Gå til innhold

Har du hatt høyt blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Opplevde ingen symptomer i det hele tatt, det er det som er så skummelt. Og det var skyhøyt.

Anonymkode: 57609...3a6

Du eller de rundt deg merket ikke noe kognitivt? Problemer med konsentrasjon eller hukommelse, tempo i oppgaver som krever kompleks problemløsning over tid osv?

Anonymkode: 02806...c06

Vet at man gå lenge lenge uten å vite at man har høyt blodtrykk. 

Svigermor hadde høyt, men nektet å ta medisiner. Hun var veldig urolig, stressa, litt fjern. 

Jeg har hatt skyhøyt, døden nær, høyt blodtrykk. Da jeg hadde svangerskapsforgiftning. 

Jeg mistet hørsel ene gangen, vanskelig å få kontakt med meg begge gangene. 

Mistenker du at du eller noen du kjenner har det? 

Anonymkode: 7ca10...df1

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Du eller de rundt deg merket ikke noe kognitivt? Problemer med konsentrasjon eller hukommelse, tempo i oppgaver som krever kompleks problemløsning over tid osv?

Anonymkode: 02806...c06

Nei.

Anonymkode: 57609...3a6

Jeg har kun hatt to ganger. Ene i forbindelse med svangerskapsforgiftning. Da merket jeg det godt ved at jeg ble kvalm og hadde hodepine foran i hodet. Det kan ha sammenheng med at det økte fort også. Jeg hadde rundt 120/80 på kontroll, to dager etterpå ble jeg dårlig og fikk målt det på nytt, da til 155/110. Andre gangen var det ikke veldig høyt, men nok til at jeg måtte bytte en type medisiner. Da la blodtrykket på rundt 140/98 i noen uker, men jeg merket ikke noe til det. Fikk byttet medisiner og det falt ned igjen på min normal som er 110/70.

Anonymkode: c77d5...34a

Annonse

Jeg hadde veldig høyt blodtrykk uten at det ble "oppdaget".

Grunnen til at jeg gikk til legen var fordi jeg var så ufattelig sliten når jeg bevegde meg og hadde begynt å få svimmelhetsanfall når jeg gikk tur.

Jeg hadde nok hatt høyt blodtrykk over år, for sliten på tur hadde jeg vært veldig lenge, men jeg tenkte at det er pga overvekten min og at jeg aldri liksom fikk skikkelig dreisen på mosjonen. Så snart jeg begynte på medisiner så gikk slitenheten over.

Anonymkode: ba42f...42f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...