Gå til innhold

Mandariner til 40 kr kiloen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

I Oslo gjør de det.

Anonymkode: fd408...b9d

Sikkert noen innvandrerbutikker o.l som tar det inn, men mandariner er fulle av stein så de er ikke populære til spising sånn som vi spiser klementiner 

Anonymkode: fee8a...17f

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sikkert noen innvandrerbutikker o.l som tar det inn, men mandariner er fulle av stein så de er ikke populære til spising sånn som vi spiser klementiner 

OK, det var på Meny eller Coop Mega jeg så det. 

Har noen på benken foran meg nå jeg. Kjøper ikke en kasse liksom, men kjøper noen 

Men du sa vel nettopp at du ikke kjøper mandariner, kun klementiner?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men du sa vel nettopp at du ikke kjøper mandariner, kun klementiner?

Mange sier feil, jeg regner med denne tråden handler om små sitrusfrukter man kjøper til jul.

Selv skilter i butikkene kan være feil...

Ok, jeg har lest meg opp og legger meg flat

Da jeg var yngre og jobbet i matbutikk ved siden av skolen lærte jeg at mandariner ikke ble importert til Norge, bare klementiner, så de som ville ha mandariner hadde navnet feil.

Men nå ser jeg at mandariner igjen er tilgjengelig, de har utviklet sortene så de har blitt søtere, lettere å skrelle og stenfri...

Fremdeles selges det i hovedsak klementiner, og annenhver nordmann sier feil, men det blir importert mandariner også. Jeg tok feil.

https://www.bama.no/cevita/aktuelt/cevitenskapelige-fakta/hva-er-forskjellen-pa-klementiner-og-mandariner/?gclid=CjwKCAiA3aeqBhBzEiwAxFiOBjTEh2L8CIBGGGgRDHDe2pl7kMndk9yoM7v0xj02OS8wxfh3w9u8qBoC1PMQAvD_BwE

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mange sier feil, jeg regner med denne tråden handler om små sitrusfrukter man kjøper til jul.

Selv skilter i butikkene kan være feil...

Sant nok, det virker som svært mange ikke ser forskjell på disse.

I Rogaland og Trøndelag, muligens, tror tvilsomt det ville skjedd her. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da jeg var yngre og jobbet i matbutikk ved siden av skolen lærte jeg at mandariner ikke ble importert til Norge, bare klementiner, så de som ville ha mandariner hadde navnet feil.

Men nå ser jeg at mandariner igjen er tilgjengelig, de har utviklet sortene så de har blitt søtere, lettere å skrelle og stenfri...

Fremdeles selges det i hovedsak klementiner, og annenhver nordmann sier feil, men det blir importert mandariner også. Jeg tok feil.

https://www.bama.no/cevita/aktuelt/cevitenskapelige-fakta/hva-er-forskjellen-pa-klementiner-og-mandariner/?gclid=CjwKCAiA3aeqBhBzEiwAxFiOBjTEh2L8CIBGGGgRDHDe2pl7kMndk9yoM7v0xj02OS8wxfh3w9u8qBoC1PMQAvD_BwE

Det går bra :) 

Annonse

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Til sammenligning koster en sjokoladeplate også 40 kroner, og har en kilospris på flere hundre. 
om du kjøper fem-seks klementiner koster det 20 kroner. Egentlig ikke dyrt. 

Anonymkode: 9e3e6...9eb

Godt poeng.

Frukt er dyrt, men snop er fryktelig dyrt.

Så hva velger du 😉

56,90 for kiloen var de på Rema her for noen dager siden. Syns det var drøyt dyrt. Det var juleklementiner(ikke de man får kjøpt hele året), kvaliteten var også så som så.

Men regner med de holder prisen høy nå noen uker sånn at de kan forsvare å presse prisen nærmere jul.

Anonymkode: 662c1...57a

Til sammenligning koster en sjokoladeplate også 40 kroner, og har en kilospris på flere hundre. 
om du kjøper fem-seks klementiner koster det 20 kroner. Egentlig ikke dyrt. 

Anonymkode: 9e3e6...9eb

Dette. Jeg klager ikke på prisen på frukt og grønt så lenge jeg kjøper chips og sjokolade. 

Og jo, det finnes mandariner - også i Rogaland, for dem som ikke tror det. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

All honnør for å bidra med en sjelden vare her inne 👏🏻👏🏻

Da snakker jeg ikke om mandariner, men evnen til å sjekke ut egen kunnskap og ta inn ny 👌🏻

Anonymkode: a2531...9e7

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Henger meg på denne! Fint å lære nytt. Takk for info. 

Anonymkode: 7ba44...5b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...