Anonym bruker Skrevet 2. november 2023 #26 Skrevet 2. november 2023 Noen ganger er jeg stille, andre ganger snakker jeg en del. Kan stille spørsmål (men spør aldri om noe som allerede er sagt) og andre ganger ytre min mening. Da skolen i møte med 300 foreldre informerte om at de hadde fylkets høyeste fravær og ba foreldrene jobbe med ungdommenes holdninger, så synes jeg det var viktig å spørre om de ikke hadde tenkt å gjennomføre noen undrsøkelser for å finne ut hvorfor. Ingen andre sa noe. Konfliktsky og selvsentrerte foreldre gir dårlig grunnlag for konstruktivt samarbeide og god læring. Anonymkode: d3a38...4c3
Anonym bruker Skrevet 2. november 2023 #27 Skrevet 2. november 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): ... eller så er hun den som tar det ansvaret som andre ikke gidder (fordi dere bare tenker på å komme fortest mulig hjem)? Anonymkode: d3a38...4c3 Hvilket ansvar? Ansvar for å stille alle de dumme spørsmålene? Anonymkode: d2037...0e4
Anonym bruker Skrevet 2. november 2023 #28 Skrevet 2. november 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Noen ganger er jeg stille, andre ganger snakker jeg en del. Kan stille spørsmål (men spør aldri om noe som allerede er sagt) og andre ganger ytre min mening. Da skolen i møte med 300 foreldre informerte om at de hadde fylkets høyeste fravær og ba foreldrene jobbe med ungdommenes holdninger, så synes jeg det var viktig å spørre om de ikke hadde tenkt å gjennomføre noen undrsøkelser for å finne ut hvorfor. Ingen andre sa noe. Konfliktsky og selvsentrerte foreldre gir dårlig grunnlag for konstruktivt samarbeide og god læring. Anonymkode: d3a38...4c3 Hehe. Du er en av disse som alltid skal sette skolen og lærerne på plass ved å fortelle dem hva de skal gjøre og hvordan? Du som sitter der og blåser deg opp mens du stiller de «tøffe spørsmålene» (som på ingen måte bidrar til godt samarbeidsklima)? Det er alltid minst én av deg i hver klasse. Tipper skolen selv ønsket å finne ut årsaker jeg, men sånne som deg skyter jo rett tilbake med trippel skyts så fort noen ymter frempå at du/dere må riste litt i ungene deres. Anonymkode: d2037...0e4
sug lut Skrevet 2. november 2023 #29 Skrevet 2. november 2023 Før: den som ventet på at foreldremøter og tvangssosialisering med begrensa mennesker skulle gå over. Nå: den som danser av fryd over å aldri mer skulle omgås andre ungers foreldre.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2023 #30 Skrevet 2. november 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Stille. Har lyst til å si noe, men orker ikke fordi folk er så utrolig dumme Ja, er så enig. Helt ufattelig hvor dumme mange er. Anonymkode: 76c9d...fd6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2023 #31 Skrevet 2. november 2023 Både og. Prater ikke først og høyt om jeg ikke må men pinlig stillhet hater jeg. Stilles spørsmål ut i salen og ingen sier noe så svarer jeg. Anonymkode: 614c5...5b8
Himmel og hav Skrevet 2. november 2023 #32 Skrevet 2. november 2023 På foreldremøter var jeg stille, så sant det ikke var lagt opp til gruppediskusjoner eller annet. De fleste foreldremøter er jo rene informasjonsmøter og det ble som regel informert så godt at det ikke var behov for å stille noen spørsmål. Noen gjorde jo alltid det allikevel, og da gjerne av det slaget som ikke var interessant for noen andre eller om ting som ikke var aktuelt i det hele tatt. Husker en far som tok helt av en gang for han mente skolen måtte ta ansvar og sørge for lysregulering der ungene hans gikk til skolebussen. Det at jeg var stille var ikke det samme som at jeg ikke var engasjert. Jeg har 7 år som klassekontakt bak meg og har sittet både i FAU og SU.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå