Gå til innhold

Tok tenåringene på fersken

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hva som er galt med dette? De har allerede et aktivt sexliv, og hovedargumentet til HI er at hun ikke vil at småsøsken skal se/høre dem. Vel, med en nøkkel er døren låst og småsøsken vil ikke kunne se noe, og om man ber dem være stille, så høres ikke noe særlig heller. Det må da vel være mye bedre enn åpen dør og risko for fersking? Det er i hvert fall ufattelig naivt å tro at et kjærestepar på 15 og 17 år ikke har sex bare fordi man sier nei.

Anonymkode: b81ac...2fe

Men hvorfor er det naivt å forvente at kåte ungdommer skal klare å holde seg og ikke jokke ved enhver anledning? De hat fått beskjed om å ta hensyn, døra skal være åpen osv. En 15-åring og en 17-åring som i de flestes øyne her tydeligvis er svært modne, bør klare å begrense seg. 

Anonymkode: 7a918...3b9

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men hvorfor er det naivt å forvente at kåte ungdommer skal klare å holde seg og ikke jokke ved enhver anledning? De hat fått beskjed om å ta hensyn, døra skal være åpen osv. En 15-åring og en 17-åring som i de flestes øyne her tydeligvis er svært modne, bør klare å begrense seg. 

Når skal de få hatt sex da? Er det bedre at de gjør det på en skitten skoledo, hvor det nok er vanskeligere å tenke på sikker sex etc. Det er nemlig veldig naivt å tro at de ikke har sex. La dem ha sex i trygge omgivelser bak låst dør hjemme. 

Anonymkode: 7200d...6b1

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Når skal de få hatt sex da? Er det bedre at de gjør det på en skitten skoledo, hvor det nok er vanskeligere å tenke på sikker sex etc. Det er nemlig veldig naivt å tro at de ikke har sex. La dem ha sex i trygge omgivelser bak låst dør hjemme. 

De får vel vente til de har et eget sted som normale folk!

Anonymkode: 36af6...b9e

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg ville forklart gutten at han faktisk kan bli anmeldt og straffet for å ha sex med jenta. Hvem som helst kan anmelde feks venner av ungdommene, en nabo (som ser de i vinduet) osv. 

Nabogutten her ble anmeldt for å ha sex med sin 15 år gamle kjæreste når han var 17,5 jenta ble 16 et par uker etter, uten at det hadde mye å si. Det var mor til en annen ungdom som hadde hørt rykter og anmeldt.

Anonymkode: 79ab8...1ae

Mange misforstår denne loven og anmelder uten at det er noe straffbart. Jeg har faktisk skrevet prosjektoppgave om dette og intervjuet justisdepartementet om det. Det er en feiltolkning av loven å tro at man kan anmelde hvem som helst for sex med en under 16 år. 

Anonymkode: 5d789...676

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg beklager å ødelegge illusjonen din, men ja, tenåringer jokker ved enhver anledning. Da vil oppegående foreldre at det skal skje i ordnede og trygge former, og ikke bak uthuset eller inne på do på gatekjøkkenet. 

Anonymkode: dbb66...051

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor det er naivt? Fordi tenåringer har lavere impulskontroll enn voksne, samt langt flere hormoner i sving som ikke akkurat gjør ting enklere for dem å holde driftene sine i sjakk. Når begge har lyst, kjenner hverandre og vet hva de driver med, blir det enda vanskeligere å holde seg unna hverandre. Husker du virkelig ikke selv hvordan det var? Eller kjenner på en slik rå lyst selv innimellom? 

De kommer til å ha sex, det kan ikke HI eller noen andre forhindre. Derimot kan man velge om man ønsker at de skal ha muligheten til å ha sex et trygt (og varmt) sted, eller andre og kanskje mer uegnede steder, som f.eks. utendørs i kulden. Og det er fullt mulig å ta hensyn når man er på et rom, så lenge man får anledning til å lukke (og låse) døren. Hvordan tror du ellers f.eks. tenåringsforeldre får hatt sex?

Det er også like urimelig å mene at de må ha eget bosted selv først. Den uttalelsen er faktisk så drøy at jeg skiftet fra å tenke at du bare er snerpete og rigid til å tenke at du sannsynligvis (forhåpentligvis) bare troller og vil provosere. Om ikke så synes jeg ganske synd i barna dine.

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Fordi tenåringer har lavere impulskontroll enn voksne

Jeg satt aldri og fingret i stua som 14-åring. Jeg hadde bedre impulskontroll enn som så altså. Tenåringer har faktisk ganske god impulskontroll. Bare noen setter grenser for de så.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg satt aldri og fingret i stua som 14-åring. Jeg hadde bedre impulskontroll enn som så altså. Tenåringer har faktisk ganske god impulskontroll. Bare noen setter grenser for de så.

Hvem fingrer i stua??

De får vel vente til de har et eget sted som normale folk!

Ganske sikker på at de fleste "normale" folk ikke venter med å ha sex til de har et eget sted. 😂

Hva mener du egentlig med et "eget sted"? Må man ha kjøpt villa før man kan ha sex? Eller holder det med en leid leilighet?

Anonymkode: f9534...c37

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ganske sikker på at de fleste "normale" folk ikke venter med å ha sex til de har et eget sted. 😂

Hva mener du egentlig med et "eget sted"? Må man ha kjøpt villa før man kan ha sex? Eller holder det med en leid leilighet?

Anonymkode: f9534...c37

Leilighet eller hybel, du vet, som vi hadde da vi var unge. Du klarte å vente til så pass, ikke sant?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Leilighet eller hybel, du vet, som vi hadde da vi var unge. Du klarte å vente til så pass, ikke sant?

Jeg tror ikke jeg kjenner noen som ventet med sex til de hadde flyttet hjemmefra... Der gjorde ikke jeg heller.

Anonymkode: ecfd4...592

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Så du mener unge skal vente til de har flyttet hjemmefra før de kan ha sex? Herremin. Hva med de som bor hjemme under studiene? Skal de ikke ha sex før de er 25? Hahaha

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så du mener unge skal vente til de har flyttet hjemmefra før de kan ha sex? Herremin. Hva med de som bor hjemme under studiene? Skal de ikke ha sex før de er 25? Hahaha

Da går de på besøk til noen som bor på hybel. Kom igjen, jenter, hvorfor gjør dere dere til?

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Haha, nå ble jeg i hvert fall sikker. 

De som ikke eier impulskontroll.

Altså ingen. 

Jeg hadde sex fra jeg var 15 år. Tror neppe vi hadde klart å vente i 4 år😂

Da går de på besøk til noen som bor på hybel. Kom igjen, jenter, hvorfor gjør dere dere til?

Gå på besøk til andre for å ha sex? Hva slags oppdragelse har du fått?

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Da hadde jeg tydeligvis det da jeg var 14 år. 

Anonymkode: 7a533...441

Det er ganske normalt å ha det. Selv hormonfylte tenåringer har selvkontroll. De klarer å vente.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Gå på besøk til andre for å ha sex? Hva slags oppdragelse har du fått?

Vel, det gjør jo den ene i alle tenåringspar som ikke bor sammen det...

Anonymkode: bb6e9...794

Vel, det gjør jo den ene i alle tenåringspar som ikke bor sammen det...

Anonymkode: bb6e9...794

Ja…de besøker hverandre? De går ikke til en tredjemann som har hybel. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er ganske normalt å ha det. Selv hormonfylte tenåringer har selvkontroll. De klarer å vente.

Skrev feil. Jeg hadde tydeligvis IKKE impulskontroll. Onanerte overalt. Også i stuen da jeg var alene. 

Anonymkode: 7a533...441

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja, da vi var unge var det "merkelig nok" de jentene som kom fra de dårligste hjemmene (vold og alkohol) som hadde "minst selvkontroll". Selv som 14-åring visste vi at det ikke handlet om selvkontroll, men om selvrespekt. Foreldrene deres, derimot, de ville aldri i verden ha forstått det…

Jeg er enig med HI. Men som noen vel spør om her, hvor er far? Hvorfor hiver ikke far ut denne gutten? Hvorfor slenger han ikke gutten bortover grusen i bare trusa, og lar han forstå konsekvensen, dersom han så mye som stikker hånden under genseren på hans mindreårige datter?

Et samfunn uten fedre, er et samfunn i oppløsning.

Anonymkode: 533f5...287

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...