Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #76 Del Skrevet 4. november 2023 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Alle voksne mennesker vet at heterofil sex kan føre til graviditet. Det er en sjanse man tar hver gang, kvinne som mann. Hvis en mann absolutt ikke vil ha (flere) barn, er det mange muligheter han kan benytte seg av: 1. Han kan sterilisere seg 2. Han kan bruke kondom, hver gang og hele tiden, uavhengig av om hun bruker prevensjon eller ikke 3. Han kan leve i sølibat Hvis en mann har sex uten å ta ansvar for egen prevensjon, må han regne med at graviditet er en mulighet. Og da skal han selvfølgelig ta ansvar og følge opp barnet hvis kvinnen ikke vil ta abort. Alt i livet blir ikke som man planlegger, det vet alle voksne mennesker også, og så må man gjøre det beste ut av det og huske at barnet er uskyldig og trenger en far. Anonymkode: 824e3...e6f Jeg er 100% enig i alt dette. Prevensjon kan svikte. Sterilisering er mer sikkert. Man kan også ha andre typer sex, selv som heterofil. Men når det gjelder noen som sier de går på pillen, men ikke gjør det, eller de klipper hull i kondomen eller fjerner kondomen, så mener jeg at det bør regnes som grov voldtekt. Hadde ikke tenkt å delta i tråden mer, men akkurat dette tilfellet med å klippe hull i kondom, og lure noen til å tro man bruker p-piller, mener jeg at er et helt nytt tema. Har opplevd det i virkeligheten, der var det han som tok bort kondom under akten. Hun ble gravid. Dersom man kunne behandlet denne type lureri som grov voldtekt, burde også den personen som utførte voldtekten, fratas omsorg for barnet. Anonymkode: 2e4da...103 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #77 Del Skrevet 4. november 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Naboen her har et barn på 10 år som han aldri hat møtt. Han ga klar beskjed at han ikke ønsket barn. Ho hadde lager hull i kondomene og sluttet på pilla uten at han visste det. Han ga klar beskjed at dette var hennes valg, men at han ikke ønsket seg barn ig kom ikke til å stille opp. Ho var sikker på at det skulle ordne seg. nå etter 10 år har mannen aldri sett barnet. Han betaler bidrag. Barnet har en krevende diagnose og mor er utslitt. Livet ble ikke slik ho såg det for seg. Ho er ennå alenemor pga barnet tar så mye tid. Dette er faktisk helt sant. Jeg kjenner naboen godt og han er en utrolig hyggelig mann. Jeg kjenner også slektninger til moren. Jeg er faktisk for at en mann kan ta «abort ved å fraskrive seg alle plikter både samvær og økonomisk for et embryo». Kvinner må få velge å ta abort eller ikke, men mannen bør også få ha er valg om å bli far. Det er rart du ikke har tatt graviditetstest. Anonymkode: e47e2...e51 En mann som velger å ejakulere inn i en kvinne, uavhengig av om han bruker prevensjon eller ikke, vet at det kan bli barn av det. Den historien du forteller gir ingen sympati for mannen, selv om det kvinnen skal ha gjort er helt forkastelig. Midt i dette står et uskyldig barn med en stor tilleggsbelastning i livet som har blitt valgt bort av sin far. Spiller ingen rolle at han ikke ville ha barn, det barnets ve og vel er hans ansvar. At han lar det leve med en utslitt mor uten å gjøre noe for å bedre situasjonen sier ALT om ham. Du fremstiller det som om det skal være en slags tilfredsstillelse i at mor sitter der med et barn som er krevende på grunn av diagnose. Det er bare helt ekstremt uempatisk, for dette handler ikke primært om henne. Din holdning gjør det ekstremt enkelt for menn å f.eks bare justere ørlite på historien og slippe de sosiale konsekvensene av å velge å ikke ta ansvar for barna sine. Oppsummert: det er ikke greit uansett. Frivillig sex kan det bli barn av, om en ikke er villig til å ta det ansvaret som mann må man avstå fra sex. Anonymkode: cb69a...fcd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #78 Del Skrevet 4. november 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): En mann som velger å ejakulere inn i en kvinne, uavhengig av om han bruker prevensjon eller ikke, vet at det kan bli barn av det. Den historien du forteller gir ingen sympati for mannen, selv om det kvinnen skal ha gjort er helt forkastelig. Midt i dette står et uskyldig barn med en stor tilleggsbelastning i livet som har blitt valgt bort av sin far. Spiller ingen rolle at han ikke ville ha barn, det barnets ve og vel er hans ansvar. At han lar det leve med en