Gå til innhold

Sover du med tampong?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Nei, det skal man vel ikke gjøre? Nå er jeg heldig som blør lite, så jeg bruker ingenting annet enn truse på natten. Løper på do med en gang jeg våkner. 

Anonymkode: 64273...0ec

Jeg måtte. Blødningene var så massive at jeg blødde utenfor nattbindet, så jeg måtte ha noe mer i tillegg. Første natten måtte jeg også bytte begge deler for å ikke blø ut sengen. 

Anonymkode: 16b17...d40

Hi her. Jeg blør ikke ekstremt mye men med nattbind så renner blodet langs huden og lekker utenfor bindet. Jeg bytter en gang om natten for at tampongen ikke skal sitte i for mange timer pga fare for TCS. 
Er det ikke derfor det ikke er anbefalt med tampong om natten?  Altså for mange timer med samme tampong? 
Regner med det ikke er fordi man kan få TCS uten at man våkner? 

Anonymkode: 76091...541

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er da helt uproblematisk å sove med tampong? De kan jo sitte inne i 8 timer. Jeg gjorde det stadig vekk da jeg hadde normale blødninger (har hormonspiral nå). 

Anonymkode: 70f22...517

Åtte timer?! Maks fire har jeg alltid hørt. 

Anonymkode: a30f7...1cb

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er da helt uproblematisk å sove med tampong? De kan jo sitte inne i 8 timer. Jeg gjorde det stadig vekk da jeg hadde normale blødninger (har hormonspiral nå). 

Max fire timer, ikke åtte. 

Anonymkode: 4585e...6c6

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Maks 8. Det står uttrykkelig på både Libresse og o.b.s hjemmesider. Og for eksempel her: https://www.kk.no/livstil/viktig-beskjed-til-deg-som-sover-med-tampong/67700730

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har gjort det, og syns det er praktisk og greit, MEN jeg får ALLTID soppinfeksjon hvis jeg bruker tampong både dag og natt. Så da blir det klamt nattbind.

Anonymkode: 0c6c4...0f9

Du behøver ikke å bruke klamt nattbind. Kan anbefale tøybind. Det er veldig behagelig å bruke. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

What?? Har aldri byttet etter 4 timer med mindre jeg har blødd så mye at den er helt full. 

ja, sover med tampong første to nettene. 

Anonymkode: b57b2...c05

Sov med tampong før. Nå sover jeg med menskopp. 
Problemet med å sove med tampong er at man helst bør opp å skifte en gang ila natta. 
Bind, til og med nattbind, fungerer dårlig for meg, fordi blodet følger rumpesprekken nedover, og jeg burde ha bind opp på ryggen for å hindre lekkasjer. 
Anbefaler menskopp. Kan til og med sove naken uten spor av blodflekker. 

Anonymkode: 2f35e...cf7

Ja jeg sover med tampong, men i siste har jeg brukt menstruse, veldig behagelig. Har glemt tampongen ganske lenge 2 ganger, har heldigvis ikke blitt syk, er noen år siden nå, men har fått skikkelig panikk begge gangene. 

Anonymkode: 00380...48d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...