Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #76 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Takk for støttende og reflekterte innlegg ❤️ Og til dere andre som jeg ikke siterer, takknemlig for alle innspill selv om de fleste er litt krasse. Jeg har ikke foretatt meg noe siden i går kveld, har ikke ringt mer eller sendt melding men han sendte meg en melding i natt. Der sto det bare faen ta deg. Hvordan hadde dere tolket den meldingen? Er det bare en sleivete kommentar i kampens hete eller ondsinnet ment? Jeg synes egentlig det var en lettelse å få en sånn melding vs noe som var oppriktig og dypt men jeg har som sagt ikke svart. Skal jeg svare? Til deg som lurte på hvem jeg har betrodd meg til så var det min svigerinne. Hun har absolutt oppfordret meg til å fortelle underveis men har respektert at jeg slet med å fortelle. Også er det vel sånn for de aller fleste at når man står overfor ubehageligheter, hemmeligheter osv så blir det lettere når tiden går? At man blir litt nummen på en måte? Jeg har ikke vært likegyldig til det for jeg har tenkt at jeg burde fortelle i dag, hver dag. Men så gikk tiden og etter operasjonen ble terskelen høyere.HI Anonymkode: e6561...a19 Så du har fortalte det til din mann sin søster? Men ikke til din egen mann? Å herregud det er jo enda verre og kan jo faktisk ødelegge forholdet med din mann og søsteren også. Du må nok bare ta tiden til hjelp og la mannen din få roet seg og la ting synke og hvis han kommer tilbake så må du bare legge deg langflat og beklage og håpe han ikke går ifra deg. Masse god bedring til deg❤️ Anonymkode: ec077...010 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #77 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig gjør jeg ikke det. Det er en unik kode på hvert innlegg, slik at man kan se du er den samme fra innlegg til innlegg. Og jo, du gjør det, når alle andre argumenterer for at de er likeverdige og at HI må ta ansvar, mens du sier du går mot strømmen og begynner å fokusere på hans feil og hva han burde gjøre annerledes. Jeg har riktignok mistet troen på at du kommer til å se det selv at du gjør det. Som sagt, jeg pleide å argumentere på samme måte før i tiden. Jeg skal derfor gi meg, men kan bare oppfordre HI til å ikke tro et sekund på at her er det mannen som er den verste. Dere har null tillit mellom dere, og et dårlig ekteskap, og her er det ditt svik som var det utløsende. Skal dere få det til, så må du være den ydmyke, ikke den storforlangende. Anonymkode: a704b...03e Jeg har ikke skrevet at mannen er den verste, men at han også oppførte seg egoistisk. Så åpnet jeg med at jeg går mot strømmen fordi de fleste svarene var, her dreit du deg ut og får bare ta konsekvensene, mens mannen tilsynelatende går litt under radaren. Men jeg mener også hans oppførsel er ganske drøy. Hun har kreft, ikke spilt bort huset eller pult rundt. Jeg trenger ikke skrive side opp og side ned om hva jeg mener om det valget som allerede var tatt, for det er skrevet i bøtter og spann allerede. Anonymkode: aa18d...5f8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #78 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Der sto det bare faen ta deg. Hvordan hadde dere tolket den meldingen? Er det bare en sleivete kommentar i kampens hete eller ondsinnet ment? Jeg synes egentlig det var en lettelse å få en sånn melding vs noe som var oppriktig og dypt men jeg har som sagt ikke svart. Skal jeg svare? Anonymkode: e6561...a19 Jeg hadde tolket det som han er eitrende forbanna, og med god grunn. Hadde lagt meg flat og sagt at jeg forstår han fullt ut. At du er lei deg og håper han kan forstå deg - med tid og stund. Jeg håper den svigerinnen er hans søster? Det er liksom litt mer innafor når det er en kvinne og noen innad i familien, tenker jeg. Anonymkode: a704b...03e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #79 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men jeg mener også hans oppførsel er ganske drøy. Hun har kreft, ikke spilt bort huset eller pult rundt. Og for noen av oss er det en langt verre hemmelighet, selv om du ikke synes det. Det må du respektere. Du har ingen rett til å si at fordi kreft er verre eller annerledes enn å spille bort huset eller pule rundt, for deg, så må det være det for alle andre også. Anonymkode: a704b...03e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #80 