Gå til innhold

Mulig gravid med en jeg kun har datet i 6mnd.

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Du tenker at å få et barn og binde seg til stort ansvar med noen du kjenner kun 6 mnd vil resultere i et blomstrende og kjærlig forhold i mange år framover? Jeg tror ikke det ..

Anonymkode: dff5a...629

De har kjent hverandre i flere år. 

Anonymkode: 2e4da...103

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De har kjent hverandre i flere år. 

Men de har ikke vært kjærester lenge. 

Ingen bør tvinge noen til å bli far. Hi tok et valg om å ha sex med sviktende prevensjon, hun visste også hva hun risikerte. 

Anonymkode: b5e90...523

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men han er voksen og vet hvordan barn blir til, han bruker ikke kondom, og har heller ikke sterilisert seg(?), så den panikken må han jo nesten ta ansvar for selv. Selv om ikke du hadde spysyke, så er det likevel en viss sannsynlighet for graviditet.

Ikke vær en dame som tar ansvar for menns dumhet. Er du det, så ender du bare opp med de dummeste mennene.

Vær en dame som forventer storhet og modenhet og ansvar av menn. Er du det, så vil menn vokse i din nærhet.

Dette finnes det faktisk vitenskapelig belegg for :) 

https://snl.no/selvoppfyllende_profeti

Det var noen kloke ord. Ja altså, er jeg gravid, så tar jeg ikke abort. Da skal jeg vise at jeg klarer å ta hånd om barnet og mulig han kommer etter mer og mer ettersom han får tenkt seg om. Kanskje vi flytter sammen og vi blir en liten familie. Jeg vet han ikke ville gjort noe av det å være en familie samlet, han er nok bare litt bekymret for å havne i samme situasjon som sist. 

Anonymkode: f06e6...766

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det var noen kloke ord. Ja altså, er jeg gravid, så tar jeg ikke abort. Da skal jeg vise at jeg klarer å ta hånd om barnet og mulig han kommer etter mer og mer ettersom han får tenkt seg om. Kanskje vi flytter sammen og vi blir en liten familie. Jeg vet han ikke ville gjort noe av det å være en familie samlet, han er nok bare litt bekymret for å havne i samme situasjon som sist. 

Får en følelse av at du har gjort dette med vilje.

Anonymkode: 34e30...737

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du vil dette, du.

Du tvinger altså en mann til å bli far, fordi du har en naiv drøm om å bli familie. 

Det er ordentlig dårlig gjort av deg og sjansen er størst for at han tar ansvar for barnet, men forakter deg. Vel fortjent!

1. ta en test før du tenker mer over dette. Sykdom kan også forsinke menstruasjon.

2. Er testen positiv må du bestemme deg for om du vil beholde eller ei. I det ligger også muligheten for å bli helt alene med barnet.

Så enkelt, og så vanskelig. 

Anonymkode: 8909e...d4c

Annonse

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Men de har ikke vært kjærester lenge. 

Ingen bør tvinge noen til å bli far. Hi tok et valg om å ha sex med sviktende prevensjon, hun visste også hva hun risikerte. 

Cry me a river.

Jeg har aldri ønsket meg barn, og hva har jeg gjort med det?

Jo, jeg har SELV sørget for å aldri bli gravid. Det er faktisk mulig i Norge i det 21’te århundre. Om jeg hadde overlatt min skjebne til en eller annen mann, så hadde jeg vært så dum at ingen burde hatt sex med meg i første omgang.

Skjønner :) 

Du vil dette, du.

Du tvinger altså en mann til å bli far, fordi du har en naiv drøm om å bli familie. 

Det er ordentlig dårlig gjort av deg og sjansen er størst for at han tar ansvar for barnet, men forakter deg. Vel fortjent!

Hva er dette ? Hvordan kan du si det? 

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Hva er dette ? Hvordan kan du si det? 

Basert på det du skriver. 

Du hadde sex med han vel vitende om at du hadde vært syk, du har bestemt deg for å beholde om du er gravid og du har laget deg en barnslig forestilling om at dere skal bli en liten familie PÅ TROSS AV at han Jar sagt at han ikke vil ha flere barn. 

Forkastelig oppførsel som antagelig vil slå hardt tilbake på deg selv. Barn skal ikke brukes som en brikke for å få det en selv vil ha. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Basert på det du skriver. 

Du hadde sex med han vel vitende om at du hadde vært syk, du har bestemt deg for å beholde om du er gravid og du har laget deg en barnslig forestilling om at dere skal bli en liten familie PÅ TROSS AV at han Jar sagt at han ikke vil ha flere barn. 

Forkastelig oppførsel som antagelig vil slå hardt tilbake på deg selv. Barn skal ikke brukes som en brikke for å få det en selv vil ha. 

Jeg har tatt abort før og fikk tilbake så det holdt etterpå. Jeg går ikke gjennom dette igjen! Om jeg tar vare på barnet alene og han verken vil prøve eller samarbeide om barnet, så skal jeg klare det selv. Jeg har ett barn fra før og han ett. Slå hardt tilbake på meg selv, hva mener du skal skje? Jeg har kjent han i årevis, så der vi står nå er temmelig trygg. Vi er tross alt godt voksne mennesker som ikke dater uten grunn.  

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har tatt abort før og fikk tilbake så det holdt etterpå. Jeg går ikke gjennom dette igjen! Om jeg tar vare på barnet alene og han verken vil prøve eller samarbeide om barnet, så skal jeg klare det selv. Jeg har ett barn fra før og han ett. Slå hardt tilbake på meg selv, hva mener du skal skje? Jeg har kjent han i årevis, så der vi står nå er temmelig trygg. Vi er tross alt godt voksne mennesker som ikke dater uten grunn.  

Likevel har du sex når du vet at prevensjonen er usikker! Du er i en alder hvor det å få flere barn er høyst aktuelt, du har funnet en mann du vet er stabil og snill og som trolig ikke løper fra ansvaret sitt. Dette utnytter du. Det er så forkastelig at det knapt er ord for det. 

Det jeg mener med at det kan slå tilbake på deg, er han innser dette og føler kun forakt for deg. Du tvinger han inn i en livssituasjon han klart har gitt beskjed om at han ikke vil inn i. Det kan fort medføre alt annet enn kjærlige følelser. For ikke å snakke om det uskyldige barnets rolle her! Men alt for at du skal få det som du vil. 

Ta vare på barnet alene… du skal forsørge det helt selv også da? Ikke basere deg på økonomiske bedrag fra barnefar og staten?

Anonymkode: f4bf2...cde

Annonse

Ta vare på barnet alene… du skal forsørge det helt selv også da? Ikke basere deg på økonomiske bedrag fra barnefar og staten?

Anonymkode: f4bf2...cde

Nei jeg vet ikke hva jeg gjør. Sitter nok langt inne men hadde nok prøvd en tidlig abort isåfall, jeg vil ikke gjøre det kjipt for han heller. Som dere ser så klarer jeg ikke å bestemme meg, men alt i alt så håper jeg på at jeg ikke er gravid! 

Likevel har du sex når du vet at prevensjonen er usikker! Du er i en alder hvor det å få flere barn er høyst aktuelt, du har funnet en mann du vet er stabil og snill og som trolig ikke løper fra ansvaret sitt. Dette utnytter du. Det er så forkastelig at det knapt er ord for det. 

Det jeg mener med at det kan slå tilbake på deg, er han innser dette og føler kun forakt for deg. Du tvinger han inn i en livssituasjon han klart har gitt beskjed om at han ikke vil inn i. Det kan fort medføre alt annet enn kjærlige følelser. For ikke å snakke om det uskyldige barnets rolle her! Men alt for at du skal få det som du vil. 

Som du ser over her så er nok det at jeg tar medisinsk abort det høyest sannsynlige. Jeg vet han ikke ville likt at jeg var gravid. Vi er på et veldig fint stadie, ikke kjærester men vil holder på og han og meg vil ta dette sakte. Jeg vil ikke ødelegge dette med å bære frem et barn, for så tvinge oss samme. Det jeg ønsker er at jeg er ærlig med han og forteller han om dette (hvis tilfelle) og han kan være ærlig med meg om noe oppstår. Da viser vi begge respekt for hverandre og han vil kanskje også verdsette med høyere enn at jeg hadde bært frem dette barnet. 

Er du ikke enig? Trenger ingen spydige kommentarer på dette. Overhode ikke noe festlig om jeg er gravid. 

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Ts her, jeg håper for all del jeg ikke er gravid. Men om jeg hadde eggløsning 2 dager etter kosen, så er det vel mye sannsynlig (om hans sædceller fortsatt er svømmedyktige) 

Om jeg er så vet jeg ikke om jeg klarer abort. Jeg tror han aller mest ikke vil ha barn pga han ble forlatt av tidligere ekteskap da babyen deres kun var 2mnd gammel. Jeg er 33år og kjenner jeg kunne klart dette greit uansett og jeg vil troat han uansett ei gang kommer over sjokket. Men først må jeg vite svaret.. 

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Som du ser over her så er nok det at jeg tar medisinsk abort det høyest sannsynlige. Jeg vet han ikke ville likt at jeg var gravid. Vi er på et veldig fint stadie, ikke kjærester men vil holder på og han og meg vil ta dette sakte. Jeg vil ikke ødelegge dette med å bære frem et barn, for så tvinge oss samme. Det jeg ønsker er at jeg er ærlig med han og forteller han om dette (hvis tilfelle) og han kan være ærlig med meg om noe oppstår. Da viser vi begge respekt for hverandre og han vil kanskje også verdsette med høyere enn at jeg hadde bært frem dette barnet. 

Er du ikke enig? Trenger ingen spydige kommentarer på dette. Overhode ikke noe festlig om jeg er gravid. 

Det er jo ikke lett å skjønne hva du mener når du i flere innlegg hevder at du ikke kommer til å ta abort før du nå sier at det mest sannsynlig blir det. 

Jeg skjønner at det er en kjip situasjon, men å lure eller tvinge noen til et livslangt ansvar er sjelden lurt. 

Men det første først, ta test. Og så drøfter du saken med han, det er ikke riktig at du skal stå alene i alt. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du hoppet svært beleilig over mitt innlegg om den enkeltes eget ansvar.

Har du noen argumenter om hvorfor det skal være en kvinnes oppgave å passe på at ikke lille stakkars mannen skal bli pappa, og at hvis hun ikke passer på godt nok, eller ikke ønsker å ta abort, så driver hun med tvang?

Jeg blir helt matt av å lese her inne. Jeg ser liksom ikke for meg at dette er denne type mann som noen kvinne ville funnet på å gjøre til far.

HI, du står ikke til ansvar for å svare til disse menneskene her inne. De er tilsynelstende her kun for å spre kvinnehat i tråder som nettopp denne.

Både det å presse noen til å ta abort eller til å ikke ta abort, er del av det samme kvinnehatet. Menn føler de mister kontroll over kvinnene, så de kjører på med diverse retorikk på nettet. Forhold deg heller til de menneskene du møter i virkeligheten, sjansen er langt høyere at de har et sunt forhold til kvinner. 

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det er jo ikke lett å skjønne hva du mener når du i flere innlegg hevder at du ikke kommer til å ta abort før du nå sier at det mest sannsynlig blir det. 

Jeg skjønner at det er en kjip situasjon, men å lure eller tvinge noen til et livslangt ansvar er sjelden lurt. 

Men det første først, ta test. Og så drøfter du saken med han, det er ikke riktig at du skal stå alene i alt. 

Jeg skal ta test og om den viser at jeg er gravid så skal jeg si det til han. Er 99.9 prosent sikker på at han vil jeg skal fjerne det. Ikke lett når vi ikke en gang bor sammen. Men dette igjen føre oss nærmere sammen, der er ikke utelukkende. 😊

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du hoppet svært beleilig over mitt innlegg om den enkeltes eget ansvar.

Har du noen argumenter om hvorfor det skal være en kvinnes oppgave å passe på at ikke lille stakkars mannen skal bli pappa, og at hvis hun ikke passer på godt nok, eller ikke ønsker å ta abort, så driver hun med tvang?

Jeg blir helt matt av å lese her inne. Jeg ser liksom ikke for meg at dette er denne type mann som noen kvinne ville funnet på å gjøre til far.

HI, du står ikke til ansvar for å svare til disse menneskene her inne. De er tilsynelstende her kun for å spre kvinnehat i tråder som nettopp denne.

Både det å presse noen til å ta abort eller til å ikke ta abort, er del av det samme kvinnehatet. Menn føler de mister kontroll over kvinnene, så de kjører på med diverse retorikk på nettet. Forhold deg heller til de menneskene du møter i virkeligheten, sjansen er langt høyere at de har et sunt forhold til kvinner. 

Ja er helt enig med deg. Jeg har bare så sterk følelse på at jeg er gravid nå at den ene dagen føler jeg for abort og den andre dagen vil jeg absolutt ikke det. Men alt i alt, er det viktigste at jeg prater med han om det. Skal ta test, om 5 dager, da vet jeg at den er helt bankers. Ha han har stått til ansvar for dette han også, han valgte å ikke hente kondomen 😉 TS 

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Fordi jeg ikke klarer å ta valget alene. Måtte pratet med helsetjenesten e.l. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja er helt enig med deg. Jeg har bare så sterk følelse på at jeg er gravid nå at den ene dagen føler jeg for abort og den andre dagen vil jeg absolutt ikke det. Men alt i alt, er det viktigste at jeg prater med han om det. Skal ta test, om 5 dager, da vet jeg at den er helt bankers. Ha han har stått til ansvar for dette han også, han valgte å ikke hente kondomen 😉 TS 

Skjønner.

Ja, jeg kjente jeg ble helt uvel av å lese de innleggene over her på morgenkvisten.

Her er det snakk om menn som velger å ikke hente kondomen, som du sier, og det er fordi de bare tenker på seg selv og ikke på noen andre. At det blir barn av det, det gir de blaffen i, fordi de er så selvopptatte. At kvinner må gjennomgå abort eller gjennomgå svangerskap og bli mor av det, det gir de blaffen i, fordi de er så selvopptatte. Så topper de dette med å kalle andre for selvopptatte - når det er de selv som er det.

Dette er ikke annet enn hat og misogyni.

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Skjønner.

Ja, jeg kjente jeg ble helt uvel av å lese de innleggene over her på morgenkvisten.

Her er det snakk om menn som velger å ikke hente kondomen, som du sier, og det er fordi de bare tenker på seg selv og ikke på noen andre. At det blir barn av det, det gir de blaffen i, fordi de er så selvopptatte. At kvinner må gjennomgå abort eller gjennomgå svangerskap og bli mor av det, det gir de blaffen i, fordi de er så selvopptatte. Så topper de dette med å kalle andre for selvopptatte - når det er de selv som er det.

Dette er ikke annet enn hat og misogyni.

Kvinnen som velger å ha sex uten kondom eller annen fungerende prevensjon, hun er ikke selvopptatt? Det er kun én synder her, mens den stakkars kvinnen er et umælende mehe som ikke kan stå opp for seg selv?

De er to som har valgt å ha sex, men bare den enes ønsker og behov skal ivaretas? 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kvinnen som velger å ha sex uten kondom eller annen fungerende prevensjon, hun er ikke selvopptatt? Det er kun én synder her, mens den stakkars kvinnen er et umælende mehe som ikke kan stå opp for seg selv?

De er to som har valgt å ha sex, men bare den enes ønsker og behov skal ivaretas? 

Dette kalles whataboutism.

Jeg har spurt deg gjentatte ganger om mannens ansvar, du sier bare ‘hva med kvinnen’.

Det er trist at du har dårlig erfaring med kvinner, men det handler altså ikke om HI, det handler om noe i ditt eget liv. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Dette kalles whataboutism.

Jeg har spurt deg gjentatte ganger om mannens ansvar, du sier bare ‘hva med kvinnen’.

Det er trist at du har dårlig erfaring med kvinner, men det handler altså ikke om HI, det handler om noe i ditt eget liv. 

Du kan stappe de elendige hersketeknikkene dine der solen aldri skinner. 

Jeg er en kvinne på 52 år som ser at de i denne situasjonen var to som valgte å ha sex. Hi visste at hun hadde hatt spysyken og at p-pillen dermed var usikker som prevensjon. Vi vet ikke hva mannen visste om dette. Begge to vet nok uansett at ingen prevensjon er 100 % sikker og at man muligens må ta stilling til en uønsket graviditet. Jeg reagerer på hi sin rosemaling av at ‘det kanskje går bra, de blir kanskje en liten familie’ til tross for at mannen har vært klokkeklar på at han ikke vil ha flere barn. Om abort da er helt uaktuelt for hi, så bør hun ikke ha sex med denne mannen. Han har vært klar på at han ikke vil ha barn, ergo at abort da kan bli et alternativ. 

Det er kvinnens rett å bestemme om hun skal bære frem et barn eller ikke, men jeg syns det er forkastelig å tvinge en mann til å ta på seg et livslangt ansvar han så tydelig har sagt at han ikke ønsker. Hi undergraver meningen hans med å tro at han mener dette pga tidligere erfaringer og at han kanskje, muligens vil skifte mening. Det er ikke greit. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...