Gå til innhold

Hvor mange personer per pizza (type stor Pizzabakeren)

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Makes no sense. Du har mat nok til alle når dere har gjester, men til familien er det ikke nøye? 🤔😆

Anonymkode: 6a21c...2de

2 pizza holder 9/10 ganger. Da kjøper jeg ikke tre pizza og dermed kanskje sitte med en hel pizza til overs. Å ha inviterte gjester er annerledes. Da skal det være nok mat alltid. Og for å sikre seg, så lager man mer enn man vet man egentlig trenger.

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 8.11.2023 den 12.33):

Ingen voksen dame trenger å spise 5 stykker pizza altså! Det er jo oppskriften på overvekt. 

Anonymkode: 1e661...8bb

Det er ikke alle som har ødelagt forbrenningen sin med jojo-slanking.

Anonymkode: 34323...19b

Anonym bruker skrev (På 6.11.2023 den 22.48):

2-3 stykker til hver?

Anonymkode: e9cb7...59c

Kommer an på hvor storspiste de er.

Og hvor glad man er i rester dagen etter 😋

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Damer som aldri har spist 5 stykker pizza har nok heller ikke hatt behov for jojo-slanking eller annen slanking…

Anonymkode: d71e1...b35

Anonym bruker skrev (På 10.11.2023 den 16.55):

Det blir for dumt å komme med slikt her. Ungen har matlyst, og spiser både pizza og wok om hverandre uten problemer. Har fremdeles ekstra vektkontroller på helsestasjonen siden han går så lite opp i vekt. Heller mer skadelig å nekte barn mat når han fint regulerer seg selv -> og hvis favoritten er pizza, hva er problemet? Betyr ikke at det er kjøpepizza på menyen hver dag 😊 

Anonymkode: c0e7a...2ba

Er han vant til 3 store pizzabiter som treåring, kommer det til å være fem biter i skolealder, ser du hva som skjer videre her..?

Anonymkode: 3190d...249

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Damer som aldri har spist 5 stykker pizza har nok heller ikke hatt behov for jojo-slanking eller annen slanking…

Anonymkode: d71e1...b35

Det vet jeg fint lite om. Jeg kjenner i all hovedsak til kvinner med kaloribehov mellom 2000 og 3000 per dag. Det er kun her inne jeg hører om de som legger på seg bare de tenker på en kringle.

Kan kanskje ha litt å si hvem som bruker forumet, om de er i 20-30 års alderen og har en naturlig høy forbrenning + er aktive og gravide og ammer (de som forumet er rettet mot), eller om de er i 50-60 års alderen og er stillesittende og har overgangsalderen og jojo-slanking bak seg (de det virker som det er flest av her).

Det du snakker om er kanskje anorektikere, hvis de aldri har jojo-slanket og heller aldri spist helt normal mengde mat for en ung kvinne?

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er han vant til 3 store pizzabiter som treåring, kommer det til å være fem biter i skolealder, ser du hva som skjer videre her..?

Anonymkode: 3190d...249

At han vokser? Min eldste på 21 år spiser en hel pizza alene hvis han skal bli skikkelig mett, og det har han gjort fra han var rundt 14-15 år gammel. Det er da ikke rart eller uvanlig at ulike mennesker trenger ulik mengde med mat/energi, vi er jo tross alt ulike både med tanke på størrelse og livsstil ellers, som hvor aktiv man er. Noen trenger veldig mye mat, andre gjør ikke det. Ja, mange spiser mer enn de bør, men det gjelder sjeldent aktive barn og unge.

Anonymkode: 8f013...38e

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

At han vokser? Min eldste på 21 år spiser en hel pizza alene hvis han skal bli skikkelig mett, og det har han gjort fra han var rundt 14-15 år gammel. Det er da ikke rart eller uvanlig at ulike mennesker trenger ulik mengde med mat/energi, vi er jo tross alt ulike både med tanke på størrelse og livsstil ellers, som hvor aktiv man er. Noen trenger veldig mye mat, andre gjør ikke det. Ja, mange spiser mer enn de bør, men det gjelder sjeldent aktive barn og unge.

Her siterer du faktisk Sokrates. Eller kanskje det var Aristoteles. Du har i alle fall god dekning ;) 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Her siterer du faktisk Sokrates. Eller kanskje det var Aristoteles. Du har i alle fall god dekning ;) 

Haha, det var definitivt ikke tilsiktet i så fall. Jeg bare blir litt oppgitt over de som mener de sitter med fasiten for alle andre. På gruppenivå er 2-3 pizzastykker fra en stor pizza mer enn nok kalorier og energi for en gjennomsnittlig europeisk kvinne med gjennomsnittlig energiforbruk. Å direkte overføre denne antakelser til alle andre, blir for dumt. I følge pulsklokken til sønnen min, forbrenner han 4000-5000 kalorier daglig. Det er mye mer enn gjennomsnittet, men så er han også 2 meter høy, har er fysisk aktivt yrke og trener 1-2 timer hver dag. Klart han trenger mer mat en "Kari" på 30 år som er 167 cm, jobber på kontor og trener 0,5-1 time tre dager i uken.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Haha, det var definitivt ikke tilsiktet i så fall. Jeg bare blir litt oppgitt over de som mener de sitter med fasiten for alle andre. På gruppenivå er 2-3 pizzastykker fra en stor pizza mer enn nok kalorier og energi for en gjennomsnittlig europeisk kvinne med gjennomsnittlig energiforbruk. Å direkte overføre denne antakelser til alle andre, blir for dumt. I følge pulsklokken til sønnen min, forbrenner han 4000-5000 kalorier daglig. Det er mye mer enn gjennomsnittet, men så er han også 2 meter høy, har er fysisk aktivt yrke og trener 1-2 timer hver dag. Klart han trenger mer mat en "Kari" på 30 år som er 167 cm, jobber på kontor og trener 0,5-1 time tre dager i uken.

Helt enig. Da vi var små spiste vi alt vi klarte hele dagen og lå likevel i nedre del av BMI. Venninnen min spiste en pizza grandiosa i tillegg til normal kost, da hun ammet, bare for å ikke gå mer ned.

Selv var jeg matlei da jeg trente hardt, spiste kun mat med ekstrem høy kaloritetthet. Å spise pizzabakeren-pizza på den tiden, ville vært luksus. Årsak? Den inneholder altfor få kalorier i forhold til hvor mye den metter. 

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Det er ikke mulig å ødelegge forbrenningen så kanskje lurt å sjekke fakta før du presenterer det som sannhet. 

Anonymkode: ce623...8fa

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi er som regel 2 voksne og en tenåring og det er mer enn nok med 1 pizza. Da er det ofte igjen til lunch. Dere som spiser en hel pizza alene er bare vulgært. 

Hva mener du de burde ha gjort i stedet?

Og er det bare kvinner som er vulgære hvis de spiser seg mett på pizza?

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du de burde ha gjort i stedet?

Og er det bare kvinner som er vulgære hvis de spiser seg mett på pizza?

Stoppe når man er mett.

Og hvor i alle dager skriver jeg at det gjelder bare kvinner??

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det er ikke mulig å ødelegge forbrenningen så kanskje lurt å sjekke fakta før du presenterer det som sannhet. 

Joda, det er viden kjent at det er. Her er en artikkel som forklarer mekanismene;

https://www.nettavisen.no/livsstil/fedmeekspert-advarer-mot-bagatellisering-av-feriekiloene-i-lopet-av-noen-fa-uker-bor-du-tilbake-til-gammel-vekt/s/12-95-3424008424

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Stoppe når man er mett.

Og hvor i alle dager skriver jeg at det gjelder bare kvinner??

Hva hvis man ikke er mett før dette?

Nei, det var et spørsmål.

Anonym bruker skrev (På 8.11.2023 den 19.11):

Det er nå avhengig av energiforbruket. Niesen min trener hardt omtrent 2 timer hver dag og spiser minst dobbelt så mye som kvinner flest, men er veldig slank (masse muskler). Hun kunne nok fint spist omtrent en pizza alene. 

Selvsagt. Men det er åpenbart at niesa di hører til unntakene når vi vet at 67% av befolkningen har overvekt eller fedme. Klart hun kan spise nærmere en hel pizza uten å gå opp i vekt. For Pia med stillesittende kontorjobb og Netflix som hobby derimot, vil det gå galt. 

Anonymkode: 058ae...af0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...