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): J Jeg håper den svigerinnen er hans søster? Det er liksom litt mer innafor når det er en kvinne og noen innad i familien, tenker jeg. Anonymkode: a704b...03e Og jeg tenker det er mye verre, for da har søsteren og løyet for han i et halvt år. Anonymkode: dc650...316 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #81 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Og for noen av oss er det en langt verre hemmelighet, selv om du ikke synes det. Det må du respektere. Du har ingen rett til å si at fordi kreft er verre eller annerledes enn å spille bort huset eller pule rundt, for deg, så må det være det for alle andre også. Anonymkode: a704b...03e For ordens skyld her, så er det du som kverulerer på det jeg mener, ikke motsatt. Så kanskje du må gå litt i deg selv hva angår å respektere andres syn på en sak. Anonymkode: aa18d...5f8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #82 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og jeg tenker det er mye verre, for da har søsteren og løyet for han i et halvt år. Anonymkode: dc650...316 Ja, jeg så at en annen sa nøyaktig det samme som deg. Her er vi tydeligvis veldig ulike. Den man egentlig bør være på nett med i slike saker, er jo sin egen partner. Altså at mannen vet at hun betror seg til hans søster og hun vet at han betror seg til sin bror, hennes bror, etc. Det er helt greit og forståelig at man har noen man snakker med, synes jeg, men da må man også ta deres råd og oppfordringer på alvor. Svigerinnen har anbefalt HI å si fra til sin mann, det har hun ikke gjort, svigerinnen har tydeligvis også holdt tett, og dermed synes jeg nok at HI "misbruker" denne svigerinnen som fortrolig. Anonymkode: a704b...03e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #83 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): For ordens skyld her, så er det du som kverulerer på det jeg mener, ikke motsatt. Så kanskje du må gå litt i deg selv hva angår å respektere andres syn på en sak. Anonymkode: aa18d...5f8 Jeg respekterer at mennesker føler ulikt. Jeg respekterer ikke oppfordringer til å tråkke på/la seg tråkke på. Anonymkode: a704b...03e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #84 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg så at en annen sa nøyaktig det samme som deg. Her er vi tydeligvis veldig ulike. Den man egentlig bør være på nett med i slike saker, er jo sin egen partner. Altså at mannen vet at hun betror seg til hans søster og hun vet at han betror seg til sin bror, hennes bror, etc. Det er helt greit og forståelig at man har noen man snakker med, synes jeg, men da må man også ta deres råd og oppfordringer på alvor. Svigerinnen har anbefalt HI å si fra til sin mann, det har hun ikke gjort, svigerinnen har tydeligvis også holdt tett, og dermed synes jeg nok at HI "misbruker" denne svigerinnen som fortrolig. Anonymkode: a704b...03e Jeg skjønner ikke hva dette har med min kommentar å gjøre. Anonymkode: dc650...316 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #85 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner ikke hva dette har med min kommentar å gjøre. Anonymkode: dc650...316 Du uttrrykte uenighet. Jeg sa at jeg registrerte at flere mente det samme som deg. Jeg ga dere også delvis rett etter å ha tenkt litt på det HI skrev. Anonymkode: a704b...03e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #86 Del Skrevet 5. november 2023 Jeg ville tolket meldingen som at han et forbannet, og at det ligger mange følelser bak det sinnet, skuffelse, sorg over at du ikke stoler på han, ydmykelse osv osv Jeg ville svart at du forstår, forstår sinnet hans, og håper han med tiden kam tilgi deg. At du i etterpåklokskapens lys ser at du reagerte helt feil, at din instinktivise reaksjon om hemmelighold og å skjule diagnosen fra alt og alle ikke gjorde den mer truende, men da klarte du ikke snu.... Du er så lei deg, og kan bare legge deg flat. Anonymkode: cd9ce...