Gå til innhold

Mat til felles bord på julebord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Deviled eggs, pastasalat, en pai, et brett med oster og gode marmelader, en brokkolisalat, en fylt focaccia, varm leverpostei med stekt sjampinjong og rødbeter/ sylteagurk(kjøp de store med juleleverpostei og varm i ovnen) Men må det være så lettvint og enkelt? Er det ikke hyggelig til et julebord at det er litt ordentlig?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ta med sild? Ulike oppskrifter finner du på nett, og det hører jo jula til. Ser ikke noe forslag om det der, så det kan jo være noe. Og lefser og annen salat. 

Anonymkode: be874...3d3

Å ja! Sildesalat! Nå kjente jeg at jeg gleder meg til julebord! ( Når jeg skal om en stund, altså)

Annonse

Foccacia er alltid godt. Om du googler finnes det flere oppskrifter tilpasset jul, men jeg synes det er godt med løk og litt sånt på toppen.

Roastbiff passer på koldtbord til jul også 

Ellers kan du jo dandere et påleggsfat med div julepålegg, som ribberull o.l

Det er mange som selger lefser til jul, bestill fra et lokalt sted og ta med det til bordet.

Anonymkode: fc4fd...e21

Waldorfsalat og kalkunbryst er min spesialitet på jobbens julelunsj. Sier som Amandine, hvorfor så enkelt? Alle på jobben legger merke til hvem som hvert år skriver seg opp med «brød og smør» eller «oppskåret pålegg». Og det rare er jo at det folk har lagt litt arbeid i er det første folk forsyner seg av- også dem som selv er underytere.

Annonse

HeiteH skrev (27 minutter siden):

Waldorfsalat og kalkunbryst er min spesialitet på jobbens julelunsj. Sier som Amandine, hvorfor så enkelt? Alle på jobben legger merke til hvem som hvert år skriver seg opp med «brød og smør» eller «oppskåret pålegg». Og det rare er jo at det folk har lagt litt arbeid i er det første folk forsyner seg av- også dem som selv er underytere.

Kanskje ikke hun kan lage mat.

Anonymkode: 1c134...d40

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Kanskje ikke hun kan lage mat.

Anonymkode: 1c134...d40

Det er fordi jeg ikke har tid til å lage noe som tar lang tid før jeg skal på julebord. Men har tenkt å lage det selv altså 😊

Hi

Anonymkode: fe86e...fce

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det er fordi jeg ikke har tid til å lage noe som tar lang tid før jeg skal på julebord. Men har tenkt å lage det selv altså 😊

Hi

Anonymkode: fe86e...fce

Mitt forslag kan lages dagen før..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...