Gå til innhold

"Slafsetøy". Hva slags klær bruker dere hjemme?

Anbefalte innlegg

Bytter som regel ikke klær når jeg kommer hjem. Hvis jeg gjør det er det til joggebukse. På vinteren kan jeg også ha stillongs under. Har en tynn dunjakke jeg bruker mye her hjemme på vinteren.

Anonymkode: 45a8a...47b

Fortsetter under...

Pysjbukse eller joggebukse hjemme, helst med ullsokker og ullgenser til 🙌 Å til deg over her som kommenterte at man pynter seg ikke for andre. Det er helt rett, når jeg skal ut på for eksempel en middag, pynter jeg meg for meg selv. For å føle meg fin. Det er gøy å pynte seg innimellom. Men hjemme, da er det komfort som gjelder. 

Anonymkode: 76bb5...45e

Går i alt som er behagelig. Ingenting er det beste, elsker å være naken, men er ikke alltid jeg kan være det. Truse, boxer, joggebukse, pysjbukse og tskjorte er fint og behagelig å dassen rundt i. Morgenkåpen fra cubus er også god. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg trodde folk pyntet seg for sin egen del. Da går man vel ikke rundt i pysj eller joggebukse?

Vi har det ikke så veldig varmt hjemme om vinteren så da går jeg i ullundertøy, jeans og ullgenser for eksempel.

Anonymkode: 90e1f...4a9

Nei gidder ikke pynte meg for meg selv! Så hvis jeg bare skal være hjemme så går jeg hele dagen i koseplagg som onepiece osv.

Anonymkode: 0809b...2a1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bytter som regel ikke klær når jeg kommer hjem. Hvis jeg gjør det er det til joggebukse. På vinteren kan jeg også ha stillongs under. Har en tynn dunjakke jeg bruker mye her hjemme på vinteren.

Hvor kaldt har du det inne, dunjakke og stillongs under?

Anonymkode: e02eb...900

Annonse

Bruker uniform på jobb så jeg bruker mine egne klær hjemme, stort sett en helt grei genser og vanlige bukser. Jeg bruker vel ting jeg kan gå til butikken med eller  møte noen uten å føle meg anderledes. ikke noe joggebukser, pysj er for senga...

Anonymkode: 886c4...461

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Slafsetøy var ny. Har lært å ikke slafse ved matbordet, men om jeg skulle glemme meg så kan det hende jeg går i jeans eller en kjole. Kommer an på anledningen..

Anonymkode: f3895...485

:fnise: godt det ikke bare var meg.

Anonymkode: 80ca3...ed9

Anonym bruker skrev (På 3.11.2023 den 9.02):

Nå om høsten og vinter bruker jeg pysjbukse og singlet. Bytter pysj nesten hver dag da jeg ikke bruker truse under. Mannen bruker joggebukse og t-skjorte. Barna løper også rundt i pysj og t-skjorte om de bare er inne. Hva bruker dere? 

Anonymkode: 9e633...3c4

Jeg er ikke glad i å ha det så varmt, så heller ull enn t-skjorte. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Slafsetøy, kosetøy eller daffetøy. Kjært barn har mange navn. Men det er tydeligvis kun meg som sier olabukse. Kan til nød si dongeribukse. Jeans, ikke tale om😄

Anonymkode: 9e633...3c4

Jeg sier olabukse! 🙋🏽‍♀️

(men går ikke med det hjemme)

Annonse

Anonym bruker skrev (På 3.11.2023 den 22.34):

Hvor kaldt har du det inne, dunjakke og stillongs under?

Anonymkode: e02eb...900

Vi er en familie med svært ulik temperaturregulering. Jeg er alltid kald. Vi har 20 grader hjemme hos oss. Den tynne dunjakken er i stedet for en tykk ullgenser. Mange her inne sier jo de daffer rundt i T-skjorte, da kan man i hvert fall ikke klage på strømprisen. 

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Vi er en familie med svært ulik temperaturregulering. Jeg er alltid kald. Vi har 20 grader hjemme hos oss. Den tynne dunjakken er i stedet for en tykk ullgenser. Mange her inne sier jo de daffer rundt i T-skjorte, da kan man i hvert fall ikke klage på strømprisen. 

Men altså....bruker du dunjakke INNE?? Seriøst?

Anonymkode: ff17d...049

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men altså....bruker du dunjakke INNE?? Seriøst?

Hva er så rart med det? Noen fryser mer enn andre. Revmatikere feks, de kan ha lag på lag med klær, men fryser allikevel,.

Anonymkode: e7b89...349

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Hva er så rart med det? Noen fryser mer enn andre. Revmatikere feks, de kan ha lag på lag med klær, men fryser allikevel,.

Dunjakke INNE er rart! Jeg vet ikke om noen som går med Dunjakke hjemme, inne hos seg selv! Om man har det så kaldt, må man faktisk skru opp varmen. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dunjakke INNE er rart! Jeg vet ikke om noen som går med Dunjakke hjemme, inne hos seg selv! Om man har det så kaldt, må man faktisk skru opp varmen. 

Hvorfor må man det? Hun skriver jo at hun alltid er kald. Jeg har på meg t-skjorte, en tynn genser og en tykk fleecegenser inne nå, det er vel neppe så mye varmere med den tynne dunjakka. Men jeg må vel og skru opp varmen da...

Anonymkode: dc296...013

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Tull og tøys.

Jeg bruker ikke dunjakke, men sitter gjerne under teppe eller dundyne eller har på lue inne. Det handler om at jeg sitter stille. Skulle jeg hatt varmen på så mye at jeg kunne sitte stille uten ull/dun/teppe, så måtte det vært 30 grader…og da hadde jeg ikke fått gjort noe innendørs, fordi det ville blitt for varmt. 

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Skjerp deg og tenk litt lenger enn din egen nese.😉

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Pappa gjør det. De har det godt og varmt, men han er 80, har lavt blodtrykk og er frossen av seg, og skal dessuten stadig ut og røyke, det gamle fjolset. Så hos han sitter boblejakka på, store deler av dagen. 

Anonymkode: f0777...e78

Himmel og hav skrev (På 3.11.2023 den 11.53):

Jeg har noen kjoler som er kun til hjemmebruk. I tillegg har jeg noen vide, blomstrete bukser i tynn jersey. Om det er kaldt går jeg i ullbukser fra cubus. Som overdel er det stort sett t-skjorte og ei strikkejakke om det er kaldt. 

Samme her, alt hun sa😂

Anonymkode: 22b48...3b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...