Anonym bruker Skrevet 7. november 2023 #151 Del Skrevet 7. november 2023 Se bort fra alle frekke, slemme kommentarer, HI. Jeg forstår at mannen blir sint eller lei seg når han får vite det på denne måten, for det å få vite at en av de nærmeste har kreft er vondt. Men jeg vil bare støtte deg, HI. Å få vite at en selv har kreft kan virkelig ikke sammenlignes med å få vite at en du står nær har kreft. Måten du håndterte dette på er forståelig, du kan ha fått sjokk, og har et uendelig stort ønske om å skåne familien din for dette. Man tenker ikke rasjonelt. Hvorfor skal mannen din være i sjokk, være sint og skuffet hvis ikke du kan det samme? Sender deg en skikkelig god klem, og ikke la de stygge kommentarene gå inn på deg. Det er ikke du som skal bruke tid på å trøste mannen din, eller be om tilgivelse. Hans reaksjon er ikke forståelig med mindre han forstår din reaksjon da du fikk beskjed om sykdommen. Klem❤️ Anonymkode: 874a5...4fb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/7/#findComment-150027320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. november 2023 #152 Del Skrevet 7. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Se bort fra alle frekke, slemme kommentarer, HI. Jeg forstår at mannen blir sint eller lei seg når han får vite det på denne måten, for det å få vite at en av de nærmeste har kreft er vondt. Men jeg vil bare støtte deg, HI. Å få vite at en selv har kreft kan virkelig ikke sammenlignes med å få vite at en du står nær har kreft. Måten du håndterte dette på er forståelig, du kan ha fått sjokk, og har et uendelig stort ønske om å skåne familien din for dette. Man tenker ikke rasjonelt. Hvorfor skal mannen din være i sjokk, være sint og skuffet hvis ikke du kan det samme? Sender deg en skikkelig god klem, og ikke la de stygge kommentarene gå inn på deg. Det er ikke du som skal bruke tid på å trøste mannen din, eller be om tilgivelse. Hans reaksjon er ikke forståelig med mindre han forstår din reaksjon da du fikk beskjed om sykdommen. Klem❤️ Anonymkode: 874a5...4fb Alle skjønner at det å få kreft er et sjokk og en sorg og at man kan reagere irrasjonelt. Det mange har problemer med å skjønne at hi ikke fortalte mannen dette på et halvt år, med de løgner og fortielser det medfører. Jeg har sympati med hi, hun hadde nok ikke tenkt at det skulle gå så langt, men jeg har også forståelse for at mannen trenger tid for å bearbeide dette som han nok ser på som et svik. Anonymkode: b9a3f...f14 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/7/#findComment-150027337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 7. november 2023 #153 Del Skrevet 7. november 2023 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Men å trekke inn døden, det er det bare du som har gjort. Så du passer bra inn i Apeberget du også. Anonymkode: b9a3f...f14 Jeg antar at der er en viss dødsangst hos HI; noe jeg godt forstår, og at det er nettopp den som har gjort henne handlingslammet omkring det å snakke med mannen. Dette er noe jeg klarer å tenke meg fram til fordi jeg har empati. Å kjefte på henne eller fortelle henne at nå må hun regne med å bli skilt, det ser jeg på som lite empatisk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/7/#findComment-150027659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 7. november 2023 #154 Del Skrevet 7. november 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Det var akkurat det du skrev. Ordrett. Jeg mener ikke og har ikke skrevet at samlivsbrudd er passende «hevn». Du ilegger meg meninger jeg ikke har. Det jeg og mange andre har skrevet er at HI har oppført seg bedritent og nå har hun en sint og såret mann. Hvis hun har klart seg alene gjennom mye av dette så klarer hun vel noen dager til mens han får samlet seg. Og det er ikke «bare» lyving HI har gjort. Og HIs mann har vel heller ikke startet et samlivsbrudd har han? Anonymkode: 5d1d7...8e1 Eh. Nei. Det var ikke det jeg skrev, verken ordrett, stenografert eller i forblommede vendinger. Jeg vet ikke hvor mye mindre jeg kan gjøre teskjeene nå, men det er altså BARNA han er forpliktet overfor, og det gjelder UANSETT om han er sur på kona, og dersom han svikter DEM, det er DA FØRST at han kvalifiserer til å kalles feig. Og dessverre er familiens liv nå veldig mye mer komplekst enn om to friske mennesker er usams. Hans forpliktelser innebærer ikke å elske kona eller å forbli gift med henne dersom det er ham i mot, men han er forplikta til å smoothe over en vanskelig tid for BARNA framover - og det innebærer å legge voksne konflikter PÅ IS inntil HI er ferdig behandlet. Var det tydelig nok? Mannen hennes har neppe starta med en skilsmisseprosess, nei. Han har gått på fylla og vært sint og redd og såra og mye annet, vil jeg tro, og så har han kanskje dratt hjem igjen for å ta den ubehagelige