Gå til innhold

Julegaveønsker fra venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker de sil kommer med enkle julegaveønsker. F eks gavekort på en butikk, eller en parfyme eller mor man kan kjøpe på butikken 

Men ei venninne har så rare ønsker . En spesiell kommode som må kjøpes på finn eller brukt butikk. 

Liker dere også ønsker som er lette å få tak i? 

Anonymkode: 6e33b...85b

Skrevet

Skjønner meg ikke på venninner som kjøper julegaver til hverandre. Det var sånn venninnene mine og jeg jeg gjorde når vi var i tenårene😅

Anonymkode: 6860d...034

Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt en kommode på Finn😆😆 hva er det for no å ønske seg? 😂

Anonymkode: 2aa32...b9c

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 3.11.2023 den 13.42):

Jeg hadde ikke kjøpt en kommode på Finn😆😆 hva er det for no å ønske seg? 😂

Anonymkode: 2aa32...b9c

Ekspander  

Hun har ofte sånne ønsker. I fjor ønsket hun seg cd hyller fra ikea. De har mange billige på finn sa hun. Hun fikk gavekort på ikea 

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 3.11.2023 den 13.39):

Skjønner meg ikke på venninner som kjøper julegaver til hverandre. Det var sånn venninnene mine og jeg jeg gjorde når vi var i tenårene😅

Ekspander  

Mange voksne som kjøper venninne gaver altså. 

Anonymkode: fe78f...661

Skrevet

Jeg kjenner ingen som gir dyre venninnegaver, kjenner egentlig ingen som kommer med ønsker heller.

Venninnegaver er en liten oppmerksomhet, ikke noe dyrt, men noe man tror akkurat den mottageren vil like. Det er enkle ting.

I min omgangskrets er det ting som en kakeboks med hjemmelagede krumkaker, en pose med litt eksklusiv kaffe, en pocketbok, en liten glassfigur til å henge på juletreet, et spesielt krydder som ikke er å få på matbutikken og sånt småtteri.

I "klubben" gir vi ikke julegaver, vi går ut og spiser middag sammen en dag i desember isteden.

I mannens omgangskrets er det gjerne en flaske vin som gis.

En kommode? Veldig rart.

Anonymkode: 8cce2...542

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 3.11.2023 den 14.22):

Mange voksne som kjøper venninne gaver altså. 

Anonymkode: fe78f...661

Ekspander  

Jeg kjenner ingen, så det er ikke mange, nei. Sikkert de samme personene som har babyshower og dill dall. 

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 3.11.2023 den 14.59):

Jeg kjenner ingen, så det er ikke mange, nei. Sikkert de samme personene som har babyshower og dill dall. 

Ekspander  

Du kjenner ingen, så derfor er det ikke mange? Unnskyld at jeg sier det, men nå måtte jeg le litt.

Jeg liker ønsker som er litt sære, men er de umulig å få tak i, så kjøper jeg noe annet. Man må ikke kjøpe det folk ønsker seg. Til venninner kjøper jeg ei flaske vin til de som drikker alkohol, og til de som ikke drikker får sjokolade og en god eplejus fra en lokal gård her jeg bor.

Anonymkode: e54f0...ded

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 3.11.2023 den 15.12):

Du kjenner ingen, så derfor er det ikke mange? Unnskyld at jeg sier det, men nå måtte jeg le litt.

Jeg liker ønsker som er litt sære, men er de umulig å få tak i, så kjøper jeg noe annet. Man må ikke kjøpe det folk ønsker seg. Til venninner kjøper jeg ei flaske vin til de som drikker alkohol, og til de som ikke drikker får sjokolade og en god eplejus fra en lokal gård her jeg bor.

Ekspander  

Du må bare le, synes ikke det var så vittig. Jeg kjenne ingen, nei. Ingen venninner ingen i familien, heller ingen kolleger. Vi er blitt for gamle. Men tar ofte med oss noe vin el når vi blir invitert på fest, det er noe helt annen. 

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 3.11.2023 den 13.39):

Ekspander  

Var det godt å føle seg litt høyt hevet over andre nå...så stusselig oppførsel.

Anonymkode: 26b87...110

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 3.11.2023 den 15.19):

Var det godt å føle seg litt høyt hevet over andre nå...så stusselig oppførsel.

Anonymkode: 26b87...110

Ekspander  

Deg om det. Det er jo du som prøver å virke ovenpå her, med ditt stusselige innlegg😅

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 3.11.2023 den 15.16):

Du må bare le, synes ikke det var så vittig. Jeg kjenne ingen, nei. Ingen venninner ingen i familien, heller ingen kolleger. Vi er blitt for gamle. Men tar ofte med oss noe vin el når vi blir invitert på fest, det er noe helt annen. 

Ekspander  

Jeg kjenner mange som gjør det, så da må vel jeg anta at alle gjør det da?

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 3.11.2023 den 14.59):

Ekspander  

Det var faktisk en søt kommentar 😂litt slik som tiåringen min argumenterer🥰

Anonymkode: aef81...d66

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 3.11.2023 den 15.59):

Det var faktisk en søt kommentar 😂litt slik som tiåringen min argumenterer🥰

Ekspander  

Føler at du ble litt krenket, men det var overhode ikke intensjonen min. Klok tiåring du har da😉

Skrevet

Jeg kjøper mange venninnegavwr, men ikke etter liste, kun etter mitt eget ønske. Det gjelder alle andre gaver også.

Skrevet

Jeg kjøper til en venninne, dvs som regel strikker jeg noe 

Anonymkode: c1597...24b

Skrevet

Jeg kjøper til venninner. Og vet om flere som gjør det samme. Vi er alle i 40–åra. Vi gir hverandre ikke ønsker, men gir noe vi tror passer.

Anonymkode: e2db6...922

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 3.11.2023 den 15.16):

Ekspander  

Bestemoren min og hennes bestevenninne fortsatte med julegaver til de var 92, så det kan ta tid å bli for gamle 😁

Anonymkode: a1385...040

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 3.11.2023 den 16.04):

Føler at du ble litt krenket, men det var overhode ikke intensjonen min. Klok tiåring du har da😉

Ekspander  

Ja, du kan jo prøve å snu det til at det er jeg som eier problemet😂tiåringen er nok helt på snittet mtp intelligens. 

Skrevet

Innafor å gi ett gavekort selv om hun ikke ønsker seg det? 

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 4.11.2023 den 11.48):

Innafor å gi ett gavekort selv om hun ikke ønsker seg det? 

Ekspander  

Selvfølgelig er det innafor, men personlig ville jeg aldri gitt et gavekort til andre enn tenåringer som ønsker seg det...

Jeg ville gitt en kurv med kortreist mat/drikke, konfekt, vin eller noe lignende om det ikke er noe mer personlig du kan gi.

Anonymkode: 8cce2...542

Skrevet

I mitt hode er venninnegaver småting gitt med omtenksomhet. Gavekort kunne jeg gitt til en som slet maks med økonomien, ellers vil jeg gi noe som passer min venninne spesielt. 

Skrevet

Ønsker er jo nettopp det. Ønsker. Ikke en bestilling. Du velger selv hva du gir bort i gave.

Anonymkode: b897d...18d

Skrevet

Sender ikke ønskelister til venninner! Nei, nei, nei! De gir det de vil gi, og det dreier seg om et krus eller en flaske skumbad, altså. Ønskelister kan jeg i verste fall sende til pappa, ikke til andre voksne mennesker. 

Den venninnen din låter dessuten mest som om hun kommer med bestillinger. Syns hun virker storforlangende. Hvis hun tror andre sitter og tråler nettsider etter gavene hun har bedt om, er hun jo fryktelig entitled.

Anonymkode: a4624...d92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...