Gå til innhold

Mødre som skaper splid mellom barn

Anbefalte innlegg

Mitt barn er 14 år. Han har en venn i klassen «Per»  Jeg og Pers mamma er venninner men møtes sjelden. 
Hun har psykiske helseplager og diagnoser.

uansett, saken er at mor til per snakker negativt om min sønn som har kommet meg for øre. 
Kort fortalt, jeg sende en mld og tok opp med henne. 
fikk masse sinte og aggressive mld tilbake. 
full krig! Hun kom stormende inn i huset vårt, uten å ringe på eller noe. Plutselig sto hun i stua. 
syke beskyldinger om at jeg har ødelagt livet hennes, nektet for at hun har snakket om vår sønn, og på toppen nå nektet Per å være sammen med vår sønn. 
slettet meg fra sosiale medier. Per slettet vår sønn på sos med. 
Alt dette fordi jeg sa fra at jeg ikke liker at hun snakker neg om gutten vår. 
vi vet med 100% sikkerhet at hun har gjort det. 
Så var skuffet, og ville bare at hun skulle slutte med det. 
Nå er gutten min fryst ut og vi er lagt fullstendig for hat. 
mor er bipolar, og jeg klarte ikke si så mye da hun stormet ned huset her, tydelig at hun ikke er frisk nå. 
hva gjør vi her? 

Anonymkode: 3fabb...a16

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Kontakter barnevernet, åpenbart. Dette er jo ikke noe dere kan gjøre noe med. Ei heller er det dere det er synd på - det er Per.

Anonymkode: 9b8f6...ff3

Hun har mann og en flokk med barn. «Per» er en meget kjekk og trivelig gutt, men det er jo synd på han. 
Pappan er høyt oppegående. 
Vet de har fått litt hjelp og veiledning gjennom instanser ang barna. 
Synes det er ille når ei mor på snart 50 år bruker «slette på fb» for å vise hvor sur hun er. Det er slik 14 åringer driver med, blokke på snap, venner igjen 3 dager etter. 
Hun legger seg i offerrollen tvert. Forteller om hvor syk hun er, og har jernmangel og det som er. Har mye å stå i og hatt det tøft med sykdom i familie osv. Ingen som ikke tviler på at hun har det tøft. Likevel må hun tåle å bli konfrontert med ting hun sier, tenker jeg da. 
Alle som har barn/ ungdom, full jobb, husarbeid og div er slitene og har nok med sitt, men man er ikke fritatt for å ta ansvar for egne handlinger av den grunn. 
det er reaksjonen hennes jeg reagerer på. Hun kunne sagt unnskyld for at hun har vært løsmunnet og sluttet med det, verre er det ikke. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hun har mann og en flokk med barn. «Per» er en meget kjekk og trivelig gutt, men det er jo synd på han. 
Pappan er høyt oppegående. 
Vet de har fått litt hjelp og veiledning gjennom instanser ang barna. 
Synes det er ille når ei mor på snart 50 år bruker «slette på fb» for å vise hvor sur hun er. Det er slik 14 åringer driver med, blokke på snap, venner igjen 3 dager etter. 
Hun legger seg i offerrollen tvert. Forteller om hvor syk hun er, og har jernmangel og det som er. Har mye å stå i og hatt det tøft med sykdom i familie osv. Ingen som ikke tviler på at hun har det tøft. Likevel må hun tåle å bli konfrontert med ting hun sier, tenker jeg da. 
Alle som har barn/ ungdom, full jobb, husarbeid og div er slitene og har nok med sitt, men man er ikke fritatt for å ta ansvar for egne handlinger av den grunn. 
det er reaksjonen hennes jeg reagerer på. Hun kunne sagt unnskyld for at hun har vært løsmunnet og sluttet med det, verre er det ikke. 

Igjen, kontakt BARNEVERNET.

Her er jo du på samme nivå som denne dama, dersom du ikke evner å se at Per har det verre enn deg og at familien ikke får nok hjelp.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hva med å ringe mannen hennes? Kam godt hende han ikke vet om hva hun har gjort eller er oppriktig fortvilet over oppførselen hennes og kan blant annet snakke med «Per».

Anonymkode: 26988...98f

Hun bør ringe barnevernet. Som vi så i en annen tråd var det en kvinne som vurderte frem og tilbake om hun skulle gjøre det, da mannen hennes var så sint overfor barnet. Hun gjorde det ikke, men ønsket i etterkant at noen hadde gjort det for henne. Når man er i situasjonen er det vanskelig å se hva man kan gjøre, er man utenfor situasjonen er det ofte langt mer tydelig. Både mannen hennes og resten av familien behøver hjelp når hun oppfører seg som dette.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...