Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #1 Del Skrevet 6. november 2023 Vi er tydeligvis strengere og kjipere enn andre foreldre. I tillegg har vi begge 8-16-jobber, noe jeg trodde var ganske vanlig. Men jeg skjønner på dattera mi på 8 at det ikke er det. «Alle de andre» får være oppe til kl 9 og kommer til skolen tidligst 8:15 (skolen begynner 8:30). Hun må være på skolen (SFO) 7:30. hun må også legge seg kl 8, for ellers våkner hun alt for sent. «Alle de andre» får se så mye på YouTube de vil. Vår 8-åring har 15 min med YouTube kids daglig (screentime på iPaden). Mens Netflix har hun mye mer tid med. Roblox kan hun spille 2 timer på søndager; men ellers ikke. Uansett er hun skikkelig oppgitt, og de andre mammaene er mye bedre og mye koseligere enn meg. De disker opp med pannekaker og cupcakes på hverdager, og barna deres får nugatti i matboksen. Jeg forklarer henne at det er vår jobb som foreldrene hennes å gjøre det vi mener er riktig for henne. Det jeg synes er rarest med dette er hvor lite det virker som de andre foreldrene jobber. Vi har høyt lån som har fått veldig høy rente og MÅ ha to fulltidsjobber for å ha råd til å få hverdagen til å gå rundt. Vi betaler over 35000kr i boutgifter i mnd (30 000 i lån, resten er fellesutgifter ) som er mer enn jeg får utbetalt i lønn. I tillegg har jeg en jobb som krever mye av meg og mannen min har en jobb som krever mye av seg. På min jobb er det lite forståelse for det som kreves når man har to barn (vår yngste går i barnehagen). Samtidig bor vi et sted hvor nesten alle har besteforeldre som hjelper dem, mens våre foreldre er døde. Barna mine får det jeg mener er normale mengder godteri på lørdager (rundt 150 gram hver vil jeg anslå) pluss popcorn. Men andre barn får tydeligvis 1-2 kg godteri. I tillegg til masse godis hele uka gjennom. Og is og kaker osv. Der vi bor er voksne ganske overvektige. Vi er fra Oslo og jeg har merket når jeg et tilbake i Oslo at folk på vår alder (rundt 40 og med barn) er mye slankere enn folk her. Å flytte tilbake dit er ikke et alternativ. Vi skiller oss altså ganske tydelig fra andre her. To fulltidsjobber som krever en del, ingen besteforeldre eller annen familie. Mye mer restriktiv med godteri og søtsaker.. Hvordan forklare barna dette og hjelpe dem å navigere? Og nei, jeg kommer ikke til å «gi dem så mye godteri og YouTube de bare vil ha» eller slutte å jobbe. Så ikke foreslå slike ting. Og selv om jeg høres kjip ut, og sikkert også er litt kjip, så sier jeg ingenting dumt om de andre foreldrene til barna mine. Og er også hyggelig mot dem. Men på innsiden (og her på forumet nå) er jeg ganske oppgitt over at det ikke er noen begrensninger hos de andre. Anonymkode: c1a4a...089 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #2 Del Skrevet 6. november 2023 Glemte å nevne at de fleste drar hjem fra skolen etter skoletid eller om de er på sfo drar de hjem sånn 15:00 Anonymkode: c1a4a...089 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150026984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #3 Del Skrevet 6. november 2023 Alle normale foreldre er i jobb. Det sier mest om hvilket strøk dere bor i om det er hjemmeværende mødre over hele linja. Anonymkode: 62518...d87 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150026986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #4 Del Skrevet 6. november 2023 Du er veldig streng ja. Når det gjelder sukker (godteri, cupcakes) så er det helt ok, barn trenger ikke få slike mengder. Men når det er sagt, én ting foreldre må lære seg er at når barnet ditt sier at alle andre får, da betyr det ikke at alle andre får. 15 min youtube er jo ingen ting, roblox kun på søndager? Forstår at barnet er frustrert. Anonymkode: 585e8...d0e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150026987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #5 Del Skrevet 6. november 2023 Du lærer barna dine om måtehold og god arbeidsmoral. De ser det ikke nå, men de vil takke deg når de blir voksne. Anonymkode: 7c6cf...5af Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150026988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #6 Del Skrevet 6. november 2023 Hvis hun klarer å komme seg til og fra skolen selv, så trenger dere ikke SFO. Skjermtiden er dere veldig strenge på. Leggetid 20.00 er helt innafor. Helt etter tommelfingerregelen. Pannekaker i ukedagene er også helt innfor. Det er middag barn setter pris på når de er små, og så går det over etterhvert. Anonymkode: 7714e...d93 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150026992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #7 Del Skrevet 6. november 2023 Jesus. Du tar en åtteårings som sannhetsvitne i beskrivelsen av de andres familieliv ...? Og følger opp med å forsvare dine valg overfor oss? Kanskje bli voksen selv først, før du får barn. I alle fall voksen nok til ikke å bli usikker av hva ungene vil eller ikke vil. Og drite i å shame de andre på hjemplassen din for å være late og feite, når du egentlig bare trenger en klem selv. Anonymkode: 7c7f8...76c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150026996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #8 Del Skrevet 6. november 2023 Takk for innspill! Kanskje vi skal begynne å kutte ned på SFO. Hun hadde mer YouTube før men det tok veldig overhånd. Hun satt bare å så på random videoer. Blir mer som sosiale medier liksom. Ikke noe jeg selv synes er så bra for meg (når jeg har brukt mye tid på sosiale medier eller YouTube) og jeg merket at YouTube var litt dumt for henne også. Så kuttet ned til 15 min. Men i helgene får hun ofte mye mer tid på youtube enn det. En time i allefall. På Netflix blir det mer at hun ser filmer og serier og det virker som om det er mer fokus og mer positivt for henne. Det et mitt inntrykk. Enig at pannekaker til middag iblant er innafor. Anonymkode: c1a4a...089 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150026997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #9 Del Skrevet 6. november 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jesus. Du tar en åtteårings som sannhetsvitne i beskrivelsen av de andres familieliv ...? Og følger opp med å forsvare dine valg overfor oss? Kanskje bli voksen selv først, før du får barn. I alle fall voksen nok til ikke å bli usikker av hva ungene vil eller ikke vil. Og drite i å shame de andre på hjemplassen din for å være late og feite, når du egentlig bare trenger en klem selv. Anonymkode: 7c7f8...76c Litt vanskelig å putte dem inn i magen igjen for å bli voksen først selv. Men ja, har innsett at jeg sliter med en del ting jeg nok burde ha ordnet opp i før jeg fikk barn selv, lett å være etterpåklok. Føler på en oppgitthet over å ikke få til ting iallefall. Om jeg trenger en klem vet jeg ikke. Får mange av både barna mine og mannen. Trenger vel kanskje heller å justere hodet mitt litt 😆 Anonymkode: c1a4a...089 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150026998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #10 Del Skrevet 6. november 2023 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Du lærer barna dine om måtehold og god arbeidsmoral. De ser det ikke nå, men de vil takke deg når de blir voksne. Anonymkode: 7c6cf...5af Dette! Anonymkode: 7d236...a3e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150027001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #11 Del Skrevet 6. november 2023 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Du er veldig streng ja. Når det gjelder sukker (godteri, cupcakes) så er det helt ok, barn trenger ikke få slike mengder. Men når det er sagt, én ting foreldre må lære seg er at når barnet ditt sier at alle andre får, da betyr det ikke at alle andre får. 15 min youtube er jo ingen ting, roblox kun på søndager? Forstår at barnet er frustrert. Anonymkode: 585e8...d0e Hun er ikke streng, nei. Bare fordi de andre i bygda har en helt annen og mer usunn livsstil, så betyr ikke det at hun må tilpasse seg dette. Anonymkode: 7d236...a3e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150027004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #12 Del Skrevet 6. november 2023 Du gjør jo bare det du tenker er best for ditt barn! Og det må være lov Jeg har en 10 åring. Han gamer mye, og er mye på nett ellers. Regelen min er at når det tar overhånd er det slutt, og det vet han. Så han blir ikke like "idiot" som jeg vet noen av kompisene hans blir. Han legger og fra seg mobilen og finner på andre ting helt på egenhånd. Han går på turn 3 dager i uka og er aktiv der pluss at han har gym 2 ganger i uka. Han turner og herjer mye hjemme og, så jeg er ikke redd for at han blir passiv på noe vis. JEG er tjukk, men det er pga barndommen og dårlig kosthold. Mannen er slank. Ungene er vokst opp med rutiner på mat og drikke, og får godis etter mat hvis vi har og de vil ha. Kan skeie ut med masse godis i ukedagene vi, men jeg har lagt grunnlaget for dem, så ingen av de kommer til å bli overvektige. Så moralen er; gjør det som funker for deg og dine! Vi tar alle ulike valg, og utrykket "alle andre får lov" handler stort sett alltid om 2-3 stykker. Ikke alle Anonymkode: dbe3e...b67 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150027011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #13 Del Skrevet 6. november 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Litt vanskelig å putte dem inn i magen igjen for å bli voksen først selv. Men ja, har innsett at jeg sliter med en del ting jeg nok burde ha ordnet opp i før jeg fikk barn selv, lett å være etterpåklok. Føler på en oppgitthet over å ikke få til ting iallefall. Om jeg trenger en klem vet jeg ikke. Får mange av både barna mine og mannen. Trenger vel kanskje heller å justere hodet mitt litt 😆 Anonymkode: c1a4a...089 Det viktigste er ikke å bli likt eller applaudert av andre. Det viktigste er om du liker deg selv og finner den veien som er rett for deg. Da vil ikke de andres meninger bety noe. Anonymkode: 7c7f8...76c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150027013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #14 Del Skrevet 6. november 2023 Når barn sier "alle andre" så er det snakk om noen. Ta f.eks klassen til barnet ditt, kanskje to ha sjokoladepålegg, to andre får være oppe til ni om kvelden, ei gar en ufør hjemmeværende mor, tre stykker får være så mye de vil på YouTube osv osv. Barnet ditt ser og hører alle disse tingene, men er ikke gammel nok til å se at det er snakk om forskjellige barn fra forskjellige hjem. Hennes inntrykk blir at "alle andre" har det bedre enn henne... Det er fint med regler og rutiner, barn har godt av det. Nok søvn og sunn mat er viktig Men helt nazi trenger man ikke være. Er det kjipt vær en tirsdag og flere venner spiller sammen på roblox ser jeg ingen grunn til å si at du må tegne alene for du får ikke spille før til søndag. Vi har også faste liggetider, sunne middager og lørdagsgodt. Men vi kan ha pannekaker en tirsdag eller kjøpe en is på en torsdag innimellom for det. Barna er sunne og slanke for det. Når det kommer til tv og nett har vi ingen faste regler, men jeg bestemmer og det har fungert greit her. Hadde det blitt ville protester når jeg sa de måtte skru av og gjøre noe annet litt måtte vi kanskje innført faste regler, men det har vi ikke trengt. Mannen jobber forresten 7 til 15.30 og jeg jobber enten 9 til 16 eller 12 til 20. Begge jobber litt i helger og på kvelder i tillegg, men vi har bare brukt sfo etter skolen i 1.klasse for å komme inn i det sosiale miljøet. Anonymkode: 598ff...ba6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150027035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 6. november 2023 #15 Del Skrevet 6. november 2023 Flaks at dere ikke har blitt smittet av alle tjukkasene og naverne rundt dere. Herlighet for et tåpelig innlegg! Du skjønner vel at du ikke kan ta en åtteårings argumenter og fremstilling for god fisk? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150027036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #16 Del Skrevet 6. november 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Vi er tydeligvis strengere og kjipere enn andre foreldre. I tillegg har vi begge 8-16-jobber, noe jeg trodde var ganske vanlig. Men jeg skjønner på dattera mi på 8 at det ikke er det. «Alle de andre» får være oppe til kl 9 og kommer til skolen tidligst 8:15 (skolen begynner 8:30). Hun må være på skolen (SFO) 7:30. hun må også legge seg kl 8, for ellers våkner hun alt for sent. «Alle de andre» får se så mye på YouTube de vil. Vår 8-åring har 15 min med YouTube kids daglig (screentime på iPaden). Mens Netflix har hun mye mer tid med. Roblox kan hun spille 2 timer på søndager; men ellers ikke. Uansett er hun skikkelig oppgitt, og de andre mammaene er mye bedre og mye koseligere enn meg. De disker opp med pannekaker og cupcakes på hverdager, og barna deres får nugatti i matboksen. Jeg forklarer henne at det er vår jobb som foreldrene hennes å gjøre det vi mener er riktig for henne. Det jeg synes er rarest med dette er hvor lite det virker som de andre foreldrene jobber. Vi har høyt lån som har fått veldig høy rente og MÅ ha to fulltidsjobber for å ha råd