Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #1 Del Skrevet 29. oktober 2023 Vi har to barn på 7 og straks 9år. Ungene «må» alltid ha besøk, eller være på besøk. Ofte havner alle ungene hos oss. Guttene er glad i fotball , så de spiller (heldigvis) endel i hagen. Men det er jo litt mas likevel. Fotballakademi, uenighet innimellom, knyte sko, mat/drikke, minne de på å ha på lue/jakke osv. Må også minne de på ca 20 ganger at de enten må lukke døren/eller så må jeg gjøre det selv fordi de har løpt ut. De er jo blitt greit kaldt nå. I tillegg til litt bryting og skriking, «guttastemning» når flere gutter kommer inn. Må be de roe seg. Jentene roter med tegnesaker på kjøkkenbordet, glitter, maling osv å må minnes på å rydde. Så styrer de med dukker som de plutselig bader, tetter vasken med barbeiehår (selv omme ikke får lov), skifter klær x flere, kler seg ut (klær over alt), plutselig har de tatt sminke, dratt frem flere brettspill samtidig osv. masse kreative ting hvor vi må be de rydde, sortere spill osv. Også dette med døra, lukk ytterdøra x 10/dag. Inn og ut. Så er det utelek, innekek, utelek, innelekk, venner som ringer på døra osv osv. også vil de ha dukker og barnevogner i stua. Gjemsel, helst på steder de ikke kan/skal gjemme seg. Hører andre si «det er så koselig med besøk». Joda, innimellom absolutt. Men merker at jeg er en blanding mellom at jeg såklart er glad for at de har besøk, og at det er slitsomt. Jeg har aldri mindre enn 5-6 unger her hver helg. I ukedagene 4 stk minst. Det er jo mye jobb også når man må gå å passe på slik som ovenfor. «Be ungene rydde selv», sier du. Det gjør jeg, men må mase, å se at det blir gjort. At ikke alle spill samles i en boks. Be degjøre ditt og datt om ting skal bli gjort. Jeg orker ikke ha ett kjøkkenbord fult av maling mår vi skal spise middag. Blir uansett litt jobb på oss voksne også, heeeele tiden! Anonymkode: 9268a...e1f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #2 Del Skrevet 29. oktober 2023 Helt enig med deg i alt. Men det er jo en slags investering. Anonymkode: 433e0...9a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150023942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #3 Del Skrevet 29. oktober 2023 Jeg er enig, det er slitsomt iblant, men perioden er så kort, den tiden er så brått over. Vi har stort hus og fire barn mellom 14 og 22 år. Det var en periode vi hadde både 8 og 10 unger her og jeg var helt svett, men nå har de to eldste flyttet hjemmefra og de to yngste er gjerne på rommet eller i kjellerstua når de har besøk og jeg sitter veldig ofte alene i hovedetasjen... Lever man i 80 år er tiåret med "slitsomme" barn veldig kort. Men det å ha investert dem i å ha åpent hus for venner er så utrolig verdt det. Når 19 åringen og fire venner sitter på verandaen sammen med deg og skravler en sommerdag er lykkefølelsen komplett og du er så glad for at du faktisk kjenner vennene deres. Anonymkode: 09b8a...106 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150023943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #4 Del Skrevet 29. oktober 2023 Takk for forståelsen dere ❤️. Litt godt å se at også andre har kjent på dette, føler meg litt mindre alene. Og som du nederst sier, det er en investering. Det er det jeg håper på. Jeg vil vite hvem de omgås, at de kanskje gir beskjed om det er noe senere, at de kan komme til meg med årene. Jeg vil kjenne foreldrene og alt som hører med. Det er det jeg håper litt på. Har også en 2åring oppi det hele, men hun er den som det er minst jobb med foreløpig. Enkelte dager i sommer hadde vi 10 barn her.. Man blir jo svett. Jeg rekker ikke sette meg i sofaen før jeg må opp igjen. Så ramler sykkelkjeden av, skrubbsår, hjelp til å sette opp håret, tyggis i håret osv. noe hele tiden.. og ROT! hi Anonymkode: 9268a...e1f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150023947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #5 Del Skrevet 29. oktober 2023 Det er ikke bare kos nei, men jeg foretrekker at barna er her med venner enn at de driver dank og jeg ikke vet hva de holder på med. Når de blir litt eldre er der greit å vite at de henger i loftstua når det meldes om hærverk i gatene fra andre ungdommer. Men du må senke skuldrene OG sette grenser. Jeg bryr meg ikke om naboungene løper ut uten lue. De dør ikke. Og hvis du lar de leke med glitter så må du enten godta det eller be de rydde selv. Barna mine leker med glitter, slim, maling osv. Men har de besøk leker de med ting som ikke griser og søler ut hele huset. Det er våre regler. Jentene danser på rommet, eller skravler. Tegne gjør de også, men ikke maling. Guttene herjer, men jeg ber de roe seg ned om det blir for mye. De hører etter. Fordi om de ikke hører etter må de ut, uansett vær. Ja jeg er streng, men ungene foretrekker å være hos oss. De vet hva de har å forholde seg til. Anonymkode: b9035...bf5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150023948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #6 Del Skrevet 29. oktober 2023 Rot blir det men de er lite støy og oppførsel jeg må irettesette. Jeg liker at ungene roter da, heller masse rot enn skjerm hele dagen. Jeg elsker når de sitter ved langbordet og lager ting. Klipper, limer og tegner, ler og koser seg. La kreativiteten blomstre. 😊 Anonymkode: 5fb20...9b6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150023951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #7 Del Skrevet 29. oktober 2023 Vi har ikke ett plettfritt hus. Man ser det bor folk her. Samtidig er det for rotete for min smak, jeg blir stresset. Jeg minner andres barn på å kle på seg, men maser ikke på andre enn mine barn. Nå har vi besøk igjen å ungene har fått restepizza. De klatrer i sofaen, hopper i sofaen og jeg tok de i å leke gjemsel mens de spiste pizza. Jeg prøver å rydde ett soverom vi har pusset opp, men må jo egentlig holde de i hånden hele tiden om de ikke skal finne på tull. Å de vet hvordan de skal oppføre seg egentlig, men sammen flere barn glemmer de all oppførsel 😫😫 hi Anonymkode: 9268a...e1f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150023968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #8 Del Skrevet 29. oktober 2023 Ja jeg skjønner hva du mener, jeg er trøtt og sliten når jeg kommer hjem fra jobb. Jobber med barn, så jeg vil helst bare slappe av når jeg kommer hjem. Men så er det middagslaging, lekser, gjerne gå innom butikken på vei hjem for å kjøpe mat til middag, frokost og matpakker, men det går helt fint. Men så er kl 17. 30, så dinger det på døren og selfølgelig får de komme inn på besøk. Men ville aller helst bare laget meg en kopp kaffe og slappet av alene, uten andre sine barn . De skal jo egentlig være på rommet eller i kjellerstuen, men de kommer alltid inn til oss. Anonymkode: b235d...782 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150023976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #9 Del Skrevet 29. oktober 2023 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Ja jeg skjønner hva du mener, jeg er trøtt og sliten når jeg kommer hjem fra jobb. Jobber med barn, så jeg vil helst bare slappe av når jeg kommer hjem. Men så er det middagslaging, lekser, gjerne gå innom butikken på vei hjem for å kjøpe mat til middag, frokost og matpakker, men det går helt fint. Men så er kl 17. 30, så dinger det på døren og selfølgelig får de komme inn på besøk. Men ville aller helst bare laget meg en kopp kaffe og slappet av alene, uten andre sine barn . De skal jo egentlig være på rommet eller i kjellerstuen, men de kommer alltid inn til oss. Anonymkode: b235d...782 Som om jeg skulle sagt det selv. I dag har 7åringen vært en djevelunge (godt å få det ut). Har besøk, men svarer frekt, løper rundt, maser, skriker mer enn vanlig (men har også nedsatt hørsel stakkars, under utredning). Henger og turner i fotballmål med venner-tilsnakk. Hopper i sofaen-tilsnakk. Svarer frekt-tilsnakk. Løper inne-tilsnakk. Løper og spiser pizza-tilsnakk. Roter med tegnesaker-gir beskjed om at de må rydde opp. Gira herfra til månen-gir beskjed om å roe seg ned. Jeg er fysisk sliten av den ungen!!! Faen as! hi Anonymkode: 9268a...e1f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150023983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #10 Del Skrevet 29. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi har ikke ett plettfritt hus. Man ser det bor folk her. Samtidig er det for rotete for min smak, jeg blir stresset. Jeg minner andres barn på å kle på seg, men maser ikke på andre enn mine barn. Nå har vi besøk igjen å ungene har fått restepizza. De klatrer i sofaen, hopper i sofaen og jeg tok de i å leke gjemsel mens de spiste pizza. Jeg prøver å rydde ett soverom vi har pusset opp, men må jo egentlig holde de i hånden hele tiden om de ikke skal finne på tull. Å de vet hvordan de skal oppføre seg egentlig, men sammen flere barn glemmer de all oppførsel 😫😫 hi Anonymkode: 9268a...e1f Hoppe i sofaen er ikke akseptabel oppførsel. Du kan ikke skylde på at de glemmer all oppførsel. Hvis noen hopper i sofaen min så får de beskjed, og de gjør det ikke igjen. Enkelt og greit. Som voksen må man si ifra, og gjøre seg forstått(betyr ikke å kjefte). Men dagens foreldre tør ikke si noe, de tør ikke være voksne. Barna bestemmer, og det går til helvete. Anonymkode: b9035...bf5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150023988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #11 Del Skrevet 29. oktober 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Som om jeg skulle sagt det selv. I dag har 7åringen vært en djevelunge (godt å få det ut). Har besøk, men svarer frekt, løper rundt, maser, skriker mer enn vanlig (men har også nedsatt hørsel stakkars, under utredning). Henger og turner i fotballmål med venner-tilsnakk. Hopper i sofaen-tilsnakk. Svarer frekt-tilsnakk. Løper inne-tilsnakk. Løper og spiser pizza-tilsnakk. Roter med tegnesaker-gir beskjed om at de må rydde opp. Gira herfra til månen-gir beskjed om å roe seg ned. Jeg er fysisk sliten av den ungen!!! Faen as! hi Anonymkode: 9268a...e1f Og der kom svaret. Du snakker og snakker og snakker, men ingen konsekvenser? Send besøket hjem og ta en prat med djevelungen din. Anonymkode: b9035...bf5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150023989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #12 Del Skrevet 29. oktober 2023 Både ja og nei. Huset flommer over av unger når de var mindre. Fire unger på rekke og rad i alder, bodde veldig nære skole, idrettsanlegg osv så vårt hjem var det hjemmet de helst dro til. Jeg har vært veldig tydelig på regler sier mine unger og det er kanskje grunnen til at det gikk så greit å ha mange unger inn og ut dørene våre. Vårt hus, våre regler og ble ikke de fulgt så var de ikke velkommene der lengre. Det var en unge som valgte å ikke komme mer, det kan jeg fint leve med. Vi hadde vel egentlig ikke mange regler hjemme, men det ble litt når noen unger var helt bavianer. Vi trengte aldri å si til våre unger at de ikke skulle løpe inne, hoppe i sofaen, inne brukte vi innestemme osv, men med besøket så måtte slikt sies. Ungene var faktisk veldig flinke, de sa ifra til de fleste selv da de syns slikt var bare teit. Vi hadde også en avtale hjemme at om noen i huset ikke ville ha besøk i huset endag så sa deifra på morran og alle skulle etterkomme dette. Om det var vi voksne som trengte en litt rolig dag eller en unge så var det akkurat det samme. Om noen ville være med venner så fikk de være det andre steder enn hos oss. Det fungerte veldig greit. Stua var også ett sted som bare var for oss familien. Ungene var mest ute og lekte, var de inne så var det på rommene deres eller i kjellerstua. Drivhuset ble spillbule vinterstid etterhvert også. Da var de blitt ungdommer alle sammen og trengte litt mer plass, så ene ungen dro inn hagemøblene, satte på stråleovnen og de spilte brettspill der. Ble ett veldig koselig sted og det var veldig gøy å se de kose seg så mye sammen. Utrolig hvor mange de klarte å trykke inn i det drivhuset. Igår hadde jeg noen russ innom. De skulle på fest og skulle hjelpe hverandre å kle seg ut. Jeg som prøvde å snike meg inn på rommet måtte bare gi opp, for de måtte ha hjelp til det ene og det andre. Skjønner ikke hvorfor de fortsatt spør meg om sminketips feks, jeg kan ikke noe om slikt. Nål og trå måtte finnes frem siden kostymer som en får kjøpt ikke akkurat er kvalitet, limpistolen måtte i bruk osv. Jeg tror ikke de hadde vært her og følt seg så komfortable om jeg ikke hadde hatt ett åpent hus når de var yngre. Jeg har slltid vært rundt de, men aldri vært den som har mast eller vært veldig nære de. Jeg har aldri styrt leken eller overvåket hva de gjør. Utrolig hvor mye ett lite kremt kan gjøre, for om jeg har hørt eller sett noe jeg ikke er så begeistret over så har jeg bare trengt å kremte og de har forstått hva jeg mener og løst saken uten at jeg må si noe mer. Anonymkode: a815b...b58 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150023995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #13 Del Skrevet 29. oktober 2023 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Og der kom svaret. Du snakker og snakker og snakker, men ingen konsekvenser? Send besøket hjem og ta en prat med djevelungen din. Anonymkode: b9035...bf5 Hadde besøket sine foreldre vært hjemme så ja! Litt feil å si at de hoppet egentlig, løp i sofaen fra ett sted til ett annet. Like ille. Nå har de heldigvis roet seg, måtte ta i bruk forbanna mamma stemmen. Nå blir det en uke uten besøk på min unge. Så får vi se om hun forstår at vi ikke gidder å bruke opp energien vår på å kjefte når hun har besøk. Da blir det ikke besøk, enkelt og greit. hi Anonymkode: 9268a...e1f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150024005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #14 Del Skrevet 29. oktober 2023 Ja! Klart det er slitsomt. Av og til er det et mareritt. Egentlig ganske overrasket over at du ikke får masse tyn her - folk pleier jo å kaste seg over hi og fortelle hvor udugelig hun er hvis hun er ærlig et øyeblikk. Kudos til folk som ikke slakter hi. Jeg er iallfall helt enig med deg! Anonymkode: c93e8...7b5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150024057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #15 Del Skrevet 29. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja! Klart det er slitsomt. Av og til er det et mareritt. Egentlig ganske overrasket over at du ikke får masse tyn her - folk pleier jo å kaste seg over hi og fortelle hvor udugelig hun er hvis hun er ærlig et øyeblikk. Kudos til folk som ikke slakter hi. Jeg er iallfall helt enig med deg! Anonymkode: c93e8...7b5 Glad det er folk som ikke har glemt hvordan det er, som svarer i tråden❤️. Også en trøst at det er fler av oss, det er litt godt faktisk. Jeg har alltid vært åpen om gode ting, men finner det like viktig å være åpen om ting som er vanskelig. Takk❤️. hi Anonymkode: 9268a...e1f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150024088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #16 Del Skrevet 29. oktober 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Som om jeg skulle sagt det selv. I dag har 7åringen vært en djevelunge (godt å få det ut). Har besøk, men svarer frekt, løper rundt, maser, skriker mer enn vanlig (men har også nedsatt hørsel stakkars, under utredning). Henger og turner i fotballmål med venner-tilsnakk. Hopper i sofaen-tilsnakk. Svarer frekt-tilsnakk. Løper inne-tilsnakk. Løper og spiser pizza-tilsnakk. Roter med tegnesaker-gir beskjed om at de må rydde opp. Gira herfra til månen-gir beskjed om å roe seg ned. Jeg er fysisk sliten av den ungen!!! Faen as! hi Anonymkode: 9268a...e1f Da hadde jeg sendt vennene hjem og sagt at hn trenger litt ro. Det kan bli for mye når de hele tiden ‘må’ være med venner. Noen ganger er det lov å si nei. Anonymkode: ce708...5a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150024099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #17 Del Skrevet 29. oktober 2023 Jeg er syk 24/7, ikke har jeg god råd, huset er aldri så ryddig som jeg vil ha det, men 7 åringen og 11 åringen for lov å ha med venner så ofte de vil. Mat får de, jeg dropper bare en time hos fysio for å ha råd. Barna blir fort store, snart gidder de ikke henge her. Jeg er bare overlykkelig for at barna har venner. Vet jeg hjelper noen foreldre med å la barna være mye her. Skulle gjerne hatt en pause selv, men hvilke får jeg gjøre senere. Som barn hadde jeg nesten aldri med venner hjem. Mange søsken, dårlig råd, sur mor. Jeg hadde en fin barndom takket være foreldre, som lot meg bli med hjem. Evig takknemlig for at jeg fikk bli med venninnen min hjem ofte. Anonymkode: 25bfd...85b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150024108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #18 Del Skrevet 29. oktober 2023 Å Gud! Nei! Har vasket mer enn nok tiss etter gutta har bommet på toalettet til å si akkurat det! Men verdien i at ungdommen har ett eget nettverk er mer verdt enn din følelse av fred og ro. Anonymkode: 74ab8...e81 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150024116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2023 #19 Del Skrevet 29. oktober 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hadde besøket sine foreldre vært hjemme så ja! Litt feil å si at de hoppet egentlig, løp i sofaen fra ett sted til ett annet. Like ille. Nå har de heldigvis roet seg, måtte ta i bruk forbanna mamma stemmen. Nå blir det en uke uten besøk på min unge. Så får vi se om hun forstår at vi ikke gidder å bruke opp energien vår på å kjefte når hun har besøk. Da blir det ikke besøk, enkelt og greit. hi Anonymkode: 9268a...e1f 👏👏👏 personlig hadde jeg valgt et par dager uten besøk i stedet for en uke, for erfaringsmessig glemmer de hvorfor de ikke har hatt besøk på en uke. Dvs glemmer hvilken oppførsel som var årsak til konsekvensen. Et par dager uten, så nytt forsøk. Men én prat med eget barn før besøket kommer, OG minst like viktig: en prat med alle når besøket kommer og forrige hendelse er mer friskt i minnet: "i dag må dere huske at dere leker rolig inne. Skal dere løpe og herje så kan dere gå ut. Ellers må vi ta en ny pause med besøk slik som sist". Anonymkode: b9035...bf5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150024134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2023 #20 Del Skrevet 31. oktober 2023 Ungene mine er tenåringer nå, men nei, jeg syntes aldri dette stadiet var bare deilig. Ikke litt engang. Og jeg drev ikke med den servicen og oppvartingen som mange her på forum framstiller som normalt. Jeg opererte som mamma gjorde: vi fikk lov å bruke ting når vi var blitt gamle nok til å rydde selv, vi fikk lov å leke leker som ikke forstyrret henne. Alt annet: UUUUUUUUT! Anonymkode: 93cf9...b79 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150024643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2023 #21 Del Skrevet 31. oktober 2023 Anonym bruker skrev (På 29.10.2023 den 20.06): Mat får de, jeg dropper bare en time hos fysio for å ha råd. Når jeg leser sånt som dette, så tenker jeg at man har latt standarden for "dørmatte-martyr-mamma" gå altfor langt. Hadde følt skam om jeg tillot meg selv å være så selvutslettende. Anonymkode: 93cf9...b79 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150024645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2023 #22 Del Skrevet 31. oktober 2023 Det er lov å sette grenser altså. Du må ikke ha huset fult av unger hele tiden. Joda, det er bra de har venner, men de mister ikke venner fordi du setter grenser. Det er ikke alltid man ønsker å ha fult hus, og det er lov å si. Anonymkode: 5bb4c...12c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443761-er-det-alltid-bare-deilig-%C3%A5-ha-bes%C3%B8k-av-barnas-venner-i-alderen-7-9%C3%A5r%F0%9F%A4%94/#findComment-150024649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå