Gå til innhold

Har du noen gang vært så mentalt sliten at du hele tiden er sint?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

At du blir sint er et «degproblem». Anbefaler psykolog for å trene på å kontrollere sinnet ditt. For hvis en kollegas klaging fører til at du går rundt sint en hel dag, så klarer du rett og slett ikke kontrollere følelsene dine, og trenger hjelp til det

Anonymkode: 90afb...648

Ja jeg har et problem med denne dama. Som sagt, jeg har så mye mentalt stress å stå i ellers i hverdagen med x-antall akuttinnleggelser av familiemedlemmet mitt, at på jobben er ikke terskelen så høy altså. Jeg orker ikke å stå i sånt gnål på jobb, jeg vil bare være her og være i fred. 

Anonymkode: c4a65...e39

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg har et problem med denne dama. Som sagt, jeg har så mye mentalt stress å stå i ellers i hverdagen med x-antall akuttinnleggelser av familiemedlemmet mitt, at på jobben er ikke terskelen så høy altså. Jeg orker ikke å stå i sånt gnål på jobb, jeg vil bare være her og være i fred. 

og det skal man få lov til også. Herlighet for noen svar her. Du må bare finne deg i det, du må ikke irritere deg. Folk er merkelige altså 😄

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

"Hør her! Jeg er delvis sykemeldt av en grunn, jeg har veldig liten kapasitet akkurat nå og kan virkelig ikke ta denne klagingen fra deg. Skjønner at du er misfornøyd, men jeg kan ikke hjelpe deg. Finn noen andre å klage til! Jeg vil bare være her noen timer og jobbe litt, uten å høre på misfornøyde kollegaer klage over ting som er utenfor min kontroll. Beklager, men jeg er ikke den du trenger akkurat nå, og jeg trenger ikke dine misfornøyde kommentarer. Kanskje vi bare skal jobbe litt hver for oss? Takk!"

Noen ganger må man bare akseptere at man ikke kan være bestevenner med alle, og kan ikke gjøre alle til lags. Noen ganger er det bare klar tale, rett fra levra, som duger.

Anonymkode: cfca6...7b3

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ingen kan tappe deg dersom du ikke lar deg tappe.

Kan bare anbefale deg å ta kontakt med lege/psykolog og lære teknikker for hvordan du kan tenke annerledes om dette.

Anonymkode: b7c35...5ae

Joda, du kan bli tappet, selv om du aktivt jobber mot det. Å kontinuerlig skulle gjenta, tapper deg, selv om du gjør det aldri så ryddig og direkte. Jeg har vært der selv, når du alltid må opptre profesjonelt og direkte, men er du omgiven av en idiot med hukommelse som en teflonstekepanne. Altså, det tar jo ingen ende. Jeg sa opp. Livet ble MYE bedre. Det finnes de som kan tappe livsgnisten ut av den mest optimistiske. 

Anonymkode: c5c65...013

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men hvorfor oppsøker du ikke hjelp i stedet for at alle andre skal stå til ansvar for tilstanden din?

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Men hvorfor oppsøker du ikke hjelp i stedet for at alle andre skal stå til ansvar for tilstanden din?

Jeg vil bare jobbe i fred uten å ha et gnagsår på ryggen hele tiden. Det er alt jeg vil. Hun er ikke ansvarlig for tilstanden min privat men hun bryter meg ytterligere ned med å gnåle sånn som hun gjør på jobb. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg har kommet fram til en ordning med legen som gjør at jeg skal jobbe litt, for å få litt andre innspill i hverdagen. Men dette mennesket på jobb suger all energi ut av meg. Hun er som en parasitt! Jeg må bli skikkelig frekk for å få slutt på dette, og det er ikke meg i det hele tatt. Det irriterer meg noe fryktelig at hun greier å ødelegge dagene mine på den måten. 

HI, du skal ikke "måtte" bli frekk for å få fred. Du skal ta en langsom og rolig samtale med sjefen din og si at din eneste, aller siste mulighet til å stå i jobben helt eller delvis, det er at SJEFEN FJERNER DENNE KOLLEGAEN fra alle flater der du må samhandle med vedkommende. Og så skal du overlate det til sjefen å ta den ubehagelige samtalen, og enten flytte eller disiplinere personen.

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg vil nødigst eksplodere på henne. For da har vi nådd en grense man ikke kan ta tilbake. Jeg har ikke gitt henne tillatelse til å tappe meg, jeg har sagt i fra til henne at jeg ikke kan hjelpe henne. Men hun er som et stor gnagsår jeg ikke blir kvitt hvis jeg ikke sier at hun kan dra en viss plass. Se for deg at du har noen på ryggen hele tiden, som ikke vil høre det du sier til dem. Men de klorer seg fast og kjører på. Hva gjør du? 

Du må si fra på en ok måte at du hsr mye inprivatlivet for tiden og at du derfor blir veldig sliten av at hun i tillegg krever så mye av deg. 

Anonymkode: 4c877...4d9

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

"Hør her! Jeg er delvis sykemeldt av en grunn, jeg har veldig liten kapasitet akkurat nå og kan virkelig ikke ta denne klagingen fra deg. Skjønner at du er misfornøyd, men jeg kan ikke hjelpe deg. Finn noen andre å klage til! Jeg vil bare være her noen timer og jobbe litt, uten å høre på misfornøyde kollegaer klage over ting som er utenfor min kontroll. Beklager, men jeg er ikke den du trenger akkurat nå, og jeg trenger ikke dine misfornøyde kommentarer. Kanskje vi bare skal jobbe litt hver for oss? Takk!"

Noen ganger må man bare akseptere at man ikke kan være bestevenner med alle, og kan ikke gjøre alle til lags. Noen ganger er det bare klar tale, rett fra levra, som duger.

Anonymkode: cfca6...7b3

Dette er også helt greit, når du har prøvd å si fra

Anonymkode: 4c877...4d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...