Gå til innhold

Eks svigermor som ikke skjønner at hun er eks

Anbefalte innlegg

Liten utblåsning her.

En medvirkende årsak til at forholdet til samboer røk var at han hele tiden avtalte ting på veiene av meg.

Han er på foreldremøtet,  melder at selvfølgelig kan vi (det vil si meg) kan være klassekontakt/fau representant/annet.

Hans mor begynner å bli eldre, hun vil IKKE ha fremmedfolk ihus, ba om masse hjelp selv om hun bor en time unna, han sa bestandig selvfølgelig skal han hjelpe, men når alt kom til alt betydde det meg.

Nå på lørdag kl 14 fikk jeg en telefon fra eks svigermor som lurte på hvor jeg var. Svarte jeg var hjemme. Hun ble litt overrasket siden hun hadde fortalt sønnen at hun skulle ha noen venninner på middag på søndag og trengte hjelp til å komme seg til Sverige for å handle, vaske og gjøre i stand maten slik at det blir lett dagen etter. Så fortsetter hun med at greit, da er jeg forsinket og er der kl 15, så legger hun på.

Jeg ringer tilbake og sier at jeg har andre planer i kveld og kommer ikke I det hele tatt, og nei, jeg kommer heller ikke tidlig søndag morgen. Hun blir sur og sier hun  har jobbet så mye for å få det til en helg barna er hos sønnen slik at det blir lettere for meg. Sier igjen at hun må snakke med sønnen  sin, og det ikke er mitt ansvar.

Når jeg hentet barna på søndag ettermiddag kjeftet eksen huden full på meg, og avsluttet med at heldigvis klarte hun å flytte besøket 2 uke, og da har jeg det med å stille opp.

Tror ikke det kommer til å skje gitt.

Glad jeg har barnebidrag via NAV, ellers så hadde han stoppet å betale som han truet med..

Anonymkode: f1914...d8c

Fortsetter under...

Hahaha, dette er jo helt hinsides. Lett å le når man står utenfor, og skjønnet at der gir deg helt mark som står midt oppi det.

Du kan jo ikke annet enn å gi tydelig beskjed igjen, dette er ikke ditt ansvar og trenger hans mor hjelp får han hjelpe henne selv.

Kanskje det sakte men sikkert glir inn....

Anonymkode: fdd67...ef2

Danida skrev (8 minutter siden):

Jøss. For en dust? 
Han lover bort at DU skal gjøre folk tjenester når han har barna? 

Jepp, du skjønner, han sier alltid at han skal hjelpe, og mener meg.

Gjorde den vi car sammen og gjør det fremdeles...

Hun er jo bestemor til ungene jeg jeg er jo så mye flinkere til slikt,  hvilket betyr at han ikke gidder

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Jepp, du skjønner, han sier alltid at han skal hjelpe, og mener meg.

Gjorde den vi car sammen og gjør det fremdeles...

Hun er jo bestemor til ungene jeg jeg er jo så mye flinkere til slikt,  hvilket betyr at han ikke gidder

"Ja, hun er bestemor til ungene og jeg inkluderer henne gjerne i livet mitt som det, hun kan besøke ungene og de kan besøke henne. Men jeg kommer ikke til å hjelpe henne ha middagsselskap for vennene sine, det får du gjøre selv, eller betale noen andre for å gjøre!"

Anonymkode: fdd67...ef2

Annonse

Si at dette er en spøk? Det må det være, eller? Det går ikke an at både far og mor er så idioter?? Jeg hadde aldri i mitt liv stilt opp for noen av dem, aldri. Frekke folk begge to.  Du kan jo be den late sønnen stille opp, samtidig som du må si klart i fra NEI! Å avtaler de seg i mellom at du skal stille opp, deres problem. Herregud, slike folk finnes ikke håper jeg.

Anonymkode: b5e3c...aa2

Ta det med ro, jeg har ikke tenkt å gi meg.

Hun ringte meg 3 ganger mens jeg satt i møte for litt siden, for så å sende melding hvor hun sier vi må avtale angående neste lørdag.

Svarte bare at skal hun ha hjelp må hun avtale det meg sønnen, og han må hjelpe henne, ikke meg.

HI

Åh dette MÅ jeg bare høre mer om! Vær så snill og hold oss oppdatert, HI! Denne dama og sønnen hennes er jo splitter pine gale! Hadde ikke sønnen gitt deg noen heads up heller om at han hadde lovet deg bort? 

Anonymkode: f99f0...63a

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Åh dette MÅ jeg bare høre mer om! Vær så snill og hold oss oppdatert, HI! Denne dama og sønnen hennes er jo splitter pine gale! Hadde ikke sønnen gitt deg noen heads up heller om at han hadde lovet deg bort? 

Anonymkode: f99f0...63a

Han påstod at han trodde hun hadde kontaktet meg selv. Tror egentlig ikke han hadde lovet meg bort heller, de tok det bare som en selvfølge at jeg stilte opp siden hun er gammel og syk, og jeg har gjort det tidligere den gangen vi bodde sammen. Er ikke lenge siden vi gikk fra hverandre

Uansett, svarte på siste meldingen hennes at skal hun ha hjelp må han stille opp, ikke meg.

Annonse

De er ikke helt virkelighetorienterte. De er vant til at du har gjort ting tidligere, så denne endringen er tung å svelge. Fortsett som du gjør, å si nei. Vær tydelig på at siden det er slutt mellom deg og han, så er ikke du en del av dette lengre. Fra nå av så vil du ikke hjelpe henne. Man kan ikke pakke inn noe overfor sånne som har litt tungt for det 😬🤔

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Her tror jeg kanskje jeg ville gitt barnas lærere beskjed om at dere kun lover å bake, stille til dugnad, være foreldrekontakt osv på vegne av dere selv. 

Anonymkode: 21220...f33

?? 

Anonymkode: 54b6b...1b0

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

?? 

Hun mener nok at HI må gi beskjed til skolen om uvanen eksen har ved å melde henne som frivillig til arbeid som klassekontakt osv. Det var faktisk et godt råd.

Anonymkode: 6e03f...ec4

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hun mener nok at HI må gi beskjed til skolen om uvanen eksen har ved å melde henne som frivillig til arbeid som klassekontakt osv. Det var faktisk et godt råd.

Det er absolutt ikke noe godt råd. Så lenge han ikke har gjort dette, så vil hun jo fremstå som komplett paranoid. Paranoia hos foreldre er et av de trekkene som man virkelig ser opp for.

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

?? 

Her inne er det mange som lager noen ville teorier, basert på det de leser. Se bare tråden om hun med kreft, nå har de allerede planlagt skilsmisseoppgjøret for henne.

HI, jeg har ikke noe godt råd, annet enn å bare stå på ditt. Før eller siden må det vel synke inn. 

Anonymkode: 19b9a...d80

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er absolutt ikke noe godt råd. Så lenge han ikke har gjort dette, så vil hun jo fremstå som komplett paranoid. Paranoia hos foreldre er et av de trekkene som man virkelig ser opp for.

Her inne er det mange som lager noen ville teorier, basert på det de leser. Se bare tråden om hun med kreft, nå har de allerede planlagt skilsmisseoppgjøret for henne.

HI, jeg har ikke noe godt råd, annet enn å bare stå på ditt. Før eller siden må det vel synke inn. 

Han har jo allerede meldt henne frivillig til klassekontakt/fau. Les hovedinnlegget. Jeg ville gitt beskjed til lærer slik at det ikke skjer igjen. 

Hi trenger ikke å melde noe til skolen eller andre. Skulle han melde på hi på noe får hun bare svare «jeg har dessverre ikke meldt meg på noe. Hvis far har sagt at hi skal være fau å lignende har han åpenbart sagt feil å ment seg selv da vi er skilt».

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Les HI sitt innlegg, da 🙄

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Han har jo allerede meldt henne frivillig til klassekontakt/fau. Les hovedinnlegget. Jeg ville gitt beskjed til lærer slik at det ikke skjer igjen. 

Ser det nå, da beklager jeg. Enig i at da kan man melde fra. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hi trenger ikke å melde noe til skolen eller andre. Skulle han melde på hi på noe får hun bare svare «jeg har dessverre ikke meldt meg på noe. Hvis far har sagt at hi skal være fau å lignende har han åpenbart sagt feil å ment seg selv da vi er skilt».

Er i utgangspunktet enig i dette, men om han allerede har gjort det, og fremdeles gjør lignende ting, så kan hun godt informere om at dette er et kjent problem. Da slipper dette å gå ut over skolen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...