Gå til innhold

Venner som inviterer seg selv på middag?

Anbefalte innlegg

En kompis av meg skulle hente noe som han og damen sin glemte da vi hadde liten drikke treff for 1 uke siden med gjengen. 
Vi hadde da laget hjemme laget gryterett.

Nå trodde jeg at han skulle bare innom for å hente det han glemte men da hintet han at de elsket gryte! Kan vi gjerne få smake på vis det er greit spør han? Nå hadde jo jeg ikke porsjonert til mer. Men tenkte at det ble litt dumt å si nei nå.. 

trodde de skulle bare innom og hente og så dra. Må si jeg ikke likte så godt ut av det blå middags invitasjon, da jeg liker å porsjonere og avtale i forhånd om vi skal ha noen over på middag.

har dere her inne opplevd å ha slike folk hos dere? Jeg kunne aldri selv ha gjort det kompisen mim gjorde utenom de selv tilbydde først

Anonymkode: 7cc75...387

Fortsetter under...

I vår vennegjeng ville alle ha invitert de som kom innom på mat. I alle fall en gryte. Og så spes det på med ekstra brød eller lignende hvis det er litt snaut. 
Kanskje blir vi ikke stappmette, men da tar vi oss heller en skive til kvelds.

Anonymkode: 5c258...4fb

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

I vår vennegjeng ville alle ha invitert de som kom innom på mat. I alle fall en gryte. Og så spes det på med ekstra brød eller lignende hvis det er litt snaut. 
Kanskje blir vi ikke stappmette, men da tar vi oss heller en skive til kvelds.

Anonymkode: 5c258...4fb

Ååå, noen gjør det sånt ja😮

jeg hater skiver da😆

Anonym bruker skrev (1 time siden):

jeg hater skiver da😆

Noen gjør det sånn, men de fleste unner ungene å bli mette av god næringsrik middag i stedet for å mette frekke venner som dukker opp, for så å spise skive på kvelden. En skive om kvelden spiser vanligvis folk uansett, men de spiser gjerne middag i tillegg. 

Anonymkode: db544...60f

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Noen gjør det sånn, men de fleste unner ungene å bli mette av god næringsrik middag i stedet for å mette frekke venner som dukker opp, for så å spise skive på kvelden. En skive om kvelden spiser vanligvis folk uansett, men de spiser gjerne middag i tillegg. 

Anonymkode: db544...60f

Nå har jeg ikke barn men ellers hadde jeg priorert at barna skulle få nok middag en selv budne gjester da. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Min venninne sendte melding i fjor i jula. Hun skrev: Hvis dere vil ha besøk den dagen dere spiser pinnekjøtt, så kommer jeg gjerne 

Anonymkode: 99130...6a6

Haha. Den dagen dere spiser pinnekjøtt. Er ikke det julaften?

Anonymkode: 2c75a...1ed

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

jeg hater skiver da😆

De fleste gjør det slik ettersom de fleste faktisk evner å sette andre foran seg selv, og spise en skive selvom det ikke er en favoritt. Men i ditt hode er det bare meg  meg og enda mer meg.

Anonymkode: f20ba...eef

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De fleste gjør det slik ettersom de fleste faktisk evner å sette andre foran seg selv, og spise en skive selvom det ikke er en favoritt. Men i ditt hode er det bare meg  meg og enda mer meg.

Anonymkode: f20ba...eef

Nå liker jeg helst å avtale om vi skal få middags gjester over slik at jeg har nok mat så alle kan bli mette, men neste gang så får man avtale en annen gang vis de spørs igjen som jeg håper ikke. Trodde det bare  var en  rask tur innom får å hente tingene ikke å bli igjen og invitere seg selv da, men jeg tror han mangler jo litt sosiale antenner da?

Annonse

Jeg har bestandig mat nok i huset til å kunne utvide middagen til noen gjester ekstra.  I min familie og vennekrets er det en selvfølge at folk som dukker opp rundt middagstid får mat.

Anonymkode: ad64a...cb3

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

En kompis av meg skulle hente noe som han og damen sin glemte da vi hadde liten drikke treff for 1 uke siden med gjengen. 
Vi hadde da laget hjemme laget gryterett.

Nå trodde jeg at han skulle bare innom for å hente det han glemte men da hintet han at de elsket gryte! Kan vi gjerne få smake på vis det er greit spør han? Nå hadde jo jeg ikke porsjonert til mer. Men tenkte at det ble litt dumt å si nei nå.. 

trodde de skulle bare innom og hente og så dra. Må si jeg ikke likte så godt ut av det blå middags invitasjon, da jeg liker å porsjonere og avtale i forhånd om vi skal ha noen over på middag.

har dere her inne opplevd å ha slike folk hos dere? Jeg kunne aldri selv ha gjort det kompisen mim gjorde utenom de selv tilbydde først

Er kompisen din 5 år?  Noe mangler i toppen når voksne spør om å "få smake" på andres mat. Det virker som om damen hans er like kål da, hvis de virkelig satt seg ned og spiste mat de tagg til seg. 

Anonymkode: d000e...96a

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg har bestandig mat nok i huset til å kunne utvide middagen til noen gjester ekstra.  I min familie og vennekrets er det en selvfølge at folk som dukker opp rundt middagstid får mat.

Anonymkode: ad64a...cb3

Ser noen bruker slike kommentarer når det er snakk om ubudne middagsgjester, og må si jeg stusser litt... Er det noe man skriver for å "være litt bedre", eller for å kverulere?? Som om de som ikke har "mat nok" til ubudne gjester, er fattige? Jeg har 3 frysebokser fulle av mat, kjøtt, fisk, bær....ja, all verdens kortreiste produkter som blir til skikkelig gourmetmat! Men om det dukker opp to stk ubudne gjester idet vi skal sette oss til bords, hjelper det lite med stappfulle frysere! Å tilberede "litt ekstra" er ofte ikke mulig i løpet av en halvtime. Først skal kjøttet eller fisken tine, så kanskje brunes i panne med deilig smør før det koker videre et par timer i en gryte. Jeg må si at jeg ikke skjønner hvordan man så enkelt kan "utvide middagen til ekstra gjester". Med mindre det er Toroposer eller grandiosa da...

Anonymkode: 29e35...513

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ser noen bruker slike kommentarer når det er snakk om ubudne middagsgjester, og må si jeg stusser litt... Er det noe man skriver for å "være litt bedre", eller for å kverulere?? Som om de som ikke har "mat nok" til ubudne gjester, er fattige? Jeg har 3 frysebokser fulle av mat, kjøtt, fisk, bær....ja, all verdens kortreiste produkter som blir til skikkelig gourmetmat! Men om det dukker opp to stk ubudne gjester idet vi skal sette oss til bords, hjelper det lite med stappfulle frysere! Å tilberede "litt ekstra" er ofte ikke mulig i løpet av en halvtime. Først skal kjøttet eller fisken tine, så kanskje brunes i panne med deilig smør før det koker videre et par timer i en gryte. Jeg må si at jeg ikke skjønner hvordan man så enkelt kan "utvide middagen til ekstra gjester". Med mindre det er Toroposer eller grandiosa da...

Selvsagt er det Toro og halvfabrikata som blir brukt når man må hive seg rundt og lage mat til et par ekstra. Det skjønner du sikkert, men så fikk du jo fortalt hvor flink du er til å lage mat fra bunnen :) Folk, ass :) 

MissSaigon skrev (2 minutter siden):

Selvsagt er det Toro og halvfabrikata som blir brukt når man må hive seg rundt og lage mat til et par ekstra. Det skjønner du sikkert, men så fikk du jo fortalt hvor flink du er til å lage mat fra bunnen :) Folk, ass :) 

Men da er det jo ikke den deilige middagen de så for seg - eller inviterte seg selv på? Da er det jo  - ja, akkurat: grandis eller toro? 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men da er det jo ikke den deilige middagen de så for seg - eller inviterte seg selv på? Da er det jo  - ja, akkurat: grandis eller toro? 

Ja, og så? Får man sultne gjester så ordner man seg som best man kan. 

Toro kan også være deilig middag.

MissSaigon skrev (8 minutter siden):

Ja, og så? Får man sultne gjester så ordner man seg som best man kan. 

Toro kan også være deilig middag.

Ikke gjør deg til! Tror du forstår greia, bare lyst å kverulere litt? Om noen inviterer seg selv slik som i HI, så er det vel gjerne for at det lukter eller ser godt ut. Ikke fordi de er skrubbsultne. Å bli servert grandis da, er vel ikke helt det de hadde sett for seg. Ei heller Toro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...