Gå til innhold

Banker på en dør, intet svar, hva gjør du?

Anbefalte innlegg

Går du inn døra om du ikke får svar? Døra pleier ikke å være lukket, men det var den denne gang. Jeg åpnet den men ble hudflettet fordi jeg åpnet. Bor hos en familie og dette var døra inn til spisestua. Hadde også fått beskjed om at jeg ville bli kontaktet når møtet vi skulle ha, skulle finne sted. Føler meg elendig 😔

Anonymkode: e491c...b0c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hæ? Selvfølgelig går jeg inn i spisestua hvis jeg vet det foregår et møte jeg skal være med på. 

Anonymkode: f51f2...3c5

Det var ikke min tur, jeg hadde ikke blitt tilkalt.......

Jeg fikk beskjed før døra ble lukket, at jeg ville bli tilkalt til samtale. 20 minutter etterpå banket jeg på, fikk ingen respons, jeg gikk inn, det ble ikke godt mottatt. De fortalte meg at de nettopp hadde sagt at jeg ville motta sms, noe jeg ikke mottok, og dermed gikk jeg inn. De driver med intervjuer, jeg var kandidat, men det ser ut som om jeg ikke får den jobben likevel. Jeg trenger den og er sykt lei meg. Jeg fikk bo hos dem mens de skulle ansette 😔

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk beskjed før døra ble lukket, at jeg ville bli tilkalt til samtale. 20 minutter etterpå banket jeg på, fikk ingen respons, jeg gikk inn, det ble ikke godt mottatt. De fortalte meg at de nettopp hadde sagt at jeg ville motta sms, noe jeg ikke mottok, og dermed gikk jeg inn. De driver med intervjuer, jeg var kandidat, men det ser ut som om jeg ikke får den jobben likevel. Jeg trenger den og er sykt lei meg. Jeg fikk bo hos dem mens de skulle ansette 😔

Høres ut som en syk familie. Hva driver de med egentlig? Jobb kan du få andre steder.

prekæs skrev (6 minutter siden):

Høres ut som en syk familie. Hva driver de med egentlig? Jobb kan du få andre steder.

Ja, kanskje.  De har hus som de også bruker til kontor ved anledning.  Akkurat nå skal de ansette folk. Jeg får nok finne meg annen jobb ja 😔

Hvis kontoret er huset deres kan du selvfølgelig ikke bare gå inn. Men de kan ha ordlagt seg dårlig slik at dette ikke var tydelig. Hvis du fikk beskjed om å komme på møte og hvor du skulle gå er det forståelig at du dukket opp. Men hvis det ikke stod tidspunkt er det litt rart å bare gå inn når du ikke fikk svar. 

Pobie skrev (51 minutter siden):

Hvis kontoret er huset deres kan du selvfølgelig ikke bare gå inn. Men de kan ha ordlagt seg dårlig slik at dette ikke var tydelig. Hvis du fikk beskjed om å komme på møte og hvor du skulle gå er det forståelig at du dukket opp. Men hvis det ikke stod tidspunkt er det litt rart å bare gå inn når du ikke fikk svar. 

Jeg fikk som sagt beskjed om at jeg ville bli tilkalt. Min tabbe var at jeg at jeg åpnet døren som var lukket før jeg fikk beskjed om at det var min tur. Jeg ville bare spørre om jeg kunne låne vaskemaskin😔

Hmm, litt vanskelig å forstå dette...

Det er altså en bolig de bruker som kontorbygg, og du fikk bo der under ansettelsesprosessen?

Du fikk beskjed om at du ville bli tilkalt, men likevel oppsøkte du dem for å spørre om å få låne vaskemaskinen? Der gjorde du nok en bommert ja, man går ikke rett inn på et kontor du vet de har intervjurunder i for å spørre om noe...

Jeg hadde ikke banket på i det hele tatt, jeg ville sittet på rommet mitt og ventet på å bli tilkalt. Jeg ville ihvertfall ikke banket på og gått rett inn.