utslitt mor uten å gjøre noe for å bedre situasjonen sier ALT om ham. Du fremstiller det som om det skal være en slags tilfredsstillelse i at mor sitter der med et barn som er krevende på grunn av diagnose. Det er bare helt ekstremt uempatisk, for dette handler ikke primært om henne. Din holdning gjør det ekstremt enkelt for menn å f.eks bare justere ørlite på historien og slippe de sosiale konsekvensene av å velge å ikke ta ansvar for barna sine. Oppsummert: det er ikke greit uansett. Frivillig sex kan det bli barn av, om en ikke er villig til å ta det ansvaret som mann må man avstå fra sex. Anonymkode: cb69a...fcd Det handler vel mer om at man risikerer å bli alene om alt om man trumfer gjennom å gjennomfør en graviditet på tross av at mannen har gitt klar beskjed om at han ikke vil ha barn. Det er så stort fokus på at mannen vet at ingen prevensjon er 100 % sikker, hvorfor gjelder ikke den samme bevisstheten kvinner også? De burde vite at om de har sex med en mann som ikke vil ha barn, så har de er selvstendig ansvar om de blir gravide. Da bør de skjønne at abort blir et tema. Anonymkode: b5e90...523 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #79 Del Skrevet 4. november 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Naboen her har et barn på 10 år som han aldri hat møtt. Han ga klar beskjed at han ikke ønsket barn. Ho hadde lager hull i kondomene og sluttet på pilla uten at han visste det. Han ga klar beskjed at dette var hennes valg, men at han ikke ønsket seg barn ig kom ikke til å stille opp. Ho var sikker på at det skulle ordne seg. nå etter 10 år har mannen aldri sett barnet. Han betaler bidrag. Barnet har en krevende diagnose og mor er utslitt. Livet ble ikke slik ho såg det for seg. Ho er ennå alenemor pga barnet tar så mye tid. Dette er faktisk helt sant. Jeg kjenner naboen godt og han er en utrolig hyggelig mann. Jeg kjenner også slektninger til moren. Jeg er faktisk for at en mann kan ta «abort ved å fraskrive seg alle plikter både samvær og økonomisk for et embryo». Kvinner må få velge å ta abort eller ikke, men mannen bør også få ha er valg om å bli far. Det er rart du ikke har tatt graviditetstest. Anonymkode: e47e2...e51 In 1996, the court heard the case of County of San Luis Obispo v. Nathaniel J in which a 34-year-old woman became pregnant after sexually exploiting a 15-year-old boy. He was also forced to pay child support, and then Deputy Attorney General Mary Roth alleged: “I guess he thought he was a man then. Now, he prefers to be considered a child.” Some professionals, such as Mary Koss from the University of Arizona, who published the first national rape study in 1987, even argued that men and boys cannot be raped by women. In a radio interview, Koss stated: “How would [a man being raped by a woman] happen… how would that happen by force or threat of force or when the victim is unable to consent? How does that happen? I would call it ‘unwanted contact.’” https://www.psychologytoday.com/us/blog/talking-about-trauma/201902/when-male-rape-victims-are-accountable-child-support Anonymkode: da58b...49a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #80 Del Skrevet 4. november 2023 Men er HI gravid eller ikke? Anonymkode: e83ae...6d9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #81 Del Skrevet 4. november 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Naboen her har et barn på 10 år som han aldri hat møtt. Han ga klar beskjed at han ikke ønsket barn. Ho hadde lager hull i kondomene og sluttet på pilla uten at han visste det. Han ga klar beskjed at dette var hennes valg, men at han ikke ønsket seg barn ig kom ikke til å stille opp. Ho var sikker på at det skulle ordne seg. nå etter 10 år har mannen aldri sett barnet. Han betaler bidrag. Barnet har en krevende diagnose og mor er utslitt. Livet ble ikke slik ho såg det for seg. Ho er ennå alenemor pga barnet tar så mye tid. Dette er faktisk helt sant. Jeg kjenner naboen godt og han er en utrolig hyggelig mann. Jeg kjenner også slektninger til moren. Jeg er faktisk for at en mann kan ta «abort ved å fraskrive seg alle plikter både samvær og økonomisk for et embryo». Kvinner må få velge å ta abort eller ikke, men mannen bør også få ha er valg om å bli far. Det er rart du ikke har tatt graviditetstest. Anonymkode: e47e2...e51 Han er ingen mann om han ikke tar seg av sitt eget barn. Anonymkode: a40e5...55f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #82 