til å få hverdagen til å gå rundt. Vi betaler over 35000kr i boutgifter i mnd (30 000 i lån, resten er fellesutgifter ) som er mer enn jeg får utbetalt i lønn. I tillegg har jeg en jobb som krever mye av meg og mannen min har en jobb som krever mye av seg. På min jobb er det lite forståelse for det som kreves når man har to barn (vår yngste går i barnehagen). Samtidig bor vi et sted hvor nesten alle har besteforeldre som hjelper dem, mens våre foreldre er døde. Barna mine får det jeg mener er normale mengder godteri på lørdager (rundt 150 gram hver vil jeg anslå) pluss popcorn. Men andre barn får tydeligvis 1-2 kg godteri. I tillegg til masse godis hele uka gjennom. Og is og kaker osv. Der vi bor er voksne ganske overvektige. Vi er fra Oslo og jeg har merket når jeg et tilbake i Oslo at folk på vår alder (rundt 40 og med barn) er mye slankere enn folk her. Å flytte tilbake dit er ikke et alternativ. Vi skiller oss altså ganske tydelig fra andre her. To fulltidsjobber som krever en del, ingen besteforeldre eller annen familie. Mye mer restriktiv med godteri og søtsaker.. Hvordan forklare barna dette og hjelpe dem å navigere? Og nei, jeg kommer ikke til å «gi dem så mye godteri og YouTube de bare vil ha» eller slutte å jobbe. Så ikke foreslå slike ting. Og selv om jeg høres kjip ut, og sikkert også er litt kjip, så sier jeg ingenting dumt om de andre foreldrene til barna mine. Og er også hyggelig mot dem. Men på innsiden (og her på forumet nå) er jeg ganske oppgitt over at det ikke er noen begrensninger hos de andre. Anonymkode: c1a4a...089 Du er ikke alene. Økonomisk har vi det ganske likt. Mine barn er eldre, men får ikke benytte skjerm midt i uka, og har meget begrenset med tid i helger. Youtube har de ikke tilgang til, men de spiller litt Minecraft. Men «alle andre» betyr de to i klassen som har loff med Nugatti eller som legger seg veldig sent. Bare spør litt mer så kommer det frem. I følge ene barnet her hadde alle andre ubegrenset med penger til godteri på håndballcup. Det stemte ikke, men de hadde kort, ikke kontanter, med en sum penger foreldrene hadde bestemt på. Men noen foreldre lar tiåringen være alene på det lokale kjøpesenteret, noen er aldri på dugnad og noen orker ikke krangle eller diskutere. Det er ofte de barna som ikke tåler å bli snakket til av verken lærere eller trenere og som gjerne svarer frekt. Så du gjør barnet en tjeneste nå, og dere begge kommer til å sette pris på det i fremtiden. Lærerne gjør det sikkert allerede selv om de ikke sier noe. Du fremstår som en god mor med god vurderingsevne ut fra min tolkning. Anonymkode: a69f4...c5b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150027125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk Nilsen Skrevet 6. november 2023 #17 Del Skrevet 6. november 2023 Du vet vel at alle andre aldri er alle andre. Mine forsøkte seg på det en gang, Da fikk de penn og papir med beskjeden om å skrive opp hvem alle andre er, når listen er ferdig ringer jeg til foreldrene til alle andre... Den lista ble ekstremt kort. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150027131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #18 Del Skrevet 6. november 2023 Velkommen til argumentet alle foreldre får på ett eller annet tidspunkt. Det er en del av prosessen de skal gjennom, løsrive seg. Dette er helt vanlig argument fra barn, jeg brukte det mot mine foreldre, mannen min brukte det mot sine foreldre, sønnen min har brukt samme argumentet. Det er like sannsynlig som at kommentarfeltet i avisen representerer gjennomsnittet. De gjør ikke det. De fleste jobber, de fleste spiser ikke godteri hver dag. Men kanskje Lise spiser godteri hver dag og Ole har en forelder som ikke jobber og blir kjørt på skolen hver dag. Geir får game i flere timer hver dag. Morten har ny telefon med snap. Men alle får ikke alt og alle får ikke lov. Så må man bare tåle at de unge ikke alltid synes du er den kuleste, men det er helt greit og en del av den litt tidvis utakknemlige jobben å være ansvarlige foreldre. Anonymkode: 3c07e...5ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150027141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #19 Del Skrevet 6. november 2023 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Du er ikke alene. Økonomisk har vi det ganske likt. Mine barn er eldre, men får ikke benytte skjerm midt i uka, og har meget begrenset med tid i helger. Youtube har de ikke tilgang til, men de spiller litt Minecraft. Men «alle andre» betyr de to i klassen som har loff med Nugatti eller som legger seg veldig sent. Bare spør litt mer så kommer det frem. I følge ene barnet her hadde alle andre ubegrenset med penger til godteri på håndballcup. Det stemte ikke, men de hadde kort, ikke kontanter, med en sum penger foreldrene hadde bestemt på. Men noen foreldre lar tiåringen være alene på det lokale kjøpesenteret, noen er aldri på dugnad og noen orker ikke krangle eller diskutere. Det er ofte de barna som ikke tåler å bli snakket til av verken lærere eller trenere og som gjerne svarer frekt. Så du gjør barnet en tjeneste nå, og dere begge kommer til å sette pris på det i fremtiden. Lærerne gjør det sikkert allerede selv om de ikke sier noe. Du fremstår som en god mor med god vurderingsevne ut fra min tolkning. Anonymkode: a69f4...c5b En 10 åring er mer en stor nok til å gå på senteret å kjøpe seg noe! Snakk om å overbeskytte barnet helt ekstremt! Anonymkode: b97db...2d9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150027152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #20 Del Skrevet 6. november 2023 Syns dere er altfor strenge. Altfor altfor strenge. Kjenner ingen 8 åringer som legger seg kl 20. Ingen. Anonymkode: 576d5...bac Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150027155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #21 Del Skrevet 6. november 2023 Jeg kjenner stikk i magen flere ganger, fordi vi er motsatt, gutten vår får se så mye youtube han vil etter skolen, sfo og lekser. Han får og lov til å spille roblox så mye han vil. Men det blir ikke så mye spilling og youtube uansett. Han leker med plus plus, lego og tegner, eller går ut og leker med venner. Men uansett kjenner jeg på dårlig samvittighet, siden nesten alle andre har strengere regler. Nesten alle jeg kjenner har nettbrett, Youtube og roblox kun i helgen. Anonymkode: 59288...121 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150027174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #22 Del Skrevet 6. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Syns dere er altfor strenge. Altfor altfor strenge. Kjenner ingen 8 åringer som legger seg kl 20. Ingen. Anonymkode: 576d5...bac Mi e gjorde det. Anonymkode: b3e5d...e78 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150027183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #23 Del Skrevet 6. november 2023 Ikke la deg lure av barnet ditt heller. At «alle andre får» stemmer nok ikke helt. Min sønn på 8år sier det samme, jeg vet at ting han sier ikke stemmer. Alle andre for ny skolesekk=1 stk i klassen. Alle andre får være oppe lenge= ingen av hans 5 venner hvertfall. Han har ca lik mengde godteri, han har ca lik tv tid. Der fikk ho «alle andre se 16 års grense». Så tror ikke du skal tro på barnet ditt i den grad du gjør. Det eneste jeg kjenner meg i er at jeg jobber turnus. Dvs at mine barn er ikke på Sfo på morgenen mer enn 2 ganger i mnd, besteforeldre har vi heller ikle. Anonymkode: 23940...f17 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150027210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #24 Del Skrevet 6. november 2023 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Men andre barn får tydeligvis 1-2 kg godteri. Den var jo litt fin den her da. Ikke overdrevet i det heeele tatt. Anonymkode: 7d236...a3e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150027273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2023 #25 Del Skrevet 6. november 2023 Må ikke gå på det «eldste trikset» i boka😂 Vi er ikke like «strenge» som deg men får allikevel høre den samme leksa av alle 3 barna våre. Hvis det gjelder 2 av 30 så føler unger at det er alle og alltid😂☺️ Du må bare lære å oversette: -Alle har snap= 5 av 15 jenter -Marius får muffins i matpakka hver dag= han fikk med seg en restemuffins på skolen etter egen bursdag 1 dag. -Kristoffer spiller fortnite når han vil= Han har skjermtid når ungen din ikke har det. -Alle i klassen blir kjørt på skolen = 2 barn på basen som har sterk autisme. Det er ikke det at de juger. Det er bare ofte deres egen oppfattelse som er litt feil av og til😅🩷 Anonymkode: 4cad1...93b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443906-%C2%ABalle-andre-f%C3%A5r%C2%BB/#findComment-150027286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå