Gå til innhold

Noen unger hadde tatt plassene våre på kinoen

Anbefalte innlegg

Vi kom da filmen skulle begynne, der satt det allerede to gutter i alderen 8-10 år. Jeg prøvde å spørre dem hvor de skulle sitte, og de svarte "vi fikk ingen seter". Jeg så en dame i bestemoralder himle med øynene mot meg, og antok at det var hun som hadde latt dem sitte der. Setene ved siden av dem (litt dårligere) var fortsatt ledige. Jeg antok at guttene egentlig skulle sitte der, og hadde tatt våre. Så jeg tok de ledige, for å ikke lage noe styr. Kort tid etter kom en far med ungen din og sa vennlig at vi var på deres plasser. Jeg henvendte meg da igjen til guttene og sa litt mer tydelig at de satt på vår plass. Jeg spurte hvilke voksne de var med. De gjentok at de ikke hadde fått seter, og sa videre at de ikke var med noen voksne. Jeg følte meg jo litt slem, men jeg sa at de da måtte flytte seg. Det var flere ledige men litt kjipere plasser lengre fremme. De reiste seg da motvillig og flyttet seg, så vi fikk våre plasser, og faren med ungene fikk sine.

Lurer rett og slett på om gutta har sneket seg inn på kinoen? 😅 Var ikke de også litt små til å være der helt alene, særlig siden de ikke var store nok til å forstå at de skal sette seg på et forhåndsbestilt sete? 

Det ordnet seg heldigvis for alle, men jeg synes det var litt pussig.

Anonymkode: 001a6...837

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Hadde bedt om å få se på billetten dems slik at jeg kunne hjelpe de til rett plass.

Anonymkode: 5a92f...188

Dette. 
Dette er våre plasser, kan jeg få se billettene deres, så kan jeg hjelpe dere å finne plassene?

Anonymkode: fbe42...aa4

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Dette. 
Dette er våre plasser, kan jeg få se billettene deres, så kan jeg hjelpe dere å finne plassene?

Anonymkode: fbe42...aa4

Tenkte faktisk ikke på det. Men det virket altså som de hadde sniket seg inn.

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Det tviler jeg på. De hadde nok ræva plasser. Du gjorde det riktige. 😊 Men hvis dere hadde kommet før filmen så hadde ikke dette skjedd.. De trodde sikkert ikke at dere kom. 

Anonymkode: 2df7e...84c

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det tviler jeg på. De hadde nok ræva plasser. Du gjorde det riktige. 😊 Men hvis dere hadde kommet før filmen så hadde ikke dette skjedd.. De trodde sikkert ikke at dere kom. 

Anonymkode: 2df7e...84c

Vi kom faktisk akkurat når filmen skulle starte. Pleier å være masse reklame først, men av en eller grunn ikke denne gangen. Det var flere som kom etter oss også.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi kom faktisk akkurat når filmen skulle starte. Pleier å være masse reklame først, men av en eller grunn ikke denne gangen. Det var flere som kom etter oss også.

Ingen reklame før filmer rettet mot barn. Det er ulovlig.

Anonymkode: 25fef...7dc

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Nå er det temmelig sjelden jeg er på kino, så når jeg først drar, kjøper jeg ofte gode plasser, gjerne med recliner. Kan love deg at om mine plasser hadde vært opptatt når jeg kom, så ville småguttene, eller hvem som helst, fått tydelig beskjed. Hvis jeg var i humør til det, kunne jeg hjulpet dem med å finne sine egne plasser, men det kunne nok også skjedd at jeg bare hadde gitt dem beskjed om å fjerne seg. 

Slike som bare tar seg til rette stryker man ikke på med silkehansker. 

Anonymkode: c9b0c...824

Annonse

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Tull! Jeg har vært mye på kino med barna mine å det er alltid masse reklame

Anonymkode: 86e56...1b5

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er lov å vise reklame før en barnefilm, men reklamen skal ikke være rette mot barn.

Anonymkode: 15d4e...2ae

Vel, enten de snek seg inn eller ikke, det er jo ikke resten av kinopublikummet sitt problem. Det er en sak mellom dem og billettkontrolløren. Kanskje skjønte de ikke hvor de skulle kikke på billettene. Men jeg hadde uansett bare sagt at dette er våre plasser, dere må gå et annet sted, og snipp snapp snute.

Anonymkode: 078d3...84f

Men hvordan kan de i det hele tatt ha hatt tilgang til billettene? De kjøpes over nett med bankkort og sendes til en e-postadresse.. ser liksom ikke for meg at barn i småskolen er helt der altså. Hvis en ikke klarer å forholde seg til de sosiale spillereglene i en kinosal, holder jeg fast på at en er for ung til å være der alene. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men hvordan kan de i det hele tatt ha hatt tilgang til billettene? De kjøpes over nett med bankkort og sendes til en e-postadresse.. ser liksom ikke for meg at barn i småskolen er helt der altså. Hvis en ikke klarer å forholde seg til de sosiale spillereglene i en kinosal, holder jeg fast på at en er for ung til å være der alene. 

Øh... foreldrene har printet dem ut?
Her hos oss kan de også kjøpes i papirform både på kinokiosken og i en automat i foajeen. 

Anonymkode: 078d3...84f

Jeg har ei som går i 4 klasse.

Hverken hun eller noen av de hun går i klassen med går alene på kino. 
Men hun er fullstendig klar over at en har tildelt sete. Hun elsker å sitte bakerst og sier hver gang vi skal på kino: «Kan du forsøke å få plass helt bakerst?» 

Merkelig at foreldrene ikke fulgte barna sine mer opp når de så tydelig ikke var alene-på-kino klare..

Jeg hadde følt det som en kjip kino uansett valg. Hadde irritert meg om jeg måtte plassere meg på en dårligere plass samt følt meg kjip om jeg hadde sagt at de måtte flytte seg.

Men når foreldrene tydeligvis ikke har gjort jobben, så kan det jo være at de nå har lært at på kino kan en ikke bare sette seg der en ønsker. 

Anonymkode: 58744...429

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...