Del Skrevet 4. november 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Naboen her har et barn på 10 år som han aldri hat møtt. Han ga klar beskjed at han ikke ønsket barn. Ho hadde lager hull i kondomene og sluttet på pilla uten at han visste det. Han ga klar beskjed at dette var hennes valg, men at han ikke ønsket seg barn ig kom ikke til å stille opp. Ho var sikker på at det skulle ordne seg. nå etter 10 år har mannen aldri sett barnet. Han betaler bidrag. Barnet har en krevende diagnose og mor er utslitt. Livet ble ikke slik ho såg det for seg. Ho er ennå alenemor pga barnet tar så mye tid. Dette er faktisk helt sant. Jeg kjenner naboen godt og han er en utrolig hyggelig mann. Jeg kjenner også slektninger til moren. Jeg er faktisk for at en mann kan ta «abort ved å fraskrive seg alle plikter både samvær og økonomisk for et embryo». Kvinner må få velge å ta abort eller ikke, men mannen bør også få ha er valg om å bli far. Det er rart du ikke har tatt graviditetstest. Anonymkode: e47e2...e51 Lager hull i kondomen…? Han tar altså på seg en kondom som er åpnet/ute av pakka, og merker ikke engang at det er hull i den? Ingen bjeller ringer i det hele tatt? Troverdig… Anonymkode: f4bf2...cde Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #83 Del Skrevet 4. november 2023 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Det handler vel mer om at man risikerer å bli alene om alt om man trumfer gjennom å gjennomfør en graviditet på tross av at mannen har gitt klar beskjed om at han ikke vil ha barn. Det er så stort fokus på at mannen vet at ingen prevensjon er 100 % sikker, hvorfor gjelder ikke den samme bevisstheten kvinner også? De burde vite at om de har sex med en mann som ikke vil ha barn, så har de er selvstendig ansvar om de blir gravide. Da bør de skjønne at abort blir et tema. Anonymkode: b5e90...523 Men kvinner tar jo ansvar. Enten ved å ta abort, eller ved å beholde barnet. En kvinne kan ikke bare late som om hun ikke er gravid, hun må jo handle på den ene eller andre måten. Anonymkode: f4bf2...cde Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #84 Del Skrevet 4. november 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det at han faktisk må betale bidrag er rett og slett en skam. Anonymkode: abb1f...fe9 Og hvorfor det? Bidrag er en økonomisk støtte for BARNET. Hvorfor skal BARNET lide for at mor er en idiot? Anonymkode: e6040...903 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #85 Del Skrevet 4. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men er HI gravid eller ikke? Anonymkode: e83ae...6d9 Det vet ingen, for hun nekter å ta test. Hun foretrekker å lure og styre. Anonymkode: 93196...9c6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #86 Del Skrevet 4. november 2023 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Lager hull i kondomen…? Han tar altså på seg en kondom som er åpnet/ute av pakka, og merker ikke engang at det er hull i den? Ingen bjeller ringer i det hele tatt? Troverdig… Anonymkode: f4bf2...cde Trenger ikke åpne pakken for å lage hull. Kan f.eks stikke en nål gjennom pakken. Sædcellene trenger ikke store hull for å komme seg gjennom. Anonymkode: 93196...9c6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #87 Del Skrevet 4. november 2023 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Lager hull i kondomen…? Han tar altså på seg en kondom som er åpnet/ute av pakka, og merker ikke engang at det er hull i den? Ingen bjeller ringer i det hele tatt? Troverdig… Anonymkode: f4bf2...cde Man åpner jo ikke pakken… Anonymkode: b5e90...523 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #88 Del Skrevet 4. november 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tror bare hun troller. Det går ikke an å være så forbanna sløv i huet som HI er. Anonymkode: abb1f...fe9 Ja, har tenkt det samme. Vil bare dra ut tråden. Anonymkode: 93196...9c6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #89 Del Skrevet 4. november 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det handler vel mer om at man risikerer å bli alene om alt om man trumfer gjennom å gjennomfør en graviditet på tross av at mannen har gitt klar beskjed om at han ikke vil ha barn. Det er så stort fokus på at mannen vet at ingen prevensjon er 100 % sikker, hvorfor gjelder ikke den samme bevisstheten kvinner også? De burde vite at om de har sex med en mann som