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #87 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Og jeg tenker det er mye verre, for da har søsteren og løyet for han i et halvt år. Anonymkode: dc650...316 Hvorfor er det så krise om hi har betrodd deg til sin svigerinne? Hun velger da selv hvem hun betror seg til? Skal mannen liksom bli sjau eller noe, for at han ikke var den «utvalgte» i akkurat denne saken? Så utrolig firkanta folk er. Du velger IKKE selv om forteller om en kreftdiagnose til, og i hvert fall ikke HVEM du forteller det til! Hvem er det egentlig folk tror de er, som mener andre et forpliktet til å fortelle dem noe de ikke vil fortelle, fordi man har status som gift?? Anonymkode: ad759...027 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #88 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det så krise om hi har betrodd deg til sin svigerinne? Hun velger da selv hvem hun betror seg til? Skal mannen liksom bli sjau eller noe, for at han ikke var den «utvalgte» i akkurat denne saken? Så utrolig firkanta folk er. Du velger IKKE selv om forteller om en kreftdiagnose til, og i hvert fall ikke HVEM du forteller det til! Hvem er det egentlig folk tror de er, som mener andre et forpliktet til å fortelle dem noe de ikke vil fortelle, fordi man har status som gift?? Anonymkode: ad759...027 Men da må man og tåle konsekvensene av det valget man tar. Og nei, det handler ikke om sjalusi i det hele tatt. Anonymkode: dc650...316 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #89 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor er det så krise om hi har betrodd deg til sin svigerinne? Hun velger da selv hvem hun betror seg til? Skal mannen liksom bli sjau eller noe, for at han ikke var den «utvalgte» i akkurat denne saken? Så utrolig firkanta folk er. Du velger IKKE selv om forteller om en kreftdiagnose til, og i hvert fall ikke HVEM du forteller det til! Hvem er det egentlig folk tror de er, som mener andre et forpliktet til å fortelle dem noe de ikke vil fortelle, fordi man har status som gift?? Anonymkode: ad759...027 Man er i sin fulle rett, og da må man også respektere konsekvensene. Mange reagerer sterkt på å bli løyet til av partneren sin. Anonymkode: b9a3f...f14 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #90 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg siktet ikke til deres relasjon, men til din argumentasjon. Der cd9ce...c39 og andre argumenterer for at de begge har gjort feil, og begge er ansvarlig for å gjøre rett, argumenterer du for at det er stor forskjell på de to. Om det er kvinne vs mann eller om det er kreft vs alle andre kriser, det vet ikke jeg, men ut fra innleggene dine leser jeg i alle fall at du tilgir HI fullstendig og legger all skyld på mannen. Det samme med forståelsen av hva som er en dørmatte og hva som er en hersker. En dørmatte er den som tar ansvar og ordner opp, ikke den som sitter og venter. Den som venter, er herskeren. Jeg ser at du er enig med cd9ce...c39 og dermed er det kanskje like greit å la cd9ce...c39 argumentere, fremfor å absolutt måtte gå mot strømmen? Mange kvinner har gått nedenom og hjem og havnet på krisesenter, etter å ha fått råd om å underordne seg mannen. Mange kvinner har skilt seg og angrer bittert, etter å ha fått råd om å kaste ut en mann som ikke gjør alt rett. Det er derfor temmelig betydningsfullt hva man sier til noen når de er i en vanskelig situasjon. Slik jeg ser det, har HI absolutt best av å bli påminnet at hun selv gjorde feil og nå må gi mannen plass til å komme til hektene. Anonymkode: a704b...03e Gud, du er like trå. Anonymkode: afc29...fb0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #91 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor er det så krise om hi har betrodd deg til sin svigerinne? Hun velger da selv hvem hun betror seg til? Skal mannen liksom bli sjau eller noe, for at han ikke var den «utvalgte» i akkurat denne saken? Så utrolig firkanta folk er. Du velger IKKE selv om forteller om en kreftdiagnose til, og i hvert fall ikke HVEM du forteller det til! Hvem er det egentlig folk tror de er, som mener andre et forpliktet til å fortelle dem noe de ikke vil fortelle, fordi man har status som gift?? Anonymkode: ad759...027 Det handler om sosiale konvensjoner. Jeg tenkte akkurat som deg før, at man er et fritt menneske og gjør som man vil, og man eier ikke hverandre, bla bla bla. Rent logisk og fornuftig har jeg rett. Men som del av samfunnet og som del av en relasjon og som del av et parforhold er det ikke alltid det å ha rett er det som teller. Dessuten er det et himla styr å skulle finne opp kruttet på nytt for hver bidige situasjon man havner i. Så det kan være gunstig for en selv å bare gi opp sin egen selvrettferdighet innimellom. Selv prøver jeg på det fordi jeg ser hvor forferdelige enkelte andre av samme typen som meg selv, oppfører seg når de/vi blir for høye på oss selv. Jeg antar det er den samme formen for oppdragelse som ligger bak b9a3f...f14 sine tilbakemeldinger til meg, i denne og andre tråder. Vi to mener ofte det samme, men jeg tror b9a3f...f14 sin innvending er at jeg likevel fremstår som mer arrogant og kontrollerende. Så jeg er takknemlig for dine innlegg, b9a3f...f14, bare jeg får tenkt meg litt om Anonymkode: a704b...03e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #92 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Jeg ville tolket meldingen som at han et forbannet, og at det ligger mange følelser bak det sinnet, skuffelse, sorg over at du ikke stoler på han, ydmykelse osv osv Jeg ville svart at du forstår, forstår sinnet hans, og håper han med tiden kam tilgi deg. At du i etterpåklokskapens lys ser at du reagerte helt feil, at din instinktivise reaksjon om hemmelighold og å skjule diagnosen fra alt og alle ikke gjorde den mer truende, men da klarte du ikke snu.... Du er så lei deg, og kan bare legge deg flat. Anonymkode: cd9ce...c39 Dette. Det er DU som har gjort en svær feil her og som setter forholdet i fare. Hvorfor sitter du og venter på at han skal ta initiativ videre? Du må legge deg langflat, beklage og be han om å komme hjem når ungene har lagt seg så dere kan prate. Det virker som om du venter på at han skal gjøre noe og unskylde seg for han reiste avgåde i sinne. Du har satt forholde deres i dyp fare, du stoler ikke på han, du har aktivt løyet for han og du har gjort han til latter for alle siden han faktisk er lege og burde ha merket at noe er galt. Jeg håper ikke han har stilt spørsmål om formen din dette halve året og at du har løyet han rett i fjeset. Send han en skikkelig melding og legg deg flat. Anonymkode: 3abed...a9e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. november 2023 #93 Del Skrevet 5. november 2023 Er det noen som tenker på barna oppi dette? Per nå har de en mor som er alvorlig syk og en far som har stukket av. Hvem setter barna først her? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #94 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så du har fortalte det til din mann sin søster? Men ikke til din egen mann? Å herregud det er jo enda verre og kan jo faktisk ødelegge forholdet med din mann og søsteren også. Du må nok bare ta tiden til hjelp og la mannen din få roet seg og la ting synke og hvis han kommer tilbake så må du bare legge deg langflat og beklage og håpe han ikke går ifra deg. Masse god bedring til deg❤️ Anonymkode: ec077...010 Jeg glemte å presisere. Jeg mente min bror sin kone. Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Dette. Det er DU som har gjort en svær feil her og som setter forholdet i fare. Hvorfor sitter du og venter på at han skal ta initiativ videre? Du må legge deg langflat, beklage og be han om å komme hjem når ungene har lagt seg så dere kan prate. Det virker som om du venter på at han skal gjøre noe og unskylde seg for han reiste avgåde i sinne. Du har satt forholde deres i dyp fare, du stoler ikke på han, du har aktivt løyet for han og du har gjort han til latter for alle siden han faktisk er lege og burde ha merket at noe er galt. Jeg håper ikke han har stilt spørsmål om formen din dette halve året og at du har løyet han rett i fjeset. Send han en skikkelig melding og legg deg flat. Anonymkode: 3abed...a9e Jeg tenkte kanskje at det var respektfullt å trekke meg litt tilbake mens han avreagerer nå i starten. Er det dumt? Skal jeg pushe litt? Jo, men det var like før jeg hadde fått diagnosen. Det ble først diagnostisert som noe mer hverdagslig og harmløst. Anonymkode: e6561...a19 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #95 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg glemte å presisere. Jeg mente min bror sin kone. Jeg tenkte kanskje at det var respektfullt å trekke meg litt tilbake mens han avreagerer nå i starten. Er det dumt? Skal jeg pushe litt? Jo, men det var like før jeg hadde fått diagnosen. Det ble først diagnostisert som noe mer hverdagslig og harmløst. Anonymkode: e6561...a19 Ja det er dumt å trekke seg tilbake. Du må legge deg langflat, beklage og har en svær jobb med å få mannen til å stole på deg igjen. Du tenker at bare han får tid så vil han komme tilbake og være forståelsesfull for det du har gjort? Anonymkode: 3abed...a9e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #96 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja det er dumt å trekke seg tilbake. Du må legge deg langflat, beklage og har en svær jobb med å få mannen til å stole på deg igjen. Du tenker at bare han får tid så vil han komme tilbake og være forståelsesfull for det du har gjort? Anonymkode: 3abed...a9e Går det an å spørre om du er mann eller kvinne? Jeg tenker som HI og ville selv syntes det var ekstremt ille dersom noen kom løpende etter meg når jeg trakk meg unna, dersom det var de selv som hadde gjort feil i første omgang. Jeg ville opplevd det å løpe etter, som egoisme smurt uttapå egoisme, og helt ærlig ville sjansen for tilgivelse vært størst dersom de la seg flat og holdt seg unna, til jeg var klar. Anonymkode: a704b...03e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #97 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg glemte å presisere. Jeg mente min bror sin kone. Jeg tenkte kanskje at det var respektfullt å trekke meg litt tilbake mens han avreagerer nå i starten. Er det dumt? Skal jeg pushe litt? Jo, men det var like før jeg hadde fått diagnosen. Det ble først diagnostisert som noe mer hverdagslig og harmløst. Anonymkode: e6561...a19 Jeg synes det nå er ditt ansvar å komme ham imøte, Hi! Det "Faen ta deg" inneholder et hav av følelser fra hans side, trolig så mye og motstridende følelser også at han ikke vet hvor han skal begynne. Ved å ikke komme ham imøte, når han sender deg et livstegn, det vil bare forverre ting. Du skapte denne situasjonen ved å velge distanse i ekteskapet. Nå må du ta initiativ til å komme nærmere igjen. Din mann trenger at du nå viser at du vil ha ham og vil ha ham nær. For den sjokkbeskjeden han fikk, den var at du ikke lenger så ham som din nærmeste, så lite verdt at han ikke en gang fortjente å få vite, selv om din sykdom kan få store følger også for ham. Du fratok også ham å ta valg om å være nærere deg (mtp. at han jobbet langt unna en periode). Som jeg skrev tidligere - søk hjelp sammen dere to, med psykolog og/eller kreftsykepleier enten på sykehuset eller i kommunen dere bor i, eller gå privat. Han er far til dine barn, han fortjener at du nå rekker ut en hånd og forsøker å gi ham en forklaring på din heller irrasjonelle reaksjon til å få kreft. Han fortjener å bli inkludert, og han må bli inkludert, uansett hvordan det går med deg og dere som kjærester. Jeg tolker "Faen ta deg" som et forferdelig sårt og ensomt rop, maktesløs, vet ikke hva han skal gjøre. Så han sender ut det eneste han greier der og da - du skylder ham å svare, du skylder å ta ham på alvor, ta dere på alvor. Om du ikke allerede har gjort det - ring ham! I det minste send ham en melding og spør om dere kan snakke sammen. ❤️ Anonymkode: 09fe8...818 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #98 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja det er dumt å trekke seg tilbake. Du må legge deg langflat, beklage og har en svær jobb med å få mannen til å stole på deg igjen. Du tenker at bare han får tid så vil han komme tilbake og være forståelsesfull for det du har gjort? Anonymkode: 3abed...a9e Ja, jeg tenkte vel kanskje at det ville gjøre vondt verre hvis man tryglet og styrte når han såvidt har fått fordøyd det. At han kanskje fikk helt avsmak på meg så det kunne hjelpe å holde seg litt på avstand kanskje. HI Anonymkode: e6561...a19 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #99 Del Skrevet 5. november 2023 LillaGorilla♥♥ skrev (20 minutter siden): Er det noen som tenker på barna oppi dette? Per nå har de en mor som er alvorlig syk og en far som har stukket av. Hvem setter barna først her? Barna er bortreist med besteforeldre og kommer ikke hjem før om noen dager. HI Anonymkode: e6561...a19 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #100 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg tenkte vel kanskje at det ville gjøre vondt verre hvis man tryglet og styrte når han såvidt har fått fordøyd det. At han kanskje fikk helt avsmak på meg så det kunne hjelpe å holde seg litt på avstand kanskje. HI Anonymkode: e6561...a19 Du skal ikke trygle og styre, akkurat nå skal du bare legge deg flat og beklage. Anonymkode: cd9ce...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/4/#findComment-150026713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå