Gå til innhold

Hårfjerning i ansikt - trenger råd

Anbefalte innlegg

Jeg har over lengre tid viklet meg inn i en daglig rutine hvor jeg har brukt høvel og barberskum i ansiktet. Til slutt bestemte jeg meg for at dette måtte slutte. Jeg begynte å få fjernet hår med threading. Det funker fint, men gror ut igjen etter bare to uker. Da må jeg også bruke pinsett ganske hyppig. Det blir mye tid og penger på å få gjort dette så ofte. Jeg hadde et håp om at det ville bli sjeldnere og sjeldnere behov, men nå har jeg holdt på siden juni, og det er ingen endring.

Lurer på om jeg skal prøve noe hårfjerningskrem eller voks (altså hjemme). Noen som har erfaringer med dette eller andre metoder?

Anonymkode: a8d04...d67

Fortsetter under...

Har ingen råd dessverre.     Jeg fjerner hår på overleppa (barten) i salong.    Koster under 300kr.    Går dit hver 6.-8.uke.       
Har noen få hår som kommer på haka og de napper jeg.       

Gå til en salong og be om råd?

Anonymkode: cf8db...6ed

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Hva med bleking?

Tror det er mange som bruker det i stedet for fjerning.

Anonymkode: a11f8...467

Bleking ser ikke bra ut. Da går man rundt med hvite hår i steden for sorte. Mye bedre å fjerne dem. 

Anonymkode: 19c82...4f2

Jeg ville prøvd voks til hjemmebruk, sånne strips kjøper jeg på normal eller vita. Men jeg har sett flere YouTube-videoer om threading, kanskje det går å gjøre selv relativt enkelt? 
Jeg bruker voks hjemme og har pinsett med meg i vesken. Av en eller annen grunn er det godt lys i bilen😂 Jeg haaaater kjerringhår!

amandine skrev (2 minutter siden):

Jeg ville prøvd voks til hjemmebruk, sånne strips kjøper jeg på normal eller vita. Men jeg har sett flere YouTube-videoer om threading, kanskje det går å gjøre selv relativt enkelt? 
Jeg bruker voks hjemme og har pinsett med meg i vesken. Av en eller annen grunn er det godt lys i bilen😂 Jeg haaaater kjerringhår!

Jeg har pinsett liggende i bilen😅

Anonymkode: ebd3d...dc0

Annonse

amandine skrev (6 minutter siden):

Det er helt klart i bilen de synes best, så jeg har alltid pinsett i veska. Jeg skjønner egentlig ikke helt hvordan det er mulig at et sted som var hårløst for to dager siden plutselig har et hvitt hår på halvannen centimeter. De må sprette ut om natta. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Bleking ser ikke bra ut. Da går man rundt med hvite hår i steden for sorte. Mye bedre å fjerne dem. 

Nå har ikke jeg personlig erfaring, jeg bare leser hva andre kvinner gjør. Det finnes jo svært mange kvinner som har langt mørkere ansiktshår enn gjennomsnittet her på berget, så det å lære av de, tenkte jeg at var lurt.

Selv har jeg jo helt lyse hår, det er jo noe helt annet enn at de er hvite. De er synlig av og til, men det handler om lyset.

Tror man ville hørt eller sett om kvinner med hvite ansiktshår, dersom det du snakker om, var sant. Har du et eksempel?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå har ikke jeg personlig erfaring, jeg bare leser hva andre kvinner gjør. Det finnes jo svært mange kvinner som har langt mørkere ansiktshår enn gjennomsnittet her på berget, så det å lære av de, tenkte jeg at var lurt.

Selv har jeg jo helt lyse hår, det er jo noe helt annet enn at de er hvite. De er synlig av og til, men det handler om lyset.

Tror man ville hørt eller sett om kvinner med hvite ansiktshår, dersom det du snakker om, var sant. Har du et eksempel?

Jeg har sett det på kvinner. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har sett det på kvinner. 

Men ikke noe bilde av hva du mener?

Snakker du om hvite som blonde/gjennomsiktige, eller som hvite som snø?

Dersom det er snakk om blonde/gjennomsiktige, så er det jo mange som synes det er bedre enn sorte hår i ansiktet. Og dermed går det greit for de.

Dersom det er snakk om hvite som snø, så handler det vel mer om at hårene er grå/pigmentløse, slik de blir på hodene til mennesker. Og da er jeg enig i at det kan være skjemmende.

Men det er jo noe helt annet enn bleking.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men ikke noe bilde av hva du mener?

Snakker du om hvite som blonde/gjennomsiktige, eller som hvite som snø?

Dersom det er snakk om blonde/gjennomsiktige, så er det jo mange som synes det er bedre enn sorte hår i ansiktet. Og dermed går det greit for de.

Dersom det er snakk om hvite som snø, så handler det vel mer om at hårene er grå/pigmentløse, slik de blir på hodene til mennesker. Og da er jeg enig i at det kan være skjemmende.

Men det er jo noe helt annet enn bleking.

Jeg mener hvite som snø, og de blir da minst like synlige som sorte hår. 

Hadde de blitt gjennomsiktige hadde jeg ikke reagert. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mener hvite som snø, og de blir da minst like synlige som sorte hår. 

Hadde de blitt gjennomsiktige hadde jeg ikke reagert. 

Det du har sett, er nok grå/hvite hår som er sånn fra naturens side. Litt som julenissen.

Blekemiddel for ansiktshår blir ikke slik, ellers hadde det vel solgt nokså dårlig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...