ikke vil ha barn, så har de er selvstendig ansvar om de blir gravide. Da bør de skjønne at abort blir et tema. Anonymkode: b5e90...523 Kvinnen bærer ikke ansvaret for at mannen ikke vil ha barn. Hun bærer ansvaret om hun selv ikke vil ha barn. Å sabotere prevensjon er forkastelig. Begge har et selvstendig ansvar for å stille opp for egne barn. Når et barn er konsekvensen, er det ikke lenger en sak eller et ansvar mellom kvinnen og mannen. Ansvaret er da i relasjonen mellom mor og barn og mellom far og barn. Relasjonen og historien mellom mor og far er underordnet. En av mine nærmeste venner (mann) ble faktisk voldtatt av eksen sin da de holdt på å gå fra hverandre. Hun ble gravid (det var nok planen, hennes ultimatum om flere barn var årsaken til at han gikk fra henne) og beholdt barnet. Han har stilt opp for barnet og et eldre søsken fra dag én. Det var selvsagt vanskelig, men som han sier selv så er det hans barn og hans eldstes søsken. Traumene barnet ville fått av å se søskenet bli hentet for samvær med far, ble viktigere å unngå enn retraumatisering for sin egen del. Han går i terapi og det fungerer selv om det er vanskelig for han å forholde seg mor. (de bor ikke i Norge og jeg er deres eneste norske bekjentskap, så det er ikke fare for at dette blir gjenkjent) Anonymkode: cb69a...fcd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #90 Del Skrevet 4. november 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Kvinnen bærer ikke ansvaret for at mannen ikke vil ha barn. Hun bærer ansvaret om hun selv ikke vil ha barn. Å sabotere prevensjon er forkastelig. Begge har et selvstendig ansvar for å stille opp for egne barn. Når et barn er konsekvensen, er det ikke lenger en sak eller et ansvar mellom kvinnen og mannen. Ansvaret er da i relasjonen mellom mor og barn og mellom far og barn. Relasjonen og historien mellom mor og far er underordnet. En av mine nærmeste venner (mann) ble faktisk voldtatt av eksen sin da de holdt på å gå fra hverandre. Hun ble gravid (det var nok planen, hennes ultimatum om flere barn var årsaken til at han gikk fra henne) og beholdt barnet. Han har stilt opp for barnet og et eldre søsken fra dag én. Det var selvsagt vanskelig, men som han sier selv så er det hans barn og hans eldstes søsken. Traumene barnet ville fått av å se søskenet bli hentet for samvær med far, ble viktigere å unngå enn retraumatisering for sin egen del. Han går i terapi og det fungerer selv om det er vanskelig for han å forholde seg mor. (de bor ikke i Norge og jeg er deres eneste norske bekjentskap, så det er ikke fare for at dette blir gjenkjent) Anonymkode: cb69a...fcd Fin historie, men relevansen er ikke lett å se. Poenget mitt er at begge har ansvar når de velger å ha sex, og selv om konsekvensene blir størst for mor så er det feil at mannen ikke skal ha noe å si. Det er min mening. Anonymkode: b5e90...523 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #91 Del Skrevet 4. november 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Fin historie, men relevansen er ikke lett å se. Poenget mitt er at begge har ansvar når de velger å ha sex, og selv om konsekvensene blir størst for mor så er det feil at mannen ikke skal ha noe å si. Det er min mening. Anonymkode: b5e90...523 Poenget er vel at min kompis er en av få menn som faktisk har blitt far under direkte tvang. Likevel ser han barnet som sitt ansvar. Og konsekvensen blir størst for barnet. Biologien er som den er. Man kan ikke gi mannen lik råderett over en graviditet som en kvinne uten å gi ham råderett over kvinnens kropp. Det er kanskje urettferdig på et vis, men at konsekvensene blir størst for mor er egentlig ikke riktig. Konsekvensene blir størst for det uskyldige barnet. En mann som har sex med penetrering med en kvinne i fruktbar alder, tar med vilje og viten risikoen. Det betyr at han står ansvarlig for barnet. Når han velger det bort, er den eneste forklaringen at han er en uansvarlig narsissist. Anonymkode: cb69a...fcd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2023 #92 Del Skrevet 4. november 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Naboen her har et barn på 10 år som han aldri hat møtt. Han ga klar beskjed at han ikke ønsket barn. Ho hadde lager hull i kondomene og sluttet på pilla uten at han visste det. Han ga klar beskjed at dette var hennes valg, men at han ikke ønsket seg barn ig kom ikke til å stille opp. Ho var sikker på at det skulle ordne seg. nå etter 10 år har mannen aldri sett barnet. Han betaler bidrag. Barnet har en krevende diagnose og mor er utslitt. Livet ble ikke slik ho såg det for seg. Ho er ennå alenemor pga barnet tar så mye tid. Dette er faktisk helt sant. Jeg kjenner naboen godt og han er en utrolig hyggelig mann. Jeg kjenner også slektninger til moren. Jeg er faktisk for at en mann kan ta «abort ved å fraskrive seg alle plikter både samvær og økonomisk for et embryo». Kvinner må få velge å ta abort eller ikke, men mannen bør også få ha er valg om å bli far. Det er rart du ikke har tatt graviditetstest. Anonymkode: e47e2...e51 En utrolig hyggelig mann hadde ikke straffet sitt eget barn som er fullstendig uskyldig oppi dette. En utrollig hyggelig mann som driter fullstendig i sitt eget barn... Anonymkode: 34e30...737 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #93 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg er 100% enig i alt dette. Prevensjon kan svikte. Sterilisering er mer sikkert. Man kan også ha andre typer sex, selv som heterofil. Men når det gjelder noen som sier de går på pillen, men ikke gjør det, eller de klipper hull i kondomen eller fjerner kondomen, så mener jeg at det bør regnes som grov voldtekt. Hadde ikke tenkt å delta i tråden mer, men akkurat dette tilfellet med å klippe hull i kondom, og lure noen til å tro man bruker p-piller, mener jeg at er et helt nytt tema. Har opplevd det i virkeligheten, der var det han som tok bort kondom under akten. Hun ble gravid. Dersom man kunne behandlet denne type lureri som grov voldtekt, burde også den personen som utførte voldtekten, fratas omsorg for barnet. Anonymkode: 2e4da...103 Enig i at dette bør behandles som voldtekt. (Og selvfølgelig vet jeg at det finnes andre måter å ha sex på enn penis i vagina, men det synes jeg er flisespikkeri i denne sammenhengen). Men hvis en kvinne med vilje lurer en mann og derfor blir gravid, er det da viktigere enn noensinne at han stiller opp for barnet? Når moren tydeligvis er skruppelløs og uten empati, er det jo ekstra viktig at ungen har en vettug far. Anonymkode: 824e3...e6f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #94 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (På 31.10.2023 den 11.54): Når to har sex er det begges valg. Om hun blir gravid er det bare henne som bestemmer. Hvorfor det? Det er ikke rett. Han får livet snudd opp ned og økonomisk ansvar. Og om han ikke ønsker barnet blir han ikke hørt. Det er ikke rett. Anonymkode: e4778...a14 Hvorfor? Fordi det er hennes kropp selvsagt. Begge vet risikoen for konsekvenser, men der er hun som bokstavelig talt kjenner konsekvensene av det på sin kropp, uansett om hun går for abort eller gjennomføring. Han får ikke snudd livet på hodet om han blir far mot sin vilje. Om han ikke ønsker å være far kan han enkelt betale seg ut av det. Hun derimot, får livet snudd på hodet om hun velger å beholde. Konklusjon: Begge vet hva de risikerer, men bare hun kjenner det på kroppen. Anonymkode: e42b6...e9b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #95 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor? Fordi det er hennes kropp selvsagt. Begge vet risikoen for konsekvenser, men der er hun som bokstavelig talt kjenner konsekvensene av det på sin kropp, uansett om hun går for abort eller gjennomføring. Han får ikke snudd livet på hodet om han blir far mot sin vilje. Om han ikke ønsker å være far kan han enkelt betale seg ut av det. Hun derimot, får livet snudd på hodet om hun velger å beholde. Konklusjon: Begge vet hva de risikerer, men bare hun kjenner det på kroppen. Anonymkode: e42b6...e9b Selvsagt får alle oppegående menn livet snudd på hodet når de får barn. Hva slags menn kjenner du egentlig??? Anonymkode: b5e90...523 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #96 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt får alle oppegående menn livet snudd på hodet når de får barn. Hva slags menn kjenner du egentlig??? Anonymkode: b5e90...523 Og hvis konsekvensene er så enorme for kvinner som har sex så bør de da virkelig avstå når de vet at mannen ikke er interessert i å få barn! Det finnes da grenser for hvor uselvstendige og stakkarslige man skal gjøre kvinnene! Anonymkode: b5e90...523 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #97 Del Skrevet 5. november 2023 Men hva sa graviditetstest da? Anonymkode: 