Gå til innhold

Å melde partneren som frivillig

Anbefalte innlegg

Jeg kom på dette da jeg leste innlegget om eks-svigermoren. Etter fire barn der yngste nå er 14 år, har jeg vært på veldig mange foreldremøter opp igjennom årene. Som alltid skal det velges noen som er f.eks. klassekontakter, og innimellom sendes det også rundt lister der man må skrive seg opp på vakter knyttet til 17.mai, juniorklubb, natteravn, vakter på skoleball osv. Det interessante her er de som da melder partneren sin som frivillig. Det er jo greit hvis det er avtalt på forhånd, men jeg har ikke alltid helt inntrykk av at det er det på måten det blir kommentert på. F.eks. sist da vi skrev oss på listen over vakter til skoleball hørte jeg mammaen foran meg si til hun som satt ved siden av "Jeg skriver nå opp Geir jeg, han kan sikkert" og så lo begge to, eller pappaen året før som rakk opp hånden og sa "Siri (kona) kan sikkert være klassekontakt, hun pleier nå å si ja til alt mulig". 

Jeg må innrømme at jeg synes slikt er ganske ufint. Som sagt, greit nok om det er avtalt på forhånd, men ellers? Jeg hadde i hvert fall blitt skikkelig forbanna om noen meldte meg på noe uten å spørre meg først. Hva tenker dere?

Anonymkode: a6829...312

Fortsetter under...

Min mann sendte meg melding for å høre om jeg kunne være med i fau, akkurat det året jeg tok studier ved siden av full jobb. Før han sendte meldingen passet han på å si til alle de andre foreldrene at han skulle spørre meg... Jeg sa nei og spurte hvordan han trodde jeg skulle ha tid til det og året etter meldte han seg selv.

Anonymkode: 5db98...192

Min hadde prøvd på det en eneste gang. Likegyldig hva han hadde meldt meg til ville han måtte gjøre det selv. Han ville også ha måtte forklare hvorfor han kom i stedet for meg, og det på en måte som gjorde det klart at han forsto hvilken idiotisk brøler som var begått. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg kom på dette da jeg leste innlegget om eks-svigermoren. Etter fire barn der yngste nå er 14 år, har jeg vært på veldig mange foreldremøter opp igjennom årene. Som alltid skal det velges noen som er f.eks. klassekontakter, og innimellom sendes det også rundt lister der man må skrive seg opp på vakter knyttet til 17.mai, juniorklubb, natteravn, vakter på skoleball osv. Det interessante her er de som da melder partneren sin som frivillig. Det er jo greit hvis det er avtalt på forhånd, men jeg har ikke alltid helt inntrykk av at det er det på måten det blir kommentert på. F.eks. sist da vi skrev oss på listen over vakter til skoleball hørte jeg mammaen foran meg si til hun som satt ved siden av "Jeg skriver nå opp Geir jeg, han kan sikkert" og så lo begge to, eller pappaen året før som rakk opp hånden og sa "Siri (kona) kan sikkert være klassekontakt, hun pleier nå å si ja til alt mulig". 

Jeg må innrømme at jeg synes slikt er ganske ufint. Som sagt, greit nok om det er avtalt på forhånd, men ellers? Jeg hadde i hvert fall blitt skikkelig forbanna om noen meldte meg på noe uten å spørre meg først. Hva tenker dere?

Jeg tenker at de sikkert kjenner sine partnere og at det ihvertfall ikke er din business 

Anonymkode: d1394...24d

Jeg regner med at de kjenner ektefellen/partneren godt nok til at ert er helt greit. Har opplevd dette kun en gang, og da var det en mamma som sa «jeg melder på Per jeg», og så lo vi alle litt, og det var ikke noe problem det.

Anonymkode: 96b83...4d2

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor går dere ikke begge på foreldremøter?

Anonymkode: ee14d...274

Skudd i blinde, men kanskje muligens fordi den andre må være hjemme med små barn, kjøre større barn til og fra treninger osv? Eller gå på andre foreldremøter fordi de kommer på samme dag. Det har i hvert fall vært grunner for oss, samt at jeg ikke ser poenget i at begge to går. Det holder at én får informasjonen og referer videre. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor går dere ikke begge på foreldremøter?

Anonymkode: ee14d...274

Her går bare én av oss på foreldremøter. Som en annen nevnte så er det nok å gjøre i hverdagen av forpliktelser. Det holder at én går og den andre får referat. Hos oss blir referatet ganske tynt om det er mannen som går så dermed tar jeg den jobben. På utviklingssamtalene går vi alltid begge to. 

Anonymkode: 1e93f...a5d

Annonse

Jeg har meldt mannen min til foreldrekontakt, men sendte da først melding til han og spurte om han syntes det var ok. Var ingen andre som meldte seg frivillig og passet greit å få få gjort vår del når han var hjemme i permisjon og dermed hadde litt overskudd.

Anonymkode: 44aed...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...