Gå til innhold

Banker på en dør, intet svar, hva gjør du?

Anbefalte innlegg

Det du beskriver er så hårreisende at ikke et barn engang ville gjort noe så idiotisk! Du fikk en klar beskjed, men gjorde det stikk motsatte? En slik person kan ikke ansettes. Egentlig ikke i noe jobb som helst. Du trenger noen år med oppdragelse og danning, lære sosiale normer rett og slett. Du bør starte på skole, vg1 og fortsette ut vg3. Så ett år på folkehøgskole. Prøv å tilegne deg både fagstoff og ferdigheter som tilsammen utgjør det man omtaler som sosiale antenner og normal oppførsel. 

Anonymkode: 76428...108

Fortsetter under...

amandine skrev (1 minutt siden):

Hva i alle dager for slags jobb er dette? Og hvorfor gjorde du ikke bare som du fikk beskjed om? Spesielt hvis dette var en jobb du ville ha?

Nei, jeg hadde ikke gått inn for å spørre om klesvask eller hva det nå var du lurte på. Ikke når beskjeden om å vente var gitt.

De har nettbutikk hvor alt foregår i hjemmet, så trenger flere folk, dermed dette besøket. Jeg var en av flere men kom  aldri til intervju, mottok ikke den sms en de sa de skulle sende meg 😔 Føler meg alvorlig dum, jeg fikk bo hos dem fordi jeg kjenner dem fra før😔. Jeg trodde virkelig at de ville besvare da jeg banket på ved å si "Det passer ikke nå". 

Anonymkode: e491c...b0c

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De har nettbutikk hvor alt foregår i hjemmet, så trenger flere folk, dermed dette besøket. Jeg var en av flere men kom  aldri til intervju, mottok ikke den sms en de sa de skulle sende meg 😔 Føler meg alvorlig dum, jeg fikk bo hos dem fordi jeg kjenner dem fra før😔. Jeg trodde virkelig at de ville besvare da jeg banket på ved å si "Det passer ikke nå". 

Hvis du trodde det, hvorfor banket du på da?

Anonymkode: 8086f...d4e

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Var mer ment som en advarsel på at jeg nå åpner døren 😔

Men hva skulle du det etter, når du trodde at det ikke passet?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Var mer ment som en advarsel på at jeg nå åpner døren 😔

Men du visste de var opptatt og du visste at de skulle sende deg sms når de var klare. I tillegg visste du at de drev med intervjuer. Da åpner du selvfølgelig ikke døren

Anonymkode: 1758f...049

Annonse

Helt seriøst så hadde jeg nok pakket sakene mine og dratt derifra, samt priset meg lykkelig for at jeg ikke skal jobbe for de. 

For en ting er at du burde ikke ha lukket opp den døren, men at en leder skal da velge å først skjelle deg ut når det skjer. Samt fortsette etterpå for så å stikke uten at situasjonen ift intervjuet er avklart, fremstår som meget uprofesjonelt og en potensiell ustabil bombe som med størst sannsynlighet vil gå av gang på gang i all overskuelig fremtid. 

Jobb finner du andre plasser. Så pakk sakene dine, dra hjem. Ta så en telefon eller send en melding der du informerer om hvor du har gjort av husnøklene og at du etter nærmere ettertanke etter dagens hendelse har funnet ut at du ikke ønsker denne jobben lenger og at du ønsker dem en riktig god helg på hytta og lykke til med ansettelsesprosessen. 

Anonymkode: 1b424...1eb

De reiser fra deg uten at dere har gjort det avtalen var? Og greit at det var en tabbe å åpne den døren, men kom an, det kvalifiserer da ikke til kjeft i flere omganger. Den jobben skal du prise deg lykkelig over å ikke få. Pakk sakene dine og reis hjem. 

Anonymkode: f556b...d67

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Nei, altså det endte jo med at jeg mottok en telefon fra dem etter hendelsen, hvor de konfronterte meg med hendelsen og de var rasende, ettersom de mente at de 20 minutter før hendelsen hadde bedt meg om å vente på min tur. Etterpå har jeg ikke sett dem, de dro til hytta og jeg har vært alene i huset/kontoret deres. Aner ikke hvordan jeg skal oppføre meg nå, men vurderer å pakke sakene mine. Jeg bor egentlig i annen by og ser for meg at de ikke ønsker å ha mer med meg å gjøre 😔

Det er ikke normal oppførsel å bli rasende for noe sånt, du burde bare være glad for at du slipper unna. Reis hjem, og glem den jobben. Tenk hvordan de ville behandlet deg som arbeidstager når ting ikke gikk som de ville.

For det første. Å banke på en dør betyr "kan jeg komme inn?" ikke "nå kommer jeg til å komme inn". Om du ikke får svar banker man i høyden en gang til før man forlater døra uten å åpne. Den som er på innsiden av døra kan svare kom inn, ikke kom inn, eller la være å svare. 

