Gå til innhold

Mulig gravid med en jeg kun har datet i 6mnd.

Anbefalte innlegg

Jeg hadde spysyka for 2 uker siden og har gått på cerazette. Jeg hadde også samleie på det tidspunktet. Nå er jeg noen dager over mensen og jeg tør omtrent ikke teste meg, selvom jeg skal gjøre det imorgen tidlig. Hva om jeg er gravid, er det virkelig et must at jeg må ta abort da? Det ser ut til at det skal bli oss, men en graviditet så tidlig var ikke akkurat planen. Trenger råd!😱🤍 Hva om jeg beholder og han blir sur. Vil han frata seg hele papparollen tro? Vi har kjent hverandre I flere år. 

Anonymkode: f06e6...766

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Viktig at dere setter dere ned og prater sammen om testen er positiv.     
Lykke til😊

Du må kjenne etter hva du vil,om han ikke ønsker barn og går,vil du gå gjennom det alene?

Anonymkode: 61ff5...2f2

Jeg vet han ikke vil ha flere. Men han er en kjærlig far, så kan aldri tro han ville ignorert barnet om så... 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet han ikke vil ha flere. Men han er en kjærlig far, så kan aldri tro han ville ignorert barnet om så... 

I hovedinnlegget ditt skriver du at graviditet så tidlig ikke akkurat var planen. Og her skriver du at du vet at han ikke vil ha flere barn.....

Anonymkode: 34e30...737

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

I hovedinnlegget ditt skriver du at graviditet så tidlig ikke akkurat var planen. Og her skriver du at du vet at han ikke vil ha flere barn.....

Har skjønt på han nå i ettertid at han ikke helt har lyst på et til. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har skjønt på han nå i ettertid at han ikke helt har lyst på et til. 

Da er jo svaret enkelt. Du setter ikke barn til verden med en som ikke vil ha. Hva er spørsmålet egentlig? 

Anonymkode: b5e90...523

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Da er jo svaret enkelt. Du setter ikke barn til verden med en som ikke vil ha. Hva er spørsmålet egentlig? 

Pffft.

Hadde han virkelig ikke villet ha barn så hadde han brukt kondom. Særlig hvis hun hadde spysyka og alt de brukte var p-piller. For en fjott av en mann hvis han allerede har barn og likevel ikke er voksen nok til å være tydelig om slike ting. 

Anonymkode: 2e4da...103

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva om jeg er gravid, er det virkelig et must at jeg må ta abort da?

Nei, det er det ikke.

Du skal aldri ta abort hvis det ikke er noe du selv ønsker.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Pffft.

Hadde han virkelig ikke villet ha barn så hadde han brukt kondom. Særlig hvis hun hadde spysyka og alt de brukte var p-piller. For en fjott av en mann hvis han allerede har barn og likevel ikke er voksen nok til å være tydelig om slike ting. 

Hvis ikke hi har sagt klart fra om at prevensjonen er usikker pga spysyken så har han naturligvis trodd at alt var ok. 

Uansett er det en dårlig ide å få barn med noen som ikke vil ha, uansett hva man burde på forhånd. 

Hvis ikke hi har sagt klart fra om at prevensjonen er usikker pga spysyken så har han naturligvis trodd at alt var ok. 

En voksen mann med unger som ikke vet at spysyka ødelegger effekten av mat/tabletter?

Har du hengt inne på kvinneguiden eller, siden du tror slike fullkomment ubrukelige menn finnes?

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

En voksen mann med unger som ikke vet at spysyka ødelegger effekten av mat/tabletter?

Har du hengt inne på kvinneguiden eller, siden du tror slike fullkomment ubrukelige menn finnes?

Hi burde visst det samme da.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ganske sikker på at de fleste menn aldri har ofret det en tanke, det at p-piller kan miste virkning om dama kaster opp.

HI: Ikke ta abort om du ikke vil, husk du skal leve med den avgjørelsen resten av livet. På den annen side, kan det hende du ender som alenemor til barnet. Men dere må snakke sammen om det viser seg at det er en baby på vei. 

Anonymkode: 2c82d...0c9

Ts her, jeg håper for all del jeg ikke er gravid. Men om jeg hadde eggløsning 2 dager etter kosen, så er det vel mye sannsynlig (om hans sædceller fortsatt er svømmedyktige) 

Om jeg er så vet jeg ikke om jeg klarer abort. Jeg tror han aller mest ikke vil ha barn pga han ble forlatt av tidligere ekteskap da babyen deres kun var 2mnd gammel. Jeg er 33år og kjenner jeg kunne klart dette greit uansett og jeg vil troat han uansett ei gang kommer over sjokket. Men først må jeg vite svaret.. 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hi burde visst det samme da.

Ja.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ganske sikker på at de fleste menn aldri har ofret det en tanke, det at p-piller kan miste virkning om dama kaster opp.

Anonymkode: 2c82d...0c9

Litt av noen "menn" dere kjenner. Jeg personlig vet om bare én som er i denne kategorien, og han er naturlig nok gift med en kvinne fra et annet (og langt fattigere) land. Er man norsk og finner seg en slik "mann" har man ingen unnskyldning.

Ts her, jeg håper for all del jeg ikke er gravid. Men om jeg hadde eggløsning 2 dager etter kosen, så er det vel mye sannsynlig (om hans sædceller fortsatt er svømmedyktige) 

Om jeg er så vet jeg ikke om jeg klarer abort. Jeg tror han aller mest ikke vil ha barn pga han ble forlatt av tidligere ekteskap da babyen deres kun var 2mnd gammel. Jeg er 33år og kjenner jeg kunne klart dette greit uansett og jeg vil troat han uansett ei gang kommer over sjokket. Men først må jeg vite svaret.. 

Ta dine egne avgjørelser, så kommer nok han etter :) 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ta dine egne avgjørelser, så kommer nok han etter :) 

Tja kanskje... Mulig det er det som hadde fått oss som kjærester på sikt. Men med ei gang ville han nok blitt sur tror jeg. Kanskje fått panikk. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Tja kanskje... Mulig det er det som hadde fått oss som kjærester på sikt. Men med ei gang ville han nok blitt sur tror jeg. Kanskje fått panikk. 

Men han er voksen og vet hvordan barn blir til, han bruker ikke kondom, og har heller ikke sterilisert seg(?), så den panikken må han jo nesten ta ansvar for selv. Selv om ikke du hadde spysyke, så er det likevel en viss sannsynlighet for graviditet.

Ikke vær en dame som tar ansvar for menns dumhet. Er du det, så ender du bare opp med de dummeste mennene.

Vær en dame som forventer storhet og modenhet og ansvar av menn. Er du det, så vil menn vokse i din nærhet.

Dette finnes det faktisk vitenskapelig belegg for :) 

https://snl.no/selvoppfyllende_profeti

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Gedigen varsellampe.

Premiss:

1. hvis en puler kan det bli barn

Men det åpner jo for en utvidelse av det premisset:

2. hvis en puler med noen som ikke vil ha barn kan det være den personen ikke vil ha noe med barnet å gjøre

Ansvaret er begges. Ikke bare for punkt 1 men også for punkt 2.

Anonymkode: da58b...49a

Vi vet ikke at mannen visste at hi hadde kastet opp. Vi vet at hi visste. 

Hadde blitt så forbanna om det var meg. 
Du vet han ikke ønsker barn. Og så om du er gravid så skal du belaste han med et barn og om dere ikke er sammen bidrag osv. Dette er så klart ikke bare deg, men alle. Skulle vært ulovlig å få barn om ikke begge vil ha det! 

Anonymkode: e4778...a14

Jeg stod i samme situasjon for 11 år siden. Planlagt gravid, men informerte på første(!) date at jeg ikke brukte prevensjon og aldri ville ta abort. Han nektet å bruke kondom og ble sur da jeg nektet abort. 

Vi flyttet sammen (jeg flyttet inn hos han) og prøvde å få til et fast forhold. Det var altfor mange tårer i løpet av svangerskapet mitt, mye krangling. 

Det endte med et stygt brudd da barnet vårt var 7 uker. Ett år med helvete fulgte, før vi etter mye hjelp, kom oss igjennom og er veldig gode venner i dag. Jeg satt til og med på første rad i bryllupet hans 2,5 år etter bruddet. 

Vi har et godt samarbeid og han har hatt samvær hele veien. Først hjemme hos meg, deretter tilvenning å bli med pappa hjem og senere overnatting. 

Det er selvfølgelig ingen automatikk i at din historie blir som min, håper ikke det. Men skulle den bli det, så forbered deg på å svelge mange kameler. Det må alle skilte foreldre, når barnet har to hjem. 

Anonymkode: 1fbff...de5

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg stod i samme situasjon for 11 år siden. Uplanlagt gravid, men informerte på første(!) date at jeg ikke brukte prevensjon og aldri ville ta abort. Han nektet å bruke kondom og ble sur da jeg nektet abort. 

Vi flyttet sammen (jeg flyttet inn hos han) og prøvde å få til et fast forhold. Det var altfor mange tårer i løpet av svangerskapet mitt, mye krangling. 

Det endte med et stygt brudd da barnet vårt var 7 uker. Ett år med helvete fulgte, før vi etter mye hjelp, kom oss igjennom og er veldig gode venner i dag. Jeg satt til og med på første rad i bryllupet hans 2,5 år etter bruddet. 

Vi har et godt samarbeid og han har hatt samvær hele veien. Først hjemme hos meg, deretter tilvenning å bli med pappa hjem og senere overnatting. 

Det er selvfølgelig ingen automatikk i at din historie blir som min, håper ikke det. Men skulle den bli det, så forbered deg på å svelge mange kameler. Det må alle skilte foreldre, når barnet har to hjem. 

Du tenker at å få et barn og binde seg til stort ansvar med noen du kjenner kun 6 mnd vil resultere i et blomstrende og kjærlig forhold i mange år framover? Jeg tror ikke det ..

Anonymkode: dff5a...629

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...