Anonym bruker Skrevet 8. november 2023 #1 Del Skrevet 8. november 2023 Hei kjære lesere, mann 26 år. Dama mi sin hund døde 1 år før hun traff meg vi har vert i lag nå 2 år, jeg skjønner at hun savner og tenker på «Lara» (hunden), da hun hadde den da hun var barn. Men ærlig så vet jeg ikke alltid hva jeg skal si. Jeg tror «Lara» var en lhasa apso som det ser ut. Noen ganger viser hun meg de samme bildene og videoene av hunden. Jeg vet ikke alltid hva jeg skal svare og si. føler meg litt stygg av og si at jeg ikke bryr meg om denne hunden og hva den pleide og gjøre og bagatell.. og hvor «spesiell den var», den hører jeg for ofte av andre folk som har/hatt hund. Synes ikke den var særlig søt heller🥲 jeg klarer faktisk ikke å lyve. Men ja jeg sier at det var nok veldig synd ja.. og at hunden er i et bedre sted må hvor en det er. Jeg sier ikke dette til henne det gjør jeg ikke! Så ufølsom er jeg ikke, men lei av å høre og se bilder av den ofte. Anonymkode: e5081...ab9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443955-dama-som-snakker-om-sin-d%C3%B8de-hund-og-savner-den-s%C3%A5-hele-tiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. november 2023 #2 Del Skrevet 8. november 2023 Kanskje det er hennes måte å si at hun ønsker seg en ny hund? Anonymkode: 68019...fed Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443955-dama-som-snakker-om-sin-d%C3%B8de-hund-og-savner-den-s%C3%A5-hele-tiden/#findComment-150028168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. november 2023 #3 Del Skrevet 8. november 2023 En hund blir som et familiemedlem og jeg forstår at det er sårt for henne. Det kan da ikke være et så stort problem for deg å se på bilder av den en gang i blant og støtte henne når hun er lei seg? Synes du ikke den er søt så lyv. Evt hvis du ikke vil være sammen med henne mer så kan du jo si hva du mener om det. Men dette må da være en liten greie i den store sammenhengen? Jeg har en kjæreste som hele tiden snakker om fotballaget sitt, jeg kunne ikke brydd meg mindre, men jeg later likevel som jeg er engasjert. Sånn er det å være i et forhold. Anonymkode: b5bdd...b76 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443955-dama-som-snakker-om-sin-d%C3%B8de-hund-og-savner-den-s%C3%A5-hele-tiden/#findComment-150028171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. november 2023 #4 Del Skrevet 8. november 2023 Noen mennesker dyrker sorgen, og da blir det vanskelig å gå videre. Vi er mange som har hund, og kan skrive under på at man blir veldig glad i dem. De har jo persolighet de også, og blir spesielle for oss. Men dyrene våre lever ikke evig, og ihvertfall for meg er dyrevelferden viktigere enn å holde liv i en syk hund. En syk eller skadet hund skjønner ikke hvorfor den har vondt, så da må de få løpe videre til de evige jaktmarker. Dere er nok ganske unge siden hun har vokst opp med hunden og fremdeles sørger over den. Jeg er en "gammel kjerring" som har mistet tre hunder i mitt voksne liv, og enda flere da jeg var barn. Det er liksom en del av det å ha dyr da... Vet ikke helt hva du spør om egentlig, om det er normalt å sørge og savne et dyr? Ja, det er normalt. Den hunden jeg har nå er 2 år gammel, snart 3 år siden vi mistet den forrige. Vi kan fremdeles si at "forgjengeren din, ditt og datt", sammenligne de litt. Men vi er veldig glad i den vi har nå, og dyrker ikke noe sorg eller savn etter den som ikke er lenger. Det er helt lov å både savne og tenke på hunden som var der hele oppveksten hennes, men det er ikke bra å på usunt vis dyrke sorgen. Kanskje hun ønsker seg en ny hund? Anonymkode: b1b2d...342 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443955-dama-som-snakker-om-sin-d%C3%B8de-hund-og-savner-den-s%C3%A5-hele-tiden/#findComment-150028173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. november 2023 #5 Del Skrevet 8. november 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Kanskje det er hennes måte å si at hun ønsker seg en ny hund? Anonymkode: 68019...fed Tviler sterkt da vi begge er i fulltidsjobb Anonymkode: e5081...ab9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443955-dama-som-snakker-om-sin-d%C3%B8de-hund-og-savner-den-s%C3%A5-hele-tiden/#findComment-150028174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. november 2023 #6 Del Skrevet 8. november 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Noen mennesker dyrker sorgen, og da blir det vanskelig å gå videre. Vi er mange som har hund, og kan skrive under på at man blir veldig glad i dem. De har jo persolighet de også, og blir spesielle for oss. Men dyrene våre lever ikke evig, og ihvertfall for meg er dyrevelferden viktigere enn å holde liv i en syk hund. En syk eller skadet hund skjønner ikke hvorfor den har vondt, så da må de få løpe videre til de evige jaktmarker. Dere er nok ganske unge siden hun har vokst opp med hunden og fremdeles sørger over den. Jeg er en "gammel kjerring" som har mistet tre hunder i mitt voksne liv, og enda flere da jeg var barn. Det er liksom en del av det å ha dyr da... Vet ikke helt hva du spør om egentlig, om det er normalt å sørge og savne et dyr? Ja, det er normalt. Den hunden jeg har nå er 2 år gammel, snart 3 år siden vi mistet den forrige. Vi kan fremdeles si at "forgjengeren din, ditt og datt", sammenligne de litt. Men vi er veldig glad i den vi har nå, og dyrker ikke noe sorg eller savn etter den som ikke er lenger. Det er helt lov å både savne og tenke på hunden som var der hele oppveksten hennes, men det er ikke bra å på usunt vis dyrke sorgen. Kanskje hun ønsker seg en ny hund? Anonymkode: b1b2d...342 Vi har snakket om at vi ikke skal ha pga jobb og mye ansvar. ja jeg skjønner jeg hadde en katt som het Balto da jeg var barn som jeg elsket, søte liten rakker men jeg snakker ikke ofte om den. Da den betydde bare noe for meg og ikke alle andre. jeg skjønner å høre sjelden gang men uansett så er jo ikke «Lara» noe lenger her med oss. Det er lovt å savne men man blir jo selv litt lei av og alltid se de samme bildene/videoene og høre de samme historiene om hvor god Lara var og at hun var som et voksent menneske🤨 det er ikke som å snakke mye om den vil bringe den tilbake Anonymkode: e5081...ab9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443955-dama-som-snakker-om-sin-d%C3%B8de-hund-og-savner-den-s%C3%A5-hele-tiden/#findComment-150028178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. november 2023 #7 Del Skrevet 8. november 2023 En ting er at hun nevner den hvis det faller seg naturlig, og da også en morsom historie om den. At du må sitte å se på bilder og videoer syns jeg blir alt for mye. Det er hennes historie og hennes savn, og du har jo ikke noe forhold till det, så selv om du er glad i jenta så er det grenser for hvor engasjert du skal være i en hund fra fortiden hennes. Det er helt naturlig at hun forteller om den som en måte du skal bli kjent med henne på, og at den blir nevnt som sagt. Alt annet med videoer og sånt blir overdrivelser. Jeg vet ikke om det lønner seg å si fra eller late som ingenting. Kommer an på hvor ofte det skjer. Bare pass på så du ikke plutselig får nok og sier at du har vært lei lenge. Det er ikke noe sjakktrekk, men kan skje hvis du føler hun tøyer tålmodigheten din for mye. Anonymkode: e4775...af4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443955-dama-som-snakker-om-sin-d%C3%B8de-hund-og-savner-den-s%C3%A5-hele-tiden/#findComment-150028179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. november 2023 #8 Del Skrevet 8. november 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): En hund blir som et familiemedlem og jeg forstår at det er sårt for henne. Det kan da ikke være et så stort problem for deg å se på bilder av den en gang i blant og støtte henne når hun er lei seg? Synes du ikke den er søt så lyv. Evt hvis du ikke vil være sammen med henne mer så kan du jo si hva du mener om det. Men dette må da være en liten greie i den store sammenhengen? Jeg har en kjæreste som hele tiden snakker om fotballaget sitt, jeg kunne ikke brydd meg mindre, men jeg later likevel som jeg er engasjert. Sånn er det å være i et forhold. Anonymkode: b5bdd...b76 Neida, men begynner og bli litt lei. Og svare de samme svarene hele tiden når hun viser meg bilder av den og snakker om den. Hun har også hundens aske i et bilde med den. Synes det er litt creepy da men jeg vet ikke. Anonymkode: e5081...ab9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443955-dama-som-snakker-om-sin-d%C3%B8de-hund-og-savner-den-s%C3%A5-hele-tiden/#findComment-150028181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. november 2023 #9 Del Skrevet 8. november 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): En ting er at hun nevner den hvis det faller seg naturlig, og da også en morsom historie om den. At du må sitte å se på bilder og videoer syns jeg blir alt for mye. Det er hennes historie og hennes savn, og du har jo ikke noe forhold till det, så selv om du er glad i jenta så er det grenser for hvor engasjert du skal være i en hund fra fortiden hennes. Det er helt naturlig at hun forteller om den som en måte du skal bli kjent med henne på, og at den blir nevnt som sagt. Alt annet med videoer og sånt blir overdrivelser. Jeg vet ikke om det lønner seg å si fra eller late som ingenting. Kommer an på hvor ofte det skjer. Bare pass på så du ikke plutselig får nok og sier at du har vært lei lenge. Det er ikke noe sjakktrekk, men kan skje hvis du føler hun tøyer tålmodigheten din for mye. Anonymkode: e4775...af4 Greit nok at vis hun minnes på noe en gang, men jeg har jo aldri møtt denne hunden og hatt noe forhold til den heller. Og synes ikke noe mer annerledes en de samme bildene og historiene som hun forteller meg gang etter gang. Det er 100% lov å savne det er jeg enig i. Men finnes en liten grense på det, jeg tror jeg selv hadde lagt hull i hode på folk om jeg fortalte og viste bilder av min barndoms katt Balto ofte😆 da det er bare mitt savn og ikke andres Anonymkode: e5081...ab9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443955-dama-som-snakker-om-sin-d%C3%B8de-hund-og-savner-den-s%C3%A5-hele-tiden/#findComment-150028183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. november 2023 #10 Del Skrevet 9. november 2023 Kan det være at denne hunden var hennes trygge havn i barndommen? At hun hadde det litt turbulent feks og derfor nå prater om hunden sin når det hun egentlig burde/vil prate om er hvordan hun hadde det som barn/eller har det nå som voksen? Jeg vet at det kanskje hørest rart ut for noen,men ofte kan et kjæledyr representere en trygghet man manglet som liten og da ønsker man å snakke om det dyret når en har det vondt som voksen. Jeg hadde selv en hund som en trygg bauta i mitt liv, og tenker på denne hunden på en helt annen måte en andre dyr jeg har mistet. Det handler egentlig mest om hvordan situasjonen i livet var da denne hunden levde. Anonymkode: ad82b...4c4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443955-dama-som-snakker-om-sin-d%C3%B8de-hund-og-savner-den-s%C3%A5-hele-tiden/#findComment-150028239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. november 2023 #11 Del Skrevet 9. november 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Tviler sterkt da vi begge er i fulltidsjobb Anonymkode: e5081...ab9 Folk har gjerne fulltidsjobb selv med hund altså. Anonymkode: c458f...920 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443955-dama-som-snakker-om-sin-d%C3%B8de-hund-og-savner-den-s%C3%A5-hele-tiden/#findComment-150028244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. november 2023 #12 Del Skrevet 9. november 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Hei kjære lesere, mann 26 år. Dama mi sin hund døde 1 år før hun traff meg vi har vert i lag nå 2 år, jeg skjønner at hun savner og tenker på «Lara» (hunden), da hun hadde den da hun var barn. Men ærlig så vet jeg ikke alltid hva jeg skal si. Jeg tror «Lara» var en lhasa apso som det ser ut. Noen ganger viser hun meg de samme bildene og videoene av hunden. Jeg vet ikke alltid hva jeg skal svare og si. føler meg litt stygg av og si at jeg ikke bryr meg om denne hunden og hva den pleide og gjøre og bagatell.. og hvor «spesiell den var», den hører jeg for ofte av andre folk som har/hatt hund. Synes ikke den var særlig søt heller🥲 jeg klarer faktisk ikke å lyve. Men ja jeg sier at det var nok veldig synd ja.. og at hunden er i et bedre sted må hvor en det er. Jeg sier ikke dette til henne det gjør jeg ikke! Så ufølsom er jeg ikke, men lei av å høre og se bilder av den ofte. Anonymkode: e5081...ab9 Hun har tydeligvis ikke sosiale antenner. Hadde gitt f i hele hunden... Anonymkode: d9d4a...c8e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443955-dama-som-snakker-om-sin-d%C3%B8de-hund-og-savner-den-s%C3%A5-hele-tiden/#findComment-150028263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. november 2023 #13 Del Skrevet 9. november 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Kan det være at denne hunden var hennes trygge havn i barndommen? At hun hadde det litt turbulent feks og derfor nå prater om hunden sin når det hun egentlig burde/vil prate om er hvordan hun hadde det som barn/eller har det nå som voksen? Jeg vet at det kanskje hørest rart ut for noen,men ofte kan et kjæledyr representere en trygghet man manglet som liten og da ønsker man å snakke om det dyret når en har det vondt som voksen. Jeg hadde selv en hund som en trygg bauta i mitt liv, og tenker på denne hunden på en helt annen måte en andre dyr jeg har mistet. Det handler egentlig mest om hvordan situasjonen i livet var da denne hunden levde. Anonymkode: ad82b...4c4 Hmm tror ikke det men vet aldri 100% sikker, da hun flyttet ut fra sine foreldre så var hun ikke ofte med dem så hun så ikke Lara til så mye, da hun priotererte jobben sin. Synes bare det er litt kjedelig og høre om hunden Lara så ofte. Hun var nok en god hund men livet går videre vil jeg si. Hun har jo et stort bilde av hunden i leilighet så jeg minnes og ser hunden ofte der vil jeg si. Jeg klarer ikke helt å engasjere meg i en hund fra fortiden hennes Anonymkode: e5081...ab9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443955-dama-som-snakker-om-sin-d%C3%B8de-hund-og-savner-den-s%C3%A5-hele-tiden/#findComment-150028383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. november 2023 #14 Del Skrevet 9. november 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Folk har gjerne fulltidsjobb selv med hund altså. Anonymkode: c458f...920 Hun har selv sagt hun ikke har tid men koser med andres hunder så klart Anonymkode: e5081...ab9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443955-dama-som-snakker-om-sin-d%C3%B8de-hund-og-savner-den-s%C3%A5-hele-tiden/#findComment-150028386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2023 #15 Del Skrevet 12. november 2023 Jeg tror ikke denne dama er klar til å være i et forhold med noen som helst... Jeg ville gråte blod dersom noen av mine hunder døde. Men jeg tror neppe jeg ville involvert en ny flamme i akkurat dette, altså. Anonymkode: 506be...4cf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443955-dama-som-snakker-om-sin-d%C3%B8de-hund-og-savner-den-s%C3%A5-hele-tiden/#findComment-150029244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå