du er sliten og fortvilet ,og ikke føler du har noen å snakke med. Men du må kjempe for deg selv og for dine barn sitt beste, og ikke la foreldrene dine overkjøre deg. Jeg tviler på at det er til barnas beste å bo med besteforeldrene, eller med deg nå, så da må du kjempe deres sak for barnevernet.

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Få hjelp av bvt der de innkaller dem og deg til et møte. Der kan de stå på din side, PG be dem levere barna hjem.

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Men hva sa de om å plassere barna? Noe må hjelpe dem! 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men hva sa de om å plassere barna? Noe må hjelpe dem! 

De jobber med å finne et hjem til barna. Men foreldrene mine har tatt saken i egne hender. De tror at de vet hva som er best. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Få hjelp av bvt der de innkaller dem og deg til et møte. Der kan de stå på din side, PG be dem levere barna hjem.

Det var sånn de fikk vite om det. Fordi jeg turte ikke å fortelle det selv. Men foreldrene mine begynner alltid å anklage meg etterpå. Nå har de sagt klart ifra til meg at jeg må si alt til foreldrene mine og ikke ta avgjørelser på egen hånd. De ønsker ikke flere sjokk... jeg er da voksen?  Jeg blir forskrudd av dette

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Skjønner godt at du ikke klarer å tenke klart når du er sliten og fortvilet ,og ikke føler du har noen å snakke med. Men du må kjempe for deg selv og for dine barn sitt beste, og ikke la foreldrene dine overkjøre deg. Jeg tviler på at det er til barnas beste å bo med besteforeldrene, eller med deg nå, så da må du kjempe deres sak for barnevernet.

Tusen takk for støtten og forståelsen ❤️ de har overkjørt meg hele livet. Jeg har alltid gjort som de ønsket. Ikke fordi jeg har ønsket det..men fordi jeg er blitt presset til det

De jobber med å finne et hjem til barna. Men foreldrene mine har tatt saken i egne hender. De tror at de vet hva som er best. 

Jeg tror faktisk ikke noe på at det tar mange måneder å finne en plass til barna. Det finnes akutthjem. Jobber i skole og har sett hvor kjapt barn tas ut av hjem. Så her tøyser du fælt. 

MissSaigon skrev (16 timer siden):

Det er selvsagt bra, men bare om foreldrene til hi evner å gi adekvat omsorg. Å kjefte mye og klype barna er ikke bra. Jeg fatter ikke at ikke barnevernet griper inn og hjelper disse barna som har levd under omsorgssvikt i lang tid! Om de ikke finner fosterhjem, så er det jo barnehjem som kan hjelpe i en overgang. 

Hi, du må stå på for barna dine. Ring barnevernet og forklar situasjonen. Igjen. I dag. Med store ord. 

Barnehjem? Det finnes ikke «barnehjem» som står klare for at barn kan bo der «i en overgang». Hvor har du det fra?

I akutte tilfeller finnes beredskapshjem, som er hjem hvor barn bor mens de venter på fosterhjem. For barn med omfattende omsorgsbehov eller - problematikk finnes familiehjem, det som tidligere ble kalt forsterket fosterhjem. 

Det finnes også institusjoner. Statlige og private. Akuttinstitusjoner for korte opphold, og tiltak som er beregnet på lengre opphold. Med plass til en eller flere. Brukes nesten utelukkende til ungdom, hvor problematikken er så alvorlig at plassering i fosterhjem vurderes å ikke ville fungere. I svært spesielle tilfeller kan yngre barn med omfattende utfordringer få institusjonsplass fremfor fosterhjem. 

Men barnehjem, det finnes ikke. Og hadde  det eksistert så hadde det ikke stått tomt med full bemanning, klare til å ta imot fire barn. Kapasiteten for plassering av barn er sprengt, det er stor mangel på fosterhjem og alle andre ovennevnte hjem og tiltak. 

Anonymkode: b69ee...333

Jeg tror faktisk ikke noe på at det tar mange måneder å finne en plass til barna. Det finnes akutthjem. Jobber i skole og har sett hvor kjapt barn tas ut av hjem. Så her tøyser du fælt. 

Hvorfor skulle jeg tøyse om det? Virkelig ! Og hva tøyser jeg om? At det tar tid? Jeg vet ikke hvorfor det tar tid. De må finne to familier som passer.

Er det største marerittet jeg står i, ingenting er morsomt 

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Barnehjem? Det finnes ikke «barnehjem» som står klare for at barn kan bo der «i en overgang». Hvor har du det fra?

I akutte tilfeller finnes beredskapshjem, som er hjem hvor barn bor mens de venter på fosterhjem. For barn med omfattende omsorgsbehov eller - problematikk finnes familiehjem, det som tidligere ble kalt forsterket fosterhjem. 

Det finnes også institusjoner. Statlige og private. Akuttinstitusjoner for korte opphold, og tiltak som er beregnet på lengre opphold. Med plass til en eller flere. Brukes nesten utelukkende til ungdom, hvor problematikken er så alvorlig at plassering i fosterhjem vurderes å ikke ville fungere. I svært spesielle tilfeller kan yngre barn med omfattende utfordringer få institusjonsplass fremfor fosterhjem. 

Men barnehjem, det finnes ikke. Og hadde  det eksistert så hadde det ikke stått tomt med full bemanning, klare til å ta imot fire barn. Kapasiteten for plassering av barn er sprengt, det er stor mangel på fosterhjem og alle andre ovennevnte hjem og tiltak. 

Anonymkode: b69ee...333

Stemmer dette. Instutisjoner ol finnes ikke her. Det tar tid å finne riktig hjem. De har bare prøvd i 3 uker nå. Ikke flere mnd som hun over hevdet

Jeg jobber også i skole, og vi har hatt flere fosterbarn hos oss gjennom årene. Men vi har også sett tilfeller av at de barnevernet (og alle andre som hjelper til) ikke klarer å finne fosterhjem til enkelte barn. Det kan være fordi det ikke finnes fosterhjem akkurat da, men også fordi barnet / barna er så krevende at de det ikke finnes hjem med kapasitet og ork til å ta den oppgaven det er- Det har endt med at barnet har blitt flyttet langt hjemmefra - noe som vanligvis ikke er særlig gunstig ofte, og tilfeller der det har endt opp med at barnet har måtte flytte hjem igjen til foreldre som både vi, barnevernet og foreldrene vet at de ikke klarer å ta godt nok vare på. Eller de flyttes fra beredskapshjem til beredskapshjem i lang tid. 

Barn blir ikke tatt ut av hjemmet fordi det sitter andre der og har lyst på dem, de blir tatt ut av hjemmet fordi det er behov for det. Og det er neimen ikke alltid det skjer fort heller.

HI: Jeg heier på deg og ungene dine! Det krever skikkelig "guts" for å stå på som du gjør og å innrømme at dette er mer enn du klarer. Du er en god mor som innser det!  Håper barnevernet klarer å finne hjelp til deg og ungene snart!

Anonymkode: 755a9...af2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...