Du får starte ditt intervju med å legge deg helt flat, be om unnskyldning og si du var ubetenksom.

Anonymkode: ccc9f...da7

Du visste at de satt med intervjuer, fikk beskjed om at du ville motta sms når det var din tur for intervju, og likevel gikk du inn og avbrøt dem for å spørre om å låne vaskemaskinen?

Anonymkode: 1758f...049

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor banket du på?? De sa jo at de skulle hente deg. Flaut. 🙈

Anonymkode: 98287...9cd

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk som sagt beskjed om at jeg ville bli tilkalt. Min tabbe var at jeg at jeg åpnet døren som var lukket før jeg fikk beskjed om at det var min tur. Jeg ville bare spørre om jeg kunne låne vaskemaskin😔

Låne vaskemaskin mens de sitter i møte?? Det passet jo ikke å spørre akkuart da. 

Anonymkode: 98287...9cd

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvor uprofesjonell er det mulig å bli? Du var klar over at det foregikk intervjuer i rommet du banket på og gikk inn i uten å få svar "kom inn", og da fortjener du rett pg slett ikke å få jobben. Arbeidsgiver må jo tro du mangler sosiale evner og impulskontroll.

Anonymkode: dfe78...c75

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Selv om du viste at de holdt på med jobbintervju av noen andre  og du hadde fått beskjed om at du ble tilkalt når det var din 4ur?

Anonymkode: 9297f...97e

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg banket på og da de ikke svarte, trodde jeg at jeg kunne åpne 😔. Hele diskusjonen dreier seg om jeg kunne åpne døra eller ikke. 

Hva skal til for at du ikke åpner en dør da? At de roper at du ikke skal komme inn?

Jeg hadde ikke åpnet døren når jeg ikke fikk svar, men jeg hadde ikke banker på i utgangspunktet når avtalen var så klar. Denne jobben får du nok ikke. 

Anonymkode: f556b...d67

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Ja, jeg banket på og da de ikke svarte, trodde jeg at jeg kunne åpne 😔. Hele diskusjonen dreier seg om jeg kunne åpne døra eller ikke. 

Hvordan endte greia? Det begynner å bli noen timer siden du lagde hi. 

Anonymkode: ef758...1d5

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan endte greia? Det begynner å bli noen timer siden du lagde hi. 

Anonymkode: ef758...1d5

Nei, altså det endte jo med at jeg mottok en telefon fra dem etter hendelsen, hvor de konfronterte meg med hendelsen og de var rasende, ettersom de mente at de 20 minutter før hendelsen hadde bedt meg om å vente på min tur. Etterpå har jeg ikke sett dem, de dro til hytta og jeg har vært alene i huset/kontoret deres. Aner ikke hvordan jeg skal oppføre meg nå, men vurderer å pakke sakene mine. Jeg bor egentlig i annen by og ser for meg at de ikke ønsker å ha mer med meg å gjøre 😔

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Men om du sliter sånn med beskjeder er det kanskje greit å ikke ansette deg.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nei, altså det endte jo med at jeg mottok en telefon fra dem etter hendelsen, hvor de konfronterte meg med hendelsen og de var rasende, ettersom de mente at de 20 minutter før hendelsen hadde bedt meg om å vente på min tur. Etterpå har jeg ikke sett dem, de dro til hytta og jeg har vært alene i huset/kontoret deres. Aner ikke hvordan jeg skal oppføre meg nå, men vurderer å pakke sakene mine. Jeg bor egentlig i annen by og ser for meg at de ikke ønsker å ha mer med meg å gjøre 😔

Hva i alle dager for slags jobb er dette? Og hvorfor gjorde du ikke bare som du fikk beskjed om? Spesielt hvis dette var en jobb du ville ha?

Nei, jeg hadde ikke gått inn for å spørre om klesvask eller hva det nå var du lurte på. Ikke når beskjeden om å vente var gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...