Når det er sagt, så høres de rimelig spesielle ut disse potensielle arbeidsgiverne. Jeg hadde pakket sakene mine, reist og slått en strek over både arbeidsmulighet og bekjentskap. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ja, jeg banket på og da de ikke svarte, trodde jeg at jeg kunne åpne 😔. Hele diskusjonen dreier seg om jeg kunne åpne døra eller ikke. 

Og alle her sier at du IKKE skulle ha åpna den døra. 

Anonymkode: 98287...9cd

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og alle her sier at du IKKE skulle ha åpna den døra. 

Anonymkode: 98287...9cd

Og veldig mange sier at det ikke er vanlig å få så mye kjeft for en slik bagatell.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og veldig mange sier at det ikke er vanlig å få så mye kjeft for en slik bagatell.

Ja, men det betyr uansett ikke at du skulle gått inn døra.

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men det var du som gjorde feilen. 

Anonymkode: 9c0ca...78d

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Å få voksenkjeft i flere omganger over det forteller at lederstilen deres er på en måte du ikke liker og aldri vil trives med, så du vil ikke jobbe for disse menneskene.

At du ikke klarer ta imot en beskjed, og går rett inn på den måten, forteller at du er en ansatt de ikke vil ha.

Dårlig match med andre ord, men uansett har du gjort en feil.

Anonymkode: ccc9f...da7

Du skulle selvsagt ikke gått inn, men det kvalifiserer virkelig ikke til kjeft og til at de bare drar. Den jobben vil du ikke ha, faktisk. Høres ut som det er en voldsom rolleforvirring her også - du er gjest, men også arbeidssøker, de er venner, men også arbeidsgivere, du bor privat, men også på arbeidsplassen? Det det må bli katastrofe. 

På min arbeidsplass er det forresten helt vanlig å banke på døren, og deretter gløtte på den. 

Anonymkode: 6851a...858

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du skulle selvsagt ikke gått inn, men det kvalifiserer virkelig ikke til kjeft og til at de bare drar. Den jobben vil du ikke ha, faktisk. Høres ut som det er en voldsom rolleforvirring her også - du er gjest, men også arbeidssøker, de er venner, men også arbeidsgivere, du bor privat, men også på arbeidsplassen? Det det må bli katastrofe. 

På min arbeidsplass er det forresten helt vanlig å banke på døren, og deretter gløtte på den. 

Anonymkode: 6851a...858

De sa til meg at de ble satt ut av at jeg banket på døra da de satt i et møte. De mente jeg skulle ha spurt før jeg åpnet døra og så ville de ha svart meg: Ja, eller nei, det passer ikke. 

De bor i et hus med 2 avdelinger, så det er ikke en sammenblanding, det er godt adskilt. Jeg var der for dette intervjuet, men fikk bo hos dem fordi jeg hadde et annet ærend også, så det ble noen dager. Vi kjenner ikke hverandre  veldig godt, poenget var bare at jeg kom inn via en kjent kanal. 

Jeg har uansett dratt nå, la nøkkelen i postkassa. Er litt lei meg, for betalingen var god, men som flere sier her, jeg er nok ikke den riktige til jobben. 

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Jeg fikk beskjed før døra ble lukket, at jeg ville bli tilkalt til samtale. 20 minutter etterpå banket jeg på, fikk ingen respons, jeg gikk inn, det ble ikke godt mottatt. De fortalte meg at de nettopp hadde sagt at jeg ville motta sms, noe jeg ikke mottok, og dermed gikk jeg inn. De driver med intervjuer, jeg var kandidat, men det ser ut som om jeg ikke får den jobben likevel. Jeg trenger den og er sykt lei meg. Jeg fikk bo hos dem mens de skulle ansette 😔

Du fulgte jo ikke beskjeden du fikk. Du må jo greie å vente mer enn 20 minutter på den sms-en, så du vet at de er ferdige med forrige kandidat, eller med en intern diskusjon? 

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Ja, jeg banket på og da de ikke svarte, trodde jeg at jeg kunne åpne 😔. Hele diskusjonen dreier seg om jeg kunne åpne døra eller ikke. 

Gjør du sånt andre steder? Antar at mangel på svar er et positivt svar? For det er helt motsatt av hvordan jeg er opplært. Svarer ingen betyr det ett av to: enten er det ingen der inne, og da er det ingen grunn for meg til å gå inn, eller det er noen der som ikke ber meg stige på, og da skal jeg heller ikke inn. 

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Jeg fikk som sagt beskjed om at jeg ville bli tilkalt. Min tabbe var at jeg at jeg åpnet døren som var lukket før jeg fikk beskjed om at det var min tur. Jeg ville bare spørre om jeg kunne låne vaskemaskin😔

Veldig akutt klesvask som ikke kunne vente 20 minutter 🙃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...