praten med HI som hun har utsatt lenge. Men BRUKERNE HER har allerede slått fast at prosessen er i gang, at mora bør flytte ut, at barna bør bo hos far, at HI er for syk til å ha barn, at hun besvimer i øst og vest - en masse greier som de har NULL grunnlag for å si, og som bare legger stein til børa for et sykt menneske med tilstrekkelig utfordringer her og nå. Og det er skammelig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/7/#findComment-150027665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. november 2023 #155 Del Skrevet 7. november 2023 Danida skrev (Akkurat nå): Eh. Nei. Det var ikke det jeg skrev, verken ordrett, stenografert eller i forblommede vendinger. Jeg vet ikke hvor mye mindre jeg kan gjøre teskjeene nå, men det er altså BARNA han er forpliktet overfor, og det gjelder UANSETT om han er sur på kona, og dersom han svikter DEM, det er DA FØRST at han kvalifiserer til å kalles feig. Og dessverre er familiens liv nå veldig mye mer komplekst enn om to friske mennesker er usams. Hans forpliktelser innebærer ikke å elske kona eller å forbli gift med henne dersom det er ham i mot, men han er forplikta til å smoothe over en vanskelig tid for BARNA framover - og det innebærer å legge voksne konflikter PÅ IS inntil HI er ferdig behandlet. Var det tydelig nok? Mannen hennes har neppe starta med en skilsmisseprosess, nei. Han har gått på fylla og vært sint og redd og såra og mye annet, vil jeg tro, og så har han kanskje dratt hjem igjen for å ta den ubehagelige praten med HI som hun har utsatt lenge. Men BRUKERNE HER har allerede slått fast at prosessen er i gang, at mora bør flytte ut, at barna bør bo hos far, at HI er for syk til å ha barn, at hun besvimer i øst og vest - en masse greier som de har NULL grunnlag for å si, og som bare legger stein til børa for et sykt menneske med tilstrekkelig utfordringer her og nå. Og det er skammelig. Nå synes jeg du og andre skal slutte å krangle og kverulere tråden til hi i hjel. Anonymkode: dc650...316 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/7/#findComment-150027667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 7. november 2023 #156 Del Skrevet 7. november 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nå synes jeg du og andre skal slutte å krangle og kverulere tråden til hi i hjel. Anonymkode: dc650...316 Helt enig. Men HI er uansett ikke aktiv i den lenger, så vi får anta hun har fått gubben hjem og har fokus på seg selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/7/#findComment-150027670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. november 2023 #157 Del Skrevet 7. november 2023 Anonym bruker skrev (På 5.11.2023 den 9.35): Nettopp. Fri vilje på begge to, slik det bør være. Så kan det jo hende mannen, når han får summet seg litt, innser at det er teit å bli fornærma på kona si når hun bare har valgt å håndtere den vanskelige situasjonen hun har havnet i slik HUN mener hun håndterer den best. En lege burde jo vite godt at folk reagerer ulikt på sykdom, og at folk har ulike strategier for å håndtere kritiske situasjoner. Han MÅ ikke ta det så personlig. Anonymkode: ad759...027 Vel, deg om det. Jeg hadde blitt så såret hvis mannen ikke hadde fortalt meg om alvorlig sykdom. Ja, vi er to individer, men når man er gift er det veldig rart å kjøre solo. Anonymkode: c6446...d09 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/7/#findComment-150027689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. november 2023 #158 Del Skrevet 8. november 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Vel, deg om det. Jeg hadde blitt så såret hvis mannen ikke hadde fortalt meg om alvorlig sykdom. Ja, vi er to individer, men når man er gift er det veldig rart å kjøre solo. Anonymkode: c6446...d09 Ja, men kanskje du har ett forhold med tillit? Tillit er ikke noe du får, det er noe du gjør deg fortjent til. Den kommer ikke automatisk av å signere ett papir som sier du er gift. Den kommer gjennom handlinger og holdninger. Jeg ville blitt såret jeg også, men i og med jeg ikke er gift med en sosiopat, så ville jeg også tenkt tanken. Er det noe i måten jeg takler/møter slikt som gjør at han ikke kjente seg trygg på det når dette skjedde? Når det er barn i bildet og dette er partneren din, da er det kanskje greit å ikke oppføre seg som en fornærma treåring. For når tilliten er der, vil det stort sett være instinktivt å snakke med partner. Anonymkode: aa18d...5f8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/7/#findComment-150027856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 8. november 2023 #159 Del Skrevet 8. november 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443878-mannen-min-har-dratt-og-jeg-har-kreft/page/7/#findComment-150027892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå