Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2023 #1 Skrevet 31. oktober 2023 Jeg har slitt med håravfall og kløe i hodebunnen. Dette med håravfall har pågått ganske lenge. Alle blodprøver er fine, ingen mangel på noe som helst. Var hos hudlege og hen så på hodebunnen min og sa at jeg har seboreisk eksem i hodebunnen, mye fett i hodebunnen. Fikk Elocon på resept, brukes i 2 mnd, tre ganger i uken. Fikk også shampo La Roshe posay kerium gentle som jeg skal bruke å vaske håret med. I helgen skal jeg slutte med Elocon, da det har gått 2 mnd. Har merket ingen forskjell, håret faller fortsatt av, hodebunnen klør av og på. Hen sa at med Elocon så blir hodebunnen bra og når jeg blir kvitt fett, vil håret slutte å falle og nye hår kommer. Har ikke merket bedring i noe av dette. Kanskje vil det gi seg etter jeg slutter med Elocon, om det er slik det virker. Opp i alt dette så har jeg fått flass, eller usikker om det er flass, men det er ihverfall noe hvite partikler og det drysser. Om det er pga Elocon eller denne sjampoen fra La Roshe posay. Hva anbefaler dere? Jeg trenger sårt råd. Føler også at hodebunnen min er veldig sår på toppen. Hvilken sjampo bør jeg bruke? Eller hva bør jeg gjøre? Anonymkode: b1d42...492
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2023 #2 Skrevet 31. oktober 2023 Jeg ville gått til en frisør for råd Anonymkode: 7f164...531
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2023 #3 Skrevet 31. oktober 2023 Jeg ville tatt kontakt med hudlegen igjen. Frisører er flinke til å klippe går, men du skal ha flaks om de kan noe om hudproblemer. Anonymkode: 7a363...04a
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2023 #4 Skrevet 31. oktober 2023 Grunnen til «flass» er at hodebunnen er i ferd med å heles, og da slipper den døde huden med eksem. Jeg anbefaler å bruke babysjampo. Men nå er det 15 år siden jeg jobbet som frisør, så mulig det er nye tider nå. Mange babyer har overproduksjon av talg, og sjampoen er så mild at den ikke ødelegger noe for hodebunnen. Elocon har jeg brukt en del for psoriasis på hendene (årsak til ikke jobbet som frisør på en stund). Måtte over på noe sterkere. Det tar lang tid å bli kvitt, og mye død/tørr hud. Jeg Jar slitt siden 2001, er mye bedre, men langt fra bra. Spesielt om vinteren er det ille. Anonymkode: 4bd0d...393
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2023 #5 Skrevet 31. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ville tatt kontakt med hudlegen igjen. Frisører er flinke til å klippe går, men du skal ha flaks om de kan noe om hudproblemer. Anonymkode: 7a363...04a Det er sant 😏 Anonymkode: b1d42...492
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2023 #6 Skrevet 31. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Grunnen til «flass» er at hodebunnen er i ferd med å heles, og da slipper den døde huden med eksem. Jeg anbefaler å bruke babysjampo. Men nå er det 15 år siden jeg jobbet som frisør, så mulig det er nye tider nå. Mange babyer har overproduksjon av talg, og sjampoen er så mild at den ikke ødelegger noe for hodebunnen. Elocon har jeg brukt en del for psoriasis på hendene (årsak til ikke jobbet som frisør på en stund). Måtte over på noe sterkere. Det tar lang tid å bli kvitt, og mye død/tørr hud. Jeg Jar slitt siden 2001, er mye bedre, men langt fra bra. Spesielt om vinteren er det ille. Anonymkode: 4bd0d...393 Er det noe spesiell babyshampo du tenker på da? Føler med deg, eksem er noe dritt rett og slett.😞 Har også jobbet som frisør men det er mange år siden, mye nytt har kommet og er ikke godt å vite hva som er hva. Anonymkode: b1d42...492
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2023 #7 Skrevet 31. oktober 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Er det noe spesiell babyshampo du tenker på da? Føler med deg, eksem er noe dritt rett og slett.😞 Har også jobbet som frisør men det er mange år siden, mye nytt har kommet og er ikke godt å vite hva som er hva. Anonymkode: b1d42...492 Hent frem hodebunnspleie-boken om du fortsatt har den. Det står mye om det der. Elocon er kortison. Husker vi alltid sendte folk på apoteket for å kjøpe fungoral, men det er vel andre tider nå😀 Anonymkode: 4bd0d...393
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2023 #8 Skrevet 31. oktober 2023 Elocon er kortison, som noen nevner her, så det fungerer motsatt på visse ting... Men legene har lett for å gripe til kortisonprodukter med det samme de ser eksem. NB: dersom kortison virker på det du har, så skal du se resultat før det er gåt 2 uker! Jeg fikk Elocon mot eksem i ansiktet, og ble verre og verre - det viste seg at jeg har dermatitt. Da er kortison det aller verste du kan smøre på... men ingen sa det til meg. Jeg så verre ut enn du kan tenke deg. Anonymkode: ad4f5...02b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #9 Skrevet 1. november 2023 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg har slitt med håravfall og kløe i hodebunnen. Dette med håravfall har pågått ganske lenge. Alle blodprøver er fine, ingen mangel på noe som helst. Var hos hudlege og hen så på hodebunnen min og sa at jeg har seboreisk eksem i hodebunnen, mye fett i hodebunnen. Fikk Elocon på resept, brukes i 2 mnd, tre ganger i uken. Fikk også shampo La Roshe posay kerium gentle som jeg skal bruke å vaske håret med. I helgen skal jeg slutte med Elocon, da det har gått 2 mnd. Har merket ingen forskjell, håret faller fortsatt av, hodebunnen klør av og på. Hen sa at med Elocon så blir hodebunnen bra og når jeg blir kvitt fett, vil håret slutte å falle og nye hår kommer. Har ikke merket bedring i noe av dette. Kanskje vil det gi seg etter jeg slutter med Elocon, om det er slik det virker. Opp i alt dette så har jeg fått flass, eller usikker om det er flass, men det er ihverfall noe hvite partikler og det drysser. Om det er pga Elocon eller denne sjampoen fra La Roshe posay. Hva anbefaler dere? Jeg trenger sårt råd. Føler også at hodebunnen min er veldig sår på toppen. Hvilken sjampo bør jeg bruke? Eller hva bør jeg gjøre? Anonymkode: b1d42...492 Fungoral og fortsett med lrp sjampo . Anonymkode: 52c96...89b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #10 Skrevet 1. november 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Elocon er kortison, som noen nevner her, så det fungerer motsatt på visse ting... Men legene har lett for å gripe til kortisonprodukter med det samme de ser eksem. NB: dersom kortison virker på det du har, så skal du se resultat før det er gåt 2 uker! Jeg fikk Elocon mot eksem i ansiktet, og ble verre og verre - det viste seg at jeg har dermatitt. Da er kortison det aller verste du kan smøre på... men ingen sa det til meg. Jeg så verre ut enn du kan tenke deg. Anonymkode: ad4f5...02b Ser ingen forskjell jeg, håret faller sv fortsatt, men hodebunnen klør bare av og til i motsetning til før hvor det var hver dag. Brukte dette linimentet i fjor, men kun en mnd, gadd ikke mer. Og først når jeg sluttet med den så ble det bedre, håravfallet stoppet og kløen ble borte. I ca 3 mnd, så kom alt tilbake. Så nå er jeg streng med meg selv om å bruke den i 2 mnd, slik det står. Stakkars deg, føler virkelig med deg. Det må ha vært vondt. Du har helt rett at leger har lett for å ty til kortison. Jeg fikk først Diprosalic liniment av legen, hun sa etter at hun så på mitt hodebunn at det er eksem. Skulle bruke den i 14 dager, etter 14 dager ble hodebunnen min så sår at jeg ikke kunne ta i det, det var så vondt. Anonymkode: b1d42...492
Anonym bruker Skrevet 1. november 2023 #11 Skrevet 1. november 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Fungoral og fortsett med lrp sjampo . Anonymkode: 52c96...89b Har brukt Fungoral før men den tørket ut håret mitt. Anonymkode: b1d42...492
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå