Gå til innhold

Kan jobben forlange at man tak Covid-test?

Anbefalte innlegg

Jobben vil vi skal ta en Covid-test om morgenen før vi drar på jobb dersom vi har symptomer. 

De deler også ut gratis tester til alle ansatte.

Har de egentlig lov til å forlange at man tester seg?

Jobber ikke innen helse, eller med personer i risikogruppen

Anonymkode: 18dfd...d7f

Fortsetter under...

Annonse

Det kan de sikkert ikke, men det er jo lurt da. Hvis en er syk og smitter alle, så får man fort et kjempeproblem med mange syke. Vi opplevde det da 60% av de ansatte fikk covid, og alle var hjemme syke, for alle ble faktisk dårlige. Det var et skikkelig kaos og overtid daglig for oss som var igjen. Så for å unngå det, så kan det være lurt.

Anonymkode: ad910...efd

Problemet mitt er at dersom jeg ta testen i nesen begynner jeg å blå kraftig neseblod (har veldig tynne slimhinner), og tar jeg den i halsen brekker jeg meg så jeg nesten kaster opp, og på grunn av disse slimhinnene har jeg vondt lenge etterpå.

Selvfølgelig, jeg går ikke på jobb dersom jeg er skikkelig syk, men holder meg ikke hjemme heller bare fordi jeg er litt snufs og har vondt i halsen heller 

HI

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Problemet mitt er at dersom jeg ta testen i nesen begynner jeg å blå kraftig neseblod (har veldig tynne slimhinner), og tar jeg den i halsen brekker jeg meg så jeg nesten kaster opp, og på grunn av disse slimhinnene har jeg vondt lenge etterpå.

Selvfølgelig, jeg går ikke på jobb dersom jeg er skikkelig syk, men holder meg ikke hjemme heller bare fordi jeg er litt snufs og har vondt i halsen heller 

HI

Men hvorfor ønsker jobben at dere tester dere? De må vel ha en begrunnelse?

Anonymkode: 0f1ee...830

Anonym bruker skrev (1 time siden):

HI

Jeg brekker meg og av den, men det er jo fort gjort da., jeg synes ikke det er mye grunn til å nekte. At du ikke vil ha den i nesa skjønner jeg godt.

Anonymkode: 3e323...9fb

Det kan de ikke forlange, nei. Det er heller ikke noe poeng i å teste seg, så hvorfor vil de egentlig at dere skal gjøre det? De kan forvente at man er hjemme når man er syk, men å teste seg for virus har absolutt ingen hensikt og er ikke noe de kan forlange. Men, om de vil at alle som har forkjølelsessymptomer blir hjemme, så er det jo bare å bli hjemme med god samvittighet. 

Anonymkode: 6d7c5...9e3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...