Gå til innhold

Tok tenåringene på fersken

Anbefalte innlegg

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 1.11.2023 den 21.15):

Hvor kommer «kontrollerende» inn? Selv om det er umulig for deg så finnes det faktisk foreldre som evner å oppdra og veilede barna sine uten å måtte bruke makt og kontroll.

Anonymkode: 23ebd...493

Ekspander  

Sier hn som vil kjeppjage ungdommens kjæreste…

Anonymkode: dbb66...051

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 1.11.2023 den 21.21):

Nei, det har du vel ikke, tipper du begynte å lese temmelig raskt og overfladisk etter dette her innlegget;

Og at du helst ikke ville tenke for hardt på hva det egentlig betyr. Har jeg rett? 

Anonymkode: 533f5...287

Ekspander  

Jeg tror at du på generell basis som regel har feil. Så også her. 

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 1.11.2023 den 21.24):

Ekspander  

Jeg trenger ikke å kjeppjage noens kjæreste. 
Jeg er heller ikke så komplett hjelpeløs og atal som forelder at jeg må ty til enda mer hjelpeløse argumenter som «de kommer bare til å ha sex på en skitten do uansett». Snakk om å kapitulere fullstendig!

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 1.11.2023 den 21.24):

Ekspander  

Nettopp! Jeg kommer i hvert fall aldri til å ha et kjærlig og fortrolig forhold til mine foreldre, fordi de var slik hun du siterer er. Jeg kommer heller aldri til å tilgi dem for å ha hatt et slikt regime overnfor meg. Hvis det er dett hun ønsker, så kjør på. 

Anonymkode: 7200d...6b1

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 1.11.2023 den 21.30):

Nettopp! Jeg kommer i hvert fall aldri til å ha et kjærlig og fortrolig forhold til mine foreldre, fordi de var slik hun du siterer er. Jeg kommer heller aldri til å tilgi dem for å ha hatt et slikt regime overnfor meg. Hvis det er dett hun ønsker, så kjør på. 

Anonymkode: 7200d...6b1

Ekspander  

Og hvordan er jeg?

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 1.11.2023 den 21.28):

Jeg trenger ikke å kjeppjage noens kjæreste. 
Jeg er heller ikke så komplett hjelpeløs og atal som forelder at jeg må ty til enda mer hjelpeløse argumenter som «de kommer bare til å ha sex på en skitten do uansett». Snakk om å kapitulere fullstendig!

Ekspander  

Kan du fortelle meg hvordan det å ha en åpen dialog med barna sine er å kapitulere? 

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 1.11.2023 den 21.35):

Kan du fortelle meg hvordan det å ha en åpen dialog med barna sine er å kapitulere? 

Ekspander  

Kan du fortelle med hvordan det å ha en åpen dialog med barna sine er å kontrollere og utøve makt?

Det er jo her du feiler fullstendig. Du sidestiller dialog med aksept av at noen puler på din mindreårige datter. Din mindreårige datter som er beskyttet av loven, men ikke av deg som mor.

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 1.11.2023 den 21.37):

Kan du fortelle med hvordan det å ha en åpen dialog med barna sine er å kontrollere og utøve makt?

Det er jo her du feiler fullstendig. Du sidestiller dialog med aksept av at noen puler på din mindreårige datter. Din mindreårige datter som er beskyttet av loven, men ikke av deg som mor.

Ekspander  

Bingo!

Og det mindreårige barnets foreldre kan vel også dømmes, dersom det kommer frem at de visste at noen hadde sex med barnet deres, og ikke grep inn?

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 1.11.2023 den 21.43):

Bingo!

Og det mindreårige barnets foreldre kan vel også dømmes, dersom det kommer frem at de visste at noen hadde sex med barnet deres, og ikke grep inn?

Ekspander  

Slik burde det være i hvert fall.

«Bedre enn at de har sex på en skitten do»… Gud bedre.

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 1.11.2023 den 21.37):

Ekspander  

Nå er du bare uredelig. Du må tåle at folk er uenig med deg uten å dikte opp scenarioer. Om du ikke ser forskjell på å ikke akseptere og å kjeppjage så har du større utfordringer enn jeg kan hjelpe deg med. 

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 1.11.2023 den 21.50):

Slik burde det være i hvert fall.

«Bedre enn at de har sex på en skitten do»… Gud bedre.

Ekspander  

Anonym bruker skrev (På 1.11.2023 den 21.43):

Bingo!

Ekspander  

Har dere glemt at tråden handler om et kjærestepar på 15 og 17 år? Dere har visst gått dere helt vill i stråmennene deres. 

Skrevet

Er det noen av dere som husker hva dere kverulerer om lenger.....

Anonymkode: bb6e9...794

Skrevet

Ikke rart mange menn bare vil ha sex, uten all kaklingen. Tidenes avsporing.

Anonymkode: 80b6d...8c0

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 31.10.2023 den 7.02):

Sånn oppførsel hadde ikke vært greit i vårt hus!

Jeg har ungdommer selv, og skjønner selvfølgelig at de har sex. Jenta har hatt kjæreste siden hun var nesten 15. Vi har snakket om å vente, om konsekvenser, om prevensjon osv. Og hun kom selv og spurte om å få sette inn spiral da hun var 16.

Men for meg er det stor forskjell på det å skjønne at ungdommen har sex og utforsker, til det å tillate åpenlys sex i huset med småsøsken tilstede. Slik oppførsel er faktisk ikke akseptabel her i huset. Ikke har vi måttet ha mange samtaler om det heller - det har de faktisk skjønt helt av seg selv! Sex er fint, men det skal ikke påtvinges andre i huset. Uansett hvor kåte ungdommen er, så får de holde seg og oppføre seg anstendig i vårt hus! De får ha seg når de er alene:)

Anonymkode: 7a918...3b9

Ekspander  

Så de dår altså ikke ha sex på eget rom? Hva med å lære småsøsknene å holde seg unna søsters om?

Anonymkode: 9f39e...0ad

Skrevet
  Anonym bruker skrev (På 30.10.2023 den 19.27):

Har ei jente på 15 år som har 2 år eldre kjæreste, de har vært sammen 1 år nå. De hadde sex første gang når hun var 14, til tross for all prat vi har hatt om dette osv. Så regelen har at når de er hos oss skal døra stå oppe og ikke ha dyne over seg. Dette fordi vi ha 2 yngre barn i huset og. Og vi vil ikke legge til rette at de skal ha sex.

I dag er manne på jobb og jobber overtid, jeg står ute å måker snø til den store gullmedalje, er fryktelig sliten fra før av og. Så når jeg skulle opp å dusje ser jeg de i full gang under dyna, typiske bevegelser. Da sier jeg bare høyt at dette er ikke aktuelt og dere vet hvilke regler vi har. Kjenner jeg blir så skuffa.

Tar en rask dusj og titter inn til de etterpå for å si at jeg er skuffa, jeg skjønner at de er forelska og kåte på hverandre, men at de misbruker tilliten til meg/ oss. Litt flaue begge to. Og gjentar meg som vi har gjort 100 ganger før, at de må bruke kondom. Men at jeg er skuffa. 

Veit ikke om det var riktig å reagere sånn, men gjorde det denne gangen. Blir bare så skuffa, det har vært litt stri det her, mye som ligger bak som gjør at jeg reagerte som jeg gjorde.

Hva gjør dere som har ungdom under den seksuelle lavalder? Godkjenner dere det? Spesielt hvis kjæresten er eldre. 

Takker for svar.

Anonymkode: 8d2f2...bf1

Ekspander  

Å ydmyke dem på den måten du gjorde er bare så lite akseptabelt som det kan få blitt. 

Det er helt greit å sette grenser ved å si at du ikke vil at de skal ha sex hjemme hos dere, men å oppføre deg som du gjorde der er et gedigent overtramp og fullstendig respektløst. 

Anonymkode: 80f89...ccb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...