4b1b6...13f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #98 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Trenger ikke åpne pakken for å lage hull. Kan f.eks stikke en nål gjennom pakken. Sædcellene trenger ikke store hull for å komme seg gjennom. Anonymkode: 93196...9c6 Så man stikker en nål gjennom kondompakken, eller klipper hakk (flere her skrev at kvinner «klipper») i kondomen, mens denne ligger i emballasjen, og håper på at hullet treffer tuppen på kondomen der sæden kommer ut…? Eller stikker man masse hull på den gjennom emballasjen og håper at mannen ikke oppdager at kondomen er full av hull? Fortsatt ekstremt lite troverdig. Uansett, ettersom hullete kondomer synes å være et utbredt problem, eller i det minste en risikofaktor: Jeg har løsningen!!! Til alle menn der ute som ikke ønsker å gjøre partneren gravid: Ta med dine egne kondomer som du med sikkerhet vet at partneren din ikke har utsatt for prikkedøden! SÅÅÅÅÅ enkelt!!! Anonymkode: f4bf2...cde Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #99 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Fin historie, men relevansen er ikke lett å se. Poenget mitt er at begge har ansvar når de velger å ha sex, og selv om konsekvensene blir størst for mor så er det feil at mannen ikke skal ha noe å si. Det er min mening. Anonymkode: b5e90...523 Hva legger du egentlig i at mannen «skal ha noe å si»? Mannen kan jo si hva han vil, men ønsker du at mannen skal kunne bestemme om kvinnen skal beholde barnet eller ikke? Mener du at kvinner skal måtte gå gjennom tvangsaborter fordi far ikke vil at barnet skal fødes? Eller skal kvinner nektes å ta abort hvis far vil at barnet skal fødes? For hvis far faktisk skal kunne bestemme hva som skjer med fosteret i mors mage, så er det jo helt umulig å ikke se at det i praksis vil innebære at kvinnen utsettes for tvang på den ene eller andre måten. Er det det du vil? Anonymkode: f4bf2...cde Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2023 #100 Del Skrevet 5. november 2023 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Så man stikker en nål gjennom kondompakken, eller klipper hakk (flere her skrev at kvinner «klipper») i kondomen, mens denne ligger i emballasjen, og håper på at hullet treffer tuppen på kondomen der sæden kommer ut…? Eller stikker man masse hull på den gjennom emballasjen og håper at mannen ikke oppdager at kondomen er full av hull? Fortsatt ekstremt lite troverdig. Uansett, ettersom hullete kondomer synes å være et utbredt problem, eller i det minste en risikofaktor: Jeg har løsningen!!! Til alle menn der ute som ikke ønsker å gjøre partneren gravid: Ta med dine egne kondomer som du med sikkerhet vet at partneren din ikke har utsatt for prikkedøden! SÅÅÅÅÅ enkelt!!! Anonymkode: f4bf2...cde Du har ikke sett mange kondompakker? De er jo formet slik at om man stikker i midten så vil hullet komme ganske nær tuppen på kondomet. Om det blir stort nok hull til at risikoen for befruktning er særlig stor skal jeg ikke uttale meg om. Jeg har aldri testet. Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Hva legger du egentlig i at mannen «skal ha noe å si»? Mannen kan jo si hva han vil, men ønsker du at mannen skal kunne bestemme om kvinnen skal beholde barnet eller ikke? Mener du at kvinner skal måtte gå gjennom tvangsaborter fordi far ikke vil at barnet skal fødes? Eller skal kvinner nektes å ta abort hvis far vil at barnet skal fødes? For hvis far faktisk skal kunne bestemme hva som skjer med fosteret i mors mage, så er det jo helt umulig å ikke se at det i praksis vil innebære at kvinnen utsettes for tvang på den ene eller andre måten. Er det det du vil? Anonymkode: f4bf2...cde Rull inn stråmennene dine. Jeg mener at en potensielt blivende far skal høres, absolutt. Valget er, og skal være, kvinnens, men det er en uting å anse alle menn som har sex som fullstendig stemmeløse mtp om man skal fullføre en graviditet eller ikke. Man kan kun styre seg selv, så om abort er helt utenkelig så bør man ikke ha sex med en mann som absolutt ikke vil bli far. På samme måte bør en mann som ikke vil ha barn avklare dette med partneren før de har sex. Mitt poeng er at det ikke bare er mannen som skal hensynta dette. Anonymkode: b5e90...523 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443784-mulig-gravid-med-en-jeg-kun-har-datet-i-6mnd/page/4/#findComment-150026519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå