Gå til innhold

Jeg hører gjennom veggen denne faren skrike til gutten sin på 3 år flere ganger i uka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger brøler han så høyt at jeg skvetter til på min side av veggen. Jeg kan forstå at man kan sprekke mot barna sine innimellom, det er slitsomt å være forelder og barn på tre år kan kreve mye. Jeg hører det ofte begynner med at gutten hylgriner, så setter far i gang med kraftige brøl om "nå holder du opp, slutt og vræl, gi deg, stopp" osv. Jeg skriver brøl, det er virkelig det det er.

Det er skikkelig vondt å høre på, og jeg har ingen forståelse for at denne mannen brøler slik mot et lite barn. 

Jeg kan jo ikke blande meg inn, kjenner de ikke godt disse naboene. De skal flytte i januar og da blir det stille. Men et eller annet sted inni meg så kommer det til å gnage i meg lenge.

Relativt sikker på at det ikke er noe fysisk mishandling som inntreffer (selv om man aldri kan være helt sikker). Mor hører jeg aldri.

De er rolige foreldre utad, har snakket med far et par ganger og han virker som en fornuftig kar. Og så hører jeg det jeg hører på kveldene. Usj. 

Lar man det være ?

Anonymkode: 97bce...871

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er psykisk mishandling, noe som er like ille som fysisk mishandling. Du kan ikke la være å hjelpe dette barnet. Her er en melding til barnevernet på sin plass. 

Anonymkode: ebb76...d19

Skrevet

Plukk opp telefonen til barnevernet, fortell hva du hører. Du kommer til å angre og gnage på dette om du lar være. Jeg var vært i dine sko, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ringt politet midt på natten, men allikevel gnager det at jeg ikke visste nok eller evnet å stille de rette spørsmålene når den stakkars jenta var innom hos oss. Jeg skulle virkelig ønske jeg gjorde en del annerledes i dag. 

Anonymkode: 3bf69...473

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Plukk opp telefonen til barnevernet, fortell hva du hører. Du kommer til å angre og gnage på dette om du lar være. Jeg var vært i dine sko, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ringt politet midt på natten, men allikevel gnager det at jeg ikke visste nok eller evnet å stille de rette spørsmålene når den stakkars jenta var innom hos oss. Jeg skulle virkelig ønske jeg gjorde en del annerledes i dag. 

*har vært. 

Skrevet

Meld det til barnevernet til mandag. Siden de skal flytte, så har du ingen tid å miste.

Anonymkode: 14db1...97e

Skrevet

Du har ikke lov å ignorere dette. Det er din plikt å redde dette barnet. 

Anonymkode: af93b...b0d

Skrevet

Kanskje jeg burde dokumentere det bedre ? Skrive en slags dagbok eller noe?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det trenger du ikke. Si heller fra fort, enn å vente. Det er et barns velferd dette står om. Si bare fra til barnevernet, sånn cirka hvor ofte dette skjer, hvordan det forløper, så vil de spørre deg hvis det er noe de lurer på.

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Du har ikke lov å ignorere dette. Det er din plikt å redde dette barnet. 

Det blir litt feil å si at HI sin plikt er å redde barnet. HI sin plikt er å melde fra til barnevernet, det er barnevernet som griper inn og hjelper familien og redder barnet. 

Anonymkode: cfddc...953

Skrevet

Jeg har vært i naboens sko. Den snille, oppegående mannen min taklet småbarn dårlig og ble alt for sint på dem. Spesielt i perioden frå yngste var tre til seks år. Det var den eldste som var den eldste som var fem- åttegikk mest ut over.

Jeg sto i en situasjon der jeg måtte ha planene klare for hva jeg skulle gjøre om det virkelig gikk over streken. Jeg var i konstant krisemodus og samtidig forferdelig forvirret over forholdet til mannen og hvordan han kunne bli sånn. Hele tiden måtte jeg vurdere når punktet for at det ville være bedre for dem å ikke bo med han var nådd. Det kom aldri og jeg var også redd for at han ville få 50/50 om jeg gikk uansett. Barnevernet ble vurdert mange ganger, og  jeg var også redd for at noen skulle melde oss om de hørte ham.

Han klarte å jobbe nok med seg selv til at dette ikke skjer lenger og barna har et nært og trygt forhold til han i dag. Likevel tenker jeg at det kunne gått fortere om barnevernet ble involvert. Selv om jeg er glad for at jeg ikke gikk, er det tungt å lappe sammen ekteskapet nå som han har mer kontroll over sinnet.

Anonymkode: fadf9...a39

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, det trenger du ikke. Si heller fra fort, enn å vente. Det er et barns velferd dette står om. Si bare fra til barnevernet, sånn cirka hvor ofte dette skjer, hvordan det forløper, så vil de spørre deg hvis det er noe de lurer på.

Det blir litt feil å si at HI sin plikt er å redde barnet. HI sin plikt er å melde fra til barnevernet, det er barnevernet som griper inn og hjelper familien og redder barnet. 

Anonymkode: cfddc...953

Ja. Og ved å melde til barnevernet er hi med på å redde barnet.

Hi. Du skal ikke avvente eller dokumentere noe som helst. Du melder en bekymring, og din innblanding stopper der. 

Skrevet

Bedre å bry seg én gang for mye enn én gang for lite. 

Anonymkode: 49ff0...9f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

👍🏻Absolutt! Skriv det ned. Aldri feil med en logg. 

Skrevet

Er det så lite som skal til for at folk skal kontakte barnevernet nå? At noen roper litt høyt?

Anonymkode: 0d08d...add

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er det så lite som skal til for at folk skal kontakte barnevernet nå? At noen roper litt høyt?

At noen jevnlig brøler til en treåring er grunn til å kontakte barnevernet.

Anonymkode: fadf9...a39

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hi presiserer at han brøler, det er ikke det samme som å rope litt høyt.

Anonymkode: 14db1...97e

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 29.10.2023 den 17.27):

Det er psykisk mishandling, noe som er like ille som fysisk mishandling. Du kan ikke la være å hjelpe dette barnet. Her er en melding til barnevernet på sin plass. 

Anonymkode: ebb76...d19

Dette. 

Anonymkode: 2a172...9e0

Skrevet

Har du kontaktet barnevernet i dag, Hi?

Anonymkode: 20d0d...1b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...