Gå til innhold

Å bli servert toro på besøk?

Anbefalte innlegg

Jeg er "gammel husmor" som lager det meste fra bunnen. Mannen fisker all slags fisk selv, vi kjøper hele slakt av lam og gris, og tilbereder fra alle deler av dyret. Jeg er god til å lage tradusjonsmat, både middager og bakst. Men faktisk syns jeg mye Toro er godt! Lasagne er godt, jeg kan til og med syns Grandiosa smaker fortreffelig en dag vi har det travelt. Så ja takk, inviter meg gjerne på Toro lasagne og ferdigkjøpte hvitløksbaguetter. Det smaker fortreffelig, selv om jeg som regel lager alt fra bunnen.

Anonymkode: c9677...cd1

Fortsetter under...

Jeg liker å lage mat, og jo mer mat jeg lager fra bunnen av, jo mindre godt smaker Toro-mat. Men det hender fremdeles at jeg bruker i posesaus eller suppe når ting skal skje fort eller på ferie, telttur, hyttetur etc.  Toro lasagnen synes jeg rett og slett at smaker skikkelig dårlig, så det ble med ett forsøk for vår del. Men jeg må også innrømme at da jeg for en del år siden begynte å lage mer og mer mat, spesielt supper, gryter og sauser selv, savnet jeg "Toro-smaken". Men ikke så mye at jeg ikke fortsatte å lage maten selv. All Toro-mat, smaker Toro - men det eneste jeg har spist av Toro-ting som jeg absolutt ikke liker, er lasagne, så det kommer ikke inn i vårt hus. Men det er sikkert noen som ikke liker min hjemmelagde også, og som savner Toro-smaken.

Men selvfølgelig, hadde jeg fått det servert hos andre, hadde jeg spist en passelig porsjon, skrytt av maten og takket pent for meg og mine - og ja, vi hadde kommet tilbake selv om det ble Toro-lasagne neste gang også. 

Anonymkode: ff944...01f

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Jeg liker å lage mat, og jo mer mat jeg lager fra bunnen av, jo mindre godt smaker Toro-mat. Men det hender fremdeles at jeg bruker i posesaus eller suppe når ting skal skje fort eller på ferie, telttur, hyttetur etc.  Toro lasagnen synes jeg rett og slett at smaker skikkelig dårlig, så det ble med ett forsøk for vår del. Men jeg må også innrømme at da jeg for en del år siden begynte å lage mer og mer mat, spesielt supper, gryter og sauser selv, savnet jeg "Toro-smaken". Men ikke så mye at jeg ikke fortsatte å lage maten selv. All Toro-mat, smaker Toro - men det eneste jeg har spist av Toro-ting som jeg absolutt ikke liker, er lasagne, så det kommer ikke inn i vårt hus. Men det er sikkert noen som ikke liker min hjemmelagde også, og som savner Toro-smaken.

Men selvfølgelig, hadde jeg fått det servert hos andre, hadde jeg spist en passelig porsjon, skrytt av maten og takket pent for meg og mine - og ja, vi hadde kommet tilbake selv om det ble Toro-lasagne neste gang også. 

Anonymkode: ff944...01f

Alminnelig høflighet, med andre ord! 👍

For å være helt ærlig   så kan  jeg ikke å lage lasagne fra bunnen av, så skulle jeg servert deg lasagne, måtte det blitt halvfabrikata. Jeg kan lage veldig mye annet, typisk norsk, kanskje litt "gammeldags" mat fra bunnen av, da. Men  Toro og lignende er kjekt som basis for både supper og sauser. Jeg er dessverre glad i salt, og mye halvfabrikata er dessverre rimelig salt. Antakelig derfor jeg synes det smaker greit nok. Hos meg er det dessuten forskjell på middagen på en onsdag og på en søndag. 😉

Anonymkode: ebaf9...8fe

Jeg spiser det jeg får servert med glede, uansett .  At noen gidder lage mat og invitere er det aller viktigste, og maten smaker godt av den grunn.

Ellers må jeg innrømme at lasagne er noe av det tristeste jeg kan få servert. Og her spiller det ingen rolle om det er Toro eller fra en italiensk gourmetrestaurant. Etter å ha jobbet i mange år på en institusjon der lasagne var fast lørdagskost, kan denne retten aldri bli en spenstig opplevelse for min del.  Men glad blir jeg selvsagt likevel, når jeg serveres dette.

Anonymkode: f2cf7...d2a

Noe mat fra Toro kan være god, og lasagnen er ikke så verst. Hvis de inviterer på en uhøytidelig middag, så kan de godt servere både  det og gryte med godt tilbehør. Det ser jeg ingenting feil med.

Men bokselapskaus, posemos og posesupper er tafatte greier med mindre sistnevnte kun bli basis i suppa og en hiver i både grønnsaker, kjøtt eller fisk. Det andre bør erstattes med hva som helst annet, fks gratinert grønnsaksform, med og uten tilbehør. Uten tilbehør er uansett bedre enn posemat uten noe tilsatt! 

Anonymkode: c79c9...64c

Annonse

Jeg lager vanligvis mat fra bunnen av.  

Men, om noen inviterer med på middag (eller andre måltider) blir jeg glad uansett.  Det viktigste er godt selskap.  Jeg blir av og til invitert til fantastiske måltider, typer selvskutt vilt med utmerket tilbehør, andre ganger får jeg noe enkelt fra fryseboksen.  Det viktigste er godt selskap.  

Når jeg har gjester selv varierer det faktisk også veldig hva jeg serverer.  Om det er høytider eller i det miste helg blir det som oftest skikkelig god mat. Om jeg har f.eks. har dårlig tid på en hverdag blir det gjerne noe enkelt. 

Anonymkode: f6db2...c76

Jeg skulle ønske flere inviterte meg på Toro. Eller heller: ingenting.
Det å få og ha gjester har i min verden blitt mer krevende enn jobben min. Hvem er veganer? Hvem tåler ikke gluten? Er mangoen fra feil sted? Bibringe, høyrygg, cotes de beuf, dorade, støyr. Vaktel, løyrom, bokhvete. 
Please inviter meg på Toro tomatsuppe og et glass kald hvitvin, så slipper jeg å være livredd forbi invitere deg tilbake. 

Anonymkode: 52e75...1c5

Jeg har fått servert flere lasagner laget fra bunnen av folk som er så oppttt av at alt skal lages fra bunnen, og ikke en har smakt godt. Jeg vil heller bli servert Toro lasagne enn hjemmelaget som smaker høgg. 

Anonymkode: d9963...2c6

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har fått servert flere lasagner laget fra bunnen av folk som er så oppttt av at alt skal lages fra bunnen, og ikke en har smakt godt. Jeg vil heller bli servert Toro lasagne enn hjemmelaget som smaker høgg. 

faktisk enig i denne. Var i et selskap for en tid tilbake, der vertinnen serverte vegansk mat fra bunnen av. Ikke spesielt godt eller smakfullt. 

Anonymkode: 2dba7...b0f

Annonse

Mannen min er flink til å lage mat, jeg er sånn passe. Vi lager mat fra bunnen av, og vi bruker Toro og andre halvfabrikata,alt etter hva som passer og hva vi gidder . Jeg synes Toro lasange er veldig god. Vi har servert mye forskjellig når vi har hatt gjester.

Anonymkode: 76b96...c7b

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du har helt rett. Noen har prøvd å imponere med hjemmelaget. De skal ha for forsøket og det ble spiselig, men Toro er i alle tilfellene å foretrekke. Tror mye av grunnen er dårlig erfaring med krydder og dårlig erfaring med lang tilberedning. 

Den retten det tar lengst tid å lage i Norge er vel fårikål. Lasagne tar en hel da og timers koking samt riktig tilsetning av krydder. 

Jeg blir glad hvis folk lager middag til meg, siden det som regel er jeg som lager mat i huset og jeg ikke er spesielt glad i å lage mat. Hvis jeg kan sette meg til bords uten å løfte en finger blir jeg glad for toro-mat. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du har helt rett. Noen har prøvd å imponere med hjemmelaget. De skal ha for forsøket og det ble spiselig, men Toro er i alle tilfellene å foretrekke. Tror mye av grunnen er dårlig erfaring med krydder og dårlig erfaring med lang tilberedning. 

Den retten det tar lengst tid å lage i Norge er vel fårikål. Lasagne tar en hel da og timers koking samt riktig tilsetning av krydder. 

Dersom du koker lasagnen i timesvis forstår jeg at det kan gå galt.

HeiteH skrev (1 minutt siden):

Dersom du koker lasagnen i timesvis forstår jeg at det kan gå galt.

Sausen skal koke i timesvis. Gjerne fire, fem timer. Det er pga smak og at alt setter seg samt konsistens. 

Jeg spiser nesten all Toro-mat. Det eneste jeg ikke orker er tomatsuppe . Jeg har et barn som har vært alvorlig psykisk syk. Da det stod på som verst var Toro tomatsuppe en av få ting ungdommen orket å spise, så da ble det laget mange ganger i uka og vi foreldre spiste samtidig for å holde på det sosiale i spisingen. Så nå i ettertid orker jeg ikke å spise det - ikke fordi det smaker vondt, men fordi det er forbundet med en veldig veldig mørk periode i livet. 

Anonymkode: f443c...2b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...