Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Den som prater eller den som er stille? Nettopp hjemme fra foreldremøte på skolen nå og jeg er den stille som hest ikke sier stort.. Hvem er du? Anonymkode: 65247...4eb
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #2 Skrevet 1. november 2023 Jeg prater.. Anonymkode: e6075...b4d
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #3 Skrevet 1. november 2023 Den stille. Men melder meg til FAU eller som foreldrekontakt. Anonymkode: af4b0...03b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #4 Skrevet 1. november 2023 Den stille i de fleste tilfeller. Jeg snakker når det er nødvendig, men liker det ikke så jeg må manne meg ganske kraftig opp om jeg har noe på hjertet. Anonymkode: 5283d...562
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #5 Skrevet 1. november 2023 Jeg er den som er engasjert og spør masse spørsmål. Og som ofte ender opp med å være foreldrekontakt på 3 året på rad når alle stirrer desperat med i gulvet Anonymkode: 563cc...254
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #6 Skrevet 1. november 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg er den som er engasjert og spør masse spørsmål. Og som ofte ender opp med å være foreldrekontakt på 3 året på rad når alle stirrer desperat med i gulvet Anonymkode: 563cc...254 Møteplageren altså.. som stiller alle de unødvendige spørsmålene og forhindrer at vi andre kan komme oss hjem i rimelig tid. Anonymkode: 2b56d...eaf
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #7 Skrevet 1. november 2023 Jeg er den stille, samme med sånne sosiale tilstelninger. Anonymkode: c1fc9...643
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #8 Skrevet 1. november 2023 Den som er stille og teller til ti inni megfor å ikke klikke over av alle de som bare MÅ spørre om alt mulig som overhodet ikke er relevant, som man allerede har fått informasjon om (det hadde de hørt om de følte med) eller bare angår deres lille skatt. Det er helt greit med de som stiller relevante spørsmål, men som regel er det ikke noe særlig å spørre om hvis lærerne bare får ro til å snakke ferdig først. Anonymkode: 8ca70...af5
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #9 Skrevet 1. november 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Møteplageren altså.. som stiller alle de unødvendige spørsmålene og forhindrer at vi andre kan komme oss hjem i rimelig tid. Anonymkode: 2b56d...eaf Ja, sånn kan du også se det. Eller en som bryr seg og som investerer tid og engasjement for fellesskapet. En som arrangerer turer og sammenkomster, kjøper presanger og holder taler på vegne av alle til lærerne osv. jeg har også lite tid i livet mitt, jobber 150%, men barnas skolehverdag er viktig, derfor engasjerer jeg meg. Hvorfor engasjerer du deg ikke? Eller gjør du det på annet vis? Anonymkode: 563cc...254
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #10 Skrevet 1. november 2023 Den stille. Men satt i fau i 7 for begge barna. Så tok min del av «jobben». Men disse folkene som føler behov for å kjefte i 45 min av møte, fordi barna fikk dressing på hamburgeren på sommer festen😱😱😱 Anonymkode: d8bfd...0e3
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #11 Skrevet 1. november 2023 Jeg er stille. Kjeder meg av og til også. Men er likevel engasjert. Er klassekontakt på 2. året nå. Anonymkode: 6a200...e39
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #12 Skrevet 1. november 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Ja, sånn kan du også se det. Eller en som bryr seg og som investerer tid og engasjement for fellesskapet. En som arrangerer turer og sammenkomster, kjøper presanger og holder taler på vegne av alle til lærerne osv. jeg har også lite tid i livet mitt, jobber 150%, men barnas skolehverdag er viktig, derfor engasjerer jeg meg. Hvorfor engasjerer du deg ikke? Eller gjør du det på annet vis? Anonymkode: 563cc...254 Det er svært sjelden nødvendig å stille masse spørsmål på et foreldremøte. SVÆRT SJELDEN. Og med fire barn hvor yngste nå går i tiende har jeg vært på min del foreldremøter. Anonymkode: 22558...f5e
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #13 Skrevet 1. november 2023 Stille. Har lyst til å si noe, men orker ikke fordi folk er så utrolig dumme. Læreren snakket om bruk av sosiale medier fordi mange barn (3.trinn!) har youtubekanal! Å si min mening i et rom der 50% av klassens gutter legger ut videoer ukentlig på youtube, det orker jeg ikke. Foreldrene ser ikke noe galt i det, så da holder jeg munn eller holder meg hjemme. Anonymkode: 4f82c...649
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #14 Skrevet 1. november 2023 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Ja, sånn kan du også se det. Eller en som bryr seg og som investerer tid og engasjement for fellesskapet. En som arrangerer turer og sammenkomster, kjøper presanger og holder taler på vegne av alle til lærerne osv. jeg har også lite tid i livet mitt, jobber 150%, men barnas skolehverdag er viktig, derfor engasjerer jeg meg. Hvorfor engasjerer du deg ikke? Eller gjør du det på annet vis? Anonymkode: 563cc...254 Jeg engasjerer meg ja. Har vært foreldrerepresentant i to år, og er med på å arrangere diverse aktiviteter i regi av skolen. Men jeg klarer også å ta imot beskjeder, klarer å tenke selv, og trenger derfor ikke stille 1000 plagsomme spørsmål på foreldremøter. Alle misliker slike. Anonymkode: 2b56d...eaf
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #15 Skrevet 1. november 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Stille. Har lyst til å si noe, men orker ikke fordi folk er så utrolig dumme. Læreren snakket om bruk av sosiale medier fordi mange barn (3.trinn!) har youtubekanal! Å si min mening i et rom der 50% av klassens gutter legger ut videoer ukentlig på youtube, det orker jeg ikke. Foreldrene ser ikke noe galt i det, så da holder jeg munn eller holder meg hjemme. Anonymkode: 4f82c...649 Dette! Anonymkode: 43d70...cf8
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #16 Skrevet 1. november 2023 Jeg er hun som sitter og prøver å unngå å himle med øynene over idiotiske spørsmål og banale kommentarer mens jeg tripper med beina og venter på å få løøøøpe ut derfra. Anonymkode: d2037...0e4
Iiiiik Skrevet 1. november 2023 #17 Skrevet 1. november 2023 Jeg kan godt delta i diskusjoner, er på ingen måte redd for å ta ordet i en gruppe, men snakker sjelden mye på foreldremøter. Synes alle burde stille seg selv spørsmålet «er dette relevant for de 50 andre som sitter her, eller bør jeg ta dette i et annet forum? Med tre barn har jeg vært gjennom maaaange foreldremøter, og er overraska over hvordan enkelte synes helt ute av stand til å tenke over hvor mye plass de tar i sånne møter. Engasjerer meg på barnas arenaer, som klassekontakt, i FAU, som trener, i sportslig utvalg og i styret i klubben, men tar ikke over et foreldremøte.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #18 Skrevet 1. november 2023 Hun som sender eksen. Anonymkode: d77ec...eca
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #19 Skrevet 1. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er den som er engasjert og spør masse spørsmål. Og som ofte ender opp med å være foreldrekontakt på 3 året på rad når alle stirrer desperat med i gulvet Anonymkode: 563cc...254 Vær så snill å ikke still masse spørsmål. Ikke noe er verre enn folk som stadig vekk avbryter fordi de bare må spørrre om noe. Man kan fint være engasjert uten å kuppe møtet. Hilsen en av de som står foran og skal lede det. Anonymkode: b4fb9...09f
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #20 Skrevet 1. november 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg er den som er engasjert og spør masse spørsmål. Og som ofte ender opp med å være foreldrekontakt på 3 året på rad når alle stirrer desperat med i gulvet Anonymkode: 563cc...254 Bare av nysgjerrighet: hva slags spørsmål er det som er nødvendig å ta opp i plenum? Jeg er også engasjert i barna liv, men uten å ha behov for å stille en haug med spørsmål (ikke spør spørsmål)? Anonymkode: 5283d...562
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #21 Skrevet 1. november 2023 Jeg er hun som setter foten ned (hun som trykker på brannalarmen i reklamen) når noen foreldre for eksempel mener at barna til de foreldrene som ikke bidrar stort skal ekskluderes fra å være med på ting. Jeg sier ikke mye, men når jeg gjør det er det ganske kraftfullt og med lite innpakning. Anonymkode: f392b...31a
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #22 Skrevet 1. november 2023 Jeg er hun som sjelden kommer. Foreldremøter er utrolig intetsigende og alltid befolket med irriterende møteplagere. Med femte og siste barn i barneskolen har jeg fått nok av foreldremøter Anonymkode: 5fd23...015
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #23 Skrevet 1. november 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg er hun som sjelden kommer. Foreldremøter er utrolig intetsigende og alltid befolket med irriterende møteplagere. Med femte og siste barn i barneskolen har jeg fått nok av foreldremøter Anonymkode: 5fd23...015 Jeg tror at jeg har vært svært heldig med mine barns lærere. Tre barn og flere foreldremøter enn jeg klarer å telle, og jeg har alltid følt at jeg har fått utbytte av å stille. Lærer informerer om fag, om klassedynamikk og planer fremover. Jeg har aldri opplevd møteplagere, og når lærer sin del er over og hn forlater klasserommet et det fritt om man vil gå eller sitte litt igjen og prate med de andre foreldrene. At et barn er nr fem i flokken bør ikke være grunn til å ikke følge opp. Anonymkode: 5283d...562
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #24 Skrevet 1. november 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror at jeg har vært svært heldig med mine barns lærere. Tre barn og flere foreldremøter enn jeg klarer å telle, og jeg har alltid følt at jeg har fått utbytte av å stille. Lærer informerer om fag, om klassedynamikk og planer fremover. Jeg har aldri opplevd møteplagere, og når lærer sin del er over og hn forlater klasserommet et det fritt om man vil gå eller sitte litt igjen og prate med de andre foreldrene. At et barn er nr fem i flokken bør ikke være grunn til å ikke følge opp. Anonymkode: 5283d...562 Jeg følger fint opp og klarer det utmerket uten å delta på alle foreldremøtene Anonymkode: 5fd23...015
Anonym bruker Skrevet 2. november 2023 #25 Skrevet 2. november 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Møteplageren altså.. som stiller alle de unødvendige spørsmålene og forhindrer at vi andre kan komme oss hjem i rimelig tid. Anonymkode: 2b56d...eaf ... eller så er hun den som tar det ansvaret som andre ikke gidder (fordi dere bare tenker på å komme fortest mulig hjem)? Anonymkode: